Bezpečnost je pro nás na prvním místě. Snažíme se dělat vše proto, abychom ochránili prostředky, které jste nám s důvěrou svěřili. K tomu nám, ale musíte pomoci i vy. Přečtěte si prosím zásady bezpečnosti a postupujte podle nich.

Užitečné informace na téma bezpečnost najdete i na našem mBlogu v kategorii bezpečná mBank.

 

Jak se bránit? 

  • Především buďte opatrní, používejte zdravý rozum a pamatujte, že banka nikdy nebude vyžadovat, abyste převedli svoje peníze na účty jiných zákazníků, ani vás nebude vybízet zadat údaje ke kartám atp.
  • Používejte aktualizovaný operační systém, antivirový program a firewall.

  • V případě jakéhokoli podezření, prosím, kontaktujte naše zákaznické call-centrum mLinka (222 111 999)

 

Pozor na phishing

  • Buďte obezřetní, mBank po vás nikdy nebude vyžadovat abyste převedl své prostředky na účty jiných zákazníků, ani vás nebudeme vybízet zadat údaje ke kartám atp.

 

E-mailová komunikace - základní informace k bezpečnosti

Pro hromadnou e-mailovou korespondenci, tj. výpisy z účtu, upozornění, novinky atd., mBank používá výhradně adresu kontakt@mBank.cz.

  • mBank nikdy nezasílá odkazy na stránky s logováním do internetového bankovnictví mBank
  • mBank nikdy nevyžaduje zaslání nebo potvrzování identifikačního čísla klienta, hesel ani PIN k debetní nebo kreditní kartě

 

Ujistěte se, že jste na oficiálních stránkách mBank

Pouze na oficiálních internetových stránkách mBank, tj. https://online.mbank.cz/cs/Login, je mBank, pomocí šifrovaných protokolů a ochranných certifikátů, schopna zajisti ochranu vašich dat.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank
  • Žádosti o produkty vyplňujte pouze přes oficiální www stránky mBank a v internetovém bankovnictví mBank (https://form.cz.mBank.eu)
  • Žádosti o schůzku, tj. kontaktní formulář (dříve používané https://form.cz.mBank.eu nebo https://form.mBank.cz), si objednávejte pouze přes oficiální www stránky mBank

 

Hesla - základní informace k bezpečnosti

  • Heslo si nikam nezaznamenávejte, neprozrazujte ho dalším osobám a pravidelně jej měňte. Hesla nikdy neposílejte e-mailem.
  • Heslo do internetového bankovnictví mBank musí obsahovat min. 8 znaků, max. 20 alfanumerických znaků (povoleny jsou písmena bez diakritiky, čísla, tyto speciální znaky  !@#$^*()_+-=`[]{}|;:,./? a mezera)
  • Používejte různé typy znaků – malá a velká písmena, číslice, pokud je to možné tak i interpunkční znaménka, symboly a mezery
  • Dočasné, tj. jednorázové, heslo nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem, operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku
  • Přístupové heslo do internetového bankovnictví nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem

 

Mobilní telefony - základní informace k bezpečnosti

  • mBank nikdy nevyžaduje údaje k vašemu mobilnímu telefonu, např. tel. číslo, model atd., při přihlašování do internetového bankovnictví
  • mBank nikdy nezasílá na mobilní telefon klienta žádné bezpečnostní ani jiné certifikáty, které byste museli instalovat
  • mBank nikdy nežádá o instalaci certifikátů nebo bezpečnostních aplikací v mobilních telefonech

 

mLinka - základní informace k bezpečnosti

mLinka pro hovory z Česka je k dispozici na tel. č. 222 111 999, pro hovory ze zahraničí využívejte +420 222 111 999.

  • Při žádosti o vykonání operace prostřednictvím mLinky potřebujete znát své trvalé identifikační číslo klienta a heslo pro mLinku
  • Operátor mLinky nikdy nevyžaduje heslo do internetového bankovnictví ani celé heslo pro mLinku
  • Operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku
  • Operátor mLinky může při dodatečné identifikaci vyžadovat sdělení vašeho trvalého identifikačního čísla klienta (např. při objednání zpětného volání) nebo některá náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku
  • V případě manipulace s osobními nebo přihlašovacími údaji během hovoru může operátor 
    z bezpečnostních důvodů ukončit hovor a odmítnout provést váš požadavek

 

Internetové bankovnictví - základní informace k bezpečnosti

V případě šablon si při jejich vytvoření sami vyberete, jestli jejich provádění bude potvrzeno SMS kódem nebo nikoliv.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank =https://online.mbank.cz/cs/Login
  • Dodržujte bezpečnostní zásady vzhtahující se k vašim přístupovým údajům a heslům:
    • přístupové údaje nikdy nikomu nedávejte
    • nepoužívejte stejné heslo do internetového bankovnictví a do e-mailu nebo Facebooku
    • pokud si nechcete pamatovat více hesel, nastavte si jedno velmi bezpečné (velká i malá písmena, číslice, speciální znaky) pro vstup do některé aplikace sloužící k bezpečnému uložení ostatních hesel (KeePass, LastPass, Sticky Password, RoboForm,...)
  • Všechny aktivní operace nebo úpravy musíte vždy potvrdit heslem z autorizační SMS zprávy, jejíž odesílatel je buď mBank-CZ (platí pro T-Mobile a O2) nebo +6011 (platí pro Vodafone). Autorizační SMS zprávy jsou číslovány v rámci jednoho dne (např. "Operace c. 2 ze dne ..."), obsahují popis zprávy a jsou jednorázové. Pouze při nastavování předdefinovaných příjemců si můžete zvolit možnost potvrzení příkazů heslem z autorizační SMS zprávy nebo bez