zpátky

Novinky v Internetovém bankovnictví mBank od 14. června 2009 (1. část)

V dnešním článku bychom vám rádi představili změny, na které se můžete těšit již od 14. června 2009. Protože je toho trochu víc, rozhodl jsem se rozdělit popis na dvě části. První se bude týkat zejména změn navigace a účtů.

Internetové bankovnictví je velmi specifickým případem internetové stránky. Není to web, který můžete podle libosti a nálady měnit, designové vychytávky se u něj neuplatní a celkově je hodnoceno podle velmi odlišných kritérií. V ČR je situace oproti mnoha jiným zemím odlišná ještě v tom, že důraz na bezpečnost je zde skutečně vysoký.

Co je podle nás na IB nejdůležitější? Musí být rychlé, fungovat pokud možno na všech platformách a zařízeních, přehledné a vždy dostupné. Rychlost a dostupnost – tam jsme spokojeni, ale z průzkumů provedených v loňském roce vyšlo najevo (což nebylo zas až takové překvapení), že nejpotřebnější změny jsou v zlepšení přehlednosti a jednoduchosti obsluhy. Tedy aby bylo potřeba „méně klikat“. Je to logicky dobrým krokem pro mBank i pro Klienty – ušetří to čas a tedy i sníží zátěž systému.

Na druhou stranu, pokud bychom udělali úplnou revoluci, mohlo by dojít ke zmatkům a nepochopení – a to jak u nás, tak na Slovensku a ještě spíše v Polsku. Přestože jsme se rozhodli spíše pro „evoluci“, věřím, že změny přivítáte.

Hlavní (levé) menuPrvní část změn se týká navigace. Stávající menu bylo výsledkem postupného vývoje a proto odráželo spíše historické okolnosti. Vedle na obrázku vidíte základní levé menu nyní a po změnách. Nově jsou zde Zprávy z banky: dosud byly zprávy přiřazované k účtu (informace, že se třeba neprovedlo inkaso), nově jsou přiřazeny ke Klientovi – a tak je budeme moci lépe využívat (informace o odstávkách). Platební a kreditní karty jsou na jednom místě a Moje služby a Moje kontaktní údaje byly také sloučeny do obecnější položky Nastavení. Změny jsou výraznější v Polsku, kde bylo řádek v menu ještě více, pro nás to znamená, že nám odpadnou některé komplikace (a v IB nebude provokovat odkaz na zatím nespuštěné mFondy).

První obrazovkou po přihlášení je seznam účtů – to se nemění. Ale zatímco dosud tam byly jen dva aktivní odkazy (název účtu vedoucí k Detailům účtu, a částka účetního zůstatku, která bude i nadále „zkratkou“ k výpisu za posledních 14 dní), nově přibyla možnost hned zvolit Provést příkaz (jednorázový), Transakční historie (vede na formulář s nastavením parametrů Historie) a Předdefinovaní příjemci (o tom bude řeč za okamžik). Pod účty také najdete součet zůstatků na všech účtech, takže na první pohled jednoduše zjistíte, jaká je vaše celková bilance. Už jen kosmetickou změnou je pak tlačítko Žádost o zřízení účtu, které vás přesměruje do části Žádostí.

Stránka účtů (pro zvětšení klikněte)
Úvodní stránka s účty po změnách

Nyní levé „podmenu“ u účtů: pro názornost jsem připravil srovnání dvou „stromečků“.

Dosud jste (řeč je o mKONTU, ale myslím, že je jasné, že u eMAXů inkaso nebylo a nebude) znali strukturu vlevo, nová, a věříme komfortnější (méně klikání) verze je vpravo:

 

  • Historie transakcí
    • Uskutečněné transakce
    • Plánované transakce
    • Blokace a nezaúčtované transakce
  • Platební příkazy
    • Šablony plateb
    • Nová šablona
    • Platební příkaz
    • Trvalé platební příkazy
    • Nový trvalý příkaz
  • Inkaso / SIPO
    • Přehled inkaso / SIPO
    • Nové povolení inkaso / SIPO
    • Nový příkaz k inkasu
  • Změna názvu účtu
  • Zprávy z banky
  • Detaily účtu
  • Historie transakcí
    • Uskutečněné transakce
    • Blokace a nezaúčtované transakce
  • Plánované transakce
  • Předdefinovaní příjemci
    • Přehled příjemců
    • Nový příjemce
  • Platební příkazy
    • Provést příkaz
  • Trvalé platební příkazy
    • Přehled trvalých příkazů
    • Nový trvalý příkaz
  • Inkaso / SIPO
    • Přehled inkaso / SIPO
    • Nové povolení inkaso / SIPO
    • Nový příkaz k inkasu

 

Na první pohled jste si asi všimli, že zmizely Šablony plateb. Není to tak docela pravda, protože se spíše změnily. Předdefinovaného příjemce si totiž budete moci vybrat i při provádění jednorázového příkazu ze seznamu. V tomto okně (ale i všude jinde, kde se objevuje datum) je nově implementován i kalendář. Předem musím upozornit, že jsme si nechali ještě prostor pro vylepšování – kalendář zatím nezobrazuje volné dny. Jinak předdefinovaní příjemci zůstávají (někomu to bude vyhovovat, jinému asi ne) vázáni na účet, nejsou společní pro všechno. Ono je to v zásadě logické, protože na eMAXu a eMAX Plusu můžete i nadále mít pouze jednoho předdefinovaného příjemce.

 

Platební příkaz (klikněte pro zvětšení)
Platební příkaz s výběrem předdefinovaného příjemce a kalendářem

Drobným, ale pro mnohé jistě užitečným vylepšením je změna řazení účtů. Jako příznivce Webu 2.0 bych si samozřejmě v ideálním případě přál, abych si pořadí účtů mohl nastavit podle vlastního uvážení, ale po rozsáhlých testech jsme zjistili, že v současné situaci by takové řešení mělo zásadní dopad na zatížení systému. Proto se zrodil kompromis, který spočívá v novém pořadí: mKONTO je nyní na prvním místě, následuje eMAX, eMAX Plus, mPůjčka, mBUSINESS Konto a mBUSINESS eMAX.

Předem předpokládám, že žádné řešení tohoto rébusu neuspokojí všechny: nyní jsme jistě vyšli vstříc těm, kdo si stěžovali na mKONTO ztracené uprostřed eMAXů, ale někdo by třeba chtěl mBUSINESS účet raději nahoře. Nicméně, změna také znamená to, že pokud se ukáže, že většina by si přála účty uspořádat jinak, bude mnohem snazší to rychle změnit.

Několik vylepšení jen bodově: máte možnost pozastavit povolení k inkasu – po roce je konečně přidána možnost opět ho aktivovat. Příkaz k inkasu lze nově vykonat i s budoucím datem splatnosti. Maximum šablon bylo 50, předdefinovaných příjemců můžete mít 100. Všude v Internetovém bankovnictví byste také měli vidět čísla účtů v korektním formátu (s pomlčkou a lomítkem).

