zpátky

Jak jsme se s vámi potkali a kam míříme

Máme konec května a za poslední dobu se událo docela dost věcí. Ani nevím, kde začít. Možná netradičně od konce, od dnešního dne.

mBank funguje v mnoha ohledech jinak. Když jsem byl na přijímacím pohovoru, přijel jsem do Dejvic a chvíli hledal sídlo. Nějak jsem nevěřil, že je to ona půlka velkého rodinného dvojdomku. Ale až do dnešního dne jsme zde pracovali: ve sklepě rozvoj sítě, v přízemí marketing a sales, v mezipatře HR, první patro produkty a operations (účetní, IT helpdesk), na půdě risk. Ale rosteme a tak se od zítřka stěhujeme na novou prestižní adresu, do Nile House u Vltavy v Karlíně. Omluvte prosím tedy méně odpovědí dnes a zítra – notebook je sice poslední, co balím, ale je to trochu zmatek.

Zároveň ode dneška funguje drobnost, která mnohým z vás chyběla: zjišťování zůstatku na účtu prostřednictvím bankomatů. Ještě jsme nestihli otestovat všechny banky a bankomaty, ale mělo by to fungovat ve většině z nich (namátkou: ČS, KB, ČSOB, UniCredit, HSBC, Euronet, naopak GE Money nikoliv). Služba je pro vás samozřejmě zdarma. Vaše zkušenosti přivítáme v komentářích. Před týdnem se konalo setkání s vámi klienty, nazvané mPub. Hodně jsme se na to těšili a výsledky předčily očekávání: bylo to velmi neformální povídání, kterého se účastnilo přes 50 klientů z mFóra i řada našich zaměstnanců: nejen Jiří, náš generální ředitel, ale i lidé z HR, účetnictví, produktů nebo prodeje… Až do půlnoci jsme s vámi probírali starosti i radosti budování mBank, odnesli si spoustu rad a připomínek. Více dojmů (našich i vašich) najdete v příslušném tématu na mFóru. Jiří také překvapil všechny, když vyhlásil tipovací soutěž: již brzy dosáhneme magické hranice 100 tisíc klientů. A kdo z vás nejpřesněji tipne datum a hodinu, kdy se tak stane, vyhraje od nás dárek: letenku na víkend do Londýna. Zároveň všichni, kdo uhodnou správné datum, získají malou pozornost. Plné podmínky a návod, jak se hlasování účastnit zveřejníme zítra v aktualitách a na mFóru.

Abych nezapomněl: musíme všem vám velice poděkovat za hlasy, které jste nám poslali v soutěži Zlatá Koruna. Díky vám cenu veřejnosti získalo mKONTO (a věřím, že dobře dopadneme i v hodnocení odborníků v kategorii Novinka roku). Vážíme si hodnocení odborníků, ale cena veřejnosti je pro nás jednoznačně ještě důležitější. Ukazuje totiž na skutečný stav věci a nemohou se v ní odrážet žádné zákulisní tlaky :)

A ještě jedna produktová maličkost. V současné anketě většina z vás (přes 70%) odpověděla, že nevybírá vícekrát než 3x měsíčně a tak se vejde do výběrů zdarma. Ale pro ty z vás, kdo by rádi vybírali častěji – již několik týdnů můžete využít služby Cashback: zejména v síti obchodů Globus, Alfa Market a Supermarkety Koruna (více míst najdete zde). Jak tato služba funguje? Po nákupu (musí být nad 300 Kč) řeknete pokladní, že platíte kartou a budete chtít provést Cashback – jde to do výše 1500 Kč. Spolu se stvrzenkou o nákupu dostanete požadovanou hotovost. Šikovný trik, jak si „šetřit“ bezplatné výběry, protože cashback u nás máte zdarma (na rozdíl od klientů banky, která tuto službu zavedla).

Mimochodem, jak se vám líbila naše reklama s knězem? (A příště zase víc o produktech…) PS: Na závěr malá fotogalerie.

mVila

Takhle vypadalo naše dosavadní sídlo... Na Sekyrce 2.

Nile House 

Stěhování je akce Kulový blesk - včera jsme dostali kódy do nových prostor, zítra už tam budeme pracovat.

Credit Risk 

Úvěrové oddělení těsně před balením.

mZahrada 

Zahrada nám bude chybět, teď už jen terasa...

