zpátky

Třetí místo v anketě Zlatý měšec

Máme radost, že si mezi ocenění můžeme přidat další: 3. místo v anketě Zlatý Měšec v kategorii Banky a družstevní záložny. Anketa byla veřejná, hlasovali čtenáři serveru Měšec.cz a hodnotili celou řadu kritérií.

Výsledek pro nás není jen příjemným oceněním, ale vzhledem k charakteru soutěže poučením. Finanční instituce byly hodnoceny v následujících oblastech: Dostupnost pobočkové sítě (váha 5%), Kvalita produktů a služeb (30%), Dostatek informací o produktech a službách (10%), Cena produktů a služeb (poplatky, úrokové služby) (20%), Kvalita přímého bankovnictví (15%), Klientský servis (20%). Hodnotilo se "jako ve škole" - od 1 do 5.

Nezáleželo tedy jen na počtu hlasů, ale i na jejich rozdělení. Hlasů jsme dostali 5379 - což je třetí nejvyšší počet, naši Klienti se tedy zapojili do hlasování relativně ve velké míře - a jsme si jisti, že nás nijak "nešetřili" - celková známka 1,72, což lze podle mě považovat za velký úspěch.

Podívejme se ale podrobněji na jednotlivé složky hodnocení. Pobočky měly sice nejmenší váhu, nicméně i těch 5% nám v tomto případě nejspíš "sebralo" druhé místo celkově - v dostupnosti obchodní sítě jsme dostali 2,66. Kvalita produktů a služeb - 1,7, i přesto, že některé služby teprve připravujeme a spuštění jiných se občas nepovedlo tak rychle, jak bychom si sami přáli. Dostatek informací - to je pro mě "srdeční" záležitost a jsem rád za známku 1,52. Ceny produktů - tady bylo asi jasné, že tato část potáhne celkovou známku nahoru - výborných 1,21. Kvalita přímého bankovnictví... Asi jsem už profesionálně "deformován" a tak jsem nečekal tak vysoké hodnocení - hodnota 1,49 je super. Klientský servis pak obdržel 1,75.

Co to znamená? Společně se slovními komentáři (a měli jsme jich skutečně hodně) je to pro nás povzbuzením na další rok. V roce 2009 se rozjedou avizované frančízy, dojde ke změnám, které by měly zpříjemnit ovládání internetového bankovnictví, budeme častěji a více testovat obchodní síť ze znalostí produktů, procesů i kvality obsluhy zákazníka. Dojde samozřejmě i na rozšíření portfolia produktů a služeb, ale to je na další příspěvek. Také se nám pomalu rozjíždí "miniKiosky" - aktuálně nás najdete na přelomu února a března v OC Olympia v Mladé Boleslavi - detaily jsou na stránce Obchodní síť.

Samozřejmě také blahopřejeme kolegům z institucí, které obsadily první a druhé místo - a čest poraženým!

Nakonec ještě doplnění k odstávce ze soboty na neděli: šlo o údržbu a servis, nový hardware - nikoliv primárně o systémové změny. Nicméně jedna věc se změnila již nyní, i když pro většinu našich Klientů nebude mít velkou důležitost: majitelé mBUSINESS eMAXů mohou druhý a další převod měsíčně provádět nejen přes mLinku, ale i prostřednictvím Internetového bankovnictví. Cenové nastavení zůstává stejné - druhý a další převod v měsíci je i nadále za 150 Kč (chápán jako nouzový).

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu