Svátek má: Ivona
zpátky

mBank, první banka v ČR s blogem

Některé věci se dají odhadnout. K vepřuknedlu patří zelo, v množině ponožek je vždycky aspoň jedna lichá, Leoš Mareš nepřijde ve škodovce a banka je odcizená instituce, která se s lidmi baví jen pokud mají na kontu pár milionů. A rozhodně nemá blog. Nu, ta poslední dvě tvrzení už neplatí. Vítejte na blogu mBank.

Dalo by se říci, že už jsem bloger - veterán. Něco jako blog jsem měl na své stránce od roku 2000, tehdy ovšem bez komentářů. Blog byl nejdřív anglicky, později česky, od ledna 2004 na bloguje.cz, kde se tehdy vytvořila skutečně zajímavá komunita, a kde se dosud lidé díky svým blogům setkávají i mimo internet. Dělal jsem to i ono - studoval, pracoval, zamilovával se - a to všechno se na blogu odráželo, stejně jako moje aktuální nálady, hudební objevy a výlety do ciziny. Klasický deník nemám, a dozadu se moc často nedívám, ale když už na to přijde, blog je zajímavým archívem několika posledních let.

Co je ovšem docela nové, je psát blog firmy, instituce - a ještě ne ledajaké, ale rovnou hned banky. Ještě nedávno by se to zdálo i mně nemožné. Ale v létě tohoto roku jsem se dostal ke knize Naked conversations: how blogs are changing the way businesses talk with customers (Robert Scoble, Shel Israel) - která dobře ilustruje fakt, že blog firmy je vlastně dobrý nápad - tedy za předpokladu, že se chce se svými Klienty bavit. A protože - jak nejen díky tomuto blogu doufám brzy pochopíte - mBank je hodně odlišná od zaběhnutých představ o bance, mohlo se stát, že jsem kromě přípravy webových stránek dostal na starost také tvorbu blogu (v čemž mi budou ale pomáhat i další kolegové, abyste se dověděli i o jejich dojmech, tipech a nápadech) a v neposlední řadě i komunikaci na dalších serverech. mBank je otevřená: kritiku nemaže (nejde-li o vulgarity), ale naopak ji vítá, protože nám pomáhá se zlepšovat. Naším cílem není jen získat zákazníky, ale vytvářet banku pro ně - tak, aby v tomto snažení měli svůj podíl. Pracujeme na projektu banky, jakou jsme si sami přáli: bez poplatků za příchozí či odchozí platby, s vedením konta zdarma, nejlepším spořícím účtem na trhu či vždy dostupným elektronickým bankovnictvím, které funguje spolehlivě a pohodlně... A to jsme teprve u toho úplného základu - vychytávek bude následovat mnohem víc, a o některých se budete moci dočíst zde na blogu už za pár dní.

A ještě jedna osobní poznámka. Nepracoval jsem dřív ve velké firmě a ani jsem nechtěl. Měl jsem za to, že existuje-li někde HR oddělení, a definují-li se hodnoty firmy, není to místo pro mě. Ale mBank mě zatím přesvědčuje, že to jde, a že i ty hodnoty mají svůj smysl (a naši šarmantní HR manažerku bych rád přesvědčil, aby taky napsala na blog ;) Takže tolik pro úvod, brzy se toho dovíte víc - a když mi budete něco chtít, pište na mail, zde do komentářů nebo na fórum, které bude spuštěné během tohoto týdne. Čekali jsme na moderní banku bez poplatků hodně dlouho, ale už je to skoro tady. Všichni kolem dělají, co můžou, abychom mohli vše spustit co nejdřív. Slibujeme, že budeme jiní - což je obtížnější cesta, a je možné, že se nám nevyhnou komplikace. Ale věřím, že to zvládneme :)

Zapište si do svých čteček RSS kanál našeho blogu: http://www.mbank.cz/blog/feeds/feed.xml Tak budete mít vždy aktuální informace o tom, co se v mBank děje :)

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -at- cz.mbank.eu

Kategorie:

Ze života banky

Komentáře (74)

Vložit komentář

No vypadá to aktuálně, že i ostatní avizovaní lehce tlačí úroky dolů mrkněte na web takže také počkám do konce měsíce a pak se rozhodnu pro bleskový převod asi nechám prachy cestovat podle momentální situace a zřídím pro ten účel více kont není to řešení nejefektivnější???

