zpátky

Blog z továrny produktů

Možná je to pro některé překvapení, někteří to naopak očekávali – konečně jsem se odhodlala napsat blog. Hodně dlouho jsem přemýšlela, jak ten blog napsat, jak začít a jestli to vůbec někoho zajímá nebo nikoliv. Ale stejně jsem nevymyslela ten začátek ;o( Vím ale jistě, co bych Vám chtěla tímto příspěvkem sdělit.

Asi tak před 2 týdny jsme seděli s Adamem a našim „Generálem“ večer v naší mVilce. Potřebovala jsem trochu vypnout, už jsem toho měla dost. Adam se ptal: „Co jim mám tedy na to fórum napsat? Kdy bude to inkaso, kdy SIPO, kdy mPůjčka?! Oni ode mě chtějí přesný termín…“ A začalo opět kolečko vysvětlování: co je to „Release“ a co to pro nás znamená. Když jsem to tak vysvětlovala, napadlo mě, že by bylo fajn vysvětlit to i Vám: naším čtenářům a přispěvovatelům na mFóru. Tak jsem tedy Adamovi i Jirkovi slíbila, že na náš blog něco napíšu a nechám Vás nakouknout do práce produkťáků. Adam sice občas fušuje do naší práce a snaží se Vám to zprostředkovat, ale ať to máte od zdroje.

Tak abych začala po pořádku. Víte, jak se nasazuje nový produkt, co znamená připravit novou funkčnost jako je například inkaso, SIPO? Vše začíná tím, že si řekneme, že tohle chceme a potřebujeme. To je ta příjemnější práce (a podílíte se na ní i vy), jenomže to je teprve začátek. Když si to vymyslíme, musíme to zrealizovat. Realizace znamená vysvětlit IT a businessu, co přesně chceme – tedy detailní popis a příprava technické specifikace. Musíme podrobně popsat, na jaké systémy má daný produkt dopad, kde všude je nutné změny implementovat. Bankovní systém totiž není jenom jeden (třeba ten, co vidíte vy po přihlášení). Každá banka jich má několik (některé i několik desítek) a všechny jsou vzájemně provázané.

Když už tedy máme specifikaci, tak můžu přijít za velice důležitým člověkem na centrále (spojka mezi Business a IT) a požádat ho o zahrnutí našeho požadavku do prioritizační fronty. Tehdy nám IT sdělí, kolik práce zabere implementace daného požadavku, samozřejmě musíme podat i tzv. „business case“: čili odůvodnění vysvětlující, co pro nás daný produkt resp. služba přinese a proč ji chceme.

Jen pro info v prioritizační frontě nejsou pouze jenom požadavky z mBank CZ, ale také z mBank SK, mBank PL a Multibank. Naše IT tedy obsluhuje několik bankovních jednotek. Což vysvětluje, že ne vše se může vždy zrealizovat tehdy, kdy bychom si to přáli my. Respektive proč nelze vše zahrnout v jednom Releasu. A tohle jsou důvody, proč se něco naimplementuje již v dubnu a něco až v červenci něco naopak až prosinci. Jen abyste měli představu, na inkasu jsem začala makat již těsně po spuštění mBank v listopadu. Není to žádná sranda ;o)

Takže když máme specifikaci a dostali jsme se v prioritizační frontě na „správné místo“ – hurá – první náznak, že jsme uspěli a naše požadavky se v blízké době objeví v Internetovém bankovnictví, což je základ. Následuje programování, schůzky s IT kolegy, cesty do PL, nekonečně meetingů, upřesňování, rozhodování... Skutečně hodně práce ve dne i v noci, protože termíny jsou neúprosné a musíme je dodržovat. Když je produkt připraven, následuje testovací fáze v testovacím prostředí. Testuje testovací tým, IT a nakonec i my produkťáci, kteří jsme zadavatelé požadavku. Při testování se snažíme odladit vše, co nebylo ještě dotaženo a zabránit tak všem chybám a hlavně překlepům (znáte ten pocit, když podvacáté čtete tentýž text a už nevidíte chybku?). Když je tahle fáze za námi, může přijít konečně „release“ = bezesná noc, kdy to vše spustíme do živého prostředí a všechno znovu kontrolujeme. V živém prostředí však už nelze vše testovat, např. hypotéku...

Ale zpět k celému procesu: termín releasu znamená, že jsme připravení v pro vás hlavním systému, tedy v Internetovém bankovnictví. Co však už není tak zřejmé, tady vše nekončí. Krásným příkladem je například mPůjčka. mPůjčka byla připravena v systému (tedy v IB) již po spuštění naší banky. Jenomže abychom mohli mPůjčku začít nabízet vám, musí být připraveno mnoho dalších procesů a musíme podniknout mnoho dalších kroků k její spuštění. Připravit aplikaci pro podávání žádostí, nastavit schvalovací systém, vyřešit napojení na CBCB (laicky řečeno registr dlužníků), připravit smluvní dokumentaci, nechat ji schválit českými i polskými právníky, vyškolit obchodní síť mKiosků a Finančních center, vše to ještě zopakovat pro mLinku (vlastně dvě – jednu v Praze, tu „informační“, a potom i naše kolegy, kteří mohou skutečně provádět úkony), také vše zajistit v backoffice (místo, kde se tiskne, podepisuje, balí a podobně). A to mluvíme pořád jen o vnitřních procesech, ale mnohdy jde ještě o propojení „ven“: VISA, fyzický výrobce karet, ČNB, nebo Česká pošta. Zároveň se také snažíme reagovat na vaše připomínky, které obvykle hlásíme na IT, snažíme se přemýšlet nad novými možnostmi, upravovat stávající produkty k vaší větší spokojenosti. Já bohužel čas na sledování fóra nemám, ale zhruba vím, co se tam děje. Adam i ostatní kolegové se nás o tom snaží informovat, a když jsou tam pekelné otázky po produktové stránce, tak se s námi poradí a odpoví v našem jménu, nebo nás poprosí o odpověď.

Ale to jsem odbočila. Může se někdy stát, že řeknu Adamovi, že v releasu budeme mít kreditky, inkaso, SMS/E-mail push, investiční nástroje – ale to ještě pořád neznamená, že je začneme hned nabízet. Příprava smluvní dokumentace trvá cca 4-6 týdnů, příprava aplikace pro žádost o produkt cca 4 týdny, příprava aplikace pro schvalování 6-8 týdnů .... a pak ještě testování, zdali vše spolu správně komunikuje a funguje. Testování někdy může zabrat další 2-3 týdny. V některých oblastech záleží také na pomoci našich PL kolegů, na flexibilitě externích dodavatelů a pod. Takže se klidně může stát, že ne zcela naším zaviněním se skutečný termín nasazení produktu může změnit. Není to nikdy milá zpráva – a věřte, že nám je to víc líto než vám…

Mimochodem, rádi přivítáme další kolegy do našeho produktového a vývojového týmu, kteří by měli chuť a sílu vyvíjet a budovat náš sen, vaši Banku – mBank.

Tak doufám, že jsem vše popsala dostatečně do hloubky. Nekamenujte Adama, že sliboval mPůjčku. Ono se holt někdy něco nevydaří a jsme nucení datum spuštění posunout. Mohu vám prozradit, že finišujeme s usilovným testováním všech dubnových vychytávek (a jak jste možná viděli na mFóru, Jiří už veřejně slíbil na 14. dubna inkaso). Není to jediná věc, nové vlastnosti i služby budou přibývat následně v rychlém tempu. O kreditní kartě, našich plánech na revoluci v investicích i dalších překvapeních se dočtete v následujících dílech produktového blogu. No a než se nadějete, přijde další release na přelomu června a července, jehož součástí je i SIPO, i zde už je velká část výše popsaného procesu za námi. Držte nám všichni palce, ať jde vše jako po másle, abychom Vám stále častěji mohli oznamovat radostné zprávy o novinkách z produktové oblasti.

Katka Turnová Katka Turnová / mBank
produktový manažer
katarina.turnova -zavináč- cz.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (109)

Vložit komentář

Moc pěkné,ale chybí stále mezin.platby/IBAN-BIC/ a také nabíjení kreditů-tedy mobilů---a bude vše nej..i když....

Jak se slučuje s vaší politikou v sazebníku uvedený poplatek u půjčky - zpracování a vyhodnocení žádosti o úvěr 0 Kč, poskytnutí úvěrů 1% z objemu úvěru. To mi pomalu začíná připomínat sazebníky našich bank. Proč ta první položka v sazebníku vůbec je? Na okrasu?

Katko,

diky za pekny vyklad. Zda se, ze to fakt neni jednoduche. Jen mi neni jasna ta priroitizacni fronta. Chapu to dobre, ze Vase centralni IT pracuje na jedne verzi systemu pro CZ/SK/PL? Co kdyz se Vas produkt v te fronte nedostane vubec do release protoze napriklad PL bude mit "fundovanejsi" a ekonomicky zajimavejsi produkty?