Zasedačka

Zasedačka, nazývaná interně bazén (až se odstěhujeme, zase z ní bazén bude) - nikdy jsme to ale neotestovali.

rozlučka 

Peter (produkty) a Tom (PR) už chystají rozlučku...

Bloger 

Jen já ještě zůstávám a píšu blog, dokud nám za pár minut neodpojí síť :)

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (42)

Vložit komentář

prosim vas cos te udali . nejste schpni blbej kontokorent trva vam to pekne dlouho

T reklama s knězem je velmi vtipná. Ten člověk má totiž výraz pokušitele, převlečeného za kněze. Kdo této nadázce neporozumněl, ať se jde vycpat. Nemusíte věřit, přesvědčte se

Tím spíše, že církev se snaží hrabat peníze kde to jde a volí k tomu jakékoli prostředky. V minulosti i současnosti.

Nebudu mluvit jen za sebe, ale i za pár svých známých a přátel: Reklama s knězem se vůbec nelíbí, dokonce na MNE osobně působí odpudivě. Úlisný kněz, kterému bych nevěřil ani to že "dobrý den" myslí upřímně - to je prostě můj dojem a takovou má bohužel (bohudík) všeobecně církev v českých zemích pověst. To co mBanka v ČR HLAVNĚ potřebuje (a reklama by to měla podpořit) je vybudování pověsti seriózní instituce!!! A v TOMTO smyslu ta reklama působí právě naopak...

Reklama s knězem: z řemeslného hlediska (fimová řeč) precizní práce. V záplavě reklam vyniká, je nápaditá, jednoduchá a vtipná. Z mého pohledu ji předčí u nás snad jen reklamy z počátků mobilního operátora Oskar. S prominutím ING spojena s F1 je patos postavený na investici do postprodukčního trikování. To ma přitáhnout pozornost, nebo kterou část starého dobrého AIDA modelu má splnit? Ovšem vše je otázka vkusu a co byl včera pisoár je dnes umění (Duchamp). Takže vám z mBank držím palce - jen tak dál!!!

K SIPO: Tuším, že na fóru bylo prezentováno datum 13.

Na přelomu června a července 2008 jste slibovali zavedení SIPO. Kdy je přelom června a července? Dnes je 4.7.2008

Ahoj, dobrý den.
Reklama s knězem: funkční, informativní, vystupující z řady ostatních. Komunikace benefitu je jasná a stručná, trocha nadsázky a humoru tam taky je. Podle mne na ní není nic špatně (i když Cannes Lion za ni asi nebude:).
Produkty: mám oba účty a obě karty. Využívám pouze eMax, neb převedení transakcí z mé původní banky by mi asi způsobilo mozkovou mrtvici.
Líbí se mi moc váš otevřený přístup ke komunikaci přes net, to tady chybělo.
Trochu mě ale mrzí ten minimalistický přístup k designu transakčního systému. To je originál z Polska?
Fandím vám, třeba se jednou dokopu převést si parametry z mého účtu v eBance. Moc se mi nechce svěřovat své finance baletce, hasičovi, kominíkovi...
Mějte se krásně.
Alena

Alda:
To beru, z tohoto pohledu to beru... ovšem... nejsme poláci:-) jsme ateisté a češi:-)
jinak je dobrý že Bůh stvořil poplatky, to je vtipný:-)!
iBobek

Musím se přidat ke komentáři o reklamě "s knězem" a hodnotím ji vysoce kladně. Jsem překvapen, že něco takového vzniklo v bance, která má polské kořeny a polsko je v mém povědomí křesťanské :o) Ti co píší ,že je to špatné asi neznají dějiny křesťanství v evropě :o). Kdy právě tato instituce vybírala desátky a odpustky za všechno co stvořil bůh :o). Chceš pokřtít -- zaplať, chceš oddat -- zaplať, chceš pohřbít -- zaplať, chceš odpustek -- zaplať, a tak dále a tak dále. Cítím čerství vítr je tak dál :o) a o starší generaci se nebojím ti zapomínají na boha hned jak je po mši :o)))))))))))) a nakonec podle nich i nulové polatky stvoříl bůh :o)))))))))) tak vo co jde

Reklama s Mohamedem by jistě vzbudila daleko větší pozornost, než katolický kněz. Ale je-li vám život milý, raději to nezkoušejte! Domnívám se, že by banka měla svou reklamou především vzbuzovat důvěru v poctivost, spolehlivost a odbornou způsobilost.