Jsem klientem M-Bank skoro pul roku a muzu poprve rict, ze jsem spokojeny s vedenim uctu, urocenim mych penez. Proste se vsim. Vystridal jsem C.Sporitelnu KB,Zivnostenskou Banku, E-Banku, Raifeisenbank a ted M-Bank. V podstate vyvoj pomalu smeruje k me spokojenosti, E-Banka v tom mela zpocatku trochu chaos,pak to vypadalo docela slusne a nakonec je koupila Raifeisenbank. Ta to tak trochu podelala, ted se snazi vse napravit, ale muzu rict, ze zatim nedam na M-Bank dopustit. Uz jsem ji doporucil trem lidem, kteri jsou taky spokojeni.. Muzu rict, ze jsem clovek, ktery malo kdy chvali, ale tady neni proc mlcet.
Zatim jsem zbytecne svoji blbosti prisel o 19kc, kdyz jsem vybral penize z bankomatu omylem ze sporiciho uctu, misto z M-konta, ale to je opravdu zanedbatelna castka, kterou jsem zaplatil oproti jinym bankam zbytecne. Dekuji tedy za Vasi dobrou praci a preji hodne dalsich spokojenych klientu.

Adame snad by bylo dobré se už konečně ozvat, protože ten nápad s fungujícím blogem tak nějak signalizoval, že jste opravdu jiní. Doufal jsem, že to nedopadne jako s tím zmíněným fórem banky Expandie.

Jsem též klientem eBanky a stěžovat si nemůžu i když po spojení s Raifkou je to cesta k horšímu, tedy zatím. Uvidíme časem co se vyklube z tohoto projektu, sleduji pozorně...

Kdy budete moci přijímat platby od české správy socialního zabezpečení / důchody/ ? Chtěl bych zrušit účet u C S .

Pripojuji se k 67 a 65 - je trosku neprofesionalni realizovat zakladni sluzby na pochodu - a tedy nestihat (na zadosti zrizeni uctu apod.), nebo zridit blog a potom vice nez 3 mesice nereagovat na komentare, ktere resi zasadni problemy ze strany (byt potencionalnich) zakazniku. Nicmene doufam, ze to pripadne klienty neodradi, protoze jinak v zasade teto bance fandim.

Nemám tolik výhrad k službám na mkontu.Vím,že začátky jsou vždy horší,ale jednu výhradu mám a to dost zásadní.Není vubec možné se dovolat na operátora mlinky.Jelikož toto volání není na bezplatné lince,ale je zpoplatněno jako běžné hovorné,tak při více zavolání za sebou to je docela drahá sranda.Právě mkonto je zaměřeno na usporu poplatku a vtomto případě klient provolá více peněz než by zaplatil za vedení učtu.Myslím,že by s tím mbanka měla něco udělat.

Adame, držím palce. Zatím jsem velice spokojen, neboť vše, co jsem chtěl se uskutečnilo ve slíbených termínech. Jen je mi divné, že základní služby, balíčky apod. realizujete za pochodu. Spíš bych předpokládal, že banka přijde na trh s hotovým systémem, který by doznal pouze malých kosmetických změn. Nicméně vítám aspoň to spuštění a hlavně konkurenci našim, zkostnatělým bankovním molochům !
Se zájmem sleduji v médiích reakce na vaši existenci a docela se bavím. Proč? Protože většina reakcí je, že banky z vás strach ROZHODNĚ nemají, protože pro klienty je přitažlivější osobní kontakt s bankéřem. Za sebe a myslím, že i spoustu ostatních mohu říct, že mně osobně nutný osobní kontakt s bankou JENOM zdržuje... Výhledově na to možná molochové s mramorovými schody, pozlaceným zábradlím a manažery se zlatými padáky přijdou také, ale to už vy budete za zatáčkou. Přestože patřím relativně k neperspektivním klientům (bude mi zanedlouho 56 let), vaší bance přeji trošku lepší zabezpečení, čipové karty, a ať se daří, nač sáhnete !!!

Je pravda, že jste první banka s blogem a jsem zvědav o čem budete na blogu psát. Poslední dobou lze sledovat psaní blogů na portálech institucí a firem kde to člověk zrovna moc nečeká.

