Svátek má: Světlana
zpátky

První dny

Máme za sebou týden od spuštění. Čas na první dojmy, poděkování a výhled na nejbližších pár dní dopředu? Taky fotky z našeho prvního Finančního centra, vize do budoucna a další drobnosti.

Myslím, že přes velká očekávání a spekulace ohledně data startu málokdo odhadl, že se tak stane ze soboty na neděli. Ale když jsme chvíli po půlnoci rozeslali informaci o spuštění mBank odběratelům našeho newsletteru, začala horká informace proudit po internetu. Než se cokoliv dověděli novináři, bylo už na světě jeden z dosud nejrozsáhlejších článků ? shrnutí, které napsal ještě tu noc (nebo spíš ráno) Martin Lér (tady je rozšířená verze na lupa.cz). A ještě než ho poslal, už jsem měl za sebou opravy prvních chyb na webu. V neděli jsme byli zaplavení smrští dotazů, večer se nám povedlo na většinu odpovědět.

Těch přibývalo mnoho každý následující den. Stejně tak žádostí o účty. Dokonce tolik, že nás to skutečně zaskočilo, nečekali jsme takový nápor hned v prvních dnech a části našich systémů (nebo spíše naší partnerské společnosti) to dost zamotalo hlavu. Omlouváme se za zpoždění všem nedočkavým Klientům, kteří by si už rádi vyzkoušeli náš účet. Děláme maximum pro to, abychom se co nejrychleji dostali do normálního provozu. Pokud jste dostali potvrzující e-mail o tom, že vaše žádost byla přijata, nemusíte se bát: vaše žádost se zpracovává a určitě se vám ozveme. Už zítra posíláme dalších 1500 uvítacích balíčků. Máme radost, že podle prvních ohlasů jsou naši kurýři profesionální, a věříme, že se podaří co nejdříve aktivovat účty všem, co už svoji žádost podali.

Děkujeme za spoustu skvělých ohlasů - je vidět, že český trh už naši nabídku netrpělivě očekával a děkujeme i za ohlasy kritické, které jsou pro nás inspirací do budoucna. Na tiskové konferenci měl prezentaci duchovní otec mBank Sławomir Lachowski. Elita českých novinářů trochu nevěřícně poslouchala výroky jako ?Bankovnictví je nezbytné. Banky ne,? (to mimochodem řekl Bill Gates) nebo ?Banky jsou dinosauři.?

Banky jsou dinosauři.

Tiskovka se konala v našem prvním Finančním centru na Vinohradské 37 v Praze. Musím říct, že interiér vypadá velmi zajímavě ? a jinak, než byste čekali od banky ? ale koneckonců, podívejte se sami: fotky jsou na rajčeti.

1. FC: Praha, Vinohradská 37

Taky jsme premiérově pouštěli naši televizní reklamu. Pro ty, kdo se nedívají na televizi, jsme ji nahráli na Youtube.

Byl to perný týden a nikdo z nás si nedopřával luxusu osmihodinové pracovní doby. Ale přeci jen, desítky testovacích Klientů a reálné tisíce žádostí jsou něco jiného. mBank jako zahraniční pobočka má jen o málo více zaměstnanců, než vidíte na stránce mLidé. Řada věcí (vývoj a úprava internetového bankovnictví, platební karty, ale i mnoho dalších věcí) se řeší na centrále, pak je zde call centrum, které také začíná, kurýrní společnost nebo naši dodavatele a spolupracovníci na Finančních centrech. Do všeho může vždy také se záludnými novými dotazy vstoupit právní oddělení nebo účetnictví a všechno to zvládnout není legrace.

Zároveň už je třeba dívat se dopředu. Proto nás omluvte za víkendové neodpovídání na mFóru: jeli jsme na tajné místo na Slovensku, kde jsme se svými polskými i slovenskými kolegy domlouvali, co všechno na vás chystáme do budoucna. Není to jednoduché, protože chceme, aby i všechny naše další služby byly lepší, než co nabízí ostatní ? a ještě navíc za atraktivní cenu pro vás. PS: A ještě bych si dovolil poděkovat kolegům, kteří nám připravili nejlepší reklamu.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -at- cz.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (77)

Vložit komentář

Dobrý den, účet e-max již mám bez problémů zřízen. Jen bych se chtěla zeptat, jaký je POVOLENÝ DEBET (příp. lze-li a jak navyšovat) u vašich účtů. A také by mě zajímalo, jestli je již znám termín začátku nabízení hypoték. Předem děkuji za odpověď!

Díky za aktivaci účtu ale k čemu mě zati je bez kreditky. V obchodech nemaj počítače. Ale díky aspon zatim něco.

jen aby bylo vidět, že na komentáře reagujeme: Regina - schůzka s Mediaservisem domluvena. Pan Vlasatý - účet by měl být aktivován dnes nebo zítra. Jirka: účet aktivován...

Tak jak si to tady čtu tak jsme na tom všichni stejně . Smlova podepsaná v půlce prosince účet doposud neaktivní a karta nikde nejdou tam posílat peníze natož vybírat ach jo jo.

Jsem zděšen z toho, co se děje. O víkendu se na mlinku není možné dovolat, dnes jsem to marně zkoušel již 9x. Rád bych se dozvěděl něco o mém účtu, leč marně. Rád bych svůj účet začal normálně využívat, nechat si posílat finance, vybírat je (kreditka v nedohlednu). Nenechali jsme se náhodou ukecat zase k nějaké kravině? Asi to ukáže čas.

Doposud jsem nedostala od Vás vyjádření zda jsem zařazena do Vašeho konceptu co se týče založení účtu.Přihlášení listopad a do dnes nemám zprávu,zda jsem u Vás zaregistrována.Jsou Vaše služby opravdu tak stoprocentní????

pane michale,já jsem se zaregistroval 9.12.kdyby byl zájem,jsou tu coby dup.jsou to přeci jejich a naše peníze se kterýma mohou disponovat.je to vše super ,ale ai skutek utek.no v našem státě s tím asi musíme všechny pošítat

ahoj,taky čekám na toho nějakýho kurýra.jezdím po eu,jsem řidič v eu a nějakou tu chvilku,přesněji pevnou hodinu a datum co mi asi stanoví tu asi dodržet nebudu moci.myslel jsem že to bude vyřízeno mezi svátky a to asi taky ne,prostě budu muset mít éčka v kapse a na nic nečekat.no škoda.

Fandím novým věcem. Proto jsem se 25.11. zaregistroval.
Následně mi došel potvrzující mail, pozvání na Vinohradskou (po hodině zmatků mi řekli, že mi smlouvu pošlou kurýrem), pak SMS od Media..., posléze mail o aktivaci konta (a nedávno i platební karta). Smlouvu však stále nemaje jsem volal na mLinku, kde mi doporučili jít na Vinohradskou, že tam vše rychle vyřídí - tam opět hodinové zmatené pobíhání a že prý mne druhý den navštíví zvláštní kurýr...
Opět jen kecy, 14 dní uplynulo a smlouva nikde, na mail do mBanky přišla odpověď, že prý vše předávají odpovědnému pracovníku, který vše vyřeší...
A zase nic - tedy nemám smlouvu (o balíčku ani nemluvě), ale mám prý aktivní účet a třímám kartu "s delfínem". Tak nevím, ta karta je asi pozornost mBanky a mohu si vybírat peníze? Nebo je to jen takový předaprílový žertík?
Mohl by mi to někdo vysvětlit?
Nemám ve zvyku se před institucemi plazit, tím méně před bankou, kde bych mohl být zákazníkem. Počínání mBanky však nechápu - to čekají na nějaký úplatek nebo snad na žalobu (§178 Tr.z. "Neoprávněné nakládání s osobními údaji")? Fakt nevím...
Zatím to na mne dělá dojem amatérské hudlařiny.

