zpátky

Třetí místo v anketě Zlatý měšec

Máme radost, že si mezi ocenění můžeme přidat další: 3. místo v anketě Zlatý Měšec v kategorii Banky a družstevní záložny. Anketa byla veřejná, hlasovali čtenáři serveru Měšec.cz a hodnotili celou řadu kritérií.

Výsledek pro nás není jen příjemným oceněním, ale vzhledem k charakteru soutěže poučením. Finanční instituce byly hodnoceny v následujících oblastech: Dostupnost pobočkové sítě (váha 5%), Kvalita produktů a služeb (30%), Dostatek informací o produktech a službách (10%), Cena produktů a služeb (poplatky, úrokové služby) (20%), Kvalita přímého bankovnictví (15%), Klientský servis (20%). Hodnotilo se "jako ve škole" - od 1 do 5.

Nezáleželo tedy jen na počtu hlasů, ale i na jejich rozdělení. Hlasů jsme dostali 5379 - což je třetí nejvyšší počet, naši Klienti se tedy zapojili do hlasování relativně ve velké míře - a jsme si jisti, že nás nijak "nešetřili" - celková známka 1,72, což lze podle mě považovat za velký úspěch.

Podívejme se ale podrobněji na jednotlivé složky hodnocení. Pobočky měly sice nejmenší váhu, nicméně i těch 5% nám v tomto případě nejspíš "sebralo" druhé místo celkově - v dostupnosti obchodní sítě jsme dostali 2,66. Kvalita produktů a služeb - 1,7, i přesto, že některé služby teprve připravujeme a spuštění jiných se občas nepovedlo tak rychle, jak bychom si sami přáli. Dostatek informací - to je pro mě "srdeční" záležitost a jsem rád za známku 1,52. Ceny produktů - tady bylo asi jasné, že tato část potáhne celkovou známku nahoru - výborných 1,21. Kvalita přímého bankovnictví... Asi jsem už profesionálně "deformován" a tak jsem nečekal tak vysoké hodnocení - hodnota 1,49 je super. Klientský servis pak obdržel 1,75.

Co to znamená? Společně se slovními komentáři (a měli jsme jich skutečně hodně) je to pro nás povzbuzením na další rok. V roce 2009 se rozjedou avizované frančízy, dojde ke změnám, které by měly zpříjemnit ovládání internetového bankovnictví, budeme častěji a více testovat obchodní síť ze znalostí produktů, procesů i kvality obsluhy zákazníka. Dojde samozřejmě i na rozšíření portfolia produktů a služeb, ale to je na další příspěvek. Také se nám pomalu rozjíždí "miniKiosky" - aktuálně nás najdete na přelomu února a března v OC Olympia v Mladé Boleslavi - detaily jsou na stránce Obchodní síť.

Samozřejmě také blahopřejeme kolegům z institucí, které obsadily první a druhé místo - a čest poraženým!

Nakonec ještě doplnění k odstávce ze soboty na neděli: šlo o údržbu a servis, nový hardware - nikoliv primárně o systémové změny. Nicméně jedna věc se změnila již nyní, i když pro většinu našich Klientů nebude mít velkou důležitost: majitelé mBUSINESS eMAXů mohou druhý a další převod měsíčně provádět nejen přes mLinku, ale i prostřednictvím Internetového bankovnictví. Cenové nastavení zůstává stejné - druhý a další převod v měsíci je i nadále za 150 Kč (chápán jako nouzový).

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (9)

Vložit komentář

Gratuluju všem třem na prvních pozicích a z vlastní zkušenosti můžu pořadí těchto třech potrvrdit (poměr služby / poplatky). Aspoň pro firemní použití je nejlepší Fio (výborné služby zadarmo), nebýt jeho tak zůstávám u Raifky. mBank až jako třetí, pro firmy zatím nemá dostatečné služby. A ostatní pokud vím nevynikají ani ve službách, ani v ceně. Pro ty mám jedno velké čtvrté místo:), hodně daleko za první trojkou.

Bance blahopřeji.