Kde jsou odpovedi na komentáře v Blogu. A jak je to tedy s dobou potřebnou pro vyřízení žádosti.

Týden dopředu domluvený kurýr asi nastydl a ani se neomluvil.

Dobrý den,

zažádal jsem o zřízení mKonta 3.12 a zatím žádná odezva, ani mail nebo SMS.
Nevím jestli vůbec došlo k zaregistrování. Na koho se mám obrátit? Nebo jak
dlouho čekat jestli se někdo ozve? Nezná číslo registrace, protože jsem se mylně domníval, že mě automaticky přijde mail a ono NIC !!!!

I přesto doufám ,že si konto u Vaší banky založím, a přeji hodně úspěchů.

Žádost jsem si podala 29.11.07, několikrát urgovala a smlouvu nemám. Tak
nevím jestli to není druhý díl ČESKÉHO SNU.

Je fakt, že v rychlosti vyřizování žádostí o zřízení nových účtů, máte rezervy. Což takhle - když nemáte nejenom hustší, ale vůbec nějakou síť poboček - si zřídit regionální "brigádní" pracovníky, kteří by administrativně připravovali všechny objednané služby (např. sepisování nových smluv) u vaší mBanky...? Zároveň by jste si tímto vytvořili zázemí pro budoucí nové pracovníky v nově otevíraných pobočkách mBanky...! V této souvislosti se mohu - jako zkušený invalidní důchodce ekonom - sám nabídnout...

58:
pražským klientům asi ano, ale co ta větší část lidí v čr? zase jsou slováci lepší! 8 kontaktních míst. 4 mimo Bratislavu!!!

Počkám půl roku a pak jim šlehnu s eBankou a uvidíme jak to bude tady.Ze bych Vam tam hned nahrbul vsechny svoje prachy tak to ani nahodou.

DOBŘE SE REGISTRUJE V KOTVĚ NA M KIOSKU, DĚKUJI

No nevím, zatím to nevypadá moc věrohodně... Žádost podána a nic se neděje... Někdo tady připomínal "Český sen"...:-((

Zdravím všechny, právě jsem si zařídil účet mKonto.Dodnes jsem užíval služeb CS, ale zde mě jakožto studenta natolik ždímali, že sem rozhodnut účet zrušt.Pevně doufám, že mě Vaše služby obdobně nezklamou!!! Moje výpisy v CS byly něco jak: -6,-...-4,-......-8,- a tak stále do nekonečna.Naprostá katastrofa pro člověka, který zrovna neoplývá miliony. No jediné co ve Vašem sazebníku docela udivuje jsou sazby např. za tel. připomenutí při poklesu do nepovoleného debetu 50,-, 1. upomínka 150,-, 2. upomínka 500,-, no musím říct, že v tomto ohledu je sazebník CS rozhodně mírnější.

Závěrem Vám přeji kvalitní služby nám, a tím pádem i naši spokojenost...:-)

Dobrý den,
Jsem klientem E-banky, ale Vaše banka mě zaujala a včera jsem zažádal o účet u Vaší banky. E-banka mě zklamala,služby zdarma, ale s podmínkami. Pětkrát už jsem zážadal o debet a pětkrát zamítnuto, přitom v jiné bance jsem si teď zažádal o úvěr a bez problému mi prošel. Doufám, že nenálákate lidi a potom si nezačnete diktovat podmínky.Ještě mě zajímá jak budete rychlí v zaúčtovaní platebních transakcí, protože to jediné mě u E=banky drží.Děkuji

Dobrý den
chtěl bych se prosím zeptat, nakolik pružné je zúčtovávání platebních transakcí? Za jak dlouho se převedou peníze mezi klienty mBank od podání el. příkazu? A kdy dáváte k dispozici prostředky z mezibankovních transakcí-jestli podle oznámení o očekávaných transakcích z ČNB (jako to dělala tuším eBanka), nebo až o den (resp. noc) později, kdy je skutečně dostane mBank (jako to dělá čsob)? Děkuji

No mě MBANK dost naštvala, registroval jsem se v den spuštění m banky a do dnešního dne mě nikdo nekontaktoval
aini nepsal mail.