No a tím jsme neskončili: v druhé části představování změn bude řeč o změnách kolem platebních karet, přiblížíme vám celou řadu dalších drobných vylepšení a opatrně poodhalíme nové produkty, které budou součástí releasu, ale nebudou viditelné hned po něm. To vše na blogu příští týden. Samozřejmě se těšíme na vaše komentáře a připomínky!

Update: Pokračování - Novinky v IB, 2.část.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (126)

Vložit komentář

Chci si zadat trvalé příkazy, protože mám nově založené m-konto a nemůžu přijít jak na to? může mi s tím někdo pomoct? moc děkuji

Ještě by bylo dobrý kdyby šly dobýt mobilní telefony přímo z účtu zatím to jde jen z bankomatu.Bude to někdy v budoucnu také?

Dneska mi přišly výpisy z E-max Plusu a divil jsem se že sazba úroková z 2,8 procent klesla na 2,5 procent, prosím Vás mohl byste mi k tomu sdělit více? a ještě bych se chtěl optat proč neinformujete o změnách procentních sazeb e-mailem své klienty, předem děkuji. PS: dnes jsem musel kvůli tomu volat na mlinku, kde mi řekli, že to bylo změněno, ale důvod neudaly. doufám, že mi to sdělíte aspoň vy. děkuji Nový a prosím o e-mail na moji mailovou adresu: NovyLu@seznam.cz

S pozdravem

Nový

O Vaší bance už delší dobu uvažuji. Momentálně jsem nedobrovolným klientem Raiffeisen Bank (která koupila eBanku), ale pokaždé, když jsem se rozhodl prozkoumat, co se u Vás změnilo, mě odradily tyto věci:
1) zabezpečnení přístupu: dokud nebude autorizace přístupu přes zabezpečenou sms místo jméno/heslo, vůbec o přechodu neuvažuju. Na toto jsem si u eBanky zvyknul velmi rychle a nechci se toho vzdát. Bát se připojit k bance z internetové kavárny opravdu nechci.
2) zamykání a odemykání platební karty: to, že můžu zamknout/odemknout kartu (resp. že se po zaplacení sama automaticky zamkne) je služba, kterou aktivně využívám a jsem ochoten za to i platit i ty smsky.
3) speciální karta výhradně pro online platby: dávat číslo své karty obchodníkům na webu se mi nechce, pak mi někdo vyluxuje účet, aniž bych o tom věděl, obzvláště u embosované karty. Byl jsem svědkem toho, jak jeden klient platil na letišti za pronájem auta pochybnému obchodníkovi embosovanou kartou - ten vzal tužku, položil papír na kartu a tužkou si přes papír udělal takovou jednoduchou kopii karty. Pak poděkoval a platba byla provedena. Od té doby nechci embosovanou kartu a pro platby na internetu používám speciální kartu, kterou mám pořád zamčenou, odemykám ji jen těsně před provedením platby, po zaplacení se automaticky zamkne.

Tyto 3 věci mi velmi chybí, Jakmile je implementujete, rád se stanu Vaším zákazníkem.

Dementní změny. Dříve jsem byl schopen v pohodě obsluhovat svůj účet ze svého telefonu s operačním systémem Android. Po těch změnách co nastaly, tato možnost padla a nejsem schopen jakkoliv se svým kontem nakládat.
Nejde vložit někam na stránku po přihlášení odkaz na přepnutí do předchozí verze? Nebo alespoň do verze, která nepotřebuje Java Script???

po Vašich změnách mi zmizel z mKonta trvalý příkaz, je to možné? Díky a přeji hodně úspěchů

Poslat zprávu

To Milan Adamec:

Z účtu eMAX je možné posílat peníze pomocí Předdefinovaného příjemce. V Internetovém bankovnictví kliknete na účet -> pak Předdefinovaní příjemci. Vyplníte vše potřebné a po vytvoření je potřeba ještě kliknout odkaz Provést. Příjemce je možno vytvořit jen jednoho, ale lze jej libovolně měnit, rušit a vytvářet nového dle potřeby.

S pozdravem

Tomáš

Jsem Vaším klientem, ale nemůžu nebo neumím provést příkaz k úhradě z mého účtu e-MAX. Můžete mi poslat nějakou radu nebo sdělení proč mi to nejde vůbec nastavit z nabídky?? Děkuji

Dobry den,
Dnes se mi podarilo zridit SIPO. Sice se opet objevilo haseni, ze pole "Datum poslední platby/Platí do" musi byt vyplneno, ale nasledujici postup vedl k cili: Zvolil jsem Inkaso, ne SIPO. To mi umoznilo vyplnit pole "Plati do". Pak jsem zvolil zpet SIPO, coz sice pole "Plati do" vymazalo a opet zablokovalo, ale po stlaceni Pokracovat se jiz chybove hlaseni neobjevilo.
jz

Lze zadat příkaz k inkasu na proplacení SIPO - pro Českou poštu? Jestli ano, tak na jak dlouho?

U trvalých příkazů mi chybí roční frekvence (opakování). Někdo zde už měl podobnou připomínku. Budete to řešit? Proč jen opakování po 6ti měsících?? Předpokládám (doufám) že mbanku nezavřete do půl roku...

Nevím proč nabízíte jako Váš produkt mPůjčku, když po jejím pracném vyplnění příjde odpověď telefonická z mBanky, která vás upozorní na to že tato půjčka se poskytuje jenom ojediněle po náhodném výběru vašim počítačem.Takže si zřejmě děláte z klientů dobrý den nebo něco ještě horšího. Ztráta času asi ho máte víc.....

Změny mi nijak moc nevadí, ale musím říct, že mi myslím ani moc nepomohly, nemůžu se dočkat toho, až půjde dobíjet mobil z IB a zbytek mi vyhovuje...
U eMaxu a eMaxPlusu jsem spokojen s jednou šablonou, kterou všechno házím na mKonto.
A co se týče grafického vzhledu, já bych do toho nešahal, v jednoduchosti je síla a IB mBanky jednoduché je. Rozhodně bych se nechtěl dočkat proskriptovaného IB, jako je tomu u Poštovní spořitelny nebo České spořitelny. Tam je vše prakticky jen obrovský skript, u ČS to teprve krátkou dobu funguje v Opeře, všechno tam dlouho trvá a je to strašně aktivní, není nad to, když web dělá jen to, co mu dovolím a nařídím, má sloužit, ne si žít vlastním životem, atd, atd...

k 45:
osobně bych nechtěl pro přihlášení zadávat autorizační kód, pracoval jsem s e-bankovnictvím Poštovní spořky a České spořky a nikde jsem to neviděl a zbytečně by mě to otravovalo.
A s nešifrovanou verzí SMS jsem taky spokojen, svůj BPIN neznám, v Nokii 3220 mám starý SW, který nepodporuje funkce SIM, takže tam asi není ani GSM Banking, pro ověření snad stačí, že znám svoje přihlašovací číslo, heslo a mám u sebe svůj telefon.