Dobrý den,
jsem klientkou mBank už delší dobu a jako řadový občan jsem tu velmi ráda. Mám zde běžný účet, kde mi bez poplatků přicházejí a odcházejí platby. Na spořícím účtu mi přibývá několik šikovných stovek měsičně a i když nejspíš inflaci nepřekonám, nemám pocit, že bych prodělávala. Takže zklamání nad fungováním mBank se mé strany rozhodně nekoná. Tam mě totiž peníze rozhodně neubývají. Že ubývají jinde a jinak, to už je jiný příběh.
Teď se zabývám myšlenkou na penzijní připojištění a přivítám, až mBank v tomto směru něco uvedene na její trh služeb. Ráda počkám.
Přeji mBank, aby se jí dílo dařilo.
Eva Johnson

Dobrý den, ráda jsem si přečetla článek i reakce na něj. Když si můj syn před dvěma léty založil v Británii bankovní účet a nepožadovali po něm žádnou minimální částku, dokonce veškeré služby měl zdarma, byla jsem z toho u vytržení. Pro nás něco neuvěřitelného! :-)) A opět o stupínek smutnější z toho, jak to tom našem malém českém plácku chodí. Jak se správně říká ve vaší reklamě- Češi si myslí, že musí za všechno platit. Inu nedivte se, není nad osobní zkušenosti!! Proto jsem moc ráda,že se na českém plácku objevila vaše naše mbanka, už i proto, aby snad rozhýbala konkurenční prostředí a ostatním bankám to "natřela". :-) S vašimi službami jsem moc spokojená a doporučuji vás i synkovi v Británii,ať si po netu hospodaří se svými korunkami.

Nice Site!
http://google.com

Nice Site!
http://google.com

Dobrý den, Katko,

držím Vám palce, ať testování a "releasy" nových produktů jdou co možná nejrychleji. Sám jsem velmi spokojeným uživatelem mBanky, s výjimkou hypotéky, kterou nepotřebuji, využívám všech Vašich produktů, a moc se těším na další. Kdesi v dálce u České spořitelny mi ještě dožívá původní bankovní účet, z něhož už jsem zrušil všechny trvalé příkazy, všechny jednorázové příkazy, dokonce i platební karty a papírové výpisy, aby mě stál co možná nejméně. Musel jsem tam ponechat inkaso SIPO (využívám 1x měsíčně) a možnost kontokorentu (využiji velmi zřídka tak 2x ročně na pár dní, ale je příjemné tuhle možnost mít). To jsou věci, které ještě neumíte.

Je zajímavé, že účet ve Spořce s 1-2 příchozími a 1-2 odchozími platbami měsíčně mě stojí každý měsíc cca 60 Kč na poplatcích (v době "před mBank" to bylo až 400 Kč !), a za účet v mBank jsem doposud nezaplatil ani jedinou korunu, a to jsem jedním z Vašich prvních klientů ;-)

Navíc dnes jsem si udělal volno a večer půjdu na mPub s vedením banky - tuhle možnost mi zatím žádná jiná banka nenabídla.

Přeji hodně pracovních i osobních úspěchů.

Na zkoušku jsem založil účet. Neuvěřitelné ! Peníze NEUBÝVAJÍ ! Převedu k vám sporožiro i firmu. Také nechci financovat okázalosti na Žofíně. Děkuji za počin. Spořka mezitím zvedla úrok, asi třicetinásobně. Kvůli vám. Proto k vám přejdu.

Ano, řadím se k "naivkům", tedy podle těch, kteří jsou podle sebe elita. Mám eMax i konto, a šel jsem sem z důvodů jasných: Na naše poměry vyšší úrok, a hlavně při mých malých pohybech na soukromých účtech pramalé výdaje. Po letech financování prosklených paláců, mi začíná na účtě přibývat.
Teď pro ty extra povolané chytré bytosti, co mají pořád něco: Letos mi přibylo kolem dvanácti tisíc.(můžou si spočíst, kolik jsem na účtech převedl).
Než jsem podepsal smlouvu, a zrušil účty u účtující banky, tak jsem si přečetl něco na webech, něco v novinách, něco jsme prodiskutovali na chatech a chatách... Pak jsem si nakonec pročetl smlouvu, a promluvil jsem si s úředníkem banky. Pak, s vědomím, že jsem zcela při vědomí, a jsem s to, provést úkon bez pozdějších známek lehkého kretenismu ( údiv nad neexistujícími službami) jsem podepsal smlouvu. Dle všech očekávání jsem účty založil, a převedl na ně tu a tam nějaké finance.
Od té doby jsem spokojen a každou rozšiřující službu vítám. Byl jsem srozuměn, co jdu dělat, do čeho jdu a co se bude dít. Nikdy bych si nedovolil víc, než prostý dotaz přímo na oficielní e-mail banky, popř. telefonický dotaz na call centrum. Tam jsou na to zařízeni, tam dotazy patří. Na forum či diskuzi k blogu je to tak nějak mimo slušný styl.
Fandím mBank i Kateřině !!! Můj děda, moudrý muž říkával: "V každým vlaku jede i blbec". Přeju bance mnoho spokojených "cestujících" a málo těch ostatních.

Ještě jedna věc: Na mBank vydělají všichni, protože i stávající banky budou muset slevit ze svých nestoudných poplatků... viz např. pan Pepa-důchodce....

pokud někomu někdo učet zrušil diky internetovému bankovnictví tak by si měl ten někdo uvědomit,jestli byla na vině banka aneb jeho nesmyslné klikani na kdeco.Já mam internetbanking již delší dobu a ještě se mi nestalo,neřikám,že se nemůže stát,žeby někdo vybral penize bez mojeho vědomí.Když zadavam čisla karet a piny kdekoli a kdykoli tak se potom nemohu divit a nasledky si musim přičíst sám sobě.

Začátek trochu rozpačitý, ale jinak zajímavý příspěvek. Člověk by neřek, co všechno v té bance taky dělají :-)

Více mKont může chtít někdo, kdo třeba podniká a chce mít nutně oddělené peníze pro podnikání a soukromí (přehlednější zdanění úroků) Šablony jsou pomůckou pro pravidelné úkony. Např. Dostanu nějaký dlouhý peníz a chci převést na eMAX. Vytvořím šablonu, kde to nastavím a nemusím převod potvrzovat SMS kodem. Nebo platím často nějaké částky (nepravidelně). Nastavím šablonu, potom kliknu a prachy jsou jinde. Pozor na bezpečnostní rizika při nastavení šablon plateb mimo vlastní účet, právě pro absenci potvrzovacího SMS kódu.

A bylo 9:15...ne 8:15

Mám přečteno všechno a stejně tomu nerozumím. To co psala Kateřina se hezky čte,ale mám z toho v hlavě guláš.Mám založený účet mKonto i eMax,nevím k čemu jsou potřeba další mKonta.Chápu,že eMax asi na to,že se připisují úroky.Tady mám účet proto,že je příjem i odeslání peněz zdarma.Přesto si dál držím účet Živnostenské banky.
Nerozumím tomu co jsou šablony,k čemu jsou dobré... a nelítám v nevědomosti jen já.Jenom o tom nikdo nepíše,přece nebude za blba mezi velkou přítomností chytrých lidí. Tak mám účet tady jen na peníze ,které mi chodí nepravidelně a často a nebudu už muset platit za každou sebemenší položku. U ŽB zatím zůstávám s ostatníma službama dokud se to tady neustálí a dokud nebudu všemu rozumět. Zdravím blbce jako jsem já a dávám prostor chytrým,aby reagovali "moudře" na můj příspěvek.

Pavle, pokud můžu poradit, SIPO není třeba platit hotově na poště (zbytečně utracených 12Kč :-) a spousta času čekáním na odbavení), jde ho zaplatit jednorázovým příkazem k úhradě dle pokynů na zadní straně rozpisu.

Dobrý den,
hezký článek, tak nějak optimistický. Jsem velkým fandou mBank, ALE vážení, co to SIPO? Naprostá většina domácností používá inkaso a z tohoto důvodu jsou nuceni udržovat ještě další účet u banky, která jim díky Vám dávno přestala vyhovovat. A samozřejmě, mám-li nějaký starý účet který jsem nucen používat, tak už z pouhé lenosti na něj nechávám chodit výplatu a nechávám tam i trvalé příkazy, protože si říkám, že to PAK zruším všechno najednou. Ano, šlo by to, že bych výplatu a trvalé příkazy zadal u mKonta, SIPO platil na přepážce pošty a zrušil stávající účet. JENŽE co když to SIPO nerozchodíte? To potom budu chodit na poštu každý měsíc a hlídat splatnost? Nebo si opět zřídím účet u nějaké nenažrané banky? Další věc, která mě trošku trápí jsou "čipové" karty, u kterých je přece jenom větší bezpečnostní standart.

Perfektní příspěvek, tak nějak můžu tušit, co všechno se za prací v mBance schovává, tohle je docela milé a lidské objasnění. Díky. Když chceme dobrou banku, nějakou dobu to prostě při daných možnostech trvá, všechny produkty se jaksi musí "narodit", aby se nenarodily předčasně a třeba nefunkční, chce to čas.
Tak ať svůj čas dokážete dobře využít :-)

Uvažuje se o otevření pobočky (nebo kiosku) m Bank i v Jabkonci n.N.?

Navrhuji, aby při aktivaci účtu byl ve fázi, kdy si má klient zapamatovat nové identifikační číslo, přidán upozorňovací dialog, upozoňující na potřebu si to nové ID skutečně opsat (po stisknutí tlačítka pokračovat, by prostě vyběhlo okno s upozorňením). Stalo se mi, že při aktivaci druhého účtu jsem nechtěně kliknul na tlačítko pokračovat (lehký dotyk touchpadu na notebooku) a je po všem. Musím si počkat na nový aktivační balíček... ;-( Ušetří to čas, nervy a určitě i peníze, které bude stát poslání nového balíčku, že ? ;-) Díky

Souhlasím z Tomášem blog číslo 26. Jsem taky toho názoru a jsem z mBank na 100% spokojený. Jsem svobodný protože jsem se oficiálně rozvedl z poštovní spořitelnou asi z nejhorší peněžním ústavem v České Republice. I pozdrawjam ojczyzne...

Především mne fascinuje schopnost relativní pružnosti a modernost přístupu. To by mBanku mělo výrazně odlišovat od "tradičních" bank, které jsou spíše konzervativně laděné a novým produktům a službám se učí jen velmi neochotně a pomalu.

