zpátky

mDen, že se nestačíte divit

Někdy je práce bankovního bloggera drsná: když se toho na vás hrne ze všech stran, vy nevíte co dřív a včera bylo pozdě. Jindy je ale nadšení uživatelů nakažlivé a jejich podpora úžasná… Aneb s lehkým zpožděním o strastech a lehkým předstihem o radostech.

První březnový týden mi bylo ve čtvrtek docela mizerně: měl jsem velmi přesně naplánovaný program, v němž se střídaly meetingy a plnění již déle odsouvaných úkolů (mezi ně patřil i v minulém příspěvku Wojtkem zmiňovaný seznam projektů na rok 2008, který už skutečně nešlo odkládat), jenže vše bylo nakonec jinak. Kdo čte fórum, asi pochopí, že jakkoliv z něj mám obvykle radost, v onen čtvrtek jsem měl sto chutí jej zavřít. Negativních příspěvků, hlavně těch o výpisech, přibývalo každou minutou… Já se snažil zjistit, co a jak bude, kdy se vše vyřeší. Když jsem nereagoval, bylo to špatně, když jsem zareagoval, vypadalo to, že mě lidé na mFóru ukamenují. V počtu příspěvků historicky nejúspěšnější vlákno o důchodech taky nebylo zrovna povzbuzující, a to mě opravdu mrzelo, protože jsem se v této záležitosti docela osobně angažoval a snažil vše uspíšit.

No, přiznám se, že ani v pátek mi nebylo hej, a až pondělí a úterý se to zlomilo. Výpisy přišly a bylo vidět, že z našeho serveru odešly v čase, který jsem psal. Objevilo se první potvrzení výplaty důchodu na mBank účet. Dostal jsem povzbuzující informace o testování nové funkcionality, kterou jste mohli zaznamenat už v pátek večer: v Internetovém bankovnictví si nyní můžete nastavit, zda chcete dostávat výpisy elektronicky – a v jakém formátu. Na výběr jsou aktuálně tři: HTML (standardní), PDF (graficky hezčí, lze doporučit také pokud jste narazili na problémy s kódováním) nebo CSV (textový, vhodný pro export např. do MS Excelu). U výpisů jsme také řešili, proč je např. Seznam.cz nezobrazuje korektně, když zvolíte možnost „Otevřít“ – dostali jsme od nich specifikaci, takže ji teď zkoumáme… Zároveň od nich máme potvrzeno, že pokud se vám náš elektronický podpis pod výpisem v Outlooku nezobrazuje správně, chyba není na naší straně. Seznam o problému ví a měl by být odstraněn v řádu týdnů.

Co dalšího se stalo? Otevřeli jsme dva mKiosky: v Brně v obchodním centru Avion (najdete jej kousek od Tesca) a v Českých Budějovicích v Globusu, čímž se poprvé dostáváme fyzicky do Jižních Čech. Michal Čapek, šéf hypoték, a Tomáš Vyšohlíd, náš tiskový mluvčí, si udělali cestovní týden – povídali o mHypotéce v Ostravě, Brně, Liberci a Plzni. V Ostravě a Liberci již pracují naši hypoteční poradci, Finanční centra otevřou své dveře velmi brzo. V Liberci nás zbrzdilo nezkolaudování celé budovy, které jsme nemohli ovlivnit. Než se naplno rozjede naše kampaň s mottem: „Prvotřídní hypotéka“ (jsme moc zvědaví, co na ni řeknete!), dojde také k updatu stránek – no a již zítra se spustí samotná on-line žádost na mHypotéku.

Pár drobností na mFóru: tento týden přibude pár změn, které by měly zpřehlednit fórum – na pravé straně přibyla velmi stručná pravidla (ta se budou nejspíš ještě rozvíjet), najdete také často hledaný seznam emotikonů (smajlíků – mimochodem, objeví se tam další!). Brzy budete moci zařazovat nová témata do kategorií sami, dojde na zvýraznění mBank příspěvků. Taky jsme aktualizovali sekci mLidé, takže už tam máme zase téměř aktuální tým. Potěšilo mě také, když mi Milan Švec (na fóru mBankfan) pomohl svými zkušenostmi s AlertPay aktualizovat FAQ o platebních systémech. Není první, a proto mě napadlo to trochu „zoficiálnit“. Pokud máte dojem, že v Otázkách a odpovědích něco chybí, zkuste to formulovat a pošlete na můj e-mail (najdete jej v podpisu pod článkem) s předmětem „FAQ“, přijde mi do nově vytvořené složky, a pokud bude uznán za užitečný, publikuji ho. Do budoucna bych rád vybudoval v tomto směru něco o dost většího, ale všechno musí nějak začít…