Pane Zbiejczuku, ad 66: Nezlobte se, ale není to pravda. Ačkoli jsem Vaši banku už před dvěma týdny informoval, ba výslovně jsem si stěžoval, že jsem VOP nedostal, stále mi je nikdo neposlal ani poštou, ani mailem. I když chápu, že jste na start nejspíš najali málo lidí, nedostatečně promysleli všechny procesy, připadá mi to v případě branže jako je bankovnictví zoufale trestuhodný výkon!

Bohužel je semtam na účet složit peníze i hotově, pokud si nechci držet ještě další účet, ze kterého bych na m-účet peníze pumpoval. Co pak? Stará dobrá kamenná banka?

Pavel: Jak jsem reagoval pod příspěvkem paní Ewy: u Klinetů, v jejichž aktivačních balíčcích nebyly vloženy VOP nebo Sazebník, jsme postupovali tak, že jsme se snažili všechny kontaktovat e-mailem, v němž jsme je zasílali. Situace je již vyřešená a u všech nyní odcházejících balíčků oba dokumenty přiloženy jsou - můžeme Vám je nyní také samozřejmě poslat poštou, stačí napsat žádost na kontakt@mBank.cz. Za případný negativní dojem se omlouvám - už se to nestane (bylo to vinou příliš velkého množství žádostí vzhledem k připraveným materiálům).

Právě ode mě odjel kurýr - a po nahlédnutí na tento článek a hlavně diskusi jsem zjistil, že mám totožný problém jako ewa (situace s podpisem byla rovněž analogická).
To tedy opravdu nepůsobí moc důvěryhodně, že banka není schopná dát do jedné obálky správný počet papírů!
Doufám, že nalezne ve FAQ, jak postupovat dále, jinak bude má důvěra dost pošramocena - smlouvy by měly být dělány vždy řádně ať se týkají čehokoli!

(A ano, vím, že jsem si to měl důkladně pročíst, ale cokoli nad 1 stranu je v praxi víceméně nereálné, prostě jen několik životem otřískaných jedinců má ty nervy nechat protistranu tak dlouho čekat - u jiných smluv se mi to ale zatím nestalo - a to jsem všechny z výše uvedeného důvodu četl důkladně až po podpisu, vždy tam ovšem bylo přesně to, na čem jsme se s protistranou dohodli a odpovídalo to skutečnosti.)

Vše funguje! Přihlásil jsem se k mBance hned poté, co jsem se o ní dozvěděl. Reakce byla rychlá a profesionální. Se zdržením, zaviněným nedostatkem času z mé strany, přijel dnes kyrýr na mnou určené místo v době, kterou jsem navrhnul a vše se mnou vyřídil. Přihásil jsem se hned na Internet, provedl nastavení, (heslo doputovalo do 5ti minut po odjezdu kurýra), vše funguje podle informací ve startovacím balíčku. Zatim tedy - spokojenost.

Vše jde v klidu .Dnes dorazil kurýr .Teď čekám na aktivní zprovoznění internetového bankovnictví. Rada pro ostatní :Takový nedočkavci a hnusní pesimisti ať si klidně zůstanou u svých osvědčených bankovních ústavů a klidně ať si nadávají na celý svět a platí dál .Pro mě osobně je pesimista horší než mor.Já jsem zatím s touto bankou v pohodě.

Tak jsem se dnes dovolal do kurýrní služby, kde mi sdělili, že dostali v pátek (po týdnu jakhosi putování) mou smlouvu.Naivně jsem si myslel, že se dmluvím o místě a datu schůzky,ale prý vzhledem ktomu, že je toho moc, tak se mi ozvou koncem týdne!!!
Jelikož jsou vánoce a svátky, tak mi ta slečna sama navrhla, že by to bylo nejlepší až v lednu. Děkuji a tímto s mBankou alespoň prozatím končím.
Vladimír Němeček

Asi bude zajímavé optat se bank, které zatím vedou naše účty, co hodlají udělat pro to, aby si nás udržely. Předpokládám, že nic. Ubyde jim práce a starostí s většinou nezajímavých klientů, citlivých na cenu produktu. Třeba dojde i na propouštění a s tím spojené úspory. Zvýšení zisku se jistě neprojeví na snížení poplatků pro zbývající velké ryby. Dobré zprávy pro zahraniční akcionáře ;o). Dětské nemoci se asi dají u podobných projektů očekávat. mBanka není kamenná banka, kde jsou (snad kromě pracovnic na přepážkách) všichni ředitelem - i když nevedou žádný tým - a tváří se důležitě, aby dodali zdání solidnosti. Pokud udrží nulové poplatky, rád jí odpustím počáteční šrámy na extravagantním image. Možná k němu šrámy patří - i taková může být reklama...

Byly doby - asi tak před deseti lety - kdy jsem své svému bankovnímu ústavu říkával moje Expandička, později mojel eBančička. Byl jsem nadšen ze služeb a pohodlí, které mi nabízela, smířiv se s vyšší úrovní poplatků, které jsem vnímal jako logickou a oprávněnou protiváhu užívaného komfortu. V současnosti jsem u ní stále, dokonce jsem podepsal eKonto, ale už to dávno není moje eBančička. Od okamžiku, co to pustil Kelner z ruky, jde to s ní z kopce a už je to pro mne pouze "bankovní ústav", vížící k sobě asociace povýtce nepříliš lichotivé.
V praxi to funguje tak, že eKontem proženu své příjmy - přes 25 tisíc korun (tím splním podmínky pro nejvyšší status eKonta), abych nemusel dát eBance ani vindru, vyberu je z jejího bankomatu zadara a hned je posílám na FIO. Odtud mi jdou trvalé platby a SIPO a to co zbyde, pluje rovnou na ING konto a odtud do investičních fondů (BTW: tady bledne i eMax se svými 3 %, leč člověk musí mít tak trochu kachní žaludek a snést občasné výkyvy hodnoty fondu, zkrátka nad tím nepřemýšlet, odměnou mi jsou výnosy, stadardně se pohybující mezi 40 - 50 % ročně).
mBanka se mi jeví jako zatím malý tygřík, který časem ale vyroste nejen do krásy, ale především do síly, která mu umožní se zparchantělými bankami ve svých ostrých zubech pořádně zatřepat a trochu pročistit ten český bankovní švajneraj.
Nemám jí proto za zlé, že mne ještě kurýr nekontaktoval a dívám se na její počáteční potíže s pochopením. Cítím v kostech, že ta trocha trpělivosti mne bohatě odmění v okamžiku, kdy budu ve své eBančičce podepisovat zrušení eKonta. A později v progresivních a nepochybně kvalitních službách.
Držím mBance pazoury a očekávám věcí příštích.
Nemám ve zvyku plýtvat svou důvěrou k bankovním domům, mBanka ale může výjimečně počítat s její více než zvýšenou měrou.
Výjimečný bankovní dům = výjimečná míra důvěry. A pro začátek i trpělivosti...

Další negativní zkušenost klienta: http://fekar.blog.respekt...