Dovolte mi zapojit se do diskuse. Hledal jsem možnost, jak zhodnotit momentálně volné finance a přitom je mít stále nadosah. Před několika lety jsem dal na radu jedné bankovní poradkyně a vložil 100 000,- Kč do údajně solidního fondu.Po třech letech jsem tam měl 98 800,-Kč a to mi ještě ta poradkyně řekla, že někteří prodělali daleko víc. Žádná z bank včetně spořitelny, mi nenabídli to , co m Banka. Protože jsem v minulosti měl peníze pouze u jedné banky a ta zkrachovala, nemám ani nedoporučuji mít peníze pouze na jednom místě. Stále mám totiž na očích slzy maminky, která se domáhala vstupu do Union banky, kde měla všechny své účty.
Německé i Polské prostředí je jiné, proto nechtějme všechny služby "přes noc". Mimochodem, když jsem uzavíral smlouvu s m Bankou, tak do toho kiosku vlítnul chlap a varoval mne, abych to okamžitě zrušil. Měl smůlu, že nedostal platební karty během měsíce. Dal jsem si proto podmínku, že peníze vložím na účet po obdržení obou karet. Ty přišli během jednoho týdne. Vyčkejme dalších služeb, které se musí přizpůsobit našim zvyklostem.

To 85 Řekl bych, že zrovna to inkaso nebyl dobrý příklad už od neděle funguje :-)

No abych řekl pravdu,jsem m-bankou příjemně překvapen.Vyhovuje mi grafické zpracování prostředí,jednoduchost a přehlednost.Je příjemné se orientovat.Platby probíhají bez problémů a hlavně bez poplatků.Trošku bych akorát očekával,že by se mohli již objevit některé nové věci jako např:souhlas s inkasem,nebo dobíjení mobilních telefonů.Věřím ale,že celý tým m-banky na tomto pracuje a přidávání dalších produktů na sebe nenchá dlouho čekat.Přeji m-bance mnoho úspěchů na českém trhu a mnoho spokojených zákazníků.

http://www.finance.cz/to/... [page]=2

zajimava diskuze kde se mBank moc nevytahla ,,,

Paráda, jen tak dál !! :) Jako ajťák chápu ty releasy víc než bych potřeboval :P Obdivuji tu pružnost a svižnost celého týmu lidí v mBank, kteří se podílejí na releasech nových produktů _O_

To vlkovicv, Velmi Opatrny,...: Vase prispevky maji hodne do sebe, nicmene je potreba si narovinu rict jestli mBank patri do kategorie Value nebo Volume. Predpokladam ze tyto kategorie vam diky vasim zkusenostem nemusim uvadet. Podle vseho se mBank alespon na zacatek profiluje do kategorie Volume. V teto kategorii plati jedine pravidlo - statistika. Chce-li par klientu sluzbu, o kterou neni statisticky zajem, maji proste smulu. I kdyz "dobry" obchodnik vam bude mazat med kolem huby. Zde si vazim docela bezprecedentni otevrenosti. Poctivy obchodnik vas ferove posle ke konkurenci pokud pozna, ze nejste jeho cilova skupina. Ac je pravdepodobne, ze kategorie Value se zacne u mBank casem taky rozvijet, nejdrive si na to musi vydelat. Pamet vetsiny z vas asi nesaha do casu Expandie. Meli naprosto precizni system a naprosto nefunkcni business model. Vysledek: Expandia => Ekonto a v podstate zadny rozvoj za posledni 3 roky. Cili pokud chcete nadstandard u mBank - jste tu prilis brzo. Nejdriv musi vzniknout stabilni zaklad a to potrva jeste cca 1/2 roku. Do te doby si presne specifikujte svoje potreby - co je kriticke a co je jen prijemne. Pak uvidite jestli je mBank pro vas. Jako zadna banka NENI pro vsechny. A pokud to nekdo tvrdi je to jen reklamni zvast. Tak se drzte a budte trpelivi :-)

Díky za osvětu. mám založený účet u mBank a jsem rád, že postupně přidáváte další funkce. Inkaso a Sipo je pro někoho hodně důležité, ale dá se bez toho v krátkém horizontu žít a kreditka, kontokorent + půjčka jsou třešničkou na dortu. Chtěl bych jenom připomenout nebo lobovat o co nejrychlejší spuštění účtu pro Právnické osoby a OSVČ. Jako OSVČ je mě i úřadům jedno, jestli mám účet na podnikání na RČ nebo na IČ nebo jestli všechny položky (podnikatelské a privátní) semelu na jeden účet. U Vás bohužel nemůžu mít 2x mKoto na RČ. U bank mám účty 8 let a stejně využívám jen jednorázové a trvalé příkazy. K podnikání využívám druhý účet pro běžné občany, současná banka neměla problém mi založit dva běžáky - jinak bych platil dvakrát tolik. Ještě jsem neotestoval a nevím jestli je to možné, jako že asi ne - dočasnou variantu "podnikatelského účtu" e-max. takže prosím co nejdříve ty účty pro IČaře ( OSVČ a PO.)

Suprovní stránky!

Milá Katko Turnová

jsem Vám velmi vděčen, že jste si našla chvilku na osobní odpověď.
A děkuji za to.
Na druhé straně jistě nečekáte, že jsem s odpovědí jak na bod 1 , tak na bod 2 spokojen. Néjsem a podle toho budu jednat.

Tím nijak nedehonestuji Vás ani Vašeho zaměstnavatele.

Ale na druhé straně - jistě jste si nemohla všimnout, že je zde určitá množina, řekněme,kvalifikovaných zákazníků, kteří přemýšlí podobným způsobem. Možná, že nikoliv Vy,a le Vaše marketingové oddělení by si mohlo položit jednoduchou otázku - kdo asi tak jsou klienti z této skupiny. Jaký je jejich obchodní potenciál. A třeba na něco přijdou.

A velmi bych vážil zdali chci zůstat prvoplánově bankou prostých fandů toho, že dnes máte ceník , jaký máte a je to přitažlivé pro naivy , kteří si myslí, že mBank je něco jako Matka Tereza na poli komerčního bankovnictví nebo jestli ambice Vašeho koncernujsou přeci jenom někde jinde. A začal bych velmi zkoumat napříkald příspěvky pod nicky Honza a Velmi Opatrný. Jsem totiž přesvědčen, že takhle vypadá profil cílového klienta, jak si jej představuje mBank, resp. její majitel Commerzbank.
Přeji hezký večer.

Tak jako vetšina zde komentující a diskutujících se nemohu ubránit amatérsky působícímů vyjadřovaní zaměstnanců banky. Pokud si někdo myslí, že takovéto popisování patří na seriózní web banky, tak je blázen. Navíc je to typické "plácaní" rádoby managera?. Tohle povídání patří možná do seminární práce studenta VŠ, ale rozhodně ne ke čtení klientům. Stejné je to i s příspěvky ostaních zaměstanců ve fóru.. viz. pan Báča, Zbiečuk aj. Vážně si myslíte, že je to zajímavé, pokud slibujete a pak neplníte? A je jedno zda na mlince nebo ve fóru. Věty typu: "Nekamenujte Adama, že sliboval mPůjčku. Ono se holt někdy něco nevydaří a jsme nucení datum spuštění posunout." -- jsou směšné a na nezávislého čtenáře působí spíše, že si z lidí děláte srandu. To že to klienti zatím tolerují je věc jiná. Je to totiž jen proto, že mají účet zdarma a jsou zatím poblázněni. Po určitém čase až napíšete něco podobného, tak už ze sebe blbce dělat nenechají:-) Toto je názor a není třeba ho nijak zvlášť rozebírat.

ad Tomas & Katka:
Pracuji ve SW firmě jako vývojář (ja taky), ale my na svém firemním blogu nepíšeme o tom jak padáme na hubu, když bude release (ad Katčina poznámka release=bezesná noc) ;-)
Klienty bychom spise meli presvedcovat, ze to zvladame bravurne levou zadni ... nevim, jestli tahle uprimnost uz neni trosku moc:-)

To: vlkovicv: Chtěl bych se Vás zeptat, zda si myslíte, že je bezpečnější bankovnictví internetové nebo "osobní", kde stačí falešná občanka a napodobení podpisového vzoru?
Dále. Je Vaší svobodnou volbou, kde si "uschováte" celoživotní úspory. Nikdo Vás nenutí, aby to byla mBank. Existuje přece víc bank a některé mají vyšší úroveň zabezpečení...

Jako technik jsem se vždy bankovním kecům vyhýbal a ejhle může to být i zajmavé. Držím palce

Jen pro pořádek:
SIPO - "Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva"
Na mSrazu (viz mFórum) bychom tomuto tématu měli jistě vyčlenit alespoň hodinku a sehrát pár žárlivých scének. mSmích

to DV: trochu bych Vás opravil, SIPO znamená: "Sdružené inkaso plateb obyvatelstva" a můžu vás ujistit, že tenhle "odporný socialistický" instrument byl ve své době unikátem, který přejímaly i ostatní, a divte se, nejen socialistické státy, např. Švédsko nebo Finsko. Já SIPO využívám, jako tisíce jiných lidí, a jsem s ním velice spokojený. Myslím si, že ani dnes to není přežitek a úspěšně funguje....A pro rejpaly: nejsem pracovníkem pošt.. :-)

Než jsem se rozhodl,že se opravdu přidám k mnoha dalším tisícům klientů - zvažoval jsem veškerá pro a proti u mBank,zvítězila a všude jí dávám prim ! ! !
Myslím,že můžeme být děsně rádi a skákat metr vysoko - že se vůbec v naší zemi taková - hle dobrá věc povedla a neskrachovala po měsíci fungování ! ! !
Věřím - že další skvělé věci a služby budou jen vzkvétat a sloužit k naší spokojenosti a k dobrému jménu naší milé mBank/y.
Přeji nám Všem klientům jen dobrou zkušenost a skvělé žážitky s mBank/ou
Milan - Mělník

Nechapu pany co si stezuji.
Prece mBank neco nabizi a komu to staci ten se prida. Komu to nestaci ten si pocka az to bude a pak se mozna prida. Komu to nebude nikdy stacit pac internetova banka proste tezko bude jako "kamenna" ten se neprida nikdy.
Je proste nejaka nabidka a na zaklade ni si zakaznici vybiraji. Pan vlkovicv si tu muze psat co chce ale z meho pohledu nepochopil zakladni princip obchodu.

