zpátky

Sběratel umění nemůže být každý aneb jak může vypadat nejhorší investice?

“Investuju do umění” možná zní o trochu víc cool než “šetřím si na spořicím účtu”. Ale pokud chcete skutečně ušetřit nějaké peníze, případně si dokonce vydělat něco navíc, a ne jen machrovat, tak vám radíme zvolit spíš druhou možnost. Samozřejmě chápeme lákavou představu, že když si dneska za pár korun koupíte obraz od absolventa UMPRUMky, tak ho za dvacet let prodáte za miliony. Ale tak to obvykle nefunguje.


S největší pravděpodobností ten obraz nikomu neprodáte ani za padesát let a v lepším případě budete mít díky své investici navěky hezkou (nebo aspoň originální) dekoraci obýváku. V horším případě si plátno nechtěně prokopnete při stěhování, obraz vám zplesniví ve sklepě, nebo vám ho při oslavě narozenin polije kamarád červeným vínem.


Možná se rozhodnete, že na to půjdete od lesa a nebudete investovat do mladých umělců, kteří se ani nemusí nikdy proslavit. Rozhodnete se proto koupit časem prověřenou kvalitu. Pokud ale nemáte odpovídající kunsthistorické vzdělání, pravděpodobně tu prověřenou kvalitu nepoznáte.


Sympatický prodejce v antiku nebo na bleším trhu na vás zamrká a přihodí historku o tom, že tenhle kus ještě nedávno visel v Národní galerii, ale už se jim tam pro nedostatek místa nevešel. A protože oni mají konexe a dlouholetou zkušenost s prodejem umění, tak tenhle skvost měl to štěstí a skončil u nich v krámku. A když jste takový sympaťák se zájmem o umění, tak vám ho nechají za pět tisíc, protože hned vidí, že vy se v kumštu vyznáte.


Následně si s radostí a pocitem, že jste kulturní člověk, odnášíte domů bezcennou matlaninu, kterou prodejce za dvě stovky skoupil spolu s celou pozůstalostí nějaké nebohé babičky. Samozřejmě vám nechceme brát iluze, že se z vás stane světoznámý sběratel, mecenáš mladých umělců a boháč k tomu – i to se může stát. V takovém případě nám dejte vědět, až budete pořádat výstavu své sbírky a my se přijdeme podívat, jak se to dělá. :)
 

Kategorie:

Volný čas

Tagy:

investice

Komentáře (14)

Vložit komentář

Precital som zbezne - ten clanok je uplne zbytocny.

mB by radsej mala prijat / zaplatit nejakeho studenta IT nech pomoze s IB.

Ondrej_mBank napsal(a):
> Rozřazení do kategorií pro větší přehlednost určitě stojí za zvážení.

Honza_mBank napsal(a):
> Pro ty co si nevšimli - podobné kategorie jsou na blogu už nějaký ten pátek :)

:)

V tech kategoriich (filtr) by to chtelo pridat na prvni misto kategorii (JEN PODSTATNE), kde by se zobrazovaly jen podstatne/dulezite zpravy z banky mimo vsechen balast a mimo vsechny reklamy na uverove produkty a mimo samochvalu na ruzna ziskana oceneni apod.

Honza_mBank napsal(a):
> Zedna napsal(a):
>
> > Moznym resenim by bylo na mBlogu zavest kategorie ...
>
> Pro ty co si nevšimli - podobné kategorie jsou na blogu už nějaký ten pátek :)

Aha!
Toho jsem si skutecne nevsiml, zrejme proto, ze mForum i mBlog jsou stejne "vysoce intuitivni" jako nepovedene nove IB :-)

Navic ty kategorie v soucasne podobe jsou pro snadne odfiltrovani toho balastu nepouzitelne. Je tam 14 kategorii na dvou strankach mezi nimiz se musi prepinat.

