zpátky

Co je a k čemu slouží mKiosek

V minulém příspěvku jsme psali o produktech, nyní pro změnu něco o naší obchodní síti. Kdo zná mBank, tak už ví, že místo klasických poboček nás potkáte ve Finančních centrech a v mKioscích. Zatímco Finanční centrum je relativně podobné bezhotovostní pobočce, u mKiosků mnohdy naši klienti neví, co od nich čekat. Nejen pro ně je tedy tento příspěvek.

Než jsme spustili mBank, bylo mnohdy těžké vysvětlit, co je to mKiosek, proč je chceme budovat a tak vůbec. To se odrazilo i v ostražitosti, se kterou k nám přistupovala obchodní centra: Co to je? K čemu to? Vy jste kdo? Mnohdy bylo nesnadné přesvědčit řetězce, že tento model je osvědčený a že bude mít jistě úspěch i u nás. Zvyk vidět banku pouze optikou velkých kamenných budov, front s pořadovými čísly a drahými originály obrazů v kancelářích několika vrstev managementu: a oproti tomu docela malý mKiosek, v hřejivě červených barvách a s jedním či dvěma pracovníky. Proto také rozjezd obchodní sítě trochu trval. Dnes, kdy máme díky vám přes sto tisíc kont, už si můžeme místa vybírat a obchodní centra si nás do svého portfolia zařazují ráda.

Příkladem může být zlínský mKiosek, který je na fotce níže:

mKiosek Zlín - Centro 

Zlínský kraj patřil k těm pro nás úspěšným, i když jsme zde neměli „fyzické“ zastoupení. I proto jsme uvažovali o různých lokalitách pro náš mKiosek. Jedním z vybraných míst bylo Centro. O umístění jsme jednali s Tescem, ale bohužel mKiosek se nám do vybraného místa nechtěl vejít. Proto náš kolega Zdeněk zkusil oslovit přímo majitele Centra. Ani nestačil začít vysvětlovat, kdo je a s čím přichází, vedli ho rovnou za ředitelem, panem Ing. Rouchovanským. Ten byl mile překvapen, že vše šlo tak rychle. Zdeněk se taky divil – vždyť on si nic nedomlouval? Ukázalo se, že den předtím pan Ing. Rouchovanský (náš klient) zadal svým podřízeným, ať zkusí kontaktovat mBank, že by bylo fajn, kdyby byl zlínský mKiosek právě u nich.

Takový byl tedy začátek našeho „nejrychlejšího“ mKiosku (od tohoto prvního setkání do otevření uběhlo asi 14 dní).

A proč tedy mKiosky? Jejich výhody nejlépe popíše člověk z místa. Takže předávám slovo Dance, která má nyní na starost mKiosek v Brně – Avionu a právě ve Zlíně.

Dana a její kolegyně v brněnském mKiosku 

Je pravdou, že dnes již existují desetitisíce (a možná statisíce) lidí, kteří se častěji než v centru města pohybují spíše v obchodních zónách na jejich okrajích. Proto jsme tam i my a naše mKiosky. Výhody? Není to bezva nakoupit si a u toho nahlédnout do internetového bankovnictví (jak s penězi zamávaly dnešní nákupy), v případě potřeby zdarma cinknout na mLinku nebo poklábosit s bankovními specialisty o nových produktech?

Cílem těchto obchodních míst je být vám co nejblíže a zajistit vám maximální komfort a pohodlí. Přiblížila bych to možná ke starému známému pořekadlu ,,nepůjde-li Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi." Díky těmto pobočkám se snaží mBank být tam, kde své peníze utrácíte.

Sama vím jak je těžké zaparkovat v centru u bankovního domu (díky tomu do mých nákladů za vedení účtu u bývalé banky počítám i několik botiček za nedovolené parkování). Díky umístění kiosku v obchodním centru nemá klient problém s parkováním, spojí potřebné s užitečným a to vše v co nejkratší době. Přesvědčte se sami – i u nás si můžete otevřít bezplatný účet za pár minut. A už se hodně těšíme na mPůjčku: právě jsme prošli tréninkem a věříme, že s ní budeme úspěšní – přinejmenším stejně jako Finanční centra – a třeba i lepší :)

Danka Netolická Dana Netolická / mBank
mKiosek leader - Brno, Zlín
dana.netolicka -zavináč- net.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (37)

Vložit komentář

Take mi v tomto clanku chybi presnejsi popis sluzeb, k cemu mkiosky slouzi. ;)