Ja jsem rad ze tu mbank je pac je to konecne banka co po me nic nechce nestrhava poplatky za blbosti a nechava vse na me. Kdyz neco chci tak si to zaridim a opravdu nejsem zvedav na nabidky a zadosti jinych bank o setkani zs ucelem mych planu do budoucnosti :)) Myslim ze je to fakt moje vec a do toho se banka stvat nema :)

to milan

to neznamena ze kdyz nemas rad SIPO ze ho nemaji radi ostatni .. ja treba SIPO chci a dokud nebude tak mbance proste nejdu ... a co jako ? ty antikomunisto a socialisto :DD ale predpokladma ze si za komara vystudoval co ? a to ti prepokladma nevadilo ... zdar nazdar .)

DV,

vzpomínám si, že zkratka SIPO znamenala "Sdružené Inkaso Pracujícího Obyvatelstva" a byla to výplod socialistické pošty, která sbírala platby pro socialistické instituce.

Jak SIPO překládají teď, nevím, ten produkt je mi už od dob socializmu odporný. V pohodě ho nahradí povolení inkasa z účtu pro jednotlivé firmy (voda, elektrika, telefon) s nastavenou horní hranicí, aby nemohli vybrat víc, než je třeba.

Už se těším, že jak začne fungovat povolení inkasa, dám vale spořitelně a za peníze, co za rok ušetřím si v předstihu zajdu na skromnou večeři (za ty 2-3tácy se už přece dá najíst).

Tak mBanko, hrrrr na ně.

P.S. Věřím, že vývojové kostrbatosti a chybky (kostrbatý design, horší grafika, výběry sestav a jejich tisky sestav atd.) mBankovští ajťáci taky někdy dořeší a dotvoří.

Pre: Katka Turnová pekne "cteni" ale opat ani slovko o podnikatelskych uctoch. Tak rad by som videl prioritu hlavne v podnikatelskych uctoch... Nikto nevie poriadne povedat kedy, ale ja uz ako zacinajuca pravnicka osoba nemozem cakat. Ked vytvorim hlavickovy papier uz tazko budem menit banku... Skuste sa zamysliet aj nad touto skutocnostou, ze zmenit ucet pre pravnicku osobu nie je take jednoduche!!! Preco cakate s podnikatelskmi uctami???

Pracuji ve SW firmě jako vývojář a vím jaký to je, když se přichází s novým "release" produktu. Vážně lidi, to co popisuje Katka není blábol, vážně to tak funguje. My neděláme na tak zásadních věcech, jako je bankovnictví a taky se musíme potýkat s podobnými problémy.
Pro ty nenažránky, co by chtěli všechno hned malé vysvětlení. Jedno ze základních pravidel produktu, je nenabízet všechny funkce hned, ale počkat, až je o to zájem. Pokud hned přijdete s milionem funkcí, nakonec se u poloviny zjistí, že to nikdo nechce, což znamená, že ta práce na těch funkcích byla zbytečná a nikdo ji neocení (a nikdo nezaplatí náklady). U další čtvrtiny se zjistí, že to mělo fungovat jinak, protože uživatelé to prostě takto používat nechtějí. Takže se to musí předělat, což opět zabere mnoho času a peněz. Důležitý není mít hned všechny funkce, ale umět flexibilně reagovat na požadavky klientů.

A pokud tedy někdo chce všechno hned, nevidím důvod proč volil mBank.
Zákazník může mít buď "zdarma" účet u mBank a v něm to co nyní nabízí s tím, že funkce budu přibývat postupně, nebo může mít účet hned úplně se vším, ale bude si za něj platit. Volba je na každém a nikdo nikoho nenutí volit to či ono.

Sakra lidi, máme tady tržní ekonomiku, každý si může vybrat, tak si sakra vyberte a nestěžujte si furt na něco!

mBank není žádná banka žádnej produkt. je hloupý tady osočovat každýho komu se mBank nelíbí z toho že dělá pro konkurenci,. je vidět že si mBank sama nevěří když tak hloupě kope proti kritikům. místo aby něco udělala se svým nefunkčním modelem. časem opadnou i dnešní nadšenci kteří zjistí, že nemají bankovní účet ale nějaký pionýrský paskvil

@ radku111 ještě že tu není fórum, musel bych napsat : také tady občas píšu o něčem čemu nerozumím, ale mě na to stačí jeden - dva řádky.

Velmi vystizne a pekne napsano. Ja si rad pockam na dalsi sluzby, vim, ze nejde vse hned. Nejvic cekam na inkaso na to jsem opravdu zvedavy. A jak uz tu taky nekdo zminil k uplne blazenosti by mi jeste pomohlo druhe mKONTO (jako spolecny ucet).

Take bych rad reagoval na ty co hned kritizovali prispevek pana vlkovicve, protoze mi naopak prijde jako konstruktivni kritika, coz je dobra vec.

Ne jako prispevky napr. osobne, ktery se porad navazi do druhych pritom mu do nich nic neni.

Navic bych rad zduraznil, pro ty co tu porad opakuji, ze u mBANK je vse zadarmo, ze je to nesmysl. Banky maji hlavni prijem z uroku z pujcek, ne z poplatku!!!

Poplatky jsou jen tak nejak navic, cim si banky prividelavaji, ale neni to jejich hlavni zisk. Meli by jste si uvedomit, ze i kdyz neplatite za vedeni uctu, ani za zadny prikaz, presto z Vas banka vydelava a to tim, ze Vy ji poslete vyplatu na ucet, ke kteremu Vam da pristup, ale ty penize ktere ji vlastne "pujcite" ona vyuzije a obchoduje s nima, nebo je dale pujcuje jinym lidem,nebo i Vam za daleko vetsi urok, nez Vam vrati na urokach (urok na mkonte je myslim kolem 0,3%)

A z toho banka vydelava. mBANK vytvorila obchodni model zalozeny prave jen na tomto zisku, tak aby mela konkurencni vyhodu, ze od klientu nevybira popaltky.
To ji pritahne spousty zakazniku jak se presvedcila v Polsku a uz to ma overeno, ze to funguje.

Nevykladejte tu nic o tom, ze je vse ZADARMO, protoze NIC neni zadarmo a kdyby mBANK nevydelavala, tak by tady zadna mBANK nebyla. Meli by jste si vsichni sundat ty ruzove brejle. :-) Kdyby to Commercz bank nemela spocitane se ziskem tak by do toho ty penize nevlozila.

Uz vidim reakce na me jako napriklad bez do pr. co tu vbubec delas, ale tem se muzu jen usmat, protoze vubec nevi o co tu jde.

Ja jsem a budu spokojeny klient mBANKy, protoze je jedina kterea pochopila, ze je lepsi s klienty mluvit, neotravovat je polatkama a naopak od nich ziskavat informace co by chteli, nez z nich jen zdimat penize.

u mBANK mam ucty skoro hned od zacatku a postupne prevadim finance k nim. Coz ale samozrejem nejde hned a jeste to nejakych par mesicu potreva.

Prave proto, ze mBANK nevybira nesmyslne poplatky je mi sympaticka.
A rozhodne prejdu k nim nez abych platil Ceske Sporitelne, ktera si mysli, ze svym novym super produktem "Osobni konto" zvysi svuj zisk vyberem viz penez na poplatkach. Kdyz me to pan u prepazky nabidl tak jsem se mu malem vysmal a kdyz jsem chtel aby mi rekl cim by to pro me bylo vyhodnejsi, nebo kdy se mi to vyplati ,ta nejak ho nenapadly zadny slova, ani mi to nedokazal zduvodnit. Naopak bych platil vic nez doposud.

Takze jen tak dal.

to Katka_mBank (postDuben 4, 2008 at 15:41):

Myslim ze rozumim presne co chybi vlkovicvi (jeho bod 1).
Jde o tom nabidnout mensine kientů, kteri maji precijen trochu skepsi (casto danou profesionalnimi zkusenostmi prave z pozadi IT) moznost nektere operace ucinit vice bezpecne i na ukor jejich mene pohodlne realizace (treba navsteva banky/mKIosku).
Samozrejme pro banku je takova operace nakladnejsi, klidne at je zpoplatnena (rad si priplatim).

At to "by default" je zadarmo, elektronicky, rychle ... ale at je tu i volba pro tu paranoidni mensinu:-)

Ptate-li se proc si tedy nezvolim banku, ktera mi umozni vyridit leccos na pobocce? Protoze mBank ma na druhou stranu velmi konfortni moznosti online nastavovani sluzeb, limitů ap.

