Pomoc - úvěry
-
Jaká je aktuální úroková sazba?Zobrazit více informací
Půjčku v mBank můžete mít s úrokem již od 4,99 p.a. se super pojištěním s dvojnásobným plněním.
-
Budu platit při půjčce od mBank nějaké poplatky?Zobrazit více informací
Otevření a vedení úvěrového účtu, mimořádné splátky i předčasné splacení jsou zdarma. Úrokové sazby najdete v aktuálním úrokovém lístku na našem webu.
-
Co je RPSN a proč je u půjčky s pojištěním vyšší?Zobrazit více informací
RPSN je roční procentní sazba nákladů, která obsahuje nejen úroky, ale všechny náklady spojené s půjčkou, např. poplatky nebo pojištění. Porovnáním RPSN snadno zjistíte, která půjčka je nejvýhodnější.
Při sjednání mPůjčky Plus s pojištěním od nás získáte jako odměnu nižší úrokovou sazbu. Cena pojištění bude v tomhle případě zahrnuta do celkových nákladů úvěru (RPSN). Nemusíte se ale obávat, žádný nesmyslný poplatek u naší mPůjčky nenajdete.
-
Jaké jsou požadavky pro schválení mPůjčky Plus?Zobrazit více informací
Pro schválení mPůjčky Plus bude zapotřebí splnit tyto požadavky:
- fyzická osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům
- trvalý zdroj příjmů – jste-li zaměstnanec, nesmíte být ve zkušební ani výpovědní lhůtě
- trvalé nebo přechodné bydliště a kontaktní adresa na území ČR v případě žadatelů občanů ČR, povolení k pobytu na území ČR v případě ostatních žadatelů
- nejste ve zpoždění se splátkou u jiné banky a nemáte negativní záznam v databázích Credit Bureau
- v době podání žádosti mBank nic nedlužíte.
-
Jaká potvrzení o výši příjmu budu ke schválení potřebovatZobrazit více informací
1. Klienti mBank, kteří si na mKonto pravidelně zasílají příjem, nemusí dokládat žádné dokumenty prokazující jejich příjem.
2. Žadatelé o mPůjčku, kteří v mBank ještě nemají účet, také nemusí dokládat žádné dokumenty prokazující jejich příjem. Podmínkou však je, aby žadatel pracoval na zaměstnanecký poměr a aspoň šest měsíců si svůj hlavní finanční příjem zasílal na účet jedné z podporovaných bank – momentálně mezi ně patří Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, MONETA Money Bank a Fio banka. mBank si příjem s danou bankou ověří sama (samozřejmě se souhlasem žadatele), přičemž získá pouze ty informace, které potřebuje pro vyřízení žádosti. Zjednodušený proces žádosti umožňuje evropská směrnice Payments Service Direction Two (PSD2), díky které mezi sebou banky komunikují přes sjednocené rozhraní. Jedná se o velice rychlý a zároveň bezpečný způsob, protože komunikujeme přímo s bankou.
3. U ostatních:
- příjem ze závislé činnosti: poslední 3 výpisy z bankovního účtu nebo potvrzení o výši příjmů,
- příjem ze zaměstnání v zahraničí: poslední 3 kompletní výpisy z účtu, na který je zasílán příjem, a potvrzení o výši příjmů od zaměstnavatele,
- příjmy z podnikání: poslední podané daňové přiznání a potvrzení o zaplacení daně,
- sociální dávky: invalidní, starobní či vdovský důchod - doklad o přiznání dávky a bankovní výpis, kam je dávka zasílána,
- příjem z podílu na zisku: daňové přiznání společnosti, zápis z valné hromady o rozdělení zisku a výpisy z účtu potvrzující přijetí výplaty,
- příjmy z pronájmu: poslední daňové přiznání, potvrzení o zaplacení daně a nájemní smlouva.Na poskytnutí produktu mPůjčka Plus nevzniká právní nárok. mBank si vyhrazuje právo důvody případného zamítnutí žádosti nesdělovat.
-
Kdy budu mít peníze k dispozici? Jak dlouho trvá vyřízení půjčky?Zobrazit více informací
Klientům, kteří si zvolí potvrzení smlouvy SMS kódem v internetovém bankovnictví, převedeme finanční prostředky na osobní účet mKonto během několika minut – kdykoli, tedy 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. Klienti, kteří se rozhodnou podepsat smlouvu na obchodním místě, odešleme finanční prostředky na osobní účet mKonto okamžitě po podpisu smlouvy.
-
Co se stane, když nevyčerpám celou výši půjčky?Zobrazit více informací
Takový případ nemůže nastat. Plná výše schválené půjčky se na osobní účet mKonto klienta převádí automaticky po podpisu smlouvy.
-
Proč může být první splátka půjčky vyšší než ostatní?Zobrazit více informací
Je to způsobeno tím, že klient si může zvolit den pravidelné splátky v měsíci. Pokud první splátku klient hradí po více než 30 dnech od schválení půjčky, může být tato splátka vyšší než ostatní pravidelné měsíční splátky.
-
Mohu vkládat mimořádné splátky nebo půjčku předčasně splatit?Zobrazit více informací
Ano, kdykoli můžete prostřednictvím svého internetového bankovnictví velmi jednoduše poslat mimořádnou splátku nebo půjčku předčasně splatit. Za mimořádné splátky i předčasné splacení neplatíte žádné poplatky.
-
Mohu si odečíst zaplacené úroky od základu daně?Zobrazit více informací
Ne. Zákon umožňuje odečet úroků pouze u hypotečních úvěrů.
-
Co když nemohu hradit své splátky?Zobrazit více informací
Nemůžete momentálně hradit své splátky? I v případě, že jste se ocitli ve finanční tísni nebo nemáte aktuálně možnost hradit své finanční závazky v plné výši a včas, najdeme společné řešení.
Pokud máte sjednáno pojištění schopnosti splácet úvěr, nejprve prosím kontaktujte BNP Paribas Cardif pojišťovnu na čísle +420 234 240 340.
-
Jaké jsou sankce, když jsem v prodlení se splacením?Zobrazit více informací
Pokud neuhradíte splátku své půjčky, zdarma vás o tom informujeme prostřednictvím SMS. Pokud ani poté nedojde k úhradě, pošleme vám upomínku, kterou zpoplatňujeme dle Sazebníku. Bez úhrady splátky jsme oprávněni vám zasílat další výzvy a zpoplatnit je dle Sazebníku. Jestli se dostanete do potíží se splácením své půjčky, je důležité situaci s námi řešit ihned, jakmile se o ní dozvíte. Jak můžete postupovat a jak vám můžeme v takovou chvíli pomoci, najdete zde.