Velmi často zazněly na mFóru dotazy na přesný termín spuštění konkrétních nových produktů, někdy i s kritikou, že mlžíme, začínáme se chovat jako ostatní, měníme své sliby. Vezmu to oklikou – nejprve dobrá zpráva pro zvídavé: domluvil jsem se s našimi produkťáky, aby začali na blog psát seriál o tom, jak vypadá takové zprovoznění bankovní služby či produktu. Takže jim uvidíte přímo do kuchyně, i když třeba neprozradí všechny ingredience. Náš generální byl 5. března hostem chatu Novinek, a otázky se často stáčely k novým produktům. Nejčastěji jsou zmiňovány dvě věci: mPůjčka a inkasní platby. Vím, mPůjčka se měla objevit dřív a všichni jsme si to přáli. Ale protože její výraznou výhodou má být zejména rychlost, je bezvadné propojení na CBCB (Czech Bank Credit Bureau – něco jako "centrální registr dlužníků") nutností. IB máme připraveno, risk může zpracovávat, prodejci prodávat a marketing propagovat. Ale nemůžeme dávat půjčky, pokud propojení funguje na 90%, protože by se rychle rozkřiklo, že kdejaký zadlužený podvodník si u nás může vytočit kolo štěstí a dostane půjčku i přes zápis v registru dlužníků. Nicméně na poslední poradě zazněly dobré zprávy, tak už to je snad skutečně na spadnutí.

V dubnu – jak už jsme několikrát naznačili – se chystá velký release: tak označujeme závažnou změnu ve vnitřních systémech, ke které se upíná několik měsíců práce několika týmů. Některé změny se projeví téměř okamžitě, u jiných je potřeba doladit i další věci – procesní, právní, partnerské. Co přijde jako první: pasivní i aktivní inkasní platby (čili nejen, že můžete inkaso platit, ale i přijímat), e-mailové a sms notifikace (s mnoha možnostmi nastavení a využití). Následovat budou kreditní karty a investiční nástroje. Potom se dočkáte velmi zajímavých převodů mezi jednotlivými pobočkami mBank. Dojde i na slibované SIPO (i když to nebude v dubnu). Možnost stahování výpisů přímo z IB. Ale to už jsme u druhého releasu, plánovaného na přelom června a července. Takže tři měsíce intenzivního nasazování novinek, během nichž bude probíhat i řada změn na webu. Bude to perný kvartál!

Nakonec přijměte pozvání na veletrh Šance 2008 na VŠE, kde se můžete potkat s našimi kráskami z oddělení HR a zjistit osobně více o tom, co obnáší práce v mBank. Ať už v Praze, nebo třeba jako pracovník mLinky v srdci mBank v polské Lodži. Věřím, že za dalších 100 dní už jen málokdo bude tvrdit, že mBank není pro ostatní hráče na bankovním trhu konkurencí. Vidíme, že pro mnoho z vás jsme již dnes bankou první volby (jak? protože moc dobře poznáme týden, kdy chodí výplaty), děkujeme za důvěru a těšíme se na vzájemně prospěšnou spolupráci i do budoucna. Pokud přijdou i podpásovky (a neděláme si o tom iluze, život je boj), spoléháme na vás: nikoliv uměle vytvářené kauzy, ale vy, jako spokojení klienti, jste pro nás tím nejdůležitějším trumfem. A také proto mám radost, že na závěr mohu prozradit, že během tohoto týdne už se dočkáte slibovaného Member get Member programu :)

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (32)

Vložit komentář

A jsme zase u toho. Spolehlivost, serióznost. To jsou věci které potenciální zájemce o zřízení účtu v (tím spíše nezavedené) bance očekává a vyžaduje. Pokud ale vyhlásíte, že nová služba bude spuštěna tehdy a tehdy a tento slib nesplníte, podřezáváte si sami pod sebou větev. Tuhle negativní zkušenost (bohužel opakovanou) pak nenahradí ani tucet reklam v televizi. Kdo vás nutí aby jste vyhlašovali termíny, pokud si nejste na 500% jisti, že jste je schopni dodržet???!!!

to je ono pény

byl jednou bratři koaové chtěly pozvat malou tučnačku peny ale ona měla zlomenou ruku musely zaletět na jich bastíku tam kde je hvězda tak tam je jich ahoj h

Líbí se mi Váš způsob komunikace. Na stránce otázky a odpovědi nad formulářem k odeslání je napsáno: "Nepodařilo se vam nají odpověď?" a po odeslání se mi navíc objeví zpráva: "Tvá zpráva byla odeslána." Je to zvláštní. Asi bych si vybral, jestli chci bý osobní či neosobní, ale osobně neosobní je opravdu nová generace komunikace.