Co vy na to Katko? Vyplati se Vam nad tim premyslet vzhledem k malemu poctu klientů, kteri by uvitali to co pisu ja a vlkovicv?

to slep - Pochop jednu základní věc! Máš možnost svobodné volby. Stále ji máš. Nikdo ti ji neupřel, neupírá a upírat nebude. Pokud ti mBank "nevoní", protože nenabízí služby, které potřebuješ "k životu", hledej jinde. O tom to celé je. Také čekám na inkaso, SIPO, ... a nepřesvědčil mě ani samotný pan ředitel, že SIPO nepotřebuji. A tím končím. Zkonstatování, co bych u mBank uvítal. A už nemám potřebu jakkoliv dotírat na mBank, aby mnou požadované řešila okamžitě, nejlépe včera. A mnozí jdou ještě dál, lepí na mBank přívlastky, protože oni jsou prostě na něco zvyklí u své banky, které doposud platili/platí a najednou nabyli pocitu, že mBank by se měla postarat, aby vše dostali zdarma. Kde k tomu přišli?
Dnes mám účet u mBank, držím si účet i u konkurence. Důvody lze vyčíst výše. Konkurenci sponzoruji deset let, dalšího půl roku (čekání) mě nepoloží/nezachrání. Je to prosté. Kdo si počká, ten se dočká. Chce to hlavně klídek. ;-)

Ano, také bych uvítal termíny. Ale já nebudu ten, který bude pořvávat, když se termíny posunou z jakýchkoliv důvodů. Ovšem jeden křikloun z každé stovky se najde. A ten jeden natropí vždy tolik scén, že zbytek ztrácí slov. Důkazem budiž mFórum.

Pokud se vám mBank dnes nelíbí, přehlížejte ji. Přijďte za rok, třeba bude hezčí. Mně se líbí, ale až se namaluje!

krasne slohove cviceni jen co je pravda .) a ted k "rejpalum" kteri si mysli ze nejsou a haji mbank coz je urcite v poradku ale ... pripuste si , ze lidi nezajima co jak a jak se dela ale kdy to bude a co bude .. takze lidi kteri cekaji na inkaso ja nebo ja nevim sipo atd... tak proste nezkutecne vytaci kdyz mu "ochranci" mbank zacnou vysvetlovat ze se to da udelat jinak, ze u sve banky by si si nemeli s kym pokecat ... no a co ? .. je "milion" lidi kteri proste zatim nepresli k bance a neprejdou ale chteji jenze zatim mbank nema zakladni zakladni sluzby ... vzdyt si presctete ve foru co LIDI CHTEJ A PROC ZATIM NEVYUZIVAJI MBANK JA BYCHTELI je to naprosto jednoduche - INKASO,SIPO,KONTOKORENT,PUJICKA ... az to vse bude tak uvidite prirust lidi do mbank ... takze "ochranci" sup zacnete dome busit uz se tesim .. .)

Ruším účty ! Strašnej nedostatek !Přímo katastrofální chyba! To jsem se tedy spálil!

Na blogu je ještě čas podle Boha nikoliv podle Vola!

:-):-):-):-):-):-):-):-)

Za každým nespokojencem, nedočkavcem, paranoikem a šťouralem je třeba si představit několik tisíc spokojených klientů... [mBank]

Mimochodem už jste si povšimli reakcí konkurence? Já tedy ano :-)

pane Interesante z branže: Doplňte si vzdělání - Český Jazyk !

Nezbyva nez souhlasit s tim, co tu uz psal Standa. Sice bych to urcite nenapsal tak tvrde, ale myslim si, ze vetsinu klientu opravdu nezajima jak hrozne slozite a zdlouhave se vsechno zarizuje, ale kdy uz to sakra bude fungovat.

P.S.
miluju naprosto neosobní osobní bankéřky, školené v (n)asertivním jednání se zákazníky. Zejména tehdy, když v GEMB čekám hodinu ve frontě, abych se dostal k osobní bankéřce a vysvětlil jí co chci, přičemž mi velmi ochotná slečna sdělí, že už jim před půlhodinou spadl systém, a že bude nejlépe přijít zítra...

Taky jsem přemejšlel nad tím, proč mbanka jde na trh se službami na úrovni banánové republiky. Vydumal jsem jen to, že tu tržní dírečku asi zaplnila právě proto, aby jí nezaplnil dříve někdo jiný a teď holt všichni musej makat jak mravenečkové...
Nejsem expert na IT, ale myslím si, že propojit asi dost odlišné bankovní prostředí (Comm. bank, BRE a mBank) a odladit navzájem tak, aby celý systém nezkolaboval, taky není žádná legrace. Jinak jsem se předem dost dobře informoval a věděl do čeho lezu, takže proti postupnému spouštění produktů nemám námitek. Jediný problém, který mi vadí, je ten jeden účet na jedno rodné číslo. Holt to odskáče Fio...

Mbanku chápu jako instituci, která nemusí nakupovat na každou filiálku počítačky bankovek a udržovat armádu úředníků. Nepřeváží stohy peněz a na tom je to myslím v podstatě založený. Mám pocit že zaplnili otvor na trhu a přitom se zachovali nanejvýš prozíravě když nabídku služeb rozšiřují postupně. Osobně v tom nevidím problém spíš naopak jeden z dalších kladů a prozíravosti. A až zvládne fyzické určitě zřídí i firemní účty. Kdo by si vzal na triko v případě chyb vzniklých při spuštění systému odvrácení podnikatelské sféry – největšího zdroje příjmů.
Ono totiž dělat v našem státě něco na míru znamená nejdříve se prokousat horou zákonů mnohdy si protiřečících.
Nejsem pracovníkem žádné banky.

nemůžu si pomoct, ale mám pocit, jako by ty chvalozpěvy na mBank psali sami zaměstnanci. Nebo pár lidí pokaždé pod jinou přezdívkou. Stejná rétorika, stejný styl, stejné jádro příspěvku. Ještě zbývá značka Placená inzerce. Mbanku jinak používám a zatím jsem spokojen v rámci mezí, trochu mě fakuje, že nemá inkaso, když už vstupovala na trh. GSM mi občas chybí. T.

Připojuji se k těm, kteří by chtěli vědět, proč některé v tuzemsku obvyklé služby u mBank nejsou, popř. budou až později. A proč se objevuje na můj vkus poměrně hodně chyb. Chápu, že se některé chyby nemohly v Polsku projevit z důvodu odlišného prostředí. Třeba když polské clearingové centrum funguje i o víkendu, nemohlo se projevit posouvání trvalých příkazů. Co chápu méně je toto:
V Polsku se nepoužívá inkaso, nebo tam je natolik odlišné bankovní prostředí (procesy, pravidla, legislativa,...), že to nejde jednoduše převzít? A podobně další služby?

Jsem klientem mBank a jsem v podstatě spokojen s tím, co už funguje. Budu rád, až bude fungovat více služeb, až se zlepší zaezpečení, atd. Že nejsou všechny služby hned a úplně tak, jak bych si je představoval, bylo velice brzy vidět z diskusí na mFóru. A první moje reakce tehdy byla "no, počkám, až budou umět víc". Ale pak mi došlo, že čekat mohu i s aktivním mKontem a užívat hned, to co už funguje. Není to můj jediný účet, ale člověk by měl mít dva účty u různých bank.

K otázce, zda mBank měla se vstupem na český trh počkat, až bude mít více služeb a nebo zda měla (jak to udělala) začít s tím minimem, se kterým začala: bylo to jejich obchodní rozhodnutí, obojí obsahovalo riziko, pokaždé ovšem jiného druhu. Někteří klienti to přijali, někteří ne, někteří to přijali a reptají. Zdá se, že reakce klientů v Česku mBanku zaskočila. Druhá věc (a nezanedbatelná) je reakce nenasytných českých bank. Některé zdravě reagují, některé tvrdí, že jejich klienti touží po hodinovém čekání na úsměv osobní bankéřky. O tohle všechno se tu hraje.

To Katka: díky za nahlédnutí do zákulisí.

2Honza: ad bankovni turistika: jsem klientem GE Monkey Bank už 9 let, 3 měsíce mám i mBank, až spustí SIPO zruším účet u GE a jedinnou mojí bankou bude mBank. Proč? Protože mi vyhovuje.
ad kouření&chlast&poplatky: je každého věc co se svými penězmi dělá, není důvod někomu linkovat jak se má chovat....BTW. máte auto v metalíze?/cokoliv co nemá někodo jiný? ....... ne? tak to jste divnej, já mám a jsem zvyklý si za metalízu připlatit :)

To osobne: pokud těmi "jedinci" myslíte třeba mně, tak znovu opakuji: nechci všechno zadarmo - kdybych chtěl všechno zadarmo, tak půjdu k mBank. A že to nejde? Ale jde to! Nedovolil bych si přijít na trh s účtem, který umí pouze trvalé příkazy. A to ještě s problémy. Při dnešních technologických a jiných možnostech to jde!!!!! A v tomto případě platí z nouze cnost, tj. vezme se za vděk tím to je...Nevadí, že nejsou inkasa, ošetřím to trvaláky, to nevadí, že není sipo, ošetřím to jednorázovým příkazem k úhradě, atd., atd....

To Tonda: nejsem kluk z PR kamenné banky. Jsem prostě zvyklý na určitý standard služeb. To mě snad nemůžete mít za zlé. S Burkinou Faso: nepřirovnávám mBank k bance z Burkiny Faso - šlo mi jen o to, že jsou lidé, kteří přeskakují z jedné banky do druhé a vždy měli nějaký problém. Vychvalují jednu banku, pak druhou a nikdo se jim nikde nezavděčí...

Znovu: ne vše, co je zadarmo, je dobré...(v tom souhlasím s Bobem), přes to mBank držím palce!

Někteří jedinci by asi chtěli všechno, zadarmo, bez podmínek a hned. A nepochopí, že to nejde. To je ale jejich problém. Můžou přece zůstat tam, kde dostanou všechno, možná ne hned, možná s některými podmínkami a určitě ne bez podmínek zadarmo.