KDY BUDEM MOCI VKLADAT NA UCET PENIZE DLOUHO TRVA VAM U VAS JE PREDNEJSI ZABAVA A NE PRACE

Dobrý den, mrzí mne, že je u tolika bank tak značně opomíjena Jižní Morava. Nemyslím si, že bychom tu všichni leželi permanentně pod stolem ve vinném sklípku a o své účty se pranic nestarali... Pokud je potřeba něco skutečně vyřešit, jsem zvyklý tak činit na pobočce (mám účty u 5 bank, mbanka je 6.). Bohužel, Hodonín či Břeclav nestojí ani proklamované mBance za to, aby zde zřídily byť jen tolik diskutovaný a problematický kiosek. Mám-li brát slova slečny/paní Dany Netolické vážně, pak nerozumím tomu, proč mám takové nutkání chápat 50-60km vzdálený mKiosek/FC za snad ani ne až tak "blízký" klientům... Jsme totiž odkázáni pouze na Brno, či na Znojmo. Prašť jako bouchni, furt daleko... Ještě, že při tom obejdu i pobočky jiných bank, kam občas musím, a které nás tady na jihu mají taky v ... (na háku), jako je třeba Bawag (dnes LBBW), UniCredit či CityBank. Njn, tak třeba jednou (časem), např. jako ty podnikatelské účty, žáno jaxi...

Moje zkusenosti s mKioskem a Financnim centrem. Ta prvni je spojena se zakládáním úču na mKiosku. Prekousla jsem velmi neformalni odev pracovniku, koneckoncu byl to "kiosek" a mozna firemni kultura. Hur jsem zkousavala, ze na jedne zidli se mnou banker probira udaje osobniho charakteru, a vedle u pultiku jeho kolegyne vrka se svym pravdepodobne pritelem a nenechaji se v teto cinnosti rusit, naopak jsem mela neodbytny pocit, ze tim rusivym elementem pro tuto dvojici jsem tam ja. V prubehu zakladani uctu mi byla nabidnuta platebni karta, kterou jsem zprvu nechtela, ale na zaver jsem se prece jen rozmyslela a pomerne pokornym hlasem (vedoma si sve troufalosti s jakou menim puvodni rozhodnnuti) jsem rekla, ze bych o tu kartu mela zajem. Nasledovala rozladena reakce a odkaz na to, abych si zavolala na mLinku. Podotykam, ze za mnou necekal zadny dalsi klient a slecna bankerka stale jeste vrkala. Nuze dobra... odesla jsem bez karty, ale s pocitem, ze diskretnost je neco, co na mKiosku chybi, ze o vhodnosti chovani zamestnanci toho noc nevedi, a pokud zmenite rozhodnuti, chybi ochota to s vami resit ted hned behem jednani, ale odkazi vas na call centrum. Rovnou dodavam, ze po vsech moznych zkusenostech jsou call centra mista, na ktera se obracim az kdyz jde "o zivot"...

Ale ok, odesla jsem s mKontem a sporicim uctem, zprovoznila IB, provedla zkusebni prevod v/p uctu. Ale... protoze jsem cca dva mesice ucet nepouzivala, zapomnela jsem identifikacni cislo klienta. Vzhledem k tomu, ze pracuji nedaleko Finančního centra a nahoda prala tomu, ze v dany okamzik tam byl jen jeden klient, šla jsem tam. Ano ano ano... jsem naivni klient, ktery si mysli, ze kdyz prijde do banky, tak jeji zamestnanci jsou tam od toho, aby mu pomohli a ceka trochu vic, nez ze vam slecna za prepazkou rekne, ze toto ona prece neresi, ze od toho je mLinka, ze "my jsme internetova banka" a prislusne vyvraci oci nad tim, kdyz reknete, ze byste cekali, ze kdyz prijde klient s problemem na pobocku, tak mu tam pomohou. Mozna kdyby slecna komunikovala jinak a jinym tonem, tak bych to volani na mLinku zkusila. Ale aby mi nekdo nekolikrat za sebou opral o hlavu, ze je MOJE chyba, ze jsem zapomnela identifikacni cislo (s tim jsem tam ale prisla, tim jsem jednani zacinala), takze si za vsechno muzu sama... tak na to vazne nejsem zvykla a zvykat si nemam v umyslu.