A jak to vypada s vice mKonty? Budou alespon 2 na osobu?

Uz se tesime na ty sms notifikace, otazka bude, kolik budou stat.. Zaslani by mohlo byt na email, a to by mohlo byt zdarma :)

25 - To je dost hloupy napad, zni jak promo z nejake jine, klasicke banky. Kolik tricek tato nizko nakladova banka rozda pomoci mKlubu? Odhaduju 10-20x mene jak kdyby tricko dostal kazdy. A protoze tato banka nezije ze stovkovych poplatku a penize se ji za takove tricko nevrati za mesic, moc penez ji na takovou reklamu nezbude. Ja ozelim tricko a dam prednost sluzbam zdarma, pripadne vysokemu uroceni...

A co takhle trička dávat novým zákazníkům. Je to "laciná" reklama. Neuvažuje se o prodeji triček nebo hrnků? Jsem tak trochu sběratel a rád bych získal další kousek. Držím palce ať to šlape k naší spokojenosti.

Ahoj Adame,

tak po dvou měsících marné snahy s mBankou KONČÍM!

Můj problém (resp. problém mBanky) je, že jste mi bez mého vědomí zrušili účty, protože jsem měnil trvalé bydliště tedy i občanský průkaz a během změny občanky jsem z vašeho kontrolního systému jsem vypadl jako neexistující osoba.
Svůj problém jsem už posílal na kontakt@, volal jsem operátorům snažil jsme se ho vyřešit ale nic se nestalo. Dostal jsem jen email, že se na věci pracuje, po měsíci když se nic nedělo, jsem volal operátorovi, který mi alespoň přislíbil, že zjistí kdy bude moje reklamace vyřešena. A nic .....
Mbanka se mi líbila, líbila se mi její filosofie a principy fungování, ale pokud banka nemá vyřešenou takovou banalitu jako je změna občanky a ruší účty klientům aniž by jim zavolala a ověřila si skutečnost TAKOVÉ BANCE SI NEDOVOLÍM SVĚŘIT SVÉ PENÍZE.
A to ani nemluvím o úrovni customer service, kdy se musí klient doprošovat informací o své reklamaci.... :-(

PS: už od vás nečekám žádnou reakci, jen mě zajímá, jestli můj komentář smažete nebo necháte na webu....

Re 22

Promin, o cem jsou otevrene podilove fondy? Ne tak nahodou o tom, ze kurz fondu kolise v navaznosti na vyvoj trhu a predchozi vyvoj negarantuje vyvoj budouci?

Nebo si myslis, ze mBank bude mit investicni supermarket zcela garantovany?

Zakladni chyba je, ze si asi nepochopil, o cem jsou basic parametry podilovych fondu, z dlouhodobeho hlediska je zisk v zdravem fondu lepsi, nez jakykoliv sporak, staci si zvolit investicni strategii, inv horizont a riziko, ktere podstoupim... Mne treba od pocatku roku 2002 do dnesniho dne i skrz pokles akciioveho trhu v globalu fondy vydelali pres 100 procent, hodne pres, navic...

Re [20]
Jen velmi zbrklý, chorobně šetrný, nepozorný a nerozvážný člověk si zruší konto aniž by si zjistil, co všechno umí konto nové a jaké služby bude v budoucnu potřebovat. Fakt, že mBanka inkaso neuměla a stále ještě neumí je znamý stejně jako fakt, že stavební spořitelny a hypotéční banky požadují svolení k inkasu. Stovka za vedení účtu zas není částka, kterou by někdo, kdo žádá o hypotéku, nemohl obětovat na "plnotučný" účet s inkasem.
mBance fandím, protože za to, že disponuje mými penězi a/ si nic neúčtuje a b/ ještě připisuje na dnešní dobu slušný úrok. V mé druhé bance mi z investičního podílového fondu vrátili po roce ze 40k jen 38k a ještě měli tu drzost chtít cca 3k poplatek ... to bych ty prachy radši narval do štrozoku a měl pocit že se válím v penězích ;-)

Veslav: inkaso bude v průběhu dubna, tedy někdy mezi 1.4. a 30.4. (aspon tak je to inzerovano). Castecne s vami souhlasim v tom, ze si takto zbytecne mBank komplikuje vstup, ale ruku na srdce. To ze inkaso tato banka neumi bylo zcela ferove receno jiz na startu, takze na co nadavate? Ze si nezjistite co vas ucet u banky umi nebo neumi? Ze si to nezjisti ani vase dcera? Ok, mBank toho na startu uměla velmi málo, jenže narozdíl od ČSOB (kterou si zatím kvůli inkasu držím) mi na konci měsíce neodečte 150-250 kc za vedeni uctu, ale par korun mi jako urok pricte...