Potřebuji poradit,

JAK PO ZMĚNÁCH PROVEDU PLATBU Z EMAX, popř. EMAX PLUS na jiný účet, třeba M-KONTO ,?????
Nenašel jsem příkaz k platbě v menu.

Děkuji Vám za odpověď Břetislav.

Dobry den,
Chtel jsem si zridit SIPO. Po odeslani formulare se objevilo chybove hlaseni, ze pole "Datum poslední platby/Platí do" musi byt vyplneno. Toto pole je ale pro SIPO blokovane. Muzete mi prosim poradit? Dekuji.
Jiinak vase stranky se mi libi.
jz

Dobrý den,
ještě by pomohlo, kdyby při výpisu historie, byly vypsány s číslem účtu i názvy - pokud je mám uložené v šabloně a to podle čísla účtu. Myslím, že programově to je zanedbatelné a já nemusím pracně hledat v několika desítkách plateb která na co byla.
Toto jsem již navrhoval v budoucnu, byl jsem pochválen za dobrý nápad, ale výsledek na nových WWW se neobjevil.
Je to škoda.

Stasiak

Chci se zeptat, jestli mohu z předdefinovaných příjemců vytvořit příjemce trvalých plateb. Pokud by to bylo možné, ušetřilo by se plno přepisování obzvlášť u příjemce, kde jsou uváděny VS a SS.
A ještě dotaz - bude možné už zvolit frekvenci plateb 1x za rok? Maximální frekvence byla doposud půlročně a to žádalo ještě vylepšení. Děkuji za odpovědi.

zatím se v tom vůbec nevyznám a nejsem schopnej se dostat k penězú a demo je staré moc jste mě nepotěšili

Dnes jsem kontroloval zda proběhly trvalé příkazy a hle žádné nemám nadefinované!!! Nebo jsem je přehlédl? Jsou v rámci zlepšení přesunuty?

Máte to pěkne zpracováno, ale moc mi chybí dobíjení kreditu u mobilních operátorů. To je jediné co mne ještě drží u KB. Mají to tam pracováno velmi slušně. Zkuste to přebrat ;) Myslím, že díky tomu, že operátoři dávají nějaké ty prašule za každé dobití a bude tady o to určitě slušný zájem, tak se to mBance rozhodně musí vyplatit.

ice: Seznam předdefinovaných příjemců zavřete kliknutím na Vybrat ze seznamu.

vevl: jak jsem již psal, je dost možné, že se to změní, ale je potřeba změnit Obchodní podmínky - až je budeme měnit, budu prosazovat zvýšení počtu šablon na eMAXu.

S: stejně jako dříve je třeba využít "šablony" - což jsou dnes Předdefinovaní příjemci.

Dobrý den, naprosto bezezbytku se ztotožňuji s 10. Připomínkoval jsem tuto skutečnost v době vzniku plusu.Bylo mi naznačeno abych si trhnul a basta!! Nechápu proč by měl být problém dát uživateli šanci předdefinovat si alespoň dvě šablony maxu a plusu?? To systém naprosto nezatíží a uživateli poskytne větší jistotu a komfort - nebude pořád něco přepisovat!!!

Nemuzu najit prikaz k platbe z eMaxu...??

Ahoj lidičky, mě nové IB připadá dobré. Jen taková menší úprava... Jak tak koukám na ten obrázek "Platební příkaz s výběrem předdefinovaného příjemce a kalendářem"...

Při kliknutí na "vybrat ze seznamu" se otevře okno s předefinovanými příjemci a není tam tlačítko zavřít a esc na tento box nefunguje. Podle mého by tam mělo být, protože občas se může stát, že v předefinovaných příjemcích osobu nenajdeme a chceme se vrátit.

Proč nelze zadat trvalý příkaz se splatností 1x do roka???
Děkuji za odpověď

RAdek: Z eMAXu můž převést peníze pouze přes předdefinovaného příjemce.

To se vám to moc nepovedlo, chybí mi příkaz k uhradě na eMax kontu. Nevím co tim sledujete.

Stejně jako řada dalších klientů stále postrádám zahraniční platby a to velmi, velmi.

Dobrý den, jsem čerstvým klientem mBank a na původní vzhled internetového bankovnictví jsem si nestačila zvyknout. Nový systém se mi ale líbí a leckdy jsem byla velmi příjemně překvapena, co vše a jak snadno zde můžu najít a zadat. Za mě díky za snahu a spolehlivou komunikaci :)

Ještě reakce na některé komentáře: změny vzhledu budou nyní možné operativnější, protože je systém převeden na kaskádové styly (CSS), takže se jich jistě relativně brzy dočkáme. Kurzor v poli loginu při přihlášení - je to sice drobná, ale chyba, která bude opravena (termín nevím).

Co se týče SMS - vybíráte-li předdefinovaného příjemce při jednorázovém příkazu - ano, je vyžadována SMS. Při použití - Předefinovaných příjemců záleží na vašem nastavení. Jestli se bude toto měnit, nevím, ale je to dost možné.

dan: jak již psali další, pokud máte aktivovanou mLinku (nastavené heslo), lze odblokování provést přes automat, operátora nepotřebujete.

Mlian: můžete to v zásadě udělat i sám - po provedení příkazu je velice jednoduché účet přejmenovat (na eMAX - vybráno) a pak už to budete jasně vidět.

Zahraniční platby nebudou do té doby, dokud v ČR bude CZK měna. V okamžiku zavedení Eura bude zprovozněno i zasílání ze a do zahraničí. mBank v SK tak již funguje, jak zavedli Eura, měli i mBank převody do a ze zahraničí.
:)

Změny jsou hezké, sice jsem se trošku leknul, ale je to lepší než to bylo. Každopádně dámy a pánové v mbank už se konečně vzpapatujte, proberte a zaveďte platby do zahraničí a také devizové účty (alespoň v eurech). Dávno je pryč středověk, kdy lidé žili jen ve své jedné vesnici, krom toho téměř všichni naši kamarádi v okolí už platí v eurech. Co vy na to?

Zprehledneni? Ne, opravdu je to moc preplacane a nemam jistotu na co klikam. Zmeny se mi neliby, ale myslim ze tu muzem napsat co chcem a stejne uz to tak zustane.

Velmi výrazné zpřehlednění, gratuluji a díky.

Zdravím do mBanky a přeji úspěch! Mám jen malou poznámku k větě v úvodu: "....nejpotřebnější změny jsou v zlepšení přehlednosti a jednoduchosti obsluhy. Tedy aby bylo potřeba „méně klikat“. V dřívější aplikaci byl na úvodním přihlašovacím dialogu kursor naprosto logicky umístěn do pole "Identifikační číslo klienta", což už nyní bohužel neplatí -> honění myši a klik navíc... Škoda...

