zpátky

Plánovaná odstávka systémů mBank 1. února

Vážení Klienti,
chtěli bychom vás upozornit, že z důvodu modernizace a údržby vnitřní infrastruktury nebude dostupné v noci 1. února (ze soboty na neděli) od 0:30 do 7:30 Internetové bankovnictví mBank, systém žádostí o produkty mBank a dynamická část informačních stránek (blog, mFórum). V době od 1:30 do 5:30 také nebudou autorizovány transakce platebními kartami. Omlouváme se za případné komplikace.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Kategorie:

Aktuality

Komentáře (34)

Vložit komentář

to falcon: Souhlas, takhle ano, jen jsem chtěl upozornit na spokojenost s "jednoduchostí" zpracování a bezbariérovém použití na téměř jakémkoliv systému a prohlížeči. :)

to keddie: Co si pamatuji, tak historie u eBanky byla 373 dní nebo tak nějak. :(
Tady snad bude všechno od založení účtu, jsou stejně jen položky v databázi, snad to mBanka nemusí kvůli nějakému stupidnímu zákonu tisknout do archívu...

Tak k tomu co chybi v IB by se dalo doplnit i nejake filtrovani vypisu - pri stale vetsim a vetsim poctu ukonu a delsim a jeste delsim vypisu transakci bude bez toho dohledat nektere platby opravdu hodne narocne. Mimochodem vi napriklad nekdo, jak daleko zpetne bude sahat prohlednutelna historie na uctech?

Tak moment! Já nic nepsal o vzhledu IB jako takovém nebo o použítí těch kterých technologií.

Pokud byste účet v mBance skutečně používal, pak Vám musí vadit min. tyto vlastnosti:
- absence zahraničních plateb
- absence vést účet i v jiné měně
- logika řazení šablon, inkas, trvalých příkazů - IB to jednou řadí, podruhé ne atd.
- výpisy z účtu - tragédie - pokud člověk chce identifikovat platbu, aby si někde bokem napsal všechny čísla účtů a potom se snad dobere k tomu, co která platba byla zač...
- docela velký bug - kdy při odeslání platby s datem dalšího prac. dne, ale přitom je mezi dne zadání a dalším prac. dnem nějaké volno, pak se platba ztratí - není ve výpisech, není v plánovaných platbách, kde by měla být a to je ten bug, a peníze jsou pryč - přitom leží někde... nezmámo kde :)
- a další a další opravdu základní věci, které by mělo IB mít a o které by se člověk mohl opřít a spolehnout a ne trávit jako tester, aby přišel na chyby, který tam mBank má...

Toť pro změnu můj názor na věc...

Za sebe můžu říct, že mi IB vyhovuje tak jak, je. Nemám s ním problém a funguje jednoduše a rychle.
Nepotřebuji k němu žádné JAVA nebo .NET paskvily.
Doufám, že mBank bude mít dost soudnosti a úpravy bude provádět s velkou rozvahou. Nechci se dožít, že IB bude závislé jen na jedné a té správné konfiguraci jako mají jiné banky, které doporučeným nastavením defakto otevírají bránu virům a jiné havěti... Nechci přímo jmenovat, však to všichni znalí znáte. :)

Jinak díky za to jak to zatím funguje.
Primárním cílem pro přechod do mBank u mě bylo zničit poplatky a to se plní už skoro rok, co tu jsem a peníze mi z účtu nemizí.

A to že se snížil úrok? To mi zase tak nevadí, při zůstatku co tam mám. Nebo ti co tu pláčou mají na účtech řádově desítky milionů? ;)

zbiejczuk: díky za odpověď... Ano - vše je otázka pohledu a vše je relativní - ale! jsem-li banka se základem na internetovém bankovnictví, pak - a to se na mě nezlobte - prvním zájmem musí být kvalita internetového bankovníctví...
Nové stránky jsou fajn - ale ty staré mně vyhovovaly a určitě bych přivítal stejně investovaný čas do IB. A teprve až by nebylo co zlepšovat, pak bych se věnoval dalším aktivitám jako jsou webové stránky, fóra atd.
Toť můj názor a pevně věřím, že většiny Vašich zákazníků, kteří na fóra chodí občas a v největší míře využívají IB... bohužel stránky jsou supr, ale IB víc než kulhá... (teď mám namysli i bug, kdy se "ztrácí" peníze - pořád mám chuť to poslat - mám zdokumentováno, ale proč - třeba se bude zase pracovat na další verzi web stránek, že :( )

Lukas: kurzovní lístek by měl být v pořádku - nezobrazují se kurzy v nepracovní dny (je třeba jít dozadu k poslednímu pracovnímu dnu).