Moje zkušenost je jenoduchá:Žádost mám podanou už před týdne, došel mi email že mě bude brzo kontaktovat kurýr je to zatím den a chlup a stááále nic. Celkem mě to začíná štvát, protože chci předat faktury za provedenou práci a poslat si na mkonto peníze. Takže ted´ to musim poslat do staré a pak už budu mít čas(někdy kolem letních prázdnin) jit do staré a tam to zrušit.

Pro vlka, janu m a vsechny skeptiky: Lidi, i kdyby to bylo bez poplatku dva roky, tak co? Mate treba povinny ruceni na 2 roky zadarmo, za tech par vyplnenejch formularu pres net a jeden podpis nekomu, kdo jeste prej prijede, to myslim stoji :-)

Ja osobne mam ucet u fio.cz, kde je uz davno vsechno zadarmo, a sem moc spokojenej, ale kdyz je tahle taky, tak proc to nezkusit. Spis co se muze stat, ze az budou mit dost, vratej Vam 90% vkladu a pujdou odkud prisli ;-)

Ja osobne na ucte nechavam jen nejnutnejsi castky na najem a elektriku, zbyek penez mam v hotovosti, aspon me pak nikdo nepopotahuje, jestli tech penez nemam nahodou moc :-))

p.s. niceho se nedesim vic, nez ze bych mel nekdy jit do banky. Nikdy jsem v bance nebyl a doufam, ze to tak i zustane ;-)

po 14 dnech mi kurýr dovezl obálku,ale účet stejně nemohu používat,protože není
aktivní,navíc to číslo účtu je opravdu strašné,absolutně nezapamatovatelné a neuvěřitelně dlouhé/u všech ostatních bank číslo max.10 místné, u Mbank 16-ti místné
a to nepočítám kód banky/,navíc taková drobnost jako malá kartička s číslem účtu,
která by se vešla do peněženky, by měla být samozřejmostí při založení účtu v každé
bance,v obálce však nic takového bohužel nebylo,myslím,že by se tím snad náklady tolik
nezvýšily a je to praktické

Také jsem zatím neměl telefonát od kurýra, ale jak jsem četl příspěvky, napadla mě jedna věc. Pokud správně chápu, přijede za mnou kurýr a kvůli tomu, že takových schůzek má ještě dnes 50, bude chtít, abych okamžitě podepsal smlouvu, tj. nebudu mít čas na její podrobné prozkoumání.

Neměly by se dokumenty ze začátku poslat e-mailem (aby si je budoucí zákazník stihl prostudovat) a teprve potom by se domluvila schůzka s kurýrem?

Pokud za mnou takhle přijede kurýr do práce, v žádném případě nebudu mít čas si ty dokumenty prostudovat "na počkání", takže si ty dokumenty převezmu, ale asi těžko něco podepíšu a nejspíše budu muset odkázat kurýra na to, že podepsané originály smluv pak donesu na pobočku, resp. pošlu poštou.

Smlouva nesmí být uzavřena v tísní (mj. časové) atd., tzn. každá podepsaná přes kurýra smlouva "na počkání" je napadnutelná, že byla uzavřena v tísni...

P.S. Jako kontaktní adresu mám uvedenou Mladou Boleslav, ale pracuji v Praze (na Internetu totiž bylo pouze jedno políčko na kontaktní adresu). Není prodlení způsobeno právě tím, že se hledá volný kurýr pro MB (který samozřejmě nebude mít čas zajet za mnou večer) a já jako blbec ho čekám celý den v Praze? :-)

Byl jsem velice nespokojen s aktualnim denim, tim myslim zpozdeni atd..
Proto jsem poslal myslim si celkem bezny nespokojeny email na podporu a hle odpoved tu byla ani ne za 20 hodin ;-). Cimz si u mne mBank trosku polepsila reputaci nebot obdobnych "spokojenych" zakazniku ma v teto dobe asi vice a ostatni banky jsou jeste "komunikativnejsi"..
Sice mne malicko prekvapilo ze NIKDO neocekaval obdobny napor, ja sam jsem si rikal ze musi mit asi desne zmaklou organizaci kdyz slibujou stihneme vse za tyden.. (momentalne to je jiz 14 dni a kuryr stale nikde :-D ) ale budiz, nekdo z marketingu a planovani to trochu nevychytal a doufam ze do budoucna k obdobnym pochybenim nebude dochazet a banka se jim bude snazit predchazet ;-))

Cili shrnuto podtrzeno, zatim budu vydrzovat svou originalni banku a do mBanky budu prevadet jen cast svych prostredku a bude.li pro priste fungovat tak jak slibuje a jak alespon castecne splni ocekavani tak teprve pak reknu sve bance ze jsou vsivaci co me obirali uplynule 4 roky a sbohem..

PS: jsem opravdu zvedavy jak bude provedeno samotne internetove bankovnictvi nebot co se tyka vaseho fora pokladal bych jej za VELICE nezdarile a pokud jde o samotny web prijde mi malicko chaoticky a ne prave user friendly ;-) treba to casem i napravite.. doufam..

Já jsem si také před týdnem podal žádost. Dnes již mám účet aktivní. Skutečně do týdne bylo vše vyřízeno. Takže děkuji a Vám, kdo čekáte déle, nezbývá než popřát trpělivosti. Zase se to přece jen vyplatí.

Vážený pane Zbiejczuku,

rád bych Vám poděkoval, že díky Vám mě konečně včera (po 14 dnech) kontaktoval operátor Mediaservisu a dohodl termín návštěvy kurýra na příští pondělí tj. 17.12.2007 v odpoledních hodinách.

Musím jen konstatovat, že jsem se pousmál nad tím, že nejen v Čes.Telecomu, ale asi v každé větší společnosti funguje systém stejně. Tím myslís podávání urgencí a urgencí urgencí atd. v domění, že konečně s tím někdo tam nahoře něco udělá (hovořím z vlastní zkušenosti)

Na druhou stranu musím také ale s potěšením konstatovat, že na rozdíl od jíných má včerejší zkušenost s operátorem mě potěšila. Ač sice hovořil dle naučeného scénáře (znělo to tzv.roboticky), tak byl velmi příjemný, mluvil srozumitelně a bylo znát, že tuto činnost vykonává již delší dobu.

Čekání na eMAX už mne nebaví. 29.11. jsem se zaregistroval, tentýž den přišel mail, asi 4.12. smska, ať ještě vydržím, 8.12. mail o tom, že se mi už brzy ozve kurýrní služba. A pořád nic.
Moje peníze už jsou v ING, a tam už i zůstanou.
Rozjet intenzivní reklamní kampaň na výhodnější produkt, než mají ostatní, a být velmi nepřipraven na zájem zákazníků mi připadá jako nedostatek předvídavosti.
To, že se vyřizování registrací nezlepšilo po dvou týdnech, představuje mizivou schopnost reagovat na vzniklou situaci.
Kombinace obojího ve mně vzbuzuje obavy, co se bude dít, až zase mBank nebude něco předpokádat, až nastane něco "nečekaného" (například Vánoce nebo výpadek proudu) nebo opravdu nečekaného. Půjdou pak peníze převádět, nebo spíš budu čekat, až banka začne situaci zvládat? Zatím to vypadá spíše na druhou možnost.

Dobrý den,jsem stejného názoru jako p.Němeček.Poslal jsem přihlášku minulý týden a ještě mi nedošel ani meil jak máte napsáno že ho pošlete.

