SEPA platby v měně EUR

mBank poskytuje provádění SEPA plateb do zahraničí plateb pouze rámci SEPA v měně EUR.

 

Členské krajiny SEPA:

  • státy Eurozóny – Belgie, Estonsko, Finsko, Francie, Řecko, Nizozemsko, Irsko, Island, Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Německo, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Itálie,
  • státy mimo Eurozóny – Bulharsko, Chorvatsko, Česko, Dánsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Švédsko,
  • země Evropského sdružení volného obchodu – Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko
  • Andorra, Monako, San Marino, Vatikán a Spojené království Velké Británie a Severního Irska
  • ostatní území a autonomní oblasti – Martinik, Guadalupe, Francouzská Guyana, Réunion, Gibraltar, Azory, Madeira, Kanárské ostrovy, Ceuta a Melilla, Alandy, Mayotte, Sv. Bartoloměj, Sv. Martin, Sv. Pierre a Miquelon.

 

 

 

TIP: Zda banka příjemce provozuje platby SEPA, zjistíte v internetovém bankovnictví po zadání čísla účtu příjemce IBAN do šablony pro „Tuzemskou platbu a do Evropské unie“. V případě, že banka příjemce provádí platby SEPA, zobrazí se vám aktivní dlaždice SEPA.

 

 

SEPA platbu můžete jednoduše provést prostřednictvím:

  • Internetového bankovnictví
  • Call centra mLinka na telefonním čísle 222 111 999 (v případě zadání platby přes mLinku je tento úkon zpoplatněn ve smyslu aktuálně platného sazebníku)

 

 Zadání SEPA platby do zahraničí v internetovém bankovnictví je jednoduché

  1. Po přihlášení se do internetového bankovnictví přímo v hlavním menu klikněte na tlačítko PLATBA


  2. Nebo se k platebnímu příkazu proklikejte v hlavním menu. Klikněte na PLATBY a zvolte Domácí a do EU.


  3. Do pole "Název příjemce" zadejte jméno nebo název příjemce platby. Pole vyhledává v reálném čase (podobně jako Google) na základě zadaných znaků příjemců z Adresáře, nebo z historie (z provedených plateb v historii účtu). Po výběru příjemce platby se aktivuje automaticky šablona platby.

    DŮLEŽITÉ: Do pole Název příjemce zadejte přesné jméno a příjmení, nebo název společnosti příjemce platby. Název příjemce je odesílán do banky příjemce. V případe neshodnosti názvu příjemce může být platba vrácena a částka snížena o poplatky jiných bank, případně o poplatek za vrácení platby.



  4. Nyní můžete vyplnit všechny dostupné (povinné i nepovinné) údaje a platbu odešlete.




  5. Následně se zobrazí stránka se sumarizací údajů o platbě. Platbu potvrdíte v mobilní aplikaci nebo autorizačním SMS kódem.

 

 

Další informace