Karl: mLinku můžete volat jak na čísle 844 777 000, tak na pražském čísle: 246 017 777 - cena za volání se odvíjí podle Vašeho operátora a tarifu, např. pomocí VoIP můžete volat na pevnou linku prakticky zadarmo.

Našim Klientům na Novém Zélandu se omlouvám a samozřejmě se obrátím na kolegy z IT o prověření - ale k tomu by mi výrazně pomohl podrobnější popis zaregistrovaných problémů - v případě zájmu ho prosím pošlete na můj výše uvedený e-mail.

falcon: je jistě možné pracovat na zlepšení práce s IB - nebo je možné pracovat na nových produktech. oboje je žádané, ale něco musí mít vždy přednost. součástí dalších změn budou právě různá vylepšení ve smyslu uživatelského komfortu. neusínáme na vavřínech, ale některé věci prostě měly vyšší prioritu.

mbanko vzbuď se , nebo budu jedním z odcházejících klientů jenom za telefon do klientského centra jsem vyplázl pěkný love, to jsou služby na prd

Nestalo se neco s KURZOVNIM LISTKEM ??? ... uz druhy den se nejak nemuzu dostat na aktualni kurzy mBank ... mozna jen lokalni problem ?! prosim nekoho o feedback (http://www.mbank.cz/pruvodce/kurzovni_listek.html)

No... Mně to přijde tak, že mBanka splnila své plány - tzn. na své služby (mnohdy nedotažené a neodpovídající českým poměrům) nalákala větší množství klientů než očekávala.
Ne, za to, že bankovnímu trhu ukázala nulové poplatky jí patří a bude patřiti můj dík asi navždy, ale...
Přijde mi to jako že už dosáhla svých cílů a teď už jen zahájila vyčkávací taktiku... Ti, co chtějí nulové poplatky ať zůstanou, Ti co budou chtít aspoň nějakou kvalitu služeb, ať jdou jinam - my máme dost...
A to se asi nezmění, protože většina nás šla za nulovými poplatky...
Takže opět uzavřený kruh - mBanka už nemá důvod cokoli dělat. Bývalá eBanka sice nemá nulové poplatky, ale začíná u mě vítězit - ano, dám za poplatky cca 50,- až 70,- Kč a štve mě to, ale zase jsou kvalitou někde jinde...
U mBanky bych asi na např. mezinárodní platby čekal do konce života, takovou blbost jako seřadit příkazy, šablony a inkasa podle názvu nezvládla mBank ani za 12měsíců - výpisy z účtu - tregédie - do dnes neumí spárovat můj název vytvořeného inkasa podle čísla účtu ve výpise... Ano, jsou to kraviny, ale znepříjemňují každodenní práci s IB a kdyby mBank při každé odstávce udělala aspoň jednu z těhle kravin, tak každý uvidí aspoň nějaký posun a snahu o kvalitu...
Takhle dochází k odstávce z důvodu neznámých, který nám, běžným klientům, kromě nepříjemností, nepřinesou nic...
mBanko, probuď se!

Vazena banko, rozumim tomu, ze cas od casu je nutne provest odstavku systemu (pracoval jsem jako IT technik v intituci podobne bance), ale uvedomte si, ze to co predvadite v oblasti IT je tragedie ... . To ze jednou poslete zmatecny vypis uctu by se stat nemelo, ale muze - to ze ho poslete 2x se stat nesmi a kazite tim jenom svoje jmeno. Nechapu jak je mozne, ze nejste schopni dodrzet casove okno vyhrazene na odstavku systemu - prece po dukladnem testovani zmeny systemu/HW si vyhradim dvojnasobny cas na zmenu a pokud se prechod nepovede, tak mam dostacnou dobu na vrazeni zmen do puvodniho stavu. Zkuste zamestnat lidi, kteri to umi a ne studenty, kteri by jeste meli travit nejaky cas ve skole ... Btw: Jsem take na Zelandu a mel jsem tu cest se pokusit vyuzit Vase sluzby po planovane odstavce.