5: to jim imho trva dyl nez v manualu nalistujou patricnej postup/odpoved :-)

Opravdu se divim na znamku 1,75 u klientskeho servisu, protoze ode me by dostali 5-ku. Asi 4x jsem jim volal na mlinku s tim, ze jednu jednoduchou zalezitost neudelali ani po 3 mesicich nakonec jsem pozadal pana Zbiejczuka a bylo to hotove temer hned. Dalsi me dotazy jsem si nasel rychleji na mforum od ostatnich klientu, kteri bohudik o fungovani mbanky vedi daleko vice nez lidi na mlince.

Mozna by stalo za to kdyby pracovnici na mlince meli pred sebou vyhledavaci policko na mforu a kdyz jim nekdo zavola tak by to tam zadali a meli by odpoved hned. A nemuseli by rikat ze na Vas dotaz odpovime ihned v pracovni den. :-))))

Naopak znamku za 1 bych dal za ceny u mkonta, kde jsou bezkonkurencni.
mKonto se Vam opravdu povedlo je to vyborny produkt.

Uz mu schazi jen ty platby do zahranici, abych pravdu rekl, nechapu proc to nejde? Co je s tim za problem? Navic jestli si vzpominam uz pred rokem jste rikali, ze je zavedete a kde nic tu nic.

Doufám, že nový hardware bude mít za následek zrychlení těch systémů, které používají Vaši zaměstnanci na mLince. Komunikace s operátorem vykazuje obtížné prodlevy, kdy se zjevně čeká až se něco spustí, zobrazí nebo provede.

Este skuste zaviest zahranicne platby, alebo aspon umoznit prevod medzi mbank.cz a mbank.sk a budem spokojny a absolutne prejdem

V globálu se shoduji s pozitivním hodnocením, pokud jsem přijal porodní bolesti nové(?) banky. Ale např. klientský servis... - na rozdíl od zavedených bank - obávám se např., že nebude-li mně v zahraničí fungovat karta, spojení s m-linkou nepomůže (v "proklínané" ČS a jinde to funguje obvykle dobře), neboť systém vázne i na banálnějších domácích problémech. Poradci na m-lince často něvědí, která bije, nemohou do trochu nestandadrního problému zasáhnout, ani po delším radění se s centrem(?) se nic neděje, neuměji vysvětlit nesrovnalosti na účtu kreditní karty a jak co funguje, končí to reklamací, která trvá, zaměstnanci m-linky prostě jednak nejsou o mnohém, co přesahuje banální problémy, informovaní, a ani nemají možnosti zasahovat (kdyby věděli, jak). Při založení kreditní karty jsem se setkal na pobočce s neuvěřitelnými seky v informacích o funkci karty, něco se vyjasní po delší době užívání a sledování, jak systém zareaguje. M-linka i pobočka je na jen velmi málo věcí a lze si jen přát nedostat se do potíží doma ani v zahraničí (ač samotní zaměstnanci jsou milí, vstřícní, přívětiví - a nešťastní z neschopnosti systému(?). Identifikace plateb (majitel účtu), zahraniční platby a mnoho dalších slibů sliby nadále zůstávají. Ale pokud většina klientů stojí o běžné rutinní a automatické operace, bez poplatků, tak to funguje dobře a i já to samozřejmě chválím a děkuji za to. Ty stesky jsou spíše výplodem nenaplněných přání, aby i mBank se stala zavedenější bankou (když už ne zcela zavedenou). Kvalitně školit své zaměstnance - to mně připadá snadné a ze všech problémů nejméně nákladné (když se to školení stejně koná).

Blahopřeju :)
a zároveň děkuji za snahu vyhovět našim přáním - např. poodhalit co se dělá, bude dělat atd. - je to příjemná změna...
To, že je v plánu změna IB - snad na více user-friendly je fajn a potěšilo mě to...
Ještě ten eMAX+ a budu spokojený :)
Hezký den

Je možné napsat, kdy se asi plánuje ta aktualizace internetového bankovnictví. Jestli to bude do poloviny roku nebo spíše na konci. Děkuji.