Nešlo by to bez mobilního telefonu, jako u bank v zahraničí?

Přesto vám fandím.
Rudolf.

Zdar,
v kostce:
reklama je hrozná, jak jinak máte všechno fajn, tak reklama je hrozná a to říká každý kdo ji viděl, vím že i negativní reklama je reklama, ale v tomto případě to jednoduše nefunguje.
Jak jsem zde četl, tak musím souhlasit, aby jste kontaktovali nějakou renomovanou reklamní agenturu at Vám něco vymyslí (viz Oskar, začátky máte podobné, a i barvy :-) ). Chce to něco svižného a jednoduchého, lidi nechtějí být zahlceni.
Jinak ten přiblblej delfín na kartě je fakt divnej, musel jsem se zeptat lidí na FC co to má znamenat, nikdo nevěděl, až pak nějakej chlapík mi to složitě vysvětlil jakože jistota a přátelství nebo co, to je dost kýč. Ikdyž nejste jediní, nevím proč nemůžete mít kartu červenobílou a třeba jen s tou kytkou co máte ve znaku, proč být za každou cenu promyšlení.
Jednoduše, držte se dnešních trendů, to je jednoduchost, nebo jste snad neviděli nějakou designovou výstavu? Za příklad Vám hodím ještě nový znak Brna a prostě městskou reklamu, jednoduché červenobílé... vidíte tam snad nějaké delfíny, který krom toho hodně lidí iritují, protože delfína ani neviděli, když už zvíře tak aspon českého lva nebo něco našineckého, divím se že jste tam nedali toho kněze a polskou vlajku:-)

Ale jinak dobrý, mám Vás rád:-)
iBobek osobně

Zdravím, potkali sme se na Wilsonicu a chtel sem kredity za kurz (vtipek), ale o to nejde.

Koukal jsem se na nabidku a zpocatku jsem nechapal, jestli je karta k mkontu embosovana, mozna by bylo fajn to tam zminit a POZOR, NAPAD, mohlo by se tomu rikat mbosovana (potlesk).

Druha otazka se tyka obrazku na karte. Modry design s delfinkem je dost tragicky, budou nejake varianty nebo vlastni obrazek? Nepotrebuju mit "vymazlenou" kartu, ale neco strizlivejsiho bych uvital.

P.S. Nile house ma pokud vim, nizkoenergetickou koncepci, studeny vzduch od reky, atp. proto asi ta teplota, ale detaily neznam

Ad reklama: Na webu mBank jsem ji dal 4. Jako neni (úplně vyloženě) špatná, ale od vás bych čekal něco nápaditějšího (0 poplatky jsou velmi nápadité a hodně tu chyběli) a zároveň ale serióznějšího (přecejen banka). Proto taky na vás beru tvrdší metr. ;)
Doporučoval bych vyhledat a angažovat reklamní agenturu, která dělala reklamy pro bývalého Oskara v jeho počátcích. Myslím, že vstupem na trh, ideemi a obecně laděním jste si hodně podobní! A reklama Oskara tedy byla skutečně bomba. Tak pěknou, nápaditou a inteligentní reklamu (jak směrem k divákům, tak i zadavateli) jsem od té doby snad neviděl.

Reklama s knězem se dost nepovedla. Mezi zájemci o služby Vaší banky, která se vůči klientům ve věci poplatků nechová nemravně, je velká skupina potenciálních klientů z řad dříve narozených tudíž i většinou konzervativně založených. Ti po zkušenostech s často "násilnou kolektivizací" způsobu vyplácení mezd převodem na účty u rozličných různě lobujících bank se jisté ostražitosti a nedůvěry zbavují pomalu. Nulové poplatky je lákají ale zároveň je pro ně banka s takovou nabídkou mezi dnes bankami formátu Babinský poněkud podezřelá. A zde můj postřeh k reklamě-pro tuto skupinu lidí působí reklama spíše odpudivě, neboť "protřelý sňatkový podvodník převlečený za kněze" (tak se může jevit) zmíněnou nedůvěru jen přiživuje. A to samozřejmě na rozdíl od Polska ještě je třeba vzít v potaz stav ve vztahu k církvím jak popsal věrohodně Pepe v příspěvku dříve.Jinak mají pravdu zastánci teorie,že placená reklama má hlavně zaujmout. Jen jaksi cudně mlčí o tom,že může ve svém důsledku být i antireklamou s opačným účinkem. Obávám se, že směrem k popisované části potenciálních klientů tento efekt mohl nastat. Zkuste něco opravdu lákavého a přesvědčivého pro všechny. Přeji celému kolektivu a generálnímu (určitě má předky na Vysočině) mnoho úspěchů při získávání dalších klientů.