29.11. jsem se zaregistroval k získání účtu. Od té doby mi přišly dva emaily (29.11. a 10.12.) prakticky v totožném znění. Přes řadu telefonátů do vaší banky či na kurýrní službu jsem se až dnes dozvěděl, že smlouva odešla z Lodže 9.12. a to asi poštou! Postup k vyřizování dotazů vašich zaměstnanců je mírně řečeno mizerný. Nejsou schopni (až na jednu vyjímku) nic dohledat, nic sdělit, nic vysvětlit.Na foru jsem si přečetl, že doba doručení není vyjímkou, že tam lidé čekají také již 14 dnů.Nechápu velkou mediální kampaň, když nejste schopni zajistit dodání smlouvy a její aktivaci v podstatně kratší době.Pracuji jako účetní pro řadu společností a s majiteli těchto společností jsme diskutovali o vašich produktech. Na základě svých zkušeností jsem jim rozhodně nedoporučil (až do doby dodání mé smlouvy ,aktivaci účtu a dodání karty) účet u vás otevírat.Domníval jsem se, že budete fungovat jako klasická internetová banka s tím, že v počátku bývají drobné problémy,ale tohle je neuvěřitelné.
Vladimír Němeček

Mám za sebou jednu velmi nepříjemnou zkušenost s mBank. Založil jsem si účet po internetu, vše proběhlo relativně v pohodě a rychle, i kurýr byl OK. Zásadní problém ale nastal, že si účet chtěla založit i moje manželka a já u jejího účtu měl být druhý spolumajitel (děláme to tak běžně, o finance se v rodině starám já). A hle, nastal problém. Manželčina žádost byla zamítnuta, protože já už jsem u jiného (svého) účtu jako majitel byl a prý nelze mít dva účtu !!?? Co je tohle za nesmysl, to jsem skutečně už dlouho neslyšel. Další neuvěřitelná věc byla, že nás o zamítnutí manželčiny žádosti nikdo neinformoval ani mailem, ani telefonem, kdybych si sám do banky nezavolal a nezeptal se, čekám ještě dodnes. Pokud to s novým duchem na českém trhu bank myslíte skutečně vážně, zamyslete se nad sebou, jinak získáte jedině punc (prosím bez urážky) "typického levného polského šuntu". To asi nechcete, že? Přeji hodně zdaru a držím Vám i přesto palce.

Stále se snažím získat termín spuštění hypotéky, ale marně. Kde je problém? To ještě nikdo neví a nebo se na něco čeká?
Ptám se proto, že bych rád provedl refinancování stávající hypotéky a termín se blíží.
Co Vy na to pane Zbiejczuku?

ewa: Dobrý den,
Omlouvám se za nepříjemnou zkušenost s mLinkou. Pokud bych Vás mohl poprosit o jméno operátora a/nebo čas hovoru, budeme schopní řešit tuto situaci s naším zaměstnancem, který se choval neprofesionálně. Budu rád, když mi je zašlete na můj e-mail. Děkuji. Většina klientů, jejichž balíčky neobsahovaly Sazebník nebo VOP, byla kontaktována mailem, v němž byly tyto poslány a byla nabídnuta možnost nechat si je poslat vytištěné na kontaktní adresu uvedenou v žádosti. Pokud se tak nestalo, jedná se o nedopatření a pracovník mLinky Vám měl nabídnout totéž (zaslání elektronicky či v tištěné podobě).

Registrace včetně práce kurýra - vše OK. Vzhledem k tomu, že jsem podepsala smlouvu poněkud ve chvatu a řádně jsem si ji nepřečetla (samozřejmě moje chyba) zjistila jsem až po odjezdu kurýra,že nebyly přiloženy Podmínky pro zakládání a vedení účtů dle bodu 3.b) §1 smlouvy a Sazebník bankovních poplatků mBank dle bodu 3c) §1 smlouvy o vedení účtu. Navíc v § 4 majitel prohlašuje, že
p ř e v z a l výše uvedené dokumenty. Volala jsem ihned na mLlinku 844 777 000, kde jsem se operátora na výše uvedené informovala. Pravil, ať si najedu na internet a dokumenty si tam najdu. Námětovala, že je naprosto neseriozní uvádět do smlouvy nepravdivé údaje a žádala ho o sdělení, zda výše uvedené dokumenty jsou nebo nejsou součástí dodávky předané mi kurýrem, řekl že
p ř e d p o k l á d á, že by tam ty dokumenty měly být. Když jsem mu opětovně sdělila, že přiložen byl pouze doklad Potvrzení o zřízení účtu - velmi "profesionálním způsobem" mi řekl, že jsem neměla smlouvu podepisovat, když tam něco chybělo. Opravdu jsem šokovaná přístupem operátora, který má řešit problémy klienta. Lépe se mi jednalo s operátorkou na lince kurýrní služby, která už asi měla zkušenosti s touto situací a velmi profesionálně nabídla, že mi chybějící dokumenty zašle na můj e-mail. Jaká je však právní záruka služeb, když už v prvotní smlouvě jsou takové nedostatky. Snad by nebyl takový problém text smlouvy uvést jednoduše do souladu se skutečností.

Ludia su nepoucitelny. Stale doveruju neoverenym veciam a potom placu, ze prisli o svoje peniaze. A z Polska prichadza stale viac a viac takychto neserioznych podnikatelov. Som zvedavy, ci to je dalsi takyto projekt.

Ondra: ano, PayPal podporujeme. Zahraniční transakce jsou plánovány na spuštění na přelomu 1Q a 2Q příštího roku.

[31,37] Petr, Roman: jestli se problém nevyřešil, tak mi napište na mail své číslo žádosti, podívám se na to.

[32,35] chápu vaši skepsi a doufám, že se nepotvrdí - byl by to (ostatně jak sám píšete) i konec pro nás, kteří jsme do toho šli přes všechna úskalí a problémy - a dáváme v sázku i vlastní jména a tváře...

[36] už jsem vám psal e-mail s prosbou o upřesnění - jedná se o operátor(k)y společnosti Mediaservis, která si za svými lidmi velmi stojí a případná pochybení samozřejmě řeší, takže není problém je upozornit na neprofesionální jednání jejich zaměstnance.

[39] děkuji za velice rozsáhlý komentář, který samozřejmě proberu i s kolegy. nicméně i když obsahuje řadu zajímavých nápadů, některé z nich prostě nejsou realizovatelné, protože jsme pobočka zahraniční banky, která přejímá řadu postupů již zavedených a nemá tak velký prostor pro vlastní řešení.

k 39/
Tak musím trochu reagovat, i když si nemyslím, že toto fórum je určeno pro takovéto reakce. Proto to udělám nerad a pouze jednou ...v tomto případě. Co se týká podpisu, tak ty lze zcela legálně realizovat elektronicky...a ne na papír, jak se "Kombajn" domnívá. Tak mi to funguje třeba u PayPal i jinde...a nemám problém, žádného člověka jsem doposud neviděl a vše mi funguje více jak rok. Pokud se týká otázky, proč už takovou banku nemám, když jsem tak plný rad...jednoduše proto, že nemám kapitál nebo zázemí silného bankovního depozitáře...jinak bych už banku měl (a taky bych si zprivatizoval knižní velkoobchod, jak to udělal Macek...a nebo snad jiné provatizační kšefty...taky bych to uměl, kdyby....).
Jinak už mám také zažádáno o zřízení účtu...a zatím nic (jako mnozí ostatní)...není to škoda? U PayPal to celkově trvalo 15 minut (a to se ještě k tomu omlouvali, že to zabere více času, než registrace).

zdarec, našel jsem docela pitvající článek.

http://www.marigold.cz/it...

sám už mám aktivní účet a teď se v tom začínám rozhlížet, snad nebudu tolik prskat, jako ten panáček z výše uvedeného linku.