Od tohoto clanku jsem ocekavala, ze se dozvim, k cemu vlastne mKiosek a Financni centrum je... ale jak uz zminil nekdo prede mnou, tuto odpoved clanek nedava. Predpokladam, ze mBank si je vedoma toho, ze bez rozsireni sluzeb na techto mistech to nepujde, ale ten cas jeste neprisel.

Zaverem: mila mBank... tvym klientem uz nebudu. Nestaci mi, co nabizis, nestaci mi ucet bez poplatku a slusne urokove sazby na sporicim uctu, zvolila jsem spatne. Mozna to zkusim za par let, az budu mit pocit, ze jsem tvym vazenym zakaznikem.

Pro Patrika Z
Do mBank se jen vkládá vybrat se nikdy nedá

Vaši zkušenost jsem poslal kolegům zodpovědným za mKiosky - je mi líto, že jste se setkal s neprofesionálním jednáním některého z našich pracovníků. K samotnému scannování dokumentů: ověřím si to ještě u našeho právníka, ale domnívám se, že kvůli změnám v zákoně o praní špinavých peněz je od 1. září skutečně povinností scannovat dokumenty totožnosti i v případě žádosti o účet, nejen u mPůjčky. To samozřejmě nijak neomlouvá jakoukoliv aroganci ze strany našeho pracovníka.
Omlouváme se za tuto špatnou zkušenost. Přeji Vám pěkný víkend - vyjádření kolegů můžete očekávat na počátku příštího týdne.

Dobrý den.
Podělím se s vámi také o jednu zkušenost s mKioskem.
Po delší době jsem se konečně dokopal k tomu, abych si založil účet u nové moderní a ambiciózní banky. Šel jsem tedy na mKiosek podepsat online vyřízenou žádost o založení účtu.
Za pultem seděla slečna, kterou to už od pohledu moc nebavilo. Myslel jsem si, že se jedná pouze o formalitu a po podepsání žádosti přestanu slečnu za pultem otravovat a půjdu si po svých. Nakonec jde o IB a vše podstatné najdu na WEBu. Ovšem omyl! Slečna na mne vytáhla papír "Souhlas s pořízením kopie dokladu totožnosti". kde pod vysvětlivkou 2) je uvedeno: "Kopie dokladu se pořizuje na tento tiskopis, na předni, popř. zadní stranu" a začala si OP scanovat. Nejsem puntičkář, ale když už zase po dlouhé době něco podepisuji, chci vědět co a proč. Slečnu jsem s vlídným úsměvem upozornil, že dělá něco špatně, že na formuláři, kde je vyžadován můj podpis píšou, že OP bude zkopírována na daný formulář.
A to jsem asi neměl dělat.
Tak arogantní odpověď a následné chování jsem opravdu nečekal! Dopadlo to tak, že mne ta buchta víceméně vyhodila jako nějakýho spratka z ulice.
A na to opravdu nejsem zvědav. Vrátil jsem se do kanclu, rozpálený doběla a volal kontaktní linku. Paní (velice ochotná) na druhém konci drátu mi sdělila, že tento formulář se podepisuje pouze v případě, kdy se žádá o půjčku a omlouvala se mi, až mi jí bylo líto, páč s tím nemá nic společného.

Jeden člověk banku nedělá, ale špatná reklama se rozšiřuje rychlostí blesku....
Zajímalo by mne, co s tím mBank udělá a jestli dojde k nějaké nápravě, resp. postihu dané osoby. Mj. očekávám reakci mBank i na tomto webu.

Událost se udála 12.9. mezi 17:30 a 17:45 v Liberci na kiosku v OC Globus.
Jméno té slečny si opravdu nepamatuji. Vypadl jsem odtamtud jako cukrář.

V případě, že bude mít p. Adam Zbiejczuk zájem o nějaké upřesňující údaje, než se vyjádří, jsem k dispozici na e-mailu.

f66

Zdeněk: je to podmíněno registrací do klubu Sazky - při té musíte vložit 100 Kč jako úvodní vklad (tuto částku ovšem můžete poté opět stáhnout na svůj bankovní účet). Následné vklady jsou bez poplatku. Více informací najdete na stránce:
http://www.e-sazka.cz/Inf...

Jak se dá vložit hotovost přes terminál Sazky, A jaký je polatek? Díky Z.