Velmi kladně hodnotím, že kartu posíláte obyčejně poštou a nikoliv doporučeně. Při doporučeném poslání pošťačka ani nezvoní i když jste náhodou doma, nic neroznáší a člověk ztratí s vyzvednutím na české poště spoustu času, nehledě na to, aby si vzal dovolenou, neboť otevírací doba pošty je velmi krátká. Každý doporučený dopis v našich podmínkách je trestem příjemce.

Ahoj, co tak se dostat do sítě Hruška, má to tam pod palcem česká spořitelna. Už se rozrůstají z Moravy i do Čech.

Mně se ta reklama s knězem docela líbí :-)

www.knez.cz/ptacek/view.php?cisloclanku=2008010002

Cashback má vždy "dvě části" - stranu provozovatele terminálu (v tomto případě KB) a stranu vydavatele karet (tedy my): seznam míst je tedy závislý na KB, cena za využití služby zase na nás. (Proto jsem si trochu rýpnul do KB, protože ta svým zákazníkům účtuje za cashback 5 Kč.)

I jiné banky poskytují cashback, např. ČSOB v Albertech. Ale ty mají tuto službu blokovanou pro své karty (případně karty partnerů), takže my s tím nenaděláme nic.

Pěkné tričko GOOGLE, to bych radši než to mBank :-)
Tak ať po stěhování nic nehledáte (znám to) a ať se Vám tam líbí a dobře pracuje :-) - spokojený pracovník = spokojení zákazníci

Hmmmm, ta vila Na Sekyrce se mi zdála romantičtější. Vstupem do Nile House asi získáte víc místa na práci, ale pro návštěvníky také image studenější, odosobněné banky. Jinak díky Adamovi za kompletní fotogalerii ze stěhování :-)

Také mně zaujal cashback, ještě jsem o něm nevěděl. Při nejbližším nákupu v Globusu vyzkouším. Také se ale ptám, proč je na seznamu partnerů logo KB ????

Ahoj, kdyz jsem reklamu s knezem videl poprvy na YouTube v puvodnim zneni,hodne se mi libila (vlastne vsechny polske reklamy se mi libili). Ta dabovana v televizi se mi uz zas tolik nelibi,myslim,ze o dost vtipnejsi by bylo nechat to v puvodnim zneni i u nas a jen k tomu pridat titulky. Nestydte se za to,ze jste z polska.. A i tu verzi s tou prostitutkou by jste mohli odvysilat.

Adame, moc zajímavý příspěvek. Díky.

Ve Zlaté koruně jsem dal mKontu 4 hlasy :-) a jsem rád, že jste uspěli. Určitě je to tak správně. Jen si ale nejsem zase tak jistý, že jak píšeš "ukazuje skutečný stav věcí". Na to je těch hlasujícíh málo. Myslím, že se projevila síla mFóra, které určitě zajistilo dost hlasů (já bych bez něj o soutěži ani nevěděl). Držím palce v hodnocení odborníků.

Naopak reklamě s knězem jsem dal 5. Mě ten "týpek" prostě odpuzuje (a image mBank tak u mne silně klesá). Slečna by to možná vyžehlila :-)))

Moc pěkný blog, ty fotky mají velikou vypovídací hodnotu, obzvlášť počet krasavic na úvěrovém oddělení co mají na práci? odhánět žadatele o půjčky? - omluva přeháním své vtipkování, držím palce!
Obrat mojí firmy má také stoupající tendenci, nechť nám to vydrží co nejdéle! :-)

Adame ten obrovský seznam míst s možností cashback je opravdový? Vybral bych si tam několik možností! A co s tím má společného KB, nějaká dohoda o spolupráci?