Před týdnem jsem si přes web zřídil účet. Během chvilky mi přišlo potvrzení o přijetí požadavku, jenže od té doby nic... Není zbytečné takhle přicházet o klienty?

pukan: obavam se, ze ten podpis na papir je VYZADOVAN zakony CR, takze to zcela do elektronicke roviny hodit nelze. Jinak ale podle popisu vite co a jak přesně udělat (jak byste to udelal vy), se skoro divím, že jste si už nějakou banku nevybudoval...

Po přečtení všech dosud napsaných komentářů ve Vašem blogu bych se taky chtěl s Vámi podělit o své osobní návrhy a názory k funkci této nové banky.
Úvodem bych chtěl vyjádřit svou plnou podporu aklamované filozofii i pojetí bezplatných služeb, a to ve všech oblastech platebního styku.
Rád bych však přistoupil ke konstruktivní kritice, která by mohla pomoci řešit současné a snad i budoucí problémy v její funkci.
1/ Váš systém kurýrů, kteří mají osobně kontaktovat zájemce s písemnými smlouvami se mi zdá hned krokem vedle (a to hned na počátku rozjezdu!!!).
Myslím si, že všechno mělo zůstat v rovině elektronického styku s tím, že lze mnoha metodami ověřit platnost vyplněných údajů:
- kontrolní dopis na uvedenou adresu a autentizačním kódem pro účet,
- SMS autentikace apod.
Jsou (a já je také osobně mám) velmi dobré zkušenosti s autentikací i verifikací na PayPal, Element5, eBay nebo jiných eShop portálech. Vše se dalo provést prakticky
bez režijních nákladů.
2/ Velmi pomalá reakce na zřizování účtů (tím nemyslím vydání platebních karet).
Tady myslím, že se to dá udělat obratem a na počkání. Pokud bych chtěl převést peníze na tento účet, tak předpokládám, že máte depozitáře (Commerz Bank),
který se peněz "ochotně"ujme.
Dále bych snad uvedl své návrhy a postřehy, které by mohly být dobrou inspirací pro tuto banku. Také bych předeslal, že mám několikaleté zkušenosti z bankovnictví
a "nešvary" v chování bank znám i zevnitř a nejen z pozice klienta.
A/ Počáteční služby, které bych u této banky nabídnul, by měly být všechny ty, které se týkají běžného platebního styku (příkazy, inkaso, trvalé periodické platby apod.),
a to samozřejmě mezinárodního. Samozřejmostí by měly být i depozitní služby, tj. vedení běžného účtu (0% úrok) (základní podmínka pro příjem peněz) nebo depozitních s propracovaným systémem
úrokových zhodnocení. Toto všechno by mělo být na bázi eBankingu, tj. bez osobního styku banka-klient. Pro výběr hotovosti by mohly být určeny pouze
bankomaty prostřednictvím vydaných platebních karet (na začátku by postačovala pouze jedna debetní vázaná k běžnému účtu). Připsání i odepsání peněz z účtu by mělo být "okamžité",
obdobně, jak je tomu u PayPal. Každý pohyb na účtu by byl doprázen elektronickou "reakcí" buď na email klienta a nebo na mobil (klient by tak sám kontroloval a hlídal správnost prováděných transakcí).
B/ Nazřizoval bych žádné pobočky a centrály (!!!), postačovala by pouze elektronická pracoviště, která by měla funkci jakého "intrabankovního clearingu" a pracovišť pro řešení problémů a reklamací
při transakcích klientů. Tato pracoviště by mohla být lokalizována územně, tj. v ČR v jednotlivých krajích (a nemusí to být vždy v krajských městech!).
Znovu zdůrazňuji, není třeba zřizovat "osobní" styk a přepážky, a nebo takové nesmysly, jako "osobní bankéře".
C/ Pro správu aktiv banky mít zázemí buď jednoho a nebo i více silných depozitářů (podle jejich výše), kteří by měli stanovenou cenu peněz, které jim
tato banka svěřuje do úschovy. Z této částky by potom byly placeny provozní náklady této banky a případně i úroky na debetní zůstatky klientů.
D/ Co nejdříve vypracovat jednoduchou a hladkou vazbu na významné eShop portály i globálně významný PayPal platební systém tak, aby klienti mohli těchto služeb využívat.

A až po rozběhu těchto základních služeb se teprve dále zabývat dalšími službami, které by tato banka mohla nabízet za účelem zvýšení jejího zisku
a zhodnocování peněz svých klientů (pozor, je nutné pamatovat na rizika), tj. např. hypoték, investičních fondů, pojištění apod.
Já se (po svých osobních zkušenostech s klienty) domnívám, že pokud budete důsledně bankou bez poplatků a s okamžitými online službami dosažitelnými kdekoli a kdykoli,
pak zcela "vypustíte rybník" konkurence. Každý průměrný klient má vždy nějaké příjmy, rezervy hotovosti a potřebu úspor, že pokud toto bude moci realizovat právě u této banky,
tak si ji určitě vybere!!! Touto nabídkou se snažte oslovit klienty střední a mladší generace, tj. věku IT, nesnažte se o celoplošnou nabídku pro všechny,
tj. pro seniory, kteří jsou stále ještě zvyklí na osobní styk a "kamenné domy"- ty klidně ponechte vaší konkurenci. Vždyť i nakonec takový klient má tuto
možnost- pokud bude chtít, tak ji využije.
Rada na závěr:
Pokud to půjde, tak se vyhněte a v budoucnu i vyhýbejte "pražskému vlivu", který do každého takového nového projektu úspěšně vsunuje brzdy a osobní
prospěch. Z osobních zkušeností znám jejich pocity "nadřazenosti", arogance, centralistického myšlení a přehlížení jednotlivců. Nedělejte tuto chybu,
jak to udělaly mnohé obchodní a výrobní společnosti, které nyní dusí "režijní výdaje" na velmi dobře placené "centrální manažery" sídlící v předražených pražských palácích,
kteří nemají žádnou vizi ani invenci- pouze vazby a vlivy, jak se držet navzájem v šachu...a to je skutečně velmi drahé!!!
Takže přeji hodně úspěchů do dalšího konání a překonání těchto dětských nemocí. Pamatujte, často je nutná prevence.

Dobrý den, koukám, že všude možně se kurýr již ozval klientům, kteří podali žádost mnohem později než já. Já ji podal v úterý ráno 27.11. a dodnes se mi kurýr vůbec neozval a to bude zítra již 14 dní. Jo hold tady na Ostravsko to mají asi daleko :) A to jak pako kvůli kurýra nosím u sebe 3 telefony, abych neprošvihl hovor. (zatím jsem dostal jen omluvnou sms a email)

Vůči mBance nic nemám, ale měli byste víc vyškolit Vaše telefonní operátorky, respektive zřejmě studentky, které kontaktují klienty. Aby mi v neděli v podvečer volala jakási ukuňkaná slečna, které v pozadí štěká pes a brečí dítě a sjednává si se mnou termín podpisu smlouvy, mi přijde jako volání s kolegyní na mateřské. Také neumí odpovídat na dotazy a víceméně nědělá dobrou reklamu bance. Této slečně jsem utnula telefon, neboť ve mě budila neseriózní dojem. Nejsem náročná, ale tohle bylo vážně moc.

vlk (příspěvek 32): toho se právě bojim taky. založím si mkonto, rok nebo dva to bude v pohodě, ale potom se dozvim, že se zavádí platba za vedení platební karty a že zdarma už budou jen dva výběrry z bankáče a ne tři... možná jsem ale moc paranoidní v zhledem ke zkušenostem s bankama v česku. bohužel, jsem jeden z těch, co naletěli ebance. o založení mkonta přesto pořád uvažuju. možná ale počkám aspoň do dubna, než se to všechno trochu zkonsoliduje.