Při zobrazení jiném než velikost 100 % se např. v Učtech (pod názvem účtu ) jednotlivé příkazy vzájemně prolínají a nejsou čitelné.

[63] Josef: Převedl jsem si prachy na m konto v uctu bez autorizacniho kodu-jak je to mozne?????

Já jsem si zas naopak chtěl převést prachy na konto bez autorizačního kódu a systém ho po měl chtěl.

Adame ! Funguje vám to nějak obráceně.

Po zavedeni eMax Plus (ktere vnimam negativne z duvodu vyznamnych omezeni - eMax alespon umoznil prikaz k prevodu z nastavenym datem, takze jsem platby mohl v jeden den nastavit na 14 dnu dopredu, a z mKonta dat v ty dny prikaz k preposlani dal - urokove optimalizovane) me VELMI OBTEZUJE si hlidat, zda jsem dany mesic jiz nejaky prevod udelal, nebo ne. Bylo by mozne realizovat primitivni reseni - napr. hvezdicka u eMax Plus, ktera bude rikat "tento mesic jsi jeste neudelal zadny prevod", advanced verze by byla cislo (pocet prevodu v tento mesic - vim, zda prevadim zdarma, nebo kolik zaplatim). Silene by to usetrilo mnoha lidem cas a zejmena snizilo zatez vasich systemu - takto musim generovat vypisy a divat se, zda jsem prevadel. Prijde Vam toto rozumne? Na podpore mi operatorka rekla, ze to preda dal, nic se za 3 mesice nestalo... Diky

Dan [84] : Pokud máš aktivovanou mLinku pak si můžeš IB odblokovat sám a kdykoliv bez pomoci operátora - takže i v noci :-) Viz http://www.mbank.cz/pruvo...

TRANSAKCE ze ZAHRANIČÍ na účet u MBank, kdy se spustí?? Děkuji za odpověď (doufám, že to zase nebude něco ve stylu "nevim, netusim" ;D). Patrik

Mám dotaz jak je to z funkčností platebních karet v Chorvatsku viděl jsem tady na forech že maji s použivanim karet problémy je to pravda nebo jeto jenom fama. Děkuji Vilém

po této stránky bych mohl nabýt dojmu že ta spolupráce s Vámi je pěkná selanka . Rozumím tomu že se přístup do IB zablokuje po třech chybách(pokusech) to je vpořádku . Ale aby trvalo 3 dny odblokování je blbost .
Do IB lezu v noci . V noci je mi ale mlinka platná jak mrtvýmu zimník , protože nefunguje odblokování . Druhý den mi po formalitách oznámili že je IB odblokované ale když jsem to večer zkoušel tak to na mě vyplivlo zase hlášku že je to zablokované a ať zavolám mlinku . Na této mi řekli ať zavolám ráno . Tak jsem zvědavej ja dlouho nám to vydží . Ve světle mých zkušeností mi připadájí reakce pod Adamovou fotkou jako srdečná rodinná pošta .

SMS od 22:05 chodí.

Dobrý den,
problém se zasíláním SMS se týká klientů společnosti Vodafone a trvá dnes od 17:30. Chyba bohužel není z naší strany nijak opravitelná, protože Vodafone v současné době nedoručuje žádné SMS zprávy odesílané z Polska. Jedná se o chybu jejich partnerské společnosti, na nápravě pracují. Více informací je zde: http://www.mbank.cz/forum...

Velice se omlouváme za komplikace.

Od předělání webu mi nechodí autorizační sms. Potřebuji platit faktury??
Je možné někam zavolat??
Díky L.

me se zmeny moc nelibi, pripada mi to ted preplacane a neprehledne

ttt

S navrženými úpravami souhlasím. Pro lepší paměť neni potřeba nic víc měnit.

Moc mě ty změny nenadchly. Hlavně ty šablony plateb jsou teď tak zhuštěné a méně přehledné než dřív. A co se týká přehledů účtů klienta - ty byly také přehlednější dříve. No, snad si zvykneme a tyhle podivné změny nás nebudou provázet častěji.

Vzhledem k rozsáhlosti vylepšení mi zde chybí podpora e-bankingu pro iPhone...Na tomhle by jste mohli ještě zapracovat...už ho podporuje seznam.cz i aukro.cz :-)

Nejdříve jsem byl zděšen novým vzhledem, ale už jsem si na to zvykl a to velice rychle. Ani jsem to nečekal. Rozhodně mi chybí roční trvalý příkaz. nepochopil jsem proč se mi zobrazily zprávy, které byly naprosto nesmyslné( něco o nedostatku peněz a neprovedení příkazů). Co mi ale vadí dodnes je zpomalení systému. Toto byl a je kámen úrazu u KB a byl to rovněž jeden z důvodů rozloučení se z tímto molochem. Také mi vadí když naskočí ikona přihlášení do systému, dříve byl kurzor vždy v okně ID klienta, nyní však musím myší do okna kliknout a pak teprve ID zadat. Zdržuje to. Pak dám potvrdit a čekám treba i minutu než se něco stane. Taky se mi stalo, že nic a naskočilo , že stránka neexistuje. Pomalým připojením to ale nebude, jsem na optice 52 Mbit.Vše co jsem tu popsal jsem ochoten zapomenout a oželet ( alespoň pro teď) , ale rychlost NE !

Konecneeeeee, 100 sablon je uz veselejsi cislo. Takze super kazde zmeny vitam.
Ale hned musim doda, ze ne vsechno se Vam povedlo.
Za 1. cekal jsem hlavni zmenu ve funkci - zahranicni platby, ktere stale nejsou, ac se o nich mluvi od zacatku.
Za 2. v IB, kde se zobrazuje seznam cehokoli, napr. uctu mate vzdy u kazde polozky 2 radky, kde v tom druhem jsou nejake odkazy, napr. na zruseni prikazu, ci preddefinovani prijemci apod.
Je to strasne neprehledny, bud dejte tyto odkazy do ikon vedle do jednoho radku a v druhem radku zobrazujte dopolnujici informace k prikazu/uctu, napr. zprava pro prijemce,
nebo a to se mi zdal lepsi
zruste caru mezi prvnim a druhym radkem.
Proste ve vypisech mate precarovano a vseho moc skodi. Nechapu Vy nemate grafika? Tohle snad musi videt kazdy kdo na to poprve koukne!
Zruste tu sedou caru mezi prvnim a druhym radkem a podle meho to bude o 100% lepsi.

Funkcionality rozhrani naprosto bez vyhrad. Novy "facelift" stranky s prehledy uctu visuelne tragedie.... kdo ma vic uctu, tak se "nenudi"... Jinak jsem s Vami od pocatku a jste perfekni. Diky.