Zdravím vespolek!
Tak jsem se taky odhodlal, kámoš co dělá pro mBank mě naverboval a rozhodně nelituju, protože to je můj první účet, tak jsem chtěl srozumitelnost a milé přistupování k mím základním otázkám, všude se na mě koukali jak na studujícího idiota, a celkem jim bylo ukradeno že tak ztrácí klienta.
Zato v mBank v Brně byly slečny a všichni velice milý, nečekal jsem v žádné stupidní frontě s čísílkem a dostal jsem vodu:-)... Založil jsem během chvilky dvě konta a kartu a vše ve srozumitelné formě bez prťavých dodatků na konci dole, prostě super přístup!
Jen tak dál!
Z výtek snad jen že by v Brně (například na FC) mohl být vkladomat, není to horký, ale do budoucna myslím že by to mohl být dobrý krok, přeci jen v peněžence se vždycky nějaké peníze najdou, který by raději ležely na eMaxu:-)...
S přáním všeho dobrého
Boleslav Tomšík

p.s.: mBank mi trochu připomíná starého Oskara, nyní Vodafouna, dřív se na něj taky koukalo skrz prsty a dnes... gigant. Doufám že mBank čeká stejný osud:-)...

Patrik Z:
Na přepážce jiné banky to lze učinit pouze právě s kartou - Cash Advance lze provést na hotovostních pobočkách bank a používá se to zejména při výběrech vysokých částek. To ovšem neřeší Vaši situaci - ve Vašem případě je asi nejrozumnějším řešením poslat peníze na účet někoho jiného, kdo má kartu (pokud je to také klient mBank, je převod okamžitý) a vybrat peníze z jeho účtu.

Ještě ke vkladům: lze použít terminály Sazky nebo třeba revolvingový úvěr (zdarma) u ČS. Ještě k té tisícovce, u níž bude poplatek výrazně snižovat výnos: ano, to je pravda, ale při vkladu deseti- nebo stonásobně vyšší částky neroste poplatek geometricky. Ovšem je pravda, že mBank není primárně zaměřena na klienty, kteří ve velkém operují s hotovostí. I když na fóru jsou někteří diskutující velmi úspěšně fungující i s hotovostí (a bez poplatků).

Je nějaký způsob jak vybrat peníze z účtu když ještě karta nepřišla?
Ptal jsem se na mLince a tam mě přesvěčoval operátor že to jde na přepážce KB a ČSOB. Když jsem tam přišel dívali se na mne jako na vola. Tak jak to je ? Jak vybrat z učtu peníze když karta příjde až za 14 Dní?

To Karel, tak o co Vám vlastně jde?? odkud berete peníze, které potřebujete uložit na mKonto?? pokud to jsou tržby od zákazníků je to problém, pokud je to výplata, tu vám na konto muže poslat zaměstnavatel. Ale poplatek o kterém píšete neplatíte mBance ale poště a je vaše věc že to děláte tímto způsobem, o jiných se zmínil moa, ještě bych k nim přidal jednu možnost levnější a to na přepážce KB kde mužete také vklad hotovosti do jiné banky uskutečnit levněji než na poště. Jen to chce se trochu poohlédnout po informacích. A ne si jen stěžovat, protože najít si informace, -so opravdu vyplatí !!

Nikdy bych neposílal vklad peněžní poukázkou.Stačí si založit běžný bezplatný účet u FIO záložny a přes internet dát za pokyn 2,- Kč.Další ze způsobů je zde již popisovaný-přes terminál Sazky.S tím však nemám zkušenosti.Řešením v budoucnosti,podle mého názoru,bude zprovoznění vkladomatů.

A to je pořád řečí. jak je m-bank zdarma. Není! Za vklad hotových peněz na účet platíte. Například za vklad přes nejrozšířenější vkladová místa pošty tj. peněžní poukázkou zaplatíte "bratru" 22 Kč! To znamená, že když si uložíte třeba tisícovku do m-bank na 3,5 % úrok, získáte sice za rok na úroku po odečtení daně čistých 29,7 Kč, ale po odečtení oněch 22 Kč už jenom 7,7 Kč. To znamená, že máte své peníze úročeny pouze 0,9 % a tak vám je zúročí každá obyčejná banka - a to se vyplatí!

ahoj,chtěla bych informaci,jak na účet vložím peníze,tak aby mě to nic nestálo.Víte to někdo?