Jste jaksi klienti nedočkavý,do tedka jste platily jak mourovatí ,tak mějte s nimi strpení.
Já jsemzatím v klidu když to funguje v Polsku tak proč by nemělo tady.

Mám pouze připomínku. Uvádí se kontakt na e-mail, kde údajně bude zodpovězeno na otázky. Jako zákazníku mBank se mi stala věc, kterou jsem potřeboval rychle objasnit a navíc se přímo týkala uváděného kontaktu. Žádnou odpověď jsem neobdržel.
Domnívám se, že by to chtělo více dodržovat uváděná pravidla. Snižuje to potom důvěryhodnost banky.

Spustili jste zajímavý projekt.Závidím vám tuhle počáteční rozjezdovou fázi. Vím o čem je řeč. Sám jsem pro jednu zdejší banku vybudoval od nuly tři regiony a jeden převzal na krizový management, když byl v dost těžkém průšvihu a vysekal jej z něj..
Koncept nulových poplatků pokládám za jediný možný,jak získat klientelu. Ovšem jsem zvědav, ajk váám trvale ude vycházet ekonomika. Budete muset být okurenční v sazách, k tomunulové poplatky nejdou. Alespoň ne trvale. S čímovšem neosuhlasím je tvrzení vašeho guru , bže se lze obejít bez poboček a že vše jde řešit přes kanály. Nelze. To si zdejší banky myslely také. dnes otvírají opět kamenné pobočky, protože přišly na to, že aktvně na cross selliing mohou oslovit zejména klienty, kteří jim přijdou opakoaně na přepážky. A okamžik, kdy se začnete stávat standardní bankou bude snadno k poznání. První varování - konec blogů a legrácek.Nebude na ně čas.
Druhé varování - průkopníci, kteří to teď dělají s nadšením budou nahrazováni postupně tzv. údržbáři, kteří sice nikomu nikdy nic neprodali, ale vždy perfektně vědí jak to ti před nimi dělali špatně a jak se to má dělat teď daleko lépe, samozřejmě pod jejich vedením.
Třetí a konečná fáze - zavedení poplatků, zkostnatění, formalizace procesů a zákaz myšlení všem zaměstnacům od hranice board -1 a zavedení pravidla nadšeného souhlasu. Přeji vám, aby jednotlivé fáze na sebe daly co nejvíce čekat.
Kdybych neměl tuto životní zkušenost, odešel bych jako klient od ČS , protože skutečně nevidím sebemenší důvod této instituci za správu svých peněz platit řádově 150 Kč měsíčně.
Leč rozum mi napovídá, že bych musel absolvovat martirium z přehlašováním inkas , trvalek a do tří let bych byl tam, kde jsem teď.
Situace by se zásadně změnila, kdybyEu skutečně dotáhla to, co chtěl původě exministr financí Sobotka- totiž volnou přenositelnost účtů! To by byla úplně jiná káva a jiná situace.. PAk bychneváhal ani chvíli, protože v momentě, kd yzbytníte bych prostě vyvandroval jinam.
Přeji v každém případě hodně štěstí a budu doufat, že se ve svém skepticismu mýlím.

O zřízení účtu jsem požádal přes internet v úterý 27.11.07,v sobotu 01.12.07
přišel e-mail,že přijede v nejbližší době kurýr,ve středu 5.12.07 volala operátorka
Mediaservisu,že kurýr přijede v pátek 7.12.07 mezi 10 a 13 hod./mimochodem
tříhodinové rozpětí návštěvy kurýra je také zajímavé/,tak dnes čekám od 10 hod.
doma na kurýra a před polednem volá opět operátorka, že Mbanka nedodala podklady
a tudíž by návštěva kurýra byla zbytečná,protože by neměl co předat.A další návštěva
kurýra přeložena na středu,kdy můžu zase tři hodiny čekat a možná někdo přijede,
nebo spíš ne.Takže si z klienta dělá srandu Mbanka i Mediaservis a pokud bude tímto
způsobem Mbanka fungovat,tak to radši zůstanu v ebance a budu platit poplatky jak mourovatej,ale je tam aspoň trochu pořádek a systém.V Mbance jsou jen velké plány,
ale realita je bohužel úplně jiná.Vyhlašuji proto klientskou soutěž Chyť si svého kurýra!

Svůj účet si otevřete v Kotvě je to rychlé a nečeká se. Zdravím

Dobry den, moc Vasi bance fandim, zdrava konkurence je potreba proti tomu kartelu tady v CR :-)

Chci se zeptat, kdyz uz jsme u tech poplatku :-) nemate krom te "nenazrane" linky 844 take obycejnou pevnou linku, kam se da zavolat?

Nechapu smysl techto "barevnych" linek, kdyz za hovor plati volajici i volany. Hovor na pevnou linku me vyjde na nekolik haleru, zatimco na linku 844 nekolik korun :-(

Pane Adame, odpovezte prosim na me drivejsi dotazy.
Urcite by to zajimalo i dalsi.

- "Muzu pouzit ucet u mBank pro PayPal transakce?"
- "Kdy predpokladate, ze bude mozne provadet mezinarodni platebni transakce /odesilat a prijimat penize ze zahranici/".
- Na kolik mne vyjde prijem/odeslani penez ze/do zahranici?


Dekuji za opoved a prej, at se firme dari.
Ondra (Plzen))

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy bude otevřena Vaše pobočka v Brně na Joštově 6. Taky mám dojem, že adresa na které by měla být otevřena je špatně napsaná na vašich stránkách, protože na výé zmíněné ulici nejsou prostory k tomu určené. Děkuji za odpověď.

No, myslim, že to s ostatníma bankama řádně zahejbalo a sledují Vás ostražitě :-))
Lidi a Vy vydržte čekat, však se dočkáte.

Dobrý den,
jaká je Vaše marže u variabilních hypotečních úvěrů.
Děkuji

Dobry den,

chci se zeptat, zda je mozne zajit na pobocku zridit ucet, prestoze uz jsem podal zadost online. Nenapadlo me, ze budu tyden cekat a nikdo se ani neozve, na to nemam cas. Bud tedy jdu do vasi pobocky nebo do jine...

Dekujeme za zivou moderni (Web 2.0) stranku.

Jestli planujete poskitovat spotrebitelske uvery? Kdy a v jake vysi?

S podravem od zajemcu ruske komunity v Praze.
Igor Pakhnevich

Tak ke mě do Brna taky dorazil, sice o 15min později, ale co se dá dělat.. Moc jsem neváhal z podpisem smluv, a předal mi 2x A4 smlouvy + 1x A4 potvrzeni o zřízení účtu + 1x A4 pruvodni dopis + 1x obalka s aktivacnimi kody, hned jsem to tedy prubnul a na první pohled mi to příjde fajn.. ;)

moje postřehy:

1, kurýr sice něco o eBance věděl, ale nebylo toho moc.. jsem teď zvědav za jak dlouho mi příjde potvrzení o dokončení aktivace.

2, číslo účtu není moc hezké na smlouvě je tvar 67010022000076286210 na webu zase 670100-2200007628/6210 no nevím u ČSOB mam účet jen s devíti číslicemi, tady to je 16 :( (ps. kdo bude chtít můj a svůj účet vyzkoušet, ať mi pošle peníze, URČITÉ VRÁTÍM ;) je to zadarmo tak vás to nic nestojí...)