Takze nez bych zjistil v ktere kategorii jsou ty podstatne informace, tak musim proklikat vsechny, zcela stejny problem, kterym trpi i nove IB, kde je vse tak nelogicky umistene (a navic nelogicky pojmenovane), ze kazdy musi slepe proklikavat vsechno, nez se (pseudonahodne) doklika k tomu, co potreboval, protoze tam kde by logicky veci ocekaval, tam bohuzel nejsou.

Poslat zprávu

Zedna napsal(a):

> Moznym resenim by bylo na mBlogu zavest kategorie (napr.
> Fun,Odstavky,Produkty,Novinky,...) s moznosti rychle filtrovat dle
> kategorii, ale chapu, ze toto zcela jiste nebude ze strany mBank
> realizovatelne.

Pro ty co si nevšimli - podobné kategorie jsou na blogu už nějaký ten pátek :)

Rozhodně nejde o zahrabávání starých slibů. Opravdu chceme nabídnout i trochu živější obsah. Ale děkujeme za některé tipy. Rozřazení do kategorií pro větší přehlednost určitě stojí za zvážení.

Zedna napsal(a):
> Na jednu stranu pisete, ze mBlog a FB je oficialni kanal pro
> informovani klientu bankou o dulezitych zmenach (zmena/snizeni urokove
> sazby mSporeni byla oznamena pouze na mBlogu a FB) a zde na druhe
> strane tvrdite, ze chcete tento informacni kanal odlehcit, cili
> zaplacat nesmysly, v nichz se ty podstatne informace naprosto ztrati.
>
> Totalni protimluv a nesmysl!!

Naprostý souhlas. Líp bych to nenapsal ;)

Zedna napsal(a):
> V zaplave tohoto balastu po par mesicich pak hledat neco podstatneho
> bude naprosto nemozne. A vsimnout si 1 podstatne zpravy mezi desitkami
> takovychto balastu bude take nemozne.

A k čemu jinému si asi myslíš, že to je? Dennodenně jim tu někdo připomíná jejich staré sliby a věčné výmluvy. No tak je co nejvíc zahrabeme a je to.
;)

Plevel zde i na FB - nová strategie??

Honzo, spíše než články na blogu bych si u banky představoval co nejdokonalejší služby, zejména IB, dobré možnosti spoření, aspoň průměrné směnné kurzy, bonusové kreditky. To vše tam či onde existuje. Fakt je, že dotyčné banky nemají "originální" laškovné články na svých stránkách.

Na jednu stranu pisete, ze mBlog a FB je oficialni kanal pro informovani klientu bankou o dulezitych zmenach (zmena/snizeni urokove sazby mSporeni byla oznamena pouze na mBlogu a FB) a zde na druhe strane tvrdite, ze chcete tento informacni kanal odlehcit, cili zaplacat nesmysly, v nichz se ty podstatne informace naprosto ztrati.

Totalni protimluv a nesmysl!!

Mne se tenhle novy balast take nelibi.
Vim, ze to souvisi s timto:
http://www.mbank.cz/forum...

Na strankach banky ale vzdy hledam pouze informace souvisejici s (touto) bankou.
Pokud chci cist odlehcene tema, pak si mohu cist Blesk, AHA apod. a ne stranky banky.
V zaplave tohoto balastu po par mesicich pak hledat neco podstatneho bude naprosto nemozne. A vsimnout si 1 podstatne zpravy mezi desitkami takovychto balastu bude take nemozne. Pokud by to bylo v rozumne mire, pak bych nemel nic proti, ale nastolena intenzita je naprosto kontraproduktivni.

Moznym resenim by bylo na mBlogu zavest kategorie (napr. Fun,Odstavky,Produkty,Novinky,...) s moznosti rychle filtrovat dle kategorii, ale chapu, ze toto zcela jiste nebude ze strany mBank realizovatelne.

Za aktivity teto socialni agentury (FB,mBlog) ma ode mne mBank jednoznacne palec dolu.

Dobrý den, snažíme se klientů nabídnout i nějaký odlehčený obsah. Nejen "suché" novinky o vývoji sazeb a produktech. Jaké články byste si na blogu představoval vy?

Proč vůbec vznikají podobné články v Blogu? Důležitost nulová.