To:Honza - tomu se směji, tzv. omezené služby jak píšeš valné většině lidí stačí - jde o vlastní účet, kartu, trvalák. Ano souhlasím, že tu silně chybí souhlasy (budou AŽ po 4 měsících) a SIPO.
Srovnávat mBank s Burkinou? To je ústřel kluka z PR kamenné banky ve stylu dam za přepážkou "a to se nebojíte polské banky bez dovětku o matce německé comerz"

Za sebe píšu, ano čekání na některé dneska základní služby je nepochopitelně dlouhé a povídky o náročnosti moc neobstojí. mBank jistě mohla být na mnohé připravena lépe a před stratem si to ošetřit (sipo, důchody, souhlasy, výsluhy a renty atd.). Přesto jsem vcelku spokojený klient, zůstávám s vámi rád a držím palce.

Mam u mBank zrizeny ucet mesic a zatim mi _castecne_ vyhovuje. Jen mne ponekud zarazi /stejne jako X dalsich lidi/ silne omezena nabidka sluzeb. Kdyz mBank pusobi v Polsku jiz tak dlouho, nemuzu nejak uverit tomu, ze by tam neposkytovala inkasa, sipa, embosovane karty apod. Jestli neposkytuje, budiz, ale neverim tomu, ze by ji tak velky trh nedonutil. Jestli ovsem poskytuje, pak nechapu, proc se pouze rozhrani neprelozi do cestiny a muze to fungovat i zde. A jestli to neumi dcerinna mBank, pak to snad umi v matce Commerzbank, ne? Pak staci prevzit funkcni system odtamtud. Navic v mBance vsechno moc dlouho trva - zrizovani dalsich kiosku a obchodnich mist, cekani na odbaveni /cekal jsem pres pul hodiny v Brne na Jostove/, pridavani sluzeb, ktere by mely byt uz v zakladu funkcni automaticky.
Stejne tak nechapu neexistenci firemnich uctu - ve firme platime eBance cca 20.000 Kc rocne na poplatcich /hodne prichozich plateb/ pri obratu par mega, je zajimave, ze o takovou klientelu nema mbank zajem...
Muzete mne take nazvat kverulantem, je mi to jedno - ale zamyslete se nad tim, proc jen chvalite a sluzby nevyzadujete. Ne vse, co je zdarma, je dobre.

Vážení, musím se smát tomu, když se tady rozplýváte nad "novinkami" typu inkaso, spotřebák, SIPO, atd. Když mBank vstupovala na český trh, tyto "vymoženosti" už měly být dávno součástí nabídky od počátku. Nabízet účet, jehož součástí je pouze trvalý příkaz k úhradě a elektronická platební karta je, nezlobte se na mě, trochu málo. Navíc s trvalými příkazy jsou problémy s dnem splatnosti, který se při každé platbě nesmyslně posouvá!!! Účet jsem si u mBank otevřel, ale asi jsem čekal trochu více. Závěr je, že ho nebudu využívat. Mám asi vyšší nároky, nestačí mi pouze trvalý příkaz k úhradě a výběry elektronickou platební kartu. Zůstávám tam, kde jsem, rád si za kvalitní služby zaplatím. Jen proto, že někdo nabízí zadarmo účet, to nemusí znamenat, že to je super. V případě mBank to, zatím, super skutečně není. Opravdu jsou k smíchu příspěvky tzv. bankovních turistů, kteří půlrok co půlrok si otevírají účty vždy v jiné bance s vizí, že právě v téhle bance to bude to pravé. Kdyby do Česka přišla banka např. z Burkiny Faso a zřídila tu filiálku s nabídkou účtů zadarmo tak věřím, že ti, kteří dneska vychvalují "přednosti" mBank budou vychvalovat přednosti účtů banky z Burkiny Faso. Hlavně, že to je zadarmo. Ono jde také zamyslet se nad tím, co ve své bance využívám a kolik za to zaplatím. Využívám all inclusive balíček a jsem naprosto spokojen. Ono všechno je relativní. Křičíme, jak nás ty banky okrádají, ale větší sumu peněz "prošustrujeme" za kouření, chlast, atd. Také potom křičíme, že nás tabákové firmy okrádají??? Asi ne, že? Souhlasím, že některé bankovní poplatky jsou absurdní a nesmyslné a domácí banky si to začínají uvědomovat. A to díky tlaku konkurence. Přesto přeji mBank hodně zdaru, moře spokojených klientů, bohatou produktovou nabídku. Zdravím všechny a přeju pěkný víkend. Zdraví Honza

Po čtvrt roce "mého zkušebního provozu s mBank" moje naprostá spokojenost se všemi jejími službami (já už vlastně ani jiné nepotřebuji, až tak jsem všechno mohl díky mBank zjednodušit a zpřehlednit) i s lidským slovem od členů týmu. Katko, díky za text a přeji vám i všem ostatním u mBank stále víc spokojených uživatelů.
Další členové naší rodiny zakládají mKonta a eMaxy a ruší své staré účty a už i mí klienti začínají hlásit svá konta se 67 na začátku. A jak je teď příjemné každý měsíc koukat, jaké částky jdou u mBank na daně z úroků. O neplacených poplatcích nemluvě.
Ať vám IT šlape!

Mám pocit, že se něco ve spořce a komerčce začíná dít ... zkuste přitlačit na priority !
Jestli mi měsíční poplatek 244,- (+ další poplatky za položky) na podnikatelském účtu zásadně zredukují, asi ho sem už nepřevedu :-(
Zdravím, JV

díky,díky,díky-díky za inkaso!!!

To spamer - 7
Zatím to v mKariéře není. Tohle byla výzva, pro ty nejaktivnější ;o) Pokud tedy někoho znáte, sem s ním ;o)

To vlkovicv:
Pane kolego, pokusím se zodpovědět Vaše 2 dotazy.
Ad 1) Naší snahou je vše řešit skutečně přes Internetové bankovnictví a nechceme aby klienti museli chodit na kamenné pobočky. To je filozofie internetové banky, do které Váš návrh úplně nezapadá. Ačkoliv chápu Váš požadavek, v současné době tuto možnost ovládání účtu nepřipravujeme.
Ad 2) Jednání s operátory, která jsou v průběhu jsou teprve v počáteční fázi a nejsem schopna Vám sdělit žádné další podrobnosti ani termíny. Prosím o pochopení.
S pozdravem KT

Miluju reakce lidí jako je pan "vlkovicv": "Otevřel jsem u vás konta , aniž yc si pořádně prověřil, jaké že produktové spektrum nabízíte." To se pak holt nemůže divit. To je jako koupit si naslepo auto a pak se divit, že nemá airbagy, klimatizaci, ABS, navigaci...

to vlkovicv - Tupě si zřídíte účet, aniž by vás zajímalo, co vám může nabídnout. Zrušíte si původní zdroje, pak vletíte na mBank, a s pocitem toho, že jste více než v roli bankovního klienta se ujišťujete, že se kolem vás točí svět. Omyl.
Když mBank nenabídla inkaso či SIPO od samého počátku, je jen její volbou, jestli tak učiní později, kdy tak učiní, zda vůbec tak učiní. V jejím zájmu je přilákat co nejvíc klientů. Nemějte ovšem lichý pocit, že je třeba takto dotírat. A váš vstupní komentář s verzálkami stylem KDY, JAK nic jiného než kopání malého dítěte není. Omlouvám se za upřímnost, polemika netřeba. Toť můj názor na vás, jako ukázkový příklad mnohých nedočkavců v řadách klientů.

Katko díky za nahlédnutí "pod pokličku", pěkné čtení. Vydržte a pokračujte. ;-)

Co se udávání termínů týče, nenechte se zviklat. Udávat termíny časově přemrštěné (raději, co kdyby) či obhajovat termíny již prošvihnuté (z jakýchkoliv důvodů) by k ničemu nepřispělo. Vždyť přece stále máme každý svobodnou volbu zvolit si ústav pro nás nejvhodnější, respektive vyčkat lepších zítřků. Najednou jsme se nějak namlsali a chceme za nic modré z nebe. :-P

co na to říct, paní Katko, když už máme ten blog:-)
Jsou vidět dva pohledy, jedni chtějí hotovou banku a funkční služby a druhým mBank přirostla k srdci protože je jako "miminko" a tedy lidsky nedokonalá.
Musím přiznat, že jsem nejdřív taky myslel, že jste hotová banka co přišla na trh, ale ted po mých zkušenostech vidím, že toto je jen testování na klientech a postupně to bude ok. Škoda jen že jste to neřekli otevřeně. Spousta lidí nemusela být překvapená a zklamaná.
Otázka druhá ovšem je jestli budete mít z čeho vydělávat a zůstanete tu pro nás, protože klienti co k vám pošlou výplatu a celou ji utratí, můžou být milí v blogu ale zisk asi nepřináší.
Takže věřím, že až odladíte své služby a uděláte pořádnou kampan pak uspokojíte zákazníky konkurence.

Dobrý den,
jsem jedním z prvních klientů mBanky.Z počátku jsem měl nějaké problémy zaviněné mnou samým.Např.při aktualizaci platebních karet,kdy mi aktualizační sms chodila na číslo mobilu,který mi byl odcizen až jsem si zablokoval účet.Dnes všechno funguje k moji naprosté spokojenosti.Zrušil jsem svůj účet u RB banky,kde jsem platil za vedení účtu a internetové učetnictví 1400 Kč ročně.Zvláště bych tímto chtěl poděkovat personálu mKiosku v Liberci - obchodní dům Globus za jejich neobyčejnou ochotu při jednání s klientem a snahu pomoci.Rád bych doporučil mBanku všem,kteří se již nechtějí nechat okrádat ostatními bankami v ČR.
Vladimír

Nemám žádný zájem na polemice. Ovšem pánové pablo a Tomáš a ten speciálně, cítili potřebu se o mně otřít. NA rozdíl od vás nejsem pouze v roli bankovního klienta, nýbrž funguji i na opačné straně. Takže vím , co a jak .
Nejsem žádný klasický potížista. Přiznal jsem sám, že jsme si dostatečně neprověřil možnost inkas a SIPA. A sdělím i proč. Protože mi t připadalo natolik triviální, samozřejmé, že jsme se prostě nezeptal. Jakkoliv jsme byl pro jistotu pro informace na kiosku v Kotvě dvakrát.