3, vzhled internetového bankovnictví by mělo být hezčí ta žlutá se tam moc nehodí.. ale zřejmě je to myšleno jako upozornění uživatelů na to, že jsou přihlášeni na svém internet bankingu.

Tak jen tak dál..

Dobrý den všem,
minulý týden v pátek jsem vyplnil forulář na účet mBank, v pondělí telefonát z mediaservisu a dnes ve čtvrtek tu byl kurýr a předal k podpsiu smlouvy.
Myslím že je to fajn a že to šlo docela rychle, čekla jsem delší lhůtu na vyřízení. Přijel za mnou do kanceláře ( a to jsem na Vysočině) a já nikam nemusel jezdit a chodit. To se mi líbí a pokud to vše půjde takto ,tak je to SUPER.

Přeji všem hezký den

No tak lidi, dejte jim jeste cas, kazdy kdo si spustil naky web nebo neco podobneho vi, jake problemy a skryte nastrahy mohou vse docela neprijemne zkontrolovat a ikdyz tvrdili, ze za nami kuryr do tydne prijede, me bylo hned jasn, ze to zas tak rychle nebude, ze asi nebudu jediny kdo si chce u teto banky zalozit ucet.

Mozna ani nebylo zapotrebi od banky vyhazovat penize za reklamu (abych byl uprimny tak se mi moc nelibi a vubec me neoslovila, polaci maji o hodne lepsi..) a tim jeste vice podporovat pocatecni napor klientu.

Dobry produkt si klienty najde sam. A to si myslim, ze mBanka presne je.. ;)

No a moje zkusenosti:
- v nedeli vecer odeslany formular
- v utery potvrzovaci email
- v sobotu jeden telefonat z mservisu, ktery jsem ale bohuzel nestihl zvednout
- v pondeli jsem volal na zpet a ze slecnou jsem domluvil cas a misto zchuzky
- zitra ve ctvrtek mezi 10-11hod by mel kuryr ke me do prace dorazit (jsem z Brna)

takze jsem cekal tyden a ctyri dny, coz neni zase tak strasny. Lidi, je to zadarmo a nic vas to nestoji!!! :) :)

Vážení Emáci,


chci se také připojit ke kladným hodnotitelům vaší (naší) mBanky.

Příliš nesvazující produkt s nulovými náklady správy, dostupný se samozřejmostí
ve všech běžných digitálních komunikačních technologiích jistě splňuje požadavky
na "novopohledovost" služeb současně smýšlejících konzumentů.

Plně souhlasím s duchovním otcem mBank panem Lachowskim v gatesovské tezi "Bankovnictví je nezbytné, banky ne." a jsem potěšen, že se rozhodl jít touto "novopohledovou" cestou v konzervativním prostředí bankovnictví.

Přeji tedy, ať se daří, a když budeme nespokojeni, tak nás opravdu poslouchejte,
myslíme to s vámi dobře, stejně jako vy s námi.

Vážení Emáci,


chci se také připojit ke kladným hodnotitelům vaší (naší) mBanky.

Příliš nesvazující produkt s nulovými náklady správy, dostupný se samozřejmostí
ve všech běžných digitálních komunikačních technologií jistě splňuje požadavky
na "novopohledovost" služeb současně smýšlejících konzumentů.

Plně souhlasím s duchovním otcem mBank panem Lachowskim v gatesovské tezi "Bankovnictví je nezbytné, banky ne." a jsem potěšen, že se rozhodl jít touto "novopohledovou" cestou v konzervativním prostředí bankovnictví.

Přeji tedy, ať se daří, a když budeme nespokojeni, tak nás opravdu poslouchejte,
myslíme to s vámi dobře, stejně jako vy s námi.

Proč mi to jen připomíná reálie ze seriálu Letiště...? :-) Polskej majitel, rádoby trendy managééři v Česku co kmitaj, jak pšontci pískaj... Halamu na vás! :-)

Dobry den,

mel bych tyto dotaz:
- "Muzu pouzit ucet u mBank pro PayPal transakce?"
- "Kdy predpokladate, ze budu moci delat mezinarodni platebni transakce /odesilat a prijimat penize ze zahranici/".
- Na kolik mne vyjde prijem/odeslani penez ze/do zahranici?
Dekuji za opoved.
Ondra

a díky všem za reakce :)

[13] chystáme: do konce prvního pololetí 2008 by měla síť mít 12 FC a 18 mKiosků.

[8] můžete to udělat, v tom případě ale vydržte, než bude více poboček - další přibudou ještě tento měsíc. věřím ale, že možnost setkání s kurýrem je vhodná nejen pro lidi z měst a míst, kde pobočka není, ale i pro všechny, kdo prostě nemají čas chodit do banky.

[7] chápu, že někomu se nabízené termíny nehodí, ale kurýr nemusí jet k vám domů - střetnutí lze naplánovat třeba do práce nebo na oběd ;) je nám líto, že jste nebyla spokojena s přístupem kurýra, zatím máme ohlasy z velké většiny pozitivní, co se kurýrů týče.

[4,5] je nám líto, že došlo ke zdržení, za které se omlouváme. věřím, že se nám co nejdřív podaří situaci plně "znormalizovat" a i vy se stanete našimi spokojenými klienty...

[2] pracujeme na tom - FAQ by mělo být výrazně rozšířené na počátku příštího týdne.

Proč nemáte a nechystáte finanční centra nebo kiosky aspoň ve všech krajských městech? Takhle dopadnete jako malé banky s pobočkami v příhraničí s Německem.

Tomáš Janda ukazuje co je to pragocentrismus v praxi.Pane Janda republika má také jiná města a obce než jen vaši Prahu.Myslím,že tyto stránky a diskuze neřeří problémy v Praze,ale napsal jste to velmi moudře!Víte-li ještě něco tak duchaplného -sem s tím.

mBank to jasne psala, ze problemem se stal nacekany pocet registraci... Necekany i pres ruzne pruzkumy apod...

Minulý týden v úterý jsem si požádal o zřízení účtu na internetu,v sobotu mi přišel
e-mail,že se ozve kurýr,dnes je středa a nic,nikdo se neozval.Je zvláštní,že chcete
rozjet velký projekt,který je určitě zajímavý,ale nemáte na startu vyřešen základní
problém a to rozdělení práce kurýrům,nebo to nemá vyřešené firma,která pro
vás tyto služby zajišťuje.Pokud nejste na začátku schopni nastavit systém tak,aby
měl klient alespoň do týdne od objednání v ruce smlouvu a aktivní účet,počáteční
důvěru rychle ztratíte a klienti radši zůstanou u jiných bank.

Re: Tomáš Janda

Osobní zkušenost: Zdá se mi, že zatím nejlepší postup je zajít na přímo na pobočku (alespoň pro člověka, který to nemá daleko do Vinohradské ulice, což je v době psaní tohoto příspěvku jediná otevřená pobočka). Bez toho, že bych dopředu něco vyplňoval přes internet - což se nakonec taky ukázalo jako důležité, protože když by zájemce zadal něco o sobě do databáze, tak potom na pobočce s tím už nemohou nic udělat (alespoň to jsem tam zaslechl).

