Bezpečnost je pro nás na prvním místě. Snažíme se dělat vše proto, abychom ochránili prostředky, které jste nám s důvěrou svěřili. K tomu nám, ale musíte pomoci i vy. Přečtěte si prosím zásady bezpečnosti a postupujte podle nich.

Užitečné informace na téma bezpečnost najdete i na našem mBlogu v kategorii bezpečná mBank.

 

Jak se bránit?

  • Především buďte opatrní, používejte zdravý rozum a pamatujte, že banka nikdy nebude vyžadovat, abyste převedli svoje peníze na účty jiných zákazníků, ani vás nebude vybízet zadat údaje ke kartám atp.
  • Používajte aktualizovaný operační systém, antivirový program a firewall.
  • V případě jakéhokoli podezření, prosím, kontaktujte naše zákaznické call-centrum mLinka (222 111 999)

 

Pozor na phishing!

  • Buďte obezřetní, mBank po vás nikdy nebude vyžadovat abyste převedl své prostředky na účty jiných zákazníků, ani vás nebudeme vybízet zadat údaje ke kartám atp.

  

Ujistěte se, že jste na oficiálních stránkách mBank

Pouze na oficiálních internetových stránkách mBank, tj. https://online.mbank.cz/cs/Login, je mBank, pomocí šifrovaných protokolů a ochranných certifikátů, schopna zajisti ochranu vašich dat.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank
  • Žádosti o produkty vyplňujte pouze přes oficiální www stránky mBank a v internetovém bankovnictví mBank (https://form.cz.mBank.eu)
  • Žádosti o schůzku, tj. kontaktní formulář (dříve používané https://form.cz.mBank.eu nebo https://form.mBank.cz), si objednávejte pouze přes oficiální www stránky mBank

 

Hesla - základní informace k bezpečnosti

Heslo si nikam nezaznamenávejte, neprozrazujte ho dalším osobám a pravidelně jej měňte. Hesla nikdy neposílejte e-mailem.

Heslo do internetového bankovnictví mBank musí obsahovat min. 8 znaků, max. 20 alfanumerických znaků (povoleny jsou písmena bez diakritiky, čísla, tyto speciální znaky  !@#$^*()_+-=`[]{}|;:,./? a mezera)

Používejte různé typy znaků – malá a velká písmena, číslice, pokud je to možné tak i interpunkční znaménka, symboly a mezery

Dočasné, tj. jednorázové, heslo nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem, operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku

Přístupové heslo do internetového bankovnictví nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem

 

Internetové bankovnictví - základní informace k bezpečnosti

V případě šablon si při jejich vytvoření sami vyberete, jestli jejich provádění bude potvrzeno SMS kódem nebo nikoliv.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank = https://online.mbank.cz/cs/Login
  • Dodržujte bezpečnostní zásady vzhtahující se k vašim přístupovým údajům a heslům:
    • přístupové údaje nikdy nikomu nedávejte
    • nepoužívejte stejné heslo do internetového bankovnictví a do e-mailu nebo Facebooku
    • pokud si nechcete pamatovat více hesel, nastavte si jedno velmi bezpečné (velká i malá písmena, číslice, speciální znaky) pro vstup do některé aplikace sloužící k bezpečnému uložení ostatních hesel (KeePass, LastPass, Sticky Password, RoboForm,...)
  • Všechny aktivní operace nebo úpravy musíte vždy potvrdit heslem z autorizační SMS zprávy, jejíž odesílatel je buď mBank-CZ (platí pro T-Mobile a O2) nebo +6011 (platí pro Vodafone). Autorizační SMS zprávy jsou číslovány v rámci jednoho dne (např. "Operace c. 2 ze dne ..."), obsahují popis zprávy a jsou jednorázové. Pouze při nastavování předdefinovaných příjemců si můžete zvolit možnost potvrzení příkazů heslem z autorizační SMS zprávy nebo bez

 

mLinka - základní informace k bezpečnosti

mLinka pro hovory z Česka je k dispozici na tel. č. 844 777 000, pro hovory ze zahraničí využívejte +420 246 017 777.

  • Při žádosti o vykonání operace prostřednictvím mLinky potřebujete znát své trvalé identifikační číslo klienta a heslo pro mLinku
  • Operátor mLinky nikdy nevyžaduje heslo do internetového bankovnictví ani celé heslo pro mLinku
  • Operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku
  • Operátor mLinky může při dodatečné identifikaci vyžadovat sdělení vašeho trvalého identifikačního čísla klienta (např. při objednání zpětného volání) nebo některá náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku
  • V případě manipulace s osobními nebo přihlašovacími údaji během hovoru může operátor
    z bezpečnostních důvodů ukončit hovor a odmítnout provést váš požadavek

 

E-mailová komunikace - základní informace k bezpečnosti

Pro hromadnou e-mailovou korespondenci, tj. výpisy z účtu, upozornění, novinky atd., mBank používá výhradně adresu kontakt@mBank.cz.

  • mBank nikdy nezasílá odkazy na stránky s logováním do internetového bankovnictví mBank
  • mBank nikdy nevyžaduje zaslání nebo potvrzování identifikačního čísla klienta, hesel ani PIN k debetní nebo kreditní kartě

 

Mobilní telefony - základní informace k bezpečnosti

  • mBank nikdy nevyžaduje údaje k vašemu mobilnímu telefonu, např. tel. číslo, model atd., při přihlašování do internetového bankovnictví
  • mBank nikdy nezasílá na mobilní telefon klienta žádné bezpečnostní ani jiné certifikáty, které byste museli instalovat
  • mBank nikdy nežádá o instalaci certifikátů nebo bezpečnostních aplikací v mobilních telefonech
 

Související odkazy