Dále - svůj příspěvek jsme se snažil napsat konstruktivně anikde jsem mBank nehaněl. Jen jsem popsal, kde mám,zesvého specifického hlediska problém

A ty kardinální vidím dva.

1- pro zvýšení bezpečnosti IB , speciálně na EMAXu zavést do procesů mBank i možnost, že bude VYLOUČENA změna jediné šablony na tomto kontě elektronicky a bude ji možno provádět jen na pobočce či kiosku fyzicky.. Pro toho, kdo o to jako já, bude stát.Tedy volitelně. Cíl je jediný - žádný netový podvodník nebude mít možnost phishingem nebo čímkoliv jiným vykrást můj/váš účet eMAX. Protože já bych si to nastavil tak, aby peníze z eMAX šlyvždycky na účet, ke kterému žádný jiný způspb nech klasické papírové příkazy nejsou. S rodinými úsporami nejsem totiž zvyklý žertovat. Navíc toto opqtření není nijak IT složité a šlo by realizovat velmi rychle.

2-dožadoval jsem se alespoň základní informace, zda mBank spustí GSM banking, který pokládám jak za praktický, tak za bezpečnější než IB a u kterého operátora, neb pan generální sdělil,že jednají s jedním.

Místo zlostných výkřiků ,zejména od Tomáše , na moji adresu bych přívítal u obou výše zmíněných záležitostí alespoň nějaqkou reakci slečny/paní Katariny Turnové. Neb je produktmanažerka. Bohužel, reakce veškerá žádná.

Pokud náhodou by vznikl dojem, že tak činím s úmyslem provádět u mBank konkurenční špionáž, konstatuji, že je lichý. V takovém případě bych totiž nepsal, že jsem z branže. Mám normální klientský zájem. I mně se totiž koncept mBank zamlouvá.

.

Takové vysvětlení tu mělo být již dřív. Děkuji. Dále se přikláním k samozřejmosti, že pokud nějaký termín prohlásíte, tak radši pozdější ale reálnější, než dřívější a pak se posune. Rovněž držím palce.

Vážení, mám fakt radost, že Vás můj blog potěšil. Díky Vašim komentářům jste mi vykouzlili úsměv na mé tváři ;o) a pátek jsem tak začala s velkým nadšením. Ačkoliv jsou samozřejmě mezi Vámi i ti, co nejsou až tak spokojení, holt to se stává. Přeji Vám aby se Vaše nespokojenost postupně mohla přeměnit pozitivním směrem a přesvědčili jsme Vás, že jsme skutečně banka podle Vás a děláme pro Vás maximum.

Jediné co bych chtěla dodat a dodávám to ze své vlastní zkušenosti (v mBank jsem byla mezi prvními zaměstnanci a jsem zde již od loňského srpna), vytváření banky je něco jako vychovávat z malého miminka dospělého člověka. Dítě se také nejdříve musí naučit sedět, pak stát, chodit, mluvit.... Přesně to děláme i my. Nasazujeme služby a produkty postupně.

Již příští víkend mě čeká ta popisovaná bezesenná noc, kdy v noci nasazujeme již tolik očekávané Inkaso ;o) a další vychytávky také postupně příjdou.

Děkuji Vám za podporu, veřte že je to moc milé vidět jak nás podporujete ;o)

Standovi bych doporučil ať zůstane kde je!!!!!

Mám účet několik dní a jsem zatím spokojený. Co jsem chtěl - jednoduchý, ale profesionálně řešený přístup při internet bankingu, provoz bez poplatků, solidní úročení, výběr zdarma z různých bankomatů... SIPO neberou? nevadí, vše jsem zařídil tak, abych to platil extra. Trocha práce, ale jde to. Koncept banky mi zcela vyhovuje, budu moc rád, pokud to nezačnou ničím komplikovat. Pokud se to někomu nezdá, neměl sem chodit. - Článek o zákulisí bakovního života je zajímavý a každého může poučit, že nelze jen něco vykřiknout a hned čekat, že se mu jeho přání splní.

I já se připojím k té části "přispěvovatelů", kteří nechtějí ihned vše, ale tak jak hovoří smlouvy. Jen trochu s obavou čtu zprávu, že od 7.4. je k dispozici nový sazebník poplatků (a platný od 13.4. abych byl přesný). Ale jako optimista věřím, že jde zejména o rozšíření služeb, že??
Jen se trochu divím zejména po posledních číslech o cca třetinovém podílu poplatků na ziscích bank, že je stále u "gigantů"klid.
Že by mBank a spol (FIO,..) byly stále malé ryby?
Ahoj m-kaři

Moc děkuji za vysvětlení,neměl jsempředstavu,kolik práce za tím vším je ,věděl jsem jen ,že nějáká práce tam bude,to co jste nám tady objasnila,Katko,mne naplnilo hrdostí,že jsem založil účet právě u Vás....přeji hodně štěstí,a pro všechny nedočkavce.....buďte trpělivý,věřím že všechno bude tak rychle,jak je to možný...stojí za tím profíci,kteří ví co dělají....a dělají to dobře....

Moc pěkně jste nám to popsala :-) Měla by jste psát častěji :-)

"vlkovicv píše:
Otevřel jsem u vás konta , aniž bych si pořádně prověřil, jaké že produktové spektrum nabízíte."

Je vidět, že vlkovicv je typický stěžovatel, který neumí číst, ale umí pouze urážlivě psát. Co k tomu dodat.

Opravdu nevím o co nedočkavcům jde. Produkty mBank jsou zadarmo a dokonce vydělávají. SIPO a inkasa zatím platím klasicky a v klídku si počkám na rozšíření služeb. Stávající účty neruším, ale kdo umí malou násobilku tak bude postupovat podobně.
V bance kde nejsou poplatky je pochopitelné, že nejde vše jak v bychom chtěli.
Armádu manažerů je potřeba zaplatit z našich poplatků, to je snad každému jasné.
Horší by bylo kdybych ztratil důvěru, ale to se zatím nestalo. Je hrozně důležité, že něco i třeba nedokonalého na trhu vzniklo. Držím Vám palce a,, vydžať ,, Milan

2 Vlkovicv: To je ale pouze a jen Vaše chyba, že si někde zakládáte konto a nevíte, že jde o internetovou banku, že plnohodnotnou konkurencí a bankou budou do konce léta, že nemají GSM banking. To si nepřečtete smlouvu, nebo nekouknete na jejich web? V jiné části ale s Váma souhlasím (mPůjčka, zavádění nedoladěných nových produktů (trvaláky) apod.). Mějte se ;-)

Já si myslím, že v současné době banka poskytuje služby, které spoustě lidem stačí. Já jsem spokojený, potřebuji aby mi měla kam přijít výplata, abych poplatil příkazem k úhradě běžné platby a abych mohl kartou platit v obchodech a vybírat peníze v bankomatu. Víc většina lidí nepotřebuje, neboť žije od výplaty k výplatě. Navíc, jestli chce někdo lepší služby, ať si za ně zaplatí u jiné banky, nikdo ho nenutí založit si účet u Mbank. Pokud totiž někdo vstupuje do smluvního vztahu, musí si sám ověřit, jaké služby jsou poskytovány, pokud se mu poskytované služby nelíbí, nebo se mu zdají nedostatečné, tak nemá žádnou smlouvu podepisovat a pak nadávat, proč ta a ta služba ještě není. Má uzavřít smlouvu až v době, kdy nabízené služby, které poskytovatel služeb nabízí, mu vyhovují. Dost lidí si myslí, jak vyplývá i z mfora, že uzavřou smlouvu, a ta je opravňuje otravovat druhou stranu, a chtít po ní víc, než bylo ujednáno. Ale tak to nikde nefunguje. Dvoustranná smlouva má být vždy o vzájemné dohodě dvou stran a nikoliv o nátlaku jedné strany. Od Mbanky je navíc chvályhodné, že komunikuje se svými klienty, takto veřejně, o čemž svědčí i článek Katky Turnové, který je rozhodně zajímavý. Navíc pokud by pracovníci banky měli odpovídat na všechny dotazy lidí, kteří si nedokáží přečíst smlouvu a obchodní podmínky, tak by nedělali nic jiného a jejich práce by stála. Mbanka nabídla určité služby, a ty poskytuje, zákazník má pak právo pokud něco nefunguje podat reklamaci a né psát do mfora, ať mu někdo odpoví.