Měl jsem čas až v pátek (tedy 2 dny po otevření první pobočky), chvilku jsem tam musel počkat, ale pak mi po předložení občanky normálně založili účet a dostal jsem aktivační balíček. Dokončit jsem to mohl přímo tam na jejich počítači, ale já jsem počkal až domů. Tím je účet aktivní a dá se používat. Zatím je to celé evidentně jednodušší a rychlejší, než vyplňování na internetu a čekání na kurýra. Předpokládal jsem to, proto jsem s tím pár dní počkal, ačkoliv jsem o zahájení provozu banky věděl už v onu neděli.

PS: Jen mě včera trochu zaskočilo, když mi přišla SMS zpráva, že mě zkontaktuje kurýr ohledně podepsání smlouvy (tedy toho úkonu, který jsem již provedl na pobočce)...

Je opravdu nutná schůzka s kurýrem? Pro mě by bylo mnohem lepší zajít do nějaké pobočky a tam si osobně vše vyřídít, klást dotazy a případně podepsat smlouvu.

Dobrý večer,
také nepatřím ke klientům, kterým tolik záleží na poplatcích, ale chci Vaše služby vyzkoušet a případně doporučit svým známým a spolupracovníkům.
Leč po založení mKONTa a eMaxu se mi dnes ani po deseti minutách rozhovoru s firmou, která pro Vás zajišťuje setkání s kurýrem, nepodařilo dohodnout schůzku v mém požadovaném čase, tj. večer. Nemám moc času na zbytečnou konverzaci a odpovídání na informace, které jsem již uvedla v dotazníku.
Zvažte prosím postup této firmy, myslím, že případným dalším Vašim potenciálním klientům ušetříme mnoho času.
Žádám Vás o konstruktivní a efektivní postup při sjednání schůzky s kurýrem.
Děkuji.

kdy bude banka fungovat v čr a v sr v tom rozsahu jako v pl-platby mezi těmito státy a v jiné státy budou jak zpoplatnovány.děkuji Jochec

Jestlize nezvladate problemy "na startu", jak chcete udrzet duveru potencialnich klientu a jak hodlate napravit poskozeny kredit mBank? Take jsem jeden z tech neuzpesnych zadatelu o ucet - proklamovana rychlost a pece o klienta je ta tam.
Vazne se rozmyslim, zda tedy ucet u mBank skutecne zridim - obdobne jsou na tom pratele a kolegove.

Testovni je skutecne neco jineho nez ostry provoz. Nicmen prilis duvery nebudi, pokud si objednate zalozeni uctu, v patek Vam tvrdi ze to urcite bude nejpozdeji do utery pristiho tydne a v utery opet nic a NIKDO neni schopen poskytnout zadnou informaci o stavu objednavky. Je smutne, ze nedokazete klienta informovat o zmene plneni Vaseho zavazku (kontakty mate a poslat mail neni zase tak slozite) ale ani podat jakoukoliv informaci o stavu. Zejmena u banky to pusobi primo podezrele.

Přeji dobrý den,
dalo by se říci, že po setkání s kurýrem se stanu jednou z poslušných oveček vašeho stáda. Ale je to skutečně tak? Vždyť stádo není v žádné ohradě, neštve ho žádný ovčácký pes, tak aby bylo přesně tam, kde chce. Ba naopak, každá vaše ovečka si může jít, kam chce a dokonce může bečet, jak silně bude chtít, takže je to spíše takové stádo nelítostných hyen, které své ?pány? žene tam, kde je chce mít. A u vás je to díky vaší filozofii možné.
Chtěl bych hlavně poděkovat za nabídku, kterou nám všem poskytujete, a troufám si tvrdit, že po spuštění možnosti inkasní platby, bude počet klientů mnohem více stoupat. Přimlouvám se za její rychle uvedení do provozu, pro možnost úplného převedení účtu z jiné banky.
Přeji Vám mnoho spokojených klientů, ale taky pár těch nespokojených, protože díky vaší filozofii vám pomůžou být ještě lepší. A umožní spokojeným klientům být ještě spokojenější.
Také mi dovolte podpořit komentář číslo dvě. FAQ je opravdu dobrý nápad. Hodně čtenářů nechce pročítat celé fórum a hledat kvalifikovanou odpověď. Ve FAQ by našli přesně to, co hledají a hlavně rychle.

Díky vám všem v mbank.cz/pl/sk za vaši snahu o poskytování moderních služeb za co nejnižší ceny. Už jen ten počáteční zájem vám určitě dostatečně ukazuje, že vaše práce rozhodně nebude zbytečná. Já osobně bych sice nemusel za každou cenu šetřit na bankovních poplatcích, ale drzost bank působících v České republice je pro mě až tak neuvěřitelná, že už z principu cítím povinnost nenechat je prostřednictvím mých peněz vydělat ani jeden halíř. Proto jsem doteď používal kombinaci FIO / ING a proto už mám účet založený u vás.

Rád bych také navrhl několik zlepšení:

A) Vím, že máte práce dost, ale určitě by stálo za to (a čím dříve, tím lépe), vybrat z fóra ty nejdůležitější dotazy a spolu s kvalifikovanými odpověďmi je umístit na stránku Otázky a odpovědi (tj. http://mbank.cz/pruvodce/... ) + do příslušného fóra pak přidat odkaz na odpověď na této stránce. Viz například problematika čísel účtů (jejich používání s pomlčkou nebo bez pomlčky), neembosovaných karet a jejich použití při placení na internetu (CVV) apod. Ve fóru se dají odpovědi dost často dohledat, ale přece jen by to tisícům čtenářů zásadně usnadnilo získání relevantních odpovědí.

B) Mezi odpovědi by také nebylo marné zařadit různé scénáře, jak používat vaše platební karty podle "paranoidity" daného nakupujícího. Někdo se například při platbách přes internet rozhodne spoléhat pouze na to, že prodávající nevyzradí jeho údaje (včetně např. CVV). Jiní nakupující se budou chtít pojistit tím, že třeba budou nastavovat limit platby na nenulovou hodnotu pouze těsně před plánovanou platbou (pokud to ovšem bude možné). A ještě jiní si například založí účet mKonto a z něj budou platit tak, že pouze těsně před platbou na něj převedou peníze z účtu eMax, ke kterému nebudou mít žádnou kartu (takže nebude na dálku zneužitelný). Takové scénáře (včetně konceptů embosovaná/neembosovaná, čipová/magnetická, pin/podpis, kredit/debet - a jejich výhody a nevýhody) by bylo vhodné vysvětlit co nejlépe (třeba i pomocí obrázků). Osvěta v této oblasti zatím rozhodně není dostatečná.

C) Když vy přemýšlíte o tom, co nejlepšího nám zákazníkům nabídnout, já bych zase na oplátku rád přispěl k tomu, aby se vám co nejlépe dařilo a aby vaše služby časem nedopadly tak, jak dopadl projekt eBanka (v ČR) nebo Eliot (v SR), tj. zdražování, zhoršování služeb nebo úplné zrušení. Nevím, jak by se to přesně dalo zrealizovat (to nechám na vás), ale já bych od vás rád dostal nějakou indikaci, který způsob používání vašich služeb je pro vás nejlevnější. Proč? Protože když si třeba budu chtít vybrat peníze z bankomatu a budu vědět, že pro vás je určitá síť bankomatů levnější než jiná, tak pokud si budu moci vybrat mezi několika bankomaty (třeba budou blízko sebe), rád vás podpořím tou volbou, která je pro vás výhodnější. U stávajících bank by mě ani nenapadlo o něčem takovém uvažovat, ale když vidím vstřícnost u vás, proč se nechovat podobně? A takových situací - nejen s bankomaty - se určitě najde víc.

Ať se nám daří !!!

děkujeme