Zdravím.Informace o mBance mě nejen zaujala,ale i příjemně překvapila.Jen bych měl otázky,zda je taky zdarma příchozí zahraniční platba.Pokud ne,napište mi jaká částka se v tomto případě účtuje.Potom jeli možné využívat u mBanky platbu SIPO.Jsem klient KB a tam to jde.Děkuji za odpovědˇ.Pavel

Zdravim,preji samozr.uspech-sila od Commerzbank snad bude na konkurencni boj dostatecna ;o)Takze uz to jede-ja sledoval trochu pripravy,ale nez ucinim rozhodnuti,chtel bych si to overit na pripadu podobnem memu(protoze nejsem az tak zdatny,abych odhalil skryte popl.apod.)Zajimalo by mne jake tedy jsou realne podminky,kdyz budu chtit zalozit konto s embosovanou kartou pouzitelnou pro placeni na internetu a v zahranicnich obchodech s tim,ze platim mesicne naduchodove pojisteni a jinak provadim par plateb z konta rocne.Penize bych zasilal nepravidelne a prumerny zustatek na uctu bych mel kolem20-30tisic.Pro uroceni bude treba dalsi ucet,zustatek,vypovedni lhuta?Dejuji za odpoved
Peter

Zdravím ve spolek! Ano rušení všech trvalých příkazů a převádění veškerých plateb na nový účet je nepříjemné. Ale když už bývalá banka má skoro 2 měsíce výpovědní dobu (údajně kvůli kartě), kterou jsou jinak schopni zablokovat během pár minut, když chtějí.... tak se tato doba dá velmi dobře využít k převodu všeho potřebného. Mně mBanka přišla jako na zavolání. Ke konci roku mi v KB končí studentský účet, a měl bych začít platit minimálně 100,- Kč poplatky měsíčně za vedení účtu. Takže pěkně podám výpověď, přesunu trvalé příkazy a jakmile bude mít mBank inkaso, tak zruším celý účet u KB a přecházím komplet i se spořícím účtem k mBank!! Vše půjde k vodě, mBank vítěží. A dle mého toto musí udělat každý rozumně smýšlející Čech, který nemá místo mozku z piva kostku!!! :o)))

Tak jsem si dneska po dvou letech podal žádost o založení účtu. Pokud bude MBanka alespoň z 80% tak dobrá jak píše, tak jsem udělal dobře :-))

Velice jste mě zaujali Jsem klient KB a rozčiluji mě její poplatky všeho. Vaše nabídka je velice lákavá. Jsem ale z malého města mám internet v minulosti jsem už používal internet banking, ale při představě ,že budu rušit účet ,trvelé příkazy atd. neni lákavá. Vaše pobočka je pro mě nejblíže v Olomouci . Ale budu o vás přemýšlet a přejí vám hodně zdaru. Jiří Havránek Litomyšl

Zdravím! Dúfam, že v krátkom čase umožníte svoje služby využívať aj Slovákom pracujúcim, študujúcim,.... v ČR. Pokúšal som sa založiť si u Vás učet, ale nejde to, lebo na posielanie autorizačných sms nemôže byť číslo v tvare +421...; musí to byť číslo českého mobilného operátora (a kupovať si ďalší mobil kvôli bankovému účtu by moc výhodné asi pre mňa nebolo).
Verím, že to s tým mobilným číslom nejako vyriešite a teším sa, že budem môcť (dúfam čo najskôr) využívať Vaše služby. ;-)

Hezké, jen jste se dotkli mého nacionalistického cítění, protože " věta Mareš nepřijede ve škodovce" zní jako by škodovka byl nějaký šunt a to se mi nelíbí. Založím si konto až tuhle větu opravíte třeba na "Mareš nepřijede v Polském Fiatu"...

Tak jsem založil mKonto :) Zbohem Česká spořitelno !!!

Poplatky za platby zdarma u eKonta premium nejsou. Jsou 4,90 za položku. Viz http://www.ebanka.cz/Osob...

.

zdarec adame,

i kdyz s velkym zpozdenim (to bych ani nebyl ja) ti preji hodne uspechu, klid a pohodu jak na pracovisti, tak v osobnim zivote a doufam, ze neflakas nase oblibene konicky! obcas za tebou budu muset prijet na kontrolu :)

mBance bych chtel pogratulovat, ze te ziskala do svych rad (co by za to jini dali) a take ji preji, at se dari. ukazte ceskym bankam, jak se to ma delat!