váš komentář

tak dovolím si pár komentářů to, že se nejde někomu dostat do IB od nějakého providerá je chyba toho providéra a mBank o tom vůbec nemusí informovat, protože to není její starost.... ono stačí přejít k lepšímu poskytovateli internetu :-) jinak mBank je jedna z mála bank, která informuje o tom, že nejsou z důvodů modernizace autorizovány platby platebními kartami :-) většina bank to neavizuje předem vůbec a nebo když avizuje tak to udělá co nejnápadněji... mBank to napíše do blogu, který by měl každý klient sledovat, protože nejsilnější stránkou mBanky je internet :-) jinak pochybuju, že v tuto dobu někdo platil kartou v taxíku někde v afganistánu nebo kde že :-D jelikož pochybuju, že v taxíku měl taxikář online terminál :-) v taxíku může mít tak maximálně "žehličku" a pochybuju, že je velké množství klientů, kteří si zažádali o embos. kartu....

z bankomatu neslo vybrat ani 8,08

Doufám, že začne fungovat přihlášení z NetBox :-((

I já jsem zklamaná... o výpadku jsem věděla (náhodou) a naplánovala jsem si nákup až po avizované době 5:30... Jsem tedy také na Novém Zélandu (zdravím Zero!) a posun je tu přesně plus 12 hodin, takže počítání je opravdu jednoduché! Výsledkem bylo, že jsem 7:20 chtěla platit a překvapivě karty pořád nejely!!! mBanka zklamala... má 2 hodiny záložního času a po zákaznících se asi chce, aby si raději na ten den neplánovali nákupy žádné. :-( :-(

Taky bych uvítal nějakou sms zprávu nebo email...jsem na Novém Zélandu a nemůžu zaplatit za ubytování pže nefunguje kreditka :)...snad brzo bude...jinak asi začnu s umýváním nádobí :)

no vidíš jak ti mBank šetří peníze...

Uvital bych nejakou vyraznejsi komunikaci (email, sms, nebo alespon zpravu do internetoveho bankovnictvi).. Jsem zrovna v USA a vase nocni odstavka pro me znamenala, ze jsem cele odpoledne chodil po nakupech a karta mi samozrejme nefungovala.

A proč to není zasláno klientům m-Bank prostřednictvím SMS?!

K.: myslím, že jde s jistotou předpokládát, že jste připojen přes NetBox. o problému víme my i NetBox, problém je pravděpodobně u poskytovatele konektivity někde "mezi" - ale obě strany (my i NetBox) se snaží situaci vyřešit. u některých zákazníků pomohlo přejít přímo na odkaz do IB: https://cz.mbank.eu/

Již 3 dny se mi nedaří přihlásit do internetového bankovnictví... Sakra!!!

Komu muze vadit nefunknost v noci ze soboty na nedeli? Treba tomu, kdo v tu dobu leti z Pakistanu, mistni menu nema, a bude chtit zaplatit za taxik, hotel a podobne? Jiste, muze si vybrat dolary a zaplatit hotove...

Ze to nepotrebujete vy, prece neznamena, ze to nemuze potrebovat nekdo jiny...

Řekněte mi, komu může vadit odstávka v noci ze soboty na neděli .. Leda tomu, kdo chce v noci platit někde v hospodě : ) A když to víte, tak si vyberte hotovost a nemáte problém : )

A k rozšiřování služeb: co byste pořád chtěli, vždyť se tu za nic neplatí, tak nemůžete očekávat rozsah služeb jako má třeba zmiňovaná KB : )

no, tak jestli jde jen o pridani HW, a ne zmenu funkcionality, tak to mne docela zklamalo... Neumim si predstavit tak vyraznou zmenu HW, ktera by vyzadovala vypnuti v podstate vsech systemu... :-(

Jelitak: statická část stránek bude fungovat beze změn. Odstávka je z důvodu modernizace infrastruktury, čili se budou přidávat servery a podobně, nejde o změny v IB nebo přidání funkcionalit.

KB ma odstavky furt, krom toho se na Prikopech taky casto jede na diesel agregaty :-)

Jak je možné, že nebudou autorizovány platby kartami. Vždyť Komerční banka také čas od času má odstávku systému, ale nikdy ne odstávku platebních karet.

pro jistotu si v pátek naházím do odlehčeného vlákna preventivní zásobu příspěvků, a vyberu bankomatem všechny peníze ze všech účtů :-)

Doufám, že to bude něco převratnýho!!!Novýho

už zas? pořád samé odstávky a nové služby nikde :( .. nebo sem slepý akorát xD

1.2. zadate mBank.cz a dostanete temto vysledek: The Web site cannot be found

:-)

Prekvapenicko bude..
Pozname to tu pak?

Zacne konecne fungovat newsletter.
;-)

Tak to by mě zajímalo, co se změní