Jsem velmi zvědavý na ten mDen, doufám jen, že se nebudu divit. Byl spuštěn MGM. Můžeme mluvit o řebříčku hodnot. Co je důležitější MGM nebo nové produkty?
Dnes s rukou na srdci mohu říci, že lituji toho, že jsem doporučil mBank dceři. Kdybych ještě neměl kvůli SIPU a inkasu ještě účet u PS - dostala by se v těchto dnech do velkých potíží. Takže zachránila mě "vydřidušská" banka. "Wo co go?" Dceři přišlo rozhodnutí o hypotéce, kterou stavební spořitelna chce platit pomocí svolení k inkasu. Dcera na mou radu na přelomu února a března si založila účty u mBank a zrušila účet u PS. Takže do doby možnosti zřídit svolení k inkasu u mBank mi bude posílat peníze na můj již téměř zrušený účet u PS, na kterém jsem zřídil svolení k inkasu.
Takže mám mít radost z MGM? Mě se netýká, radši bych viděl jistotu v zavedení myslím standardních služeb. Soudě podle nefunkčnosti Newsletteru - proč se propaguje, když není? - bude inkaso od 1.4.2008?

herby: Nemel nesmysly. Většina klientů potřebuje pouze základní služby a na nějaké kreditky, hypotéky, kiosky, důchody, ..., ti kašlu.

Spustit IB v tomto stavu mohou snad jen Poláci .V opravdovém podníkání je to o tom ,že se nejprve na 100% připravím a pak to rozjedu .viz.důchody ,inkaso ,kreditky ,hypotéky ,kiosky ...,tento přístup je fakt amaterský a myslým že hodně lidí odradí .

Adame, držím vám palce a těším se na inkaso - tj. den, kdy dám konečné sbohem KBance.

Podpásovky vám nepřeju, ale kdyby přišly, určitě je ustojíte!

ahoj čerte kuba hrozně zlobí tak si ho odnes dneska v noci a odnes si ho do pekla.

Adame, nejen ty, ale celá mBank děláte radost mně i mé ženě už od ledna. Díky, držíme vám všem u mBank palec a přejeme hodně úspěchů. Ať rozdáte v mKlubu hodně hrnků i triček!

Życzę Panu Adamowi oraz całemu Zespołowi "mBanku":
Błogosławionych Świąt Zmartwywstania Pana Jezusa Chrystusa
i Bożych Błogosławieństw w każdym dobrym dziele
oraz odpoczynku w ten Święty Czas.

Janusz Polanowski
/Japolan/

Žádný umírání nebude, teď se to teprve rozjede a skomírat se bude v jiných ústavech, ne v mBank! Těšíme se, těšíme! Duben se kvapem blíží ...

čarodějky se zrodily z popela dračího tak požádej dabla samotného jenž umři!kdo si to přečet tak do 5 dnů umře musela jsem to napsat jinak bych umřela do 5 dnů kdo si to přečet tak to napište do jinýho blogu nebo umřete do 5 dnů a to fakt!!!!!

Pridavam se... Taky potrebuji 2 mKonta!

Přidávám se k žádosti o možnost vlastnit dva účty a to ze stejného důvodu jako Karel. Jeden soukromý, jeden podnikatelský. Nepotřebuji speciální podnikatelský účet, bohatě mi stačí mKonto.
Mějte se a jen tak dál, máte to našlápnutí fakt moc pěkně.

Taky fandím mBank a s napětím čekám na dubnové novinky. Tuším, že byl avizován i účet pro podnikatele. Jakožto drobný živnostník bych ho velice uvítal. Pokud se nepletu, tak pro podnikání lze používat jakýkoliv běžný účet. Bohužel mKonto jsem už obsadil pro soukromé účely. Je zde šance, že by někdy šlo otevřit víc mKont na jednu osobu?? Určitě by to hodně lidí uvítalo.(dle mFóra určitě)

Pro Petra: Odkaz je tam pořád stejný na sjednání schůzky s poradcem a ten tam je od začátku, takže tam nic nového nepřibylo. Bohužel

Pro Toma: patrně je tou on-line žádostí myšlen formulář, který se zobrazí na stránkce mHypotéky (odkaz zcela nahoře) a kliknutí na modré tlačítko "Chci mHypotéku" vpravo nahoře této stránky.