Otázka vzhledu je pro mě nepodstatná, ale dost zásadním problémem jsou zahraniční platby. Tedy jejich nemožnost. Když jsem viděla, že jsou novinky, aniž bych četla cokoliv, okamžitě jsem si dala vyhledat "zahraniční platby". Když jsem si přečetla vyjádření, zbytek se mi už ani číst nechtělo, protože nic jiného mě ve vztahu k bance už nějakou dobu nezajímá. Zahraniční platby jsou pro mě něco, na co čekám od začátku a při každém kole novinek se dozvídám buď o posunutí nebo o posunutí na neurčito jako teď. Je to pro mě něco, kvůli čemu každý měsíc organizuju komplikované operace přes mé kamarády a známé. Až doteď jsem čekala, ale teď už fakt nemám sílu čekat další rok nebo i déle. Dva účty nechci, takže konec. Možná se sem jednou vrátím, až je zavedete. Ach jo.

Dobry den, vzhled IB pro me neni az tak podstatny, pridam se vsak k apelujicim na rocni periodicitu u trvaleho prikazu, ktera opravdu velmi chybi! Dale dobijeni mobilnich telefonů a casem snad i prijimat a posilat platby do zahranici. Diky!

To co jste udělali je super.
Ale proč ještě pořád neexistuje v na příkazu k úhradě kolonka " POZNÁMKA ODESILATELE " ??
A proč je na výpisu z účtu vidět JEN : číslo účtu odesilatele - PROČ TAM NENÍ I NÁZEV ÚČTU ODESILATELE?
Jak si má člověk pomatovat čísla všech účtů - odkud mu chodí peníze?
Řešit jak jsou seřezana konta, jestli je první eMax nebo e-konto mi příjde jako malicherná otázka. Skoro se mi až nechce věřit, že se někdo v tomhle nimrá.

Nelíbí se mi 2 věci (z pohledu uživatel business konta):
1. U předefinovancý příjemců - že je pod každým příjemcem: Provéds ..., Změnit ..., Odstranit .. Stačilo by přidat políčko pro výběr a tyto odkazy uvést jen jednou pod seznamem. Vyhozením šedých oddělovacích linek by byl seznam ještě kompaktnější.
2. Výběr příjemce při zadávání příkazu - to, že je na více stránkách. Rolování by se mi líbilo více.
A co mi chybí:
- import z účetnictví
- trvalý hromadný příkaz k úhradě
- v přehledu předefinovaných příjemců
- číslo účtu příjemce
- možnost třídění podle Označení - Příjemce - (Čísla účtu)

@Adam: >>> v případě Vyhledávání a historie transakcí je "vymyšlena" změn spousta, ale jejich realizace bude až v některé z dalších fází.<<< Chapu, ze pro mBanku toto bude na dalsi 1 az 2 roky prace :-( mnohem jednodussi/rychlejsi reseni do doby nez toto bude doreseno by bylo opravit generovani CSV vypisu do pouzitelneho tvaru, tedy kazdy udaj spravne oddeleny (a ne splacane slozite dohromady) --> pak by si kazdy v pripade potreby mohl dle ulozeneho CSV dohledat co potrebuje.

proč se mi zobrazily zprávy z banky o tom,že nebyly provedeny některé platby pro nedostatek finančních prostředků,když to nebyla pravda a v historii transakcí je vše v pořádku? Proč nemohu volat mLinku v kteroukoli noční i denní dobu? Proč musím na mLince absolvovat všechny ověřovací operace, abych se po několika minutách dozvěděl, že mám zavolat v pracovní době? A jak to mám udělat když v pracovní době telefonovat nesmím,jak mám prosím vyřešit problém, který jsem ani nezpůsobil já ale pravděpodobně váš nový systém.

Byl jsem spokojeny, zmeny se mi moc nelibi - hur se to cte, cimz se to stane mene prehledny, aspon z meho pohledu. Ale co se da delat, ja zmeny stejne nemam moc rad obecne

tak vidím, že se zapomnělo na blog s opravou komentářů ve smyslu "odřádkování"... no nic, vynasnažím se o co nejrychlejší nápravu.

Odpovědi na vaše dotazy:

[6] guide-bot: ne, nezmizelo a po pravdě řečeno, poměr "cena/výkon" v tomto bodu vychází relativně špatně.

[8,9] cc: mBUSINESS bude ztracený maximálně "za eMAXy". pokud by se ukázalo, že je to problém, bude možné v budoucnu snáze udělat např. to, aby byl mBUSINESS hned po mKONTU, ale před všemy eMAXy.

[10,43] tato změna vyžaduje změnu obchodních podmínek, nechci slibovat, že k tomu dojde, ale uvažujeme o tom.

[11 a další] ohledně přehlednosti nového výpisu - děkujeme za všechny podněty, které jsme v tomto bodě dostali, budeme to společně i s PL a SK analyzovat (zavděčit všem se obvykle nedá, někdo by chtěl tuto čárku oddělat, jiný zase jinou zesílit) a uvidíme, co se dá dělat.

[18] Lukáš: to je kombinace více věcí - i právně organizačních a podobně...

[21] mobily - to je do nemalé míry dáno i ochotou operátorů. pomocí mPeněz by to mohlo fungovat hned, ale to by museli operátoři chtít na takové řešení přistoupit. nedívím se kolegům, že nevidí nutnost vytvářet nové rozhraní a speciální funkci, pokud by to šlo jednoduše vyřešit i se stávajícím IB.

[29] automaticky vytvoření příjemci v případě vlastních účtů - obávám se, že to nepůjde ani do budoucna (a samozřejmě, i tato změna by vyžadovala úpravu OP, protože je tam jasně napsáno, že jde jen o jednoho příjemce), ale nyní je jednodušší je (po prvním provedení) do příjemců uložit.

[41] hromadné příkazy - pracuje se na tom v souvislosti se zavedením účtů pro právnické osoby.

[42] nikoliv dříve, než budou účty pro právnické osoby. chápu váš dotaz, a rozhodně nejste sám, kdo se ptá, bohužel tento typ účtů asi nikdy prioritou nebude.

[45] psal jsem na toto téma již několikrát na fóru - jde o to, najít přijatelný kompromis mezi komfortem/bezpečností/náklady. např. zmiňovaný BPIN by mohl méně zkušeným uživatelům situaci spíše komplikovat.

[47] asi se shodneme, že nemít inkaso nebo SIPO - ano, to byly nedostatky, které byly pro mnoho lidí zásadní. já netvrdím, že nikdo nepotřebuje zah.platby. třeba já bych je sám velice uvítal. jde ale o to, nakolik je tento nedostatek pro mě VELKOU překážkou nebo nikoliv. v tomto ohledu si skutečně stojím za tím, že "názor mFóra" reprezentativní není, protože 1) nepíšou zde (obecně) lidé spokojení, ale nespokojení 2) píší zde zkušení zákazníci, často s historií z více bank nebo se zkušenostmi ze zahraničí - a jejich požadavky jsou obvykle vyšší, než co odpovídá "průměrnému" Klientovi.

