zpátky

Nedaří se vám platit na internetu? Zkontrolujte nastavení limitů

Často se nás ptáte, proč se vám nedaří platit kartou na internetu. Troufáme si říct, že v 99 % případů je to způsobené limitem na vaší kartě. V následujícím článku vám proto vysvětlíme, jak u nás limity fungují a jak s nimi můžete sami pracovat.

Nastavení limitů v internetovém bankovnictví rozdělujeme do dvou kategorií: podle částky a podle počtu plateb. Nestačí tedy nastavit, kolik peněz chcete za den či měsíc utratit, ale také kolikrát chcete platbu provést. I když si povolíte utratit denně 50 000 Kč, ale nezměníte si počet možných plateb na číslo vyšší než 0, vaše transakce se neuskuteční.

V rámci zmíněných kategorií dělíme limity ještě na denní a měsíční. I v tomto případě je potřeba počítat s možným omezením – vysvětlíme vám ho na modelovém příkladu:
Je 24. října. Denní limit pro platby máte 5 000 Kč. Měsíční limit jste si nastavili na 18 000 Kč. V průběhu října už jste kartou zaplatili 3 000 + 7 000 + 5 000 Kč. Teď se snažíte provést platbu ve výši 4 000 Kč, ale systém vám to nechce dovolit. Jak je to možné, když máte denní limit ještě o 1 000 Kč vyšší, než je částka, kterou chcete zaplatit? Jednoduše proto, že váš měsíční limit je o 1 000 Kč nižší než součet všech říjnových plateb včetně té za 4 000 Kč.

Pokud se vám tedy nedaří zaplatit na internetu, zkontrolujte si nejdříve nastavení limitů podle všech těchto kategorií.

Vaše nejčastější otázky a naše odpovědi:


- Proč mi nejde platit přes internet?
Může to být nastavením limitů.
- Proč GooglePlay a další obchody nechtějí přijmout mou platební kartu?
Přijmout ji chtějí, ale nedovolí jim to nastavení limitů.
- Mám nastaven dostatečný finanční limit, přesto nemohu zaplatit. Proč?
Raději si ještě jednou zkontrolujte, jestli máte opravdu nastavený limit jak podle částky, tak podle počtu.
- Denní limity mám dostatečně vysoké podle částky i podle počtu, přesto platba neprobíhá. Proč?
Možná nemáte dostatečně vysoký také měsíční limit.


Proč a jak si nastavit limity
Z bezpečnostních důvodů necháváme na vaší nové kartě limity na nule. Pokud tedy chcete na internetu platit, musíte si limity změnit. Nebojte, je to jednoduché.
Po přihlášení do internetového bankovnictví zvolíte Moje finance – Karty.

 



Zde vyberte kartu, na které chcete změnit požadované limity, a kliknete na šipku vedle popisku Autorizační limity debetní/kreditní karty. V této fázi prosím věnujte zvýšenou pozornost již zmíněným tlačítkům „Podle částky“ a „Podle počtu“. Znovu zdůrazňujeme, že limity je potřeba nastavit v obou těchto sekcích.
Změnu potvrdíte autorizační SMS zprávou, kterou vám obratem zašleme na vaše mobilní zařízení. Limity na vaší kartě se změní zdarma a okamžitě.

 



Rada na závěr: mobilní aplikace má přednastavené limity, které z bezpečnostních důvodů není možné změnit přímo v aplikaci, ale pouze v internetovém bankovnictví, s nímž máte aplikaci synchronizovanou. Myslete na to, až budete plánovat transakce z mobilu.

Shrnutí na závěr

Rozlišujeme 4 limity:
Limit podle částky – například 3 000 Kč jako maximální částka, kterou lze jednorázově utratit, tj. při jedné platbě.
Limit podle počtu plateb – kolik plateb lze provést.
Denní limit – kolik peněz můžete utratit za den nebo kolik plateb můžete provést za den.
Měsíční limit – kolik peněz můžete utratit za měsíc nebo kolik plateb můžete provést za měsíc.
Všechny tyto limity musí být spolu v souladu!
 

Komentáře (4)

Vložit komentář

Honza_mBank napsal(a):
> zdec napsal(a):
> > pozn. V IB se mě objevila jakási nesmyslná hláška "Celkový
> limit
> > nemůže být nižší než jednotlivé limity".
>
> Dobrý den. Hláška nesmyslná není. Pokud je opravdu Celkový limit
> nižší, než ty, které pod něho spadají, tak limity nastaveny
> být nemohou. Celkový limit musí být samozřejmě vyšší, než
> součet limitů, které obsahuje.

To by jsme se mohli dohadovat donekonečna. Já, na rozdíl od vás, nemám v IB pro limity žádnou položku "celkový limit".

Klientům, kterým se ta hláška objeví, doporučuji mrknout např na http://www.mbank.cz/forum... .

Chtěl jsem vyjádření mBank, dostal jsem ho. Nyní se k tomu mohou vyjádřit i další klienti.

Poslat zprávu

zdec napsal(a):
> Prosím o odpověď pouze pracovníky mBank, čím by to mohlo být.
> pozn. V IB se mě objevila jakási nesmyslná hláška "Celkový limit
> nemůže být nižší než jednotlivé limity".

Dobrý den. Hláška nesmyslná není. Pokud je opravdu Celkový limit nižší, než ty, které pod něho spadají, tak limity nastaveny být nemohou. Celkový limit musí být samozřejmě vyšší, než součet limitů, které obsahuje.

Zedna: Nenapsali, jelikož to není pravda. Pokud někomu po uložení nezůstanou limity nastaveny, jedná se o technickou chybu, kterou je potřeba reklamovat.

Zapomneli jste ale napsat tu nejpodstatnejsi informaci:
Ty limity letos uz trikrat klientum zresetovala samotna mBank, vzdy po odstavkach, tedy po vrtani se v IB!!!

Nebyt tohoto, tak by lidem neprestaly fungovat internetove platby a nemuseli by patrat v novem "intuitivnim" IB, kde si ty zresetovane limity maji znovu nastavit.

[ne] [ne] [ne]

Podrobnosti napr. v tomto vlakne na mForu:
http://www.mbank.cz/forum...

Tak jsem si myslel, že to bude konečně článek, který k něčemu bude. Zkusil jsem si nastavit podle popsaného postupu limity pro platby na internetu, po potvrzení autorizační SMS se ale limity nezměnily.
Prosím o odpověď pouze pracovníky mBank, čím by to mohlo být.
pozn. V IB se mě objevila jakási nesmyslná hláška "Celkový limit nemůže být nižší než jednotlivé limity".