Zdravím celou mBanku a držím ji palce, nechť se jí daří plnit vše co slíbila, ale s konkrétními informacemi bych byl přece jen opatnější a to jako, nějak nemohu najít tu avizovanou samostatnou on-line žádost na mHypotéku, nebo se pletu??!

Za prve me velmi mrzi, ze SIPO nebude zavedeno v dubnu jak bylo inzerovano. Na zaklade tech informaci jsem si totiz zrusil SIPO u FIO, nicmene ted jsem si ho aktivoval znovu.
Za druhe myslim neni nejlepsi usuzovat podle toho, ze si k na ucet u mBank lide posilaji vyplatu (zatim jsem to i ja), ze je pro nas mBank bankou prvni volby. Ne vzdy to tak je, a i kdyby ano, tak se to muze menit. Ucet u FIO jsem uz chtel mit zruseny a nemam ho prave kvuli vyvoji mBank. SIPO uz jsem chtel mit davno zrusene a mel jsem, nicmene jsem ho opet zavedl prave kvuli vyvoji mBank. Vyplatu jsem mel posilanou na FIO a ted si ji nechavam posilat do mBank zatim...

Konečně po dlouhé době solidní post na blogu. Díky za něj a držím palce..
Pokud jde o mHypotéku, doufám že až spustíte kampaň s heslem Prvotřídní hypotéka, tak že už doopravdy prvotřídní bude...

Szanowny Panie Adamie,

Gratulacje!

Ataków można było się spodziewać. Dłużej, niż "mBank" działa w Republice Czeskiej i w Republice Słowackiej, obserwuję czeski (zwłaszcza) i słowacki rynek finansowy. Różne "numery" można było zauważyć (szczegóły tu pomijam). Odnalezienie przykładów zapewne będzie dla Pana łatwe.

Sądzę, iż pewnym problemem dla "mBanku" może być na rynku czeskim nastawienie podmiotów z pośrednictwa finansowego. Banki dotychczas miały i mają czym dzielić się z pośrednikami finansowymi. Jeśli konkurencyjne banki stracą, może zmniejszyć się atrakcyjność działalności w pośrednictwie finansowym. Teraz jest to tak atrakcyjna sfera działalności gospodarczej, że nawet przebojowi (znajomość języków obcych oraz świata) absolwenci odległych od finansów kierunków studiów dążą do dobrego zarobienia na założenie rodziny właśnie w sektorze doradztwa finansowego. Proszę wziąć to pod uwagę.
Mam jeszcze parę przemyśleń, także nieco krytyznych, ale publicznie ich nie przedstawiam, by konkurencja nie wykorzystała tego w swych planach biznesowych. Kwestię doradztwa finansowego upubliczniłem, gdyż jestem przekonany, iż konkurencja już dawno do tego doszła.

Strona "mLudzie" bardzo dobra. Ośmielam się doradzić, by imię Pana Dyrektora Generalnego było prezentowane w wersji bardziej oficjalnej. Pan, jako człowiek w czeskim środowisku językowym zasiedziały, ma pełne prawo tego nie dostrzegać, ale Polacy z Polski pewne popularne w języku czeskim wersje imion rozumieją opacznie.

Konkurencja zapewne jeszcze będzie atakować "mBank", także wykorzystując możliwości, które na swej własnej witrynie oferuje "mBank". Jeśli znajdą "drzazgę", będą ją prezentować do znudzenia, zapominając o "belkach" u siebie. Czyż nie byłoby gorzej, gdyby "kamienne banki" nie miały żadnego powodu do obaw ze strony "mBanku" i jego oferty?
Skoro "kamieniarze" lubią szukać, niech szukają dalej ... ;-)

Z poważaniem i pozdrowieniami,
Janusz Polanowski
/Japolan/

P.S.:
Sądzę, że końcowa partia mej wypowiedzi daje (być może nie tylko) Panu odpowiedź na pytanie, dlaczego tę wypowiedź sporządziłem w całości i tylko po polsku.
J.P.

Re [1]
Provizi maji samozrejme obe banky, mensi provizi ovsem dostane i karetni asociace, v pripade mBank tedy VISA

Dobre zpravy, uz se tesim az budu mit kreditku mBank a nebudu muset platit kartou od KB ;) Mimochodem, z platby kartou ma provizi a) banka poskytujici terminal b) banka poskytujici kartu c) obe, pripadne ani jedna?