[60] petr matějka: v případě Vyhledávání a historie transakcí je "vymyšlena" změn spousta, ale jejich realizace bude až v některé z dalších fází.

Převedl jsem si prachy na m konto v uctu bez autorizacniho kodu-jak je to mozne?????

Jsem spokojená se současným přihlašováním do systému. Pokud zvažujete použití autorizačního kódu, prosím, aby si každý mohl vybrat a nastavit použití kódu při přihlášení obdobně jako u realizování plateb ze šablon.

První dojem - "prokristpána, kde mám účet". Přehled účtú je velmi nepřehledný. Aspoň by to chtělo volný řádek mezi jednotlivé účty, aby bylo vůbec něco vidět.
Zprávy z banky přímo na účtu mi vyhovovaly víc. Rozhodně nemusí být na nejhornějším místě. A naprosto nechápu, proč se tam natáhly všechny, které mi kdy přišly, přestože byly dávno smazány.

Dobrý den,
díky za užitečné změny! Čekal jsem teda ještě jednu změnu - k té bohužel nedošlo. Jde o výpis transakcí z mKonta. Používám mBilans a proto mám na účtu mraky automatických převodů, které výpis výrazně znepřehledňují. Je možné přidat u volby parametrů pro transakční historii přidat checkbox "s/bez automatických převodů"? Velmi bych to uvítal!

Díky za odpověď,
Petr Matějka

2 dotazy
1. systém se výrazně zpomalil - pozoruje to i někdo jiný, nebo je to jen u mě?
2. u trvalého příkazu resp. u možnosti Změny mi chybí možnost změnit, resp. zavést jméno příjemce; pokud jsem ho neuvedl při zakládání TP, tato opšna později ani v módu Změna není přístupná.
Jinak na nový layout je asi potřeba si zvyknout, myslím, že to nebude problém

u mě docela dobrý. člověk si zvykne na leccos.
ale nepřál bych vám slyšet manželku až se bude přihlašovat... :D

To bude zas něco, zvykat si :)

Docela rád bych se dočkal jedné nové funkce.. velice mi chybí možnost dobití kreditu na mobilním telefonu, kterou jsem dříve měl :(

Milý Davide, tvoje laciné fráze nemění nic na tom, že další stupeň, další heslo a další obtěžování uživatele je nejenom otravováním a komplikací (což potvrzuješ nutností dalšího a dalšího PINu), zvýšením nákladů pro banku (tudíž i pro zákazníky), ale také operací s fakticky NULOVÝM přínosem. Rozhodně nerozumím všemu. Zeptám se tě proto - kolik zákazníků mBank ročně si nechá ukrást jméno a heslo s tím, že zároveň stejný zloděj zná polohu daného zákazníka a má schopnost mu ukrást telefon tak rychle, aby provedl převod a zákazník to do té doby nezjistil? Kolik takových případů přišlo o peníze? A co se týče narážek na výši zůstatků na účtech - já o moc rozhodně nepřijdu. Peníze se mně na účtech neválí a naopak na ně chodí jen část výplaty. Zkus investovat a ukládat peníze jinam než do banky a uvidíš, že jich pak nakonec budeš mít mnohem víc.

Bojler: no je vidět, že nevíš o co jde. Nikde nemusíš nic hledat, nebo se "logovat" někam do GSM bankingu, jen ti přijde zpráva a ty zadáš 4 číslice (uznávám, že pro někoho to může být problém) a objeví se autorizeční kód. Až jednou budeš mít na účtě víc peněz, tak to možná pochopíš. Ale k téhle změně stejně asi v dohledné době nedojde, tak můžeš být v klidu (myslím tím zabezpečení, ne tvou finanční situaci).
Z důvodu takhle špatného zabezpečení účet u mBank používám pouze pro běžné transakce a prachy mám jinde.

Změny se mi celkem líbí. Jen u toho výpisu účtů mi připadá, že se obrazovka spíše znepřehlednila, než naopak. A zaměříte se také na design? Banka, která je v podstatě založena na internetovém bankovnictví, by se mohla malinko lépe prezentovat.

@bojler - ohledne prihlasovaci SMSky: Samozrejme by to nebylo povinne pro vsechny, ale jen volitelne, tedy implicitne by to bylo vypnute a kdo by chtel, tak by si to zapnul (overovaci SM pri prihlaseni). Takto to ma napr. CSOB + jeji Postovni sporitelna.

Iritují mne poplatky.

Co mi schází na IB je možnost nabíjení mobilního telefonu přímo z mKONTA. Byla by to nová potřebná služba pro klienty.

a dodatek - slovo I D I O T není nadávka. kdo si tak občas nepřipadá jím podle mnoha psychiatrických analýz je.

David: no vidíte a já třeba podobný výmysl odmítám absolvovat. nejenom, že bych jako idiot musel opisovat SMS, ale taky bych se k ní vůbec musel logovat někam do GSM bankingu. a co když se mně bude někdo dívat na displej? neměl by se příkaz podávat jenom na kiosku o ověření otisku prstu?

A ještě moje opakující se drobnost obecnější, ne ve vztahu k IB, pokud to možná vedení mB čte. I zde a na mnoha jiných místech se klienti dožadují běžných věcí u jiných bank: identifikace příchozí platby, zahraniční platby, pojištění na kartu pro zahraniční cesty..., mnoho lidí má další účty u jiných bank, protože mBank toto vše neřeší a asi ji netrápí, že jí unikají zisky a příchod dalších klientů. Mně bylo panem Adamem napsáno, že toto vše není priorita pro většinu klientů, že ti, co zde diskutují nejsou standardní klienti. Mně se spíše zdá, že průzkum mínění klientů byl neprofesionální a banka vychází ze špatných údajů, ale o tom těžko více spekulovat.

k 45: Máte samozřejmě správný názor, ale současný stav v mBank není vyjímečný. Např. Fio to má stejné, GEMB má to, co navrhujete.

plánované změny nejsou špatné, ale jde pouze o drobnosti, mě by spíše zajímalo zlepšení zabezpečení, jednak při přihlášení by neuškodilo aby právě vlastní přihlášení bylo možné pouze po zadání autorizačního kódu, v současné době se na váš účet (včetně všech podrobností) může podívat kdokoli kdo se dostane k vašim přihlašovacím údajům (ať už vaší neopatrností či jiným zejména nelegálním způsobem). Dalším krokem k zajištění vyšší bezpečnosti je zasílání autorizačního kódu v šifrované podobě - většina dnešních SIM karet podporuje "GSM Banking" a pro zobrazení autorizačního kódu musíte nejprve na mobilním telefonu zadat BPIN. Jinak s těmito tipy (dotazy) jsem se obrátil na pracovníky mBank při zakládání účtu a stejně jako většina z vás jsem dostal odpověď, že se na tom pracuje. Takže si nejsem jist, že můj dnešní příspěvek něco změní, ale přesto, líná huba holé neštěstí. Ps: trochu mě překvapuje, že ostatní jsou se způsobem přihlašování a zabezpečení spokojeni a nikdo nemá obdobný dotaz jako já?!