Já mám jen takovou věcnou, udělejte si prosím pořádek v gramatice. Otevřela jsem si složku inkasa v internetovém bankovnictví a mám tam napsáno - nemáte aktivní žádné inkasa - má být žádná!!! inkasa - příčestí minulé, rod střední. Nejsem učitelka, ale český jazyk - jazyk mateřský a tohle fakt bolí!!!! Díky, E.

děkujeme pane Adame za info :)

Veškerá data spojená s šifrovanými stránkami se po odhlášení z účtu automaticky mažou. PC je zabezpečeno v rámci interní sítě podle bezpečnostních pravidel banky. Samo PC nema přístup na internet. Na stránky mbank.cz přistupuje z vnitřní sítě, se kterou je spojeno pomocí zvláštní VPN. PC je pochopitelně zabezpečeno proti virům pomocí pravidelně aktualizovaného antivirového programu. Počítač je veřejně přístupný, nicméně do internetového bankovnictví se přihlásí pouze klient mBank. Veškerý vstup do počítače je omezen na trackball a klávesnici. Počítač má omezená práva pro správu systému a systémově se da ovládat jen přes vzdálený přístup.

Co se týče rozšiřování sítě, dojde i na menší města. Jen to nebude hned (i tak myslím, že se nám povedlo v posledních měsících to výrazně rozjet).

Co se týče větších možností vyřizovat Vaše požadavky na mKioscích (i FC), i tím se intenzivně zabýváme. Vkladomaty jsou sice plánovány v delším časovém horizontu, ale jistě se jich dočkáte.

sector: pobočka=FC(finanční centrum), takže jedině přes jiný kanál (poštovní poukázka, eSazka, vklad na pobočce jiné banky,atd), dokud nezavedou vkladomaty.

tak ne kiso... tak treba pobocku, fakt by to bylo puser ve Varech

Dobrý den, jsem z Kladna což je sice město nedaleko Prahy, ale do kiosků a FC to mám přes celou Matičku stověžatou...myslím, že moje město není nijak malé, také by si zasloužilo větší pozornost mbank

Článek má nádpis "Co je a k čemu slouží mKiosek", ale příliš se to z textu nedá zjistit k čemu konkrétně ten mKiosek slouží. Očekával jsem spíše, že se hlavně dozvím co všechno se v těch mKioscích dá vyřídit, ale nějak na to autor článku asi zapomněl a spíše se zaměřil na popsání méně důležitých informací. V článku se mj. píše, že "Cílem těchto obchodních míst je být vám co nejblíže", ale ne v každém případě to tak je. Pro mnohé lidí kteří bydlí trochu dále od krajských měst můžou být mKiosky trochu daleko a proto pro ně tento cíl neplní. Pokud je to ale skutečně tak jak píše BIgChef, tak proč ty mKiosky vlastně jsou? Nejsou ty mKiosky možná proto aby mBank mohla někde utrácet nadbytečné peníze? Myslím si, že ty peníze které se utrácí na provoz mKiosků by se snad dalo utratit na něco jiného pro klienty mBank užitečnějšího. Pokud už mBank rozhodla, že bude utrácet peníze na ty mKiosky a nehodlá to změnit tak by mohla pamatovat na to, že i v jiných městech (nejen krajských) jsou lidí kteří o mBank můžou mít zájem. Proč by nemohl být nějaký mKiosek např. v Karviné tak jak to navrhuje Japolan? Myslím si, že mBank je pro mnohé lidí a hlavně pro jejích klienty dostatečně blízko prostřednictvím internetu a telefonu, tak proč nějaké mKiosky a FC které jsou pro mnohé lidí trochu daleko?

Vy ste fakt natvrdlý, pro stávající klienty je kiosek k ničemu, všechno si zařídíte přes net. Je to pouze propagace a lákadlo na nové klienty, aby si založili účet. Nic jiného přes to nejde.

sector: bohužel kiosky i FC jsou pouze BEZHOTOVOSTNÍ, takže ti jejich zřízení v místě s vkládáním peněz nijak nepomůže.

Ja bych strasne moc (dalsi lidi) uvitali nejaky mKiosk v Karlovych Varech nebo okoli. je tu milion super a hyper marketu. Nebo co treba pobocka mBank ?

Je velmi neprakticke davat znamym penize aby pres svuj ucet preposlali na muj ucet u mBank :(

A nejvic se nemuzu dockat plateb do zahranici - nemuzu poslat penize ani na Slovensko.


Ta pobocka nebo kios by se tady fakt hodil

Kiosky v Hyper-, super-, a ostatních -marketech jsou šikovná věc. Např. v Rakousku to má takto třeba rakouská matka BAWAG. Ti tam mají ještě výdajový a vkladový bankomat na peníze. Ten vkladový by se mi moc líbil. Nemusí být všude, ale občas se hodí.