Vážená kolegyně,
Váš příspěvek označímza milé slohové cvičení. Bez většího obsahu. Máte totiž co dělat se zákazníky. A ty nezajímají , JAK se produkty vyvíjí , nýbrž KDY budou spuštěny. A JAK budou dobré. Toto zajímá i mne
Otevřel jsem u vás konta , aniž yc si pořádně prověřil, jaké že produktové spektrum nabízíte. Chtěl jsme prostě přejít od ČEské spořitelny a dalších bank, kde máme rodiné finance k vám protože soudím, že poplatková politika tuzemských bank je prostě nehorázná.
Leč celý projekt jsem zásadně pozastavil a to hned z několika důvodů. Důvod první -neumíte ani Sipo , ani inkaso. Pro mne špatně A hodně špatně trvalky vše neřeší nebo neřeší dobře.Což už vám napsal kde kdo.
Důvod druhý a ovněž zásadní. Mám své zkušenosti a nejsem zrovna fanda internetového bankovnictví. Nepokládám ho za dost bezpečné. Nejde ani tak o mKonto , které člověk může vyčistit, jako o EMAX, kam eventuálně soustředí větší fynanční rezervy. Možnost jeho vybílení cizí osobou není malá a to ipřes posílání kontrolních sms. Zde bych navrhoval, aby jediná šablona pro převod z konta byla možná změnitelná jen osobně na pobočce nebo na kiosku, nebo, aby klient si prostě tuto možnost mohl opčně stanovit.TAkže fandové netového bankovnictví a výhradních operací přes síť by měli svoje a já také.

Důvod třetí souvisí s předchozím bodem. Velmi mi chybí možnost GSM bankovnictví. jsme na něj zajetý a zvyklý. Mám svou banku stále s sebou. Apokládám ho dokonce i za bezpečnější. Četl jsem rozhovor s Vaším generálem na Aktuálně. Kde GSM banking komentoval slovy, že jste v jednání s jedním z operátorů. Toto mne neuspokojuje. Proto se dovoluji zeptat, KDY bude GSM banking skutečně k mání a od kterého operátora. A předem říkám, pokud to nebude náhodou můj budu velmi uvažovat o tom, že účty uvší banky opět zavřu azkusím Fio, které nabízí v podstatě totéž. Jenže tam navíc mohu operovat s cennými papíry.

Jinak k implementačním trablům jednotlivých produktů. To, co popisujete, je realita. Ale protože jsem insider z branže, dovolím si několik poznámek. Když mBank plánovala expanzi do ČR měla nějaký obchodní a produktový plán. A že by v něm hned od začátku nebyla mPůjčka? T mi připadá triviální aneskutečné. Jistě, mPůjčka musí splňovat jednak místní a Eu legislativu, musí mít kvalitní scoring, atd. atd. Ale jde vpodstatě o triviální věci. Kartové produkty jsou legislativně a bezpečnostně složitější a přesto je máte. Pokud jde o scoring a dokumentaci - máte mHypotéku - mimochodem podle mne produkt , kterým asi , z mého hlediska nejvíc"pijete" krev zdejším bankovním kaprům, kde smluvní dokumentace musí být velmi důkladná a scoring tvrdší.Z mého pohledu skutečně nevidím sebemnší důvod proč mPůjčka už nebyla v základním balíku Vaší banky. Nota bene, když přicházíte s hotovým obchodním konceptem, který funguje jinde.

A podobně to vidím s GSM. Netuším sice, který z bankovních systémů používáte, ale GSM banking je dnes natolik triviální doplněk systému, že pokud nemáte nějaký vysloveně exotický, což pokládám v koncernu Commerzbank za vyloučené, kupuje se jako hotový od speciálních firem a to včetně softwarového interface na bankovní systém.
Pokud byste ovšem Vy nebo někdo jiný npsali, že GSM musíte pořádně zvážit kvůli jeho nákladové rentabilitě, bylo by to korentní a OK: Protože Váš obchodní koncept je skutečně nejspíš postaven na velmi těsné kalkulaci /přiznám se, že by mne velmi zajímal/ .A já bych měl jasno o otm, jestli mBank je pro mne osobně řešením či nikoliv.
Svůj přípsěvek píši nekonkurenčně a nekonfliktně. Jde mi skutečně jen o soukromé finance. Nic víc.

Jsem prijemne prekvapen kulturnosti prispevku tohoto blogu. Take zatim nejsem schopen prejit 100% na mbank, ale kdo si pocka ten se docka. Po mem navratu z USA je mBank prvni naznak "normalnich" bankovnich sluzeb. Predtim to byl akorat velky sok.
Drzim palce.

Výtečný článek. Díky za něj. Mě by zajímalo jak to bude s inkasem co se týče poplatků. Budou už nějaké v tomto případě zavedeny? Jinak jsem s mBank naprosto spokojen a už jsem dal před měsícem definitivně sbohem ČS, držím si stále ING konto právě kvůli tomu inkasu. Ale jakmile bude v mBank a bude zdarma, ruším i to. Držím palce!

Zveřejní se termín a při nesplnění/odložení se zvedne vlna nespokojenců, že něco bylo slíbeno a nedodrženo atd. Nechal bych to tak, jak to je teď.

Já už osobní účet u mBank mám a vyhovuje mi tak, jak je. Samozřejmě vylepšování vítám. Jinak ale čekám na firemní účty u mBank. Pak ihned opouštím ČS.

Děkuji zavšechny,kteří si našli čas přečíst tento článek. Patřím mezi produkťáky (v jiném oboru) a je pravda, že plnit požadavky zákazníků je boj světrnými mlýny. Vždy se najdou nespokojení. Na druhou stranu bych uvítal tabulku s právě rozpracovanými službami a jejich přibližný termín uvedení. Naštěstí čekáme zadarmo a na eMaxu už dokonce vyděláváme :-)

Fakt pěkné čtení, jak někdo napsal. Ale makejte s tím inkasem, ať můžeme opustit totálně molocha ČS a další. Ještě mám zatím... trpělivost

Na fóru se občas objevují "experti" na vylepšování IB, kteří by většinu úprav zvládli do půl hodiny i s uvařením kafe. Ti asi teď koukají, kolik se toho kafe stihne navařit...

Standovi bych doporučil ať zůstane tam kde je!!!!!!!

Martine, jde o blog a to je povídání/žvanění.
Tabulka s termíny veřejně? Nic takového se čekat nedá. V konkurenčním boji budeš dost těžko vykládat všem okolo rok dopředu co chystáš. Otevřenost může být jen odtud/potud.
Řadu nových služeb máme slíbenou a chystají se (snad?!). I já bych uvítal některé další produkty, které dlouhodobě využívám: Protože tady zatím nejsou, dál sypu poplatky do jednoho z molochů, který ale služby nabízí. Je proto nepochybně výzvou a zájmem mBank, aby mi umožnila náruč molochu opustit a věnovat se výhradně jí.

Osobně bych přivítal spíš přehledné shrnutí připravovaných služeb a plánovaných termínů spuštění (včetně poznámky o zpoždění). Že se všechno nemusí podařit v původně slibvovaném termínu je jasné, ale přesné informace o aktuálním stavu jsou nezbytné. S prominutím, klidně bych se obešel bez toho slohového cvičení...

Katko,
dík za hezky a srozumitelně napsaný článek a je jasné, že vše nelze do druhého dne. Také čekám až budu moci přejít úplně. :-)

Nevím o čem se tady vykládá, jako oněco extra. Je to standard. A už to mělo dávno být.Všichni mají problémy a je nutno je odstranit, né o nich kecat jako o novince.

Dobrý den

Nádherný článek - myslím ta forma, obsah je mi volný protože jsem naprosto spokojen se současným stavem, jediné co by mne dovedlo k úplné blaženosti by bylo ještě jedno mKonto, ale já jsem skromný (to by jste ale viděli penězovod).
S dovolením jsem si zapůjčil rostomilé slůvko " přispěvovatel" vezmu jej sebou do světa!
:-)

Držím palce. ať se vše povede.

Když tak čtu Standovo komentář, nezbývá mi Katko poznamenat nic jiného, než abyste si z něj nic nedělala.
Věčných kverulantů jsou "kýble" a tenhle buď do něj patří, je od konkurence, anebo prostým blbem...
Ať se daří, nač sáhnete !!!

Pěkně ukecanej blábol ale co to dá klientům kteří se nechali nalákat na vaše služby a teď jsou zklamaní? Nás přece nezajímá jak to děláte hlavně aby to konečně fungovalo.

Ikdyž současná nabídka není nejširší, je zadarmo a to se určitě vyplatí počkat na další služby, které taky budou zadarmo... a nebudeme plnit nenasytné pupky zbytku bank, které nám sice hned nabídnou všechno možné i nemožné, ale když vám zašlou výpis, tak je tam pomalu více položek poplatků než transakcí... :) Držím palce!

Mi se libi fraze "snažíme se přemýšlet nad novými možnostmi". Ja se taky snazim premyslet. Doufam, ze jste uspesnejsi nez ja :o)

"Mimochodem, rádi přivítáme další kolegy do našeho produktového a vývojového týmu, kteří by měli chuť a sílu vyvíjet a budovat náš sen, vaši Banku – mBank."

pochlubte se koho hledate?
tady http://www.mbank.cz/karie... se moc o vyvojovem tymu nepise (pokud to neni ta recepcni:)

Katko, takhle srozumitelně a hezky jsem to podané ještě neviděl. Děkuji Vám.

Hezky a dobře vysvětleno pro ty,kteří neznají takovéto postupy a chtěli by všechno hned najednou.
Držím palce. :)

Díky za krásné čtení a vysvětlení. Jsme nedočkaví jako ptáčata co se chystají prvně vyletět z hnízda. Rádi řekneme definitivní sbohem dosavadní bance hladově si účtující nesmylsné poplatky. To půjde ale ve chvíli, kdy nám pustíte další služby.

Každý má jiné potřeby, ale penzum těch řekněme základních služeb tak široké není. Tak vám/nám držím palce, aby to všechno klaplo co nejdříve :)

držím palec :-)

Už se nemůžeme těch chystaných změn dočkat.... Jsme prostě na určitý standard zvyklý a zatím nás drži jen to, že je vše zadarmo.

Hezké čtení, díky :-) A pište častěji :-)