To Pavel Erben: Plně s vámi souhlasím, jsem též dlouholetým klientem eB, ale jde to s ní z kopce. Nedal jsem na ni dopustit, ale bohužel, teď jsem nucen jen mlčet, natož ji obhajovat. Protože jsem ale konzervativní, zaujal jsem vyčkávací pozici a udělal následující gryf: podepsal jsem eKonto, proženu mezi ním a kontem u FIO 25 tisíc měsíčně, tím pádem získám výhody eKonta premium (vedení účtu zdarma, poplatky za platby zdarma, první tři výběry z bankomatů eB a RfB zdarma, zbytek včetně bankomatů jiných banka za 9,90). Tím se mi poplatky za bankovnictví ztenčí na nějakých 7,90 (pouze za ten jeden převod) měsíčně.
Uvedený stav je pouhý klid před bouří. Ještě jedno zhoršení stavu u eB, balím svá fidlátka a milé znemilené eB dávám kvinde!!!

Ad Goro: czlovíčku, na Těšínsku není žádná vesnička díra! :-)))

A pro Adama Zbiejczuka: přeji úspěšný start, budu mB pečlivě a s přejícím zájmem sledovat; trpím totiž dvěma obsesemi:
1. financemi jako takovými,
2. tím, jak banky, coby současný nenažraný pozůstatek Klausova bankovního socialismu na tom jejich žrádle oj.ebat (když už naše ekonomiku to Klausovo kozelničení stálo biliony - a ještě bude stát - tak alespoň těch pár na poplatcíh uškudlených šušní potěší, no ne? :)))

a vy jste jiní -----_? opravdu ?

Zdravím pěkně. Bydlím v takové malé vesničce ( někdo by řekl velké díře :-)) )., která hraničí s Polskem a Slovenskem. Tak se chci zeptat, protože včera jsem byl s chlapem co měl nehodu a tak jsme se dali do řeči. shodou okolnosti byl to nějaký manager Polské firmy, která spolupracuje právě s vaší bankou. Říkal, že poplatky nebudou žádné a to i když mi Slovák nebo polák pošle peníze na můj účet atd. Dále mi řekl, že banka sice bude mit nějaké pobočky, ale v těch naších končinách ne. jak tedy budou fungovat peněžní hotovostní transakce pro tu ostatní klientelu. a dále mi řekl, že MBanka bude mít svoje obch. zástupce, kteří když budete mít zájem tak přijedou k Vám domu a doma s vámi sepíšou smlouvu o uzavření účtu. Vše zdarma. Pokud to je tak, tak klobouk dolu. Stačí pry zavolat na nějaké číslo, které ale neznal. Rád bych se určitě informoval. Protože platby ze slovenská a nebo naopak, mě stojí dost poplatku. Takže otázka zní - Znáte někdo to číslo ? :-)

Cislo na prani v CR nikdo nedava, ale spis je zajimavy ten napad :-)

Mobilni operatori na zlatych a stribrnych cislech take neco vydelavaji, otazka je, jestli by za to nekdo neco zaplatil pro bankovni cisla uctu, respektive kolik by se tech osob/firem naslo.

Osobne si to dovedu predstavit tak, ze by mel clovek moznost si vybrat z nejakych peknych kombinaci, ktere splnuji podminky CNB pro cislo uctu. Nebo by si mohl v nejake aplikaci navolit nejake jmeno ci nazev, ktery by se pak prevadel na cisla dle stejne logiky jako u telefonnich cisel, i kdyz by se k tomu musela asi pridavat dalsi cislice.

Dalsi vec je, zei pozadavky na cislo uctu jsou v bance jeste striktnejsi nez ty podminky dane CNB, ale i to se da urcite zmenit :-)

Opravte mě jestli se pletu, ale číslo účtu na přání - to nedává nikdo, a není to možné ani z technických důvodů...