Nenazval bych mKiosek velkým, červeným, mobilním telefonem. Neni jen k přistupu do IB ale v tuto chvíli dotahuje do konce on-line žádosti. Bude pracovat na půjčkách a samozřejmě v neposlední řadě i terminál pro ty z mBank, kteří nemají stabilní přístup k netu.

Z historie je něco tady: http://www.mbank.cz/mbank...

v tom pripade doporucuji encyklopedii, ktera je pomerne nezavisla protoze kdokoliv tam muze pridat informace nebo je opravit .... viz odkazy ceska: http://cs.wikipedia.org/w... , polska: http://pl.wikipedia.org/w...

Ráda bych se dozvěděla něco o historií, odkud banka pochází a jak dlouho je na trhu.
Děkuji. MM

K čemu je mKiosek myslím patrné je, ale i mě by zajímalo zabezpečení, nejsem si jist, zda slečny , které mi v případě, že si přijdu prohlédnout bankovnictví určitě budou zasvěceně nabízet aktivity, budou koukat přes rameno, to by asi moc slušné nebylo, v opačném případě, jak kdo pozná, co na počítači dělám ?

Tento článek jsem si přečetl s nadějí, že se konečně dozvím, k čemu mKiosek vlastně slouží. Avšak byl jsem celkem zklamán, zřejmě jsem někde něco přehlédl. Nebo je tento v česku poměrně nezvyklý objekt skutečně určen jen k přístupu do IB? Myslím, že v dnešní době je tento velký a červený konkurent mobilního telefonu skutečným přežitkem :)

Dobrý den,

chtěl bych se zetat, jak je t s bezpečností PC umístěných v Mkioscích ještě navíc v obchodních centrech ? Tj. jak je zabezpečen přenos dat v internetovém bankovnictví v daném prohlížečí na PC, jak je zabezpečena cash a RAM PC, ukladani/mazani cookies apod... ? Doufám, že jako banka, jste dál než běžná internetová kavárna, kde se o bezpečnost přihlašovacích údajů v rámci cookies a možné nákazy PC trojským koněm, ruznymi rootkity, keyloggery, viry apod. musí strarat chudák zákazník sám ? Jak je zapezpečen přístup k PC ? Smí se na něj přihlásit, s ním pracovat pouze prověření klienti Mbank ? Nebo i Tonda a Béďa od vedle, co si jdou posedět jen na internet pročíst forum Mbank ?

Předem děkuji za odpověď.

Přeji příjemný den.

Škoda,že jsem až z mostu,tam takový fešandy nejsou.
Trošku mě mrzí,že holkám nejsou vidět celý nohy,to by byl pohled pro bohy.
Jinak prosím o zařazení těchto fotek holek na webový stránky,nic by mě ráno víc nepotěšilo,než vidět tuhle slíčnou blondýnu usmívající se na mě.
Hodně úspěchu do brna a zlína přeje
rosťa

Nu děvčata sluší vám to, před 40lety mě lanařili do jedný firmy která měla podobný kroj ale byla to dost zprofanovaná organizace tak jsem odolal.... už to přebolelo, čas zahojí všechny rány.

Dobry den,

Gratuluji a prajem uspechy!

Myslim, że dobre by bylo umisteni "mKiosku" v Karvine a Ceskem Tesine.

Karvina to mesto, kde denne je mnoho lidi, kupr. studentu (univerzitni fakulta), Polaku (blizko statni hranice). V Karvine videl jsem budovy, kde by można umistit "mKiosk": hipermarket blizko nadrażi, obchodni budovy nedaleko Univerzity.

Cieszyn a Cesky Tesin to mesta, kde by można otvorit "mKiosky": polsky a cesky, nebo jeden (blizko hranice na Olse / Olzie) pre "mBank" v Polsku a Ceske republice.

Dalsi navrh:
Pre klienty dobre by bylo, kdyby zakaznik mohl v "mKiosku" podepsat smlou a dalsi listiny a zakazat posluchy v druhe zemi. Polak v CR a SR, Slovak v Polsku a CR. Cech v SR a Polsku. Pocitacovy system "mBank" ma jeden. To by bylo dobre jiż v letnim odbobi. Po prve telefonicke aparaty v "mKioskech" a "Financnich Centrach" by mohli omożnovat spoje z 3 "mLinky" v nasich 3 jakzycich.

Z uctou,
Janusz Polanowski