Dobré změny, ale FIO záložna je v IB před mBank na míle daleko (to není výtka, jen pouhé konstatování zkušeností zákazníka). Možná by neškodilo se nechat inspirovat. Opačně je tomu v kartách. Velmi oceňuji možnost si vše nastavit, měnit on-line limity pro výběry - nejlepší systém s jakým jsem se setkal. Díky i za změny.

U eMax a eMax plus bych uvítal alespoň možnost 3 šablon, např. kvůli pohybu mezi jednotlivými účty, obzvlášť nyní, kdy se rozrostly o možnost dalších 4 eMax plus účtů. Poradím si, ale je to komplikované.

Mám dotaz? Kdy bude také možno zařídit účet např. neziskovce - občanskému sdružení?

Kdyz uz vylepsujete, nebylo by od veci pridat moznost hromadneho prikazu u osobnich i firemnich uctu.

jestě by to chtělo aby se u příchozích adres zobrazovaly adresy. jako to ma čs je to super při dohledávání plateb bez variabilních symbolů.

A jinak všechny změny se mi líbí, dost to pomůže. Jen bych asi ještě přehodil tu skupiny "účty, karty, úvery" před "zprávy z banky, žádosti". Z logiky věci by pak bylo to, co chci používat jako první na ráně. Ale jinak evoluce dobrá.

S tou diakritikou a VELKÝMI a mylými písmeny je to záhada, ale mně to funguje už dnes. :-) Teď to mžná otočím, ale když napíšu např. PŘÍJEMCE s CAPSLOCKem, tak to asi není stejné, jako když ho napíšu pouze s SHIFTem. S CAPSLOCKEM to IB zchroupe jako PŘÍJEMCE, ale s SHIFTem jako PříJEMCE. :))

No, ty změny nejsou špatné, ale taky bych se přimlouval za prioritizaci jiných činností, v mém případě by šlo o následující:
1) zahraniční platby (tedy SWIFT kód)
2) fondy
3) roční interval u trvaláků

a když zůstanu o vzhledu IB a výpisů, tak bych docela rád, kdyby už konečně bylo možné v popisech operací používat diakritiku, a rozlišovat VELKÁ vs. malá písmena... :-)

Nikde jsem nenarazil na poznámku o doplnění "Názvu účtu" ve výpisu který stále chybí. Tato "drobnost" velmi znesnaďňuje identifikaci plateb. Bude opraven i tento nedostatek?

Plánujete zavedení dobíjení kreditu mobilních operátorů přes IB? Pokud ano, tak kdy?

Žádné extra změny, to Vám tedy řeknu. Pouze drobné úpravy GUI, které jeden programátor zvládne za necelý týden. Pouze u mBank je to na nejmíň 1/2 roku + následné testování naostro přímo na uživatelých:))

Zmeny su vitane. A co takto zapracovat na platbach na zahranicne ucty? Nie len vramci CR...

Také tlačím na roční trvalák, zrovna minulý týden jsem dostal upomínku od pojišťovny :-( Ve Spořce to uměli před více jak 20 lety.

To je sice pěkný,ale kdy už konečně půjde přes mbank-dobít kredit..porád jen sliby a sliby...a dále IBAN..mezinárodní platby,taky jen sliby a sliby......Snad to pro tak slušnou banku není problém..Tyto aplikace dost chybí.....Jinak je mbank 1............
K

Dobry den, zajimave novinky, ale osobne bych privital, kdyz by slo u definovanych trvalych prikazu libovolne menit NAZEV - jmeno onoho prikazu. Nyni to totiz upravovat bez zruseni a zadani noveho jaksi nelze :(

zdravim a predem diky za zmeny,
neslo by do uctu emax a emax plus automaticky vkladat sablony VLASTNICH UCTU? .. nekdo predemnou tady psal prikaz, prijde mi vyplata na emax, a bylo by fajn mit moznost si cast poslat na konto, a cast na plus .. ted to musim delat slozite pres konto ... a myslim ze mit v sablonach emaxu "vypis vlastnich uctu" bance nemuze "pritizit" ;o)

diky a jen tak dal, Adam

Ty fondy jsou pro mě opravdu zklamáním. Docela rád bych aby se peter_mBank trochu rozepsal na toto téma. Fondy jsou asi nejstarším nerealizovaným slibem, který navíc téměř rok visí v sazebníku a tváří se jako by byl každou chvílí splnitelný.

styx: můžou za to geny, byli dva bratři, čech a lech, přitáhli kdysi s rodinama z Ukrajiny, když táhli přes polsko lecha už to věčný cestování přestalo bavit tak tam zůstal, čech to dotáh až na říp.
My čechovo potomstvo přemýšlíme jinak než to lechovo. mBank je lechovo. Tak.

bych zrusil tu sedou caru mezi ucty a tema usporama kliku :))

Jak už zde bylo uvedeno, v této převratné "přestavbě" internetového bankovnictví stále chybí přídání ročního intervalu platby u trvalých příkazů, tento mnohokrát na fóru promílaný požadavek je už asi rok a půl vytrvale ignorován, opravdu by mě zajímalo jaký je pro to VÁŽNÝ DŮVOD??????????

Bude moznost zadat trvaly prikaz s rocni periodou?

empero 10 >
Mně také chodí výplata na eMAX. Postupuji vždy tak, že převedu šablonou potřebnou částku na mKonto (je to ihned) a pak již z mKonta rozhodím na svoje další účty (zase pomocí šablon, kterých na mKontu může být více), příp. provedu nějaké platby ven. Sice to o něco zvyšuje počet transakcí na mKontu, ale je to 100% pohodlnější, než pokaždé předělávat šablonu. Navíc budeš mít jistotu, že jednou vytvořena šablona je vytvořena dobře.

Tak změny se mi jeví pozitivně. Pár dalších usnadňujících nakládání s účty by se ale našlo. Např. platby mobilním operátorům. Také mezi předdefinovanými příjemci by mohly být automaticky všechny mé účty, takže bych mohl sice odesílat jen jednomu příjemci, ale nemusel bych složitě předělávat šablonu u eMaxu. Dík mBanko.

MBANKA JE SUPER BANKA, JEDINA BEZ POPLATKU.JEN TAK DÁL.KONEČNĚ UŽ BY MOHLY NABÍZET DOBÍJENÍ MOBILU S INTERNETU PŘES ÚČET A NÉ CHODIT K BANKOMATU.TAK DOUFEJ ME ŽESE POLEPŠÍTE UŽ.INOVACE SNAD BUDE DOBRÁ.