Děkuji

Pekna mFotogarelije na Picase

Pepa: dík za názor. Kolegové mi řekli, ať to dám jako otázku na naše stránky, tak to tam za chvíli bude... jinak jsme zaznamenali celé spektrum reakcí - od jednoznačně pozitivních přes neutrální až po vyhraněně negativní.

Tom: vzpomínat určitě budeme - myslím, že nikdo z nás už asi v životě podobný půl rok nezažije.

Jinak skutečná fotogalerie je k nahlédnutí zde:
http://picasaweb.google.c...

Vzhledem k reklamní strategii mbank : myslím, že reklama s knězem mi říká docela dost o tom co mi má nabídnout.

Spíše dubbing je nepovedený:-(

Re Vilka: Vilka musel mít dobrou atmosféru, budete na ni asi vzpomínat, ne?

Re Kněz: mě se reklama s knězem líbí. Kněz a Polsko je dobrá asociace (byť ne možná chtěná), reklama mi přijde vtipná.

Re Adamovo tričko: nemělo by tam být místo Google raději mBank ;-)

Jinak držím palce ať to stěhování přežijete. Vím jaké to je, letos jsem se stěhoval dvakrát a ještě jednou mě to čeká ;-)

Tom

ING? nemá nahodou reklamu s Alonsem? :-) oproti tomu ej raklama od mBank tisickrát lepší :-) reklama nemá přinest žádné určité informace... reklama má zaujmout, prostě být nějak zajimavá neobvyklá.... a to reklama s knězem je....

Reklama s knězem....... podle mně nešťastná. Co jsem se i bavil skolegy z brandže, příliš neoslovuje, žádná velká zvědavost....
Proč?
Mám pocit, že je to příklad "špatně" použité globální reklamy - kněz prostě v silně ateistickém česku je jako symbol banky "divný" - i když chápu tu nadsázku, prostě lid v česku je v konzumu přímý a nadsázku tady až tak moc nevnímá a neřeší. (spíš přemýšlí proč právě spojení kněz a peníze....)
Přínosy a informace, které mají za cíl vyvolat zvědavost a zájem jsou nemastné neslané - sice zářivě vyskakují, ale nemá to tempu, dynamiku.
Podívejte se na reklami ING konta - kraťounká, přitom jasně jednoznačně říká, o co jde a co mně účet o ING přinese.
Trochu jsem se "rozkecal", ale pracuji jako lektor-trenér v prodeji (mimo jiné i bankovnictví) tak chci přispět. Já sám m-konto mám. Myslím, že při lepší mediální kampani, která nemusí být drahá, dosáhnete velkého nárůstu klientů. Ostatní banky, se sice tváří, jakoby nic....... ale to je tím, že mnoho klientů ponechává u své banky jeden účet (čili zůstávají jakoby klienty banky) a zatím zkouší třeba Vaše spořící konto - jako já.
Zdravím!

Zustatek vcera otestovan a bankomat Sporitelny funguje :-)

Za možnost zjištění zůstatku ve většině bankomatů si zasloužíte poděkování.

Drzim palce, ovsem ti dva panove u grilu by misto masa meli dostat padaka - PR a Produkty svoji praci evidentne nezvladaji.

P.S. jestli je klima stejne jako v DH, tak si nedelejte naroky na nizkou teplotu :-D

Tak super, ja pracuju v Danube, tak muzem jit na pokec do Foodoo. Jinak vyborna jidelna je www.gastrokarlin.cz - to az vam v Danube stejne jako mne prestane chutnat ;)

jeee dívám se, že hlady jste při stěhování netrpěli :-D nechcete se podělit?

Update - fotky se podařilo nahrát :) podpis přidat - a to už z open spacu v nile house! naší logistice, stavbařům, it helpdesku - velký respect! (jen klimatizace funguje jen částečně ;)

zajímavý článek těším se na fotky :-D by mě jen zajímalo má banka nějaké náklady s tím když dám požadavek na zůstatek u bankomatu?

citace:
>>>PS: Na závěr malá fotogalerie.<<<

Kde?

Autor jsem já - Adam, ale protože jsme byli odpojení dřív, než jsem čekal, už jsem nestihl přidat obligátní patičku - a taky ty fotky... odjíždím za pár minut do nových prostor a otestuji, jestli se dostanu do blogovacího systému, abych oboje napravil :)

Mozna blbe koukam, ale je nekde u blogu videt, kdo je autorem? :-)