Vzhled není u IB podstatný, s tím souhlasím. Ale možná, že by se trošku zkrášlit mohl ;-)

empero...: Ja bych jako nejprijatelnejsi videl nechat si posilat vyplatu na mKonto a odtud rucne na EmaxPlus. Tim ziskas jistotu, ze bude dost penez na bezne prikazy. Ovsem muzes take prijit o par dni uroceni, nez penize prevedes. Alespon minimalni bilancni mechnizmus by to chtelo.

Takže jste nás dobrý rok vodili za nos tvrzením že mFondy jsou připravené jen je spustit, ale že čekáte na vhodnou dobu.
Netvrďte mě, že jste teprve nyní zjistili nevyhovující stav polského řešení na český trh!!! Tomu prostě žádný myslící tvor nemůže uvěřit.
Což znamená že minimálně další rok můžeme čekat na tuto službu. Ještě že už jsem se porozhlédl po nabídkách konkurence a ty v nejbližší době využiji.

Pravdu o mFondech jste ale klientům měli sdělit dříve!!!

Taky se mluvilo o umožnění zahraničních plateb a vypadá to, že to se zase nevyřeší. Upřímně řečeno je to poslední důvod, proč mám ještě účet v KB, jinak jsem s mBANK spokojený a přeju ať se daří.

vy máte vytvořený trvalý příkaz a jednou za půl roku ho měníte? zajímavý způsob. na platby, které se nezvyšují o inflaci by přecejenom trvalý příkaz mohl být.

Dobrý den. Několikrát jsem prosím upozorňoval s mBank, mailovou korespondencí žádal pana Jana Reslera na to, že je NUTNO pro vytváření trvalých příkazů rouzšířit "FREKVENCI PLATEB" na 1 rok (dosud je nejvíce 6 měsíců),aby bylo možné při platbách např. pojistného, daň z pozemku aj. zadat "roční frekvenci plateb". Jinak si klient banky MUSÍ hlídat po uplynutí 6 měsíců přesunutí platby o dalších 6 měsíců, aby když na to zapomene, ZAPLATÍ platbu 2x. Děkuji za pochopení a prosím o odpověď

Ing. Miloš Váňa

p.s. odpověď pana Jana Reslera

Předčíslí účtu snad zůstane navždy, akorát se momentálně nemusí používat. Ale to mě netrápí, já ho používám vždy. Hlavně doufám, že se nijak nezmění rychlost IB.
:-) :-) :-)

Spousta dobrych novinek - to je super.

Ale dost mne zarazi, ze stale v IB zustalo:
- predcisli uctu (670100-) ktere zcela zbytecne zneprehlednuje IB
- prijemce/odesilatel i s adresou ktere VYRAZNE zneprehlednuji IB --> musi se rolovat nahoru/dolu protoze ty podstatne udaje se nevejsou na 1 stranku

Po 1.5 roce jsem cekal tyto dve veci vyresene.
Tak snad priste :-)

JDe: Díky za tip. Je to také řešení. Jen nechápu, proč se zde potom řeší "snižování počtu kliknutí". Takhle by se některé operace podstatně zjednodušily, třeba místo eMax -> mKonto -> eMax Plus by bylo jen eMax -> eMaxPlus. Tohle si představuji pod slovy prvního bankovního blogera v ČR "... nejpotřebnější změny jsou v zlepšení přehlednosti a jednoduchosti obsluhy. Tedy aby bylo potřeba „méně klikat“."

Změny (aspoň podle popisu) se mi většinou zamlouvají, jen ten přehled všech účtů ztratil dost ze své přehlednosti. Ty textové odkazy zabírají spoustu místa a nejsem moc přesvědčen o jejich užitečnosti. U všech emaxů (což je většina mých účtů) stejně bude jen jeden příjemce, tak ten odkaz je dost luxus. Historii posledních 14 dní mám (snad pořád) dostupnou kliknutím na zůstatek. Tak jen to přímé provedení příkazu. Jenže než dávám příkaz, vždycky se dívám, co se na účtu dělo, Suma sumárum, ten řádek odkazů je pro mne asi zbytečný a jenom snižuje přehlednost toho přehledu účtů.

emperor: počet šablon na eMaxech mne netrápí. Na všech eMaxech (plus i mínus) mám jednou pro vždy šablonu, která směřuje na mKonto a všechny přesuny dělám přes mKonto. Nevýhodou sice je, že pak je výpis mKonta zaneřáděn mnoha lokálními přesuny mezi mými účty, ale na druhé stranně zase ty přesuny jsou vidět na jednom místě.

Docela příjemné změny, jen jedno mi chybí. Že zůstává počet předdefinovaných příjemců na eMax pouze jeden. Někdo z mBank na fóru psal, že se zvažuje přidání dalšího, je smutné, že to neprošlo. Ono totiž přidání eMax Plus si o to samo říká. Můj příklad - výplata mi chodí na eMax, tak jsem si to zařídil už před rokem. Zatímco dříve jsem si část potřebných financí jen poslal na mKonto, dnes musím pořád předělávat šablony, když většinu peněz chci poslat na eMax Plus a část peněz na mKonto (aby byla k dispozici pro výběry v bankomatech a na ostatní platby). Vždy mám nepříjemné mrazení v zádech, jestli neudělám při změně šablony chybu a peníze nepošlu do tramtárie. Myslím, že zkomplikováním života klientům nutností přidání dalšího účtu by jim mohla mBank vyjít vstříc tím, že by mohli být na eMax předdefinovaní příjemci alespoň 2, tak, aby si člověk mohl poslat peníze na své další účty v rámci mBank. Ale asi jako klient banky toho chci po ní moc. :-(

Takže teď bude mBussines ztracené mezi eMaxy?

Takže teď bude mBussines ztracené mezi eMaxy?

Zmeny vypadaji slibne, diky!

tak posledni dotaz, to predcisli nezmizi ? nekde jsem tu videl nedavno ze by tam jiz byt nemelo.

Guide-bot: stávající šablony se přelijí beze změn, u trvalých příkazů a inkas ani žádné zásadní změny nejsou. jinak ty účty jsou z testovacícho prostředí, ale účet, který vidíte v detailu příkazu jako předdefinovaného příjemce, ten je zcela reálný - klidně mi můžete něco poslat :)

zdravim,

na mFondoch sa stale pracuje... :) Technicke riesenie, pouzivane v PL, sa ukazalo ako tazko aplikovatelne na pravny stav, platny v CR (nominee ucty) a preto pripravujeme riesenie lokalne pre CZ&SK trh.

Tie ucty su samozrejme nase :)

Peter (produkty mBank)

OT: Adame to jsou vase ucty ? :op) nebo jen virtualni ? nemusite odpovidat :)))))))

stavajici sablony, se nam prelejou beze zmen ? to same i trvalaky a inkasa ? radsi se ptam.

> „v IB nebude provokovat odkaz na zatím nespuštěné mFondy“
Takže se jich opět nedočkáme? :-(
Jinak mBank přeji úspěšný přechod na upravenou verzi a nám snadné zvykání na změny!