bude mozne u vas dostat cislo uctu na prani ? nerad bych se ucil nove cislo, kdyz by stacilo u meho stavajiciho zmenit jen kod banky. preji moc uspechu

jsem uprimne zvedav jak se mBanka rozjede a bude me samozrejme zajimat par veci, nez se stanu zakaznikem. Napriklad jak to bude se zakladanim uctu - idealni by bylo mail-in, protoze s eBankou jsem se rozesel, kdyz mi chteli naplanovat na pobocce zalozeni uctu druhy den rano v 10 (rusil jsem podnikatelsky, potreboval udelat novy osobni) - za pul hodiny jsem se vratil na pobocku s podepsanou smlouvou u CS a krome par pitomosti v podstate nelituji - a to jsem byl u Expandie od prvniho mesice co to spustili. Samozrejme me bude zajimat co nejsnadnejsi prechod, pokud moznost se zachovanim sluzeb (kontokorent a podobne). Autentifikace - osobne preferuji mobil, nebot ten taham vsude sebou, kalkulacku ala eBanka nepotrebuji. Bankomaty - predpokladam se ze vyberu zdarma ze vsech bankomatu nedockame, to by banku prislo draho, ale minimalne nezavisle bankomatove site by to byt mohly (euronet, pharro), a mozna nejake mensi banky (AFAIK snad vsechny bankovni site krome CS stejne provozuje na outsourcing MUZO). Dulezite pro me bude mit moznost platit elektronickou kartou pres net, jsem rad ze to sporka ma funkcni, hledat nekde zapsane cislo pro virtualni kartu neni to prave...

Toz tak, tesim se na to jak mBanka zahybe ceskym trhem. O penize bych se nebal, s Commerz bank v zadech...

prosím, kdy otevíráte tedy mbank v ČR ??????????????? ¨díky za odpověď

Adame, přeji hodně úspěchů a doufám, že až to spustíte, budu mezi prvními, kdo o tom bude vědět. :)

Mám firemní účet u eBanky a taky nejsem nadšený. Plánujete doufám firemní účty...?

Me prijde myslenka blogu o bance zajimava i kdyz na druhou stranu diskutovat o tom jak by mely vypadat jeji budouci sluzby je mlaceni prazdne slamy, protoze banka ktera startuje za mesic ma nepochybne marketingovou strategii vytvorenou a produkty nadefinovane vcetne cen.
Ale presto se zeptam - jestlipak jste nejak osetrili usnadneni migrace od jinych bank ? Napriklad navod na jeden list A4 jak snadno (a co nejlevneji !!!) prejit s beznym uctem na ktery chodi vyplata, je na nem nekolik trvalych prikazu a je k nemu vydana debetni karta plus jeste jedna kreditni karta, nejlepe vcetne nabidky predcasneho splaceni jistiny u opoustene banky a jejiho presunu na ucet kreditky vasi (v UK nabizeji Barclays pod heslem "prejdete se svoji kreditkou k nam").
Pokud totiz zakaznik prijde do jine banky rusit karty a ucet, je jasne ze se opoustena banka zachova tak, aby na poplatcich jeste vydelala - tzn. donuti klienta stoplistovat karty, takze zaplati stoplistaci, nebo je vypovedet, takze bude platit za kartu i za vedeni uctu dalsi dva mesice, kreditku splatit nejlepe pravidelnymi splatkami atd.
Nejlepsi by byly letaky "Prechazim od CS", "prechazim od KB", atd.
Co myslite ?

Pane Trávníčku, respektuji váš názor, nicméně: 1) blog má banka, nikoliv její ředitel (a já mám na starosti webmarketing) 2) existuje řada velice respektovaných blogů, které patří dnes k nejcitovanějším informačním zdrojům a mají je lidé, jako třeba šéf časopisu Wired Chris Anderson nebo Guy Kawasaki, jeden z tvůrců marketingu pro Apple. Odsoudit blogy na základě dvou příkladů (a jedno z jmen jste napsal špatně) je jako odsoudit noviny jako celek, protože se vám nelíbí Super a AHA.
Nicméně, nemusíte mít blogy v oblibě, abyste docenil nabídku, kterou přineseme na český trh. Nebo je vaše averze vůči blogům silná do té míry, že budete raději dál platit <a href="http://www.novinky.cz/ekonomika/cesi-plati-za-vedeni-uctu-n ejvice-ve-stredni-evrope_124666_jkb9f.html" rel="nofollow">nejvyšší poplatky</a> ve střední Evropě? :)

Do Banky jejíž ředitel má xixi blogísek bych se bál uložit třeba jen pět korun. Proč?
Blogeři jsou pro mě symbolem šmíry, opakování cizích myšlenek a předbíhání ve vyhledávačích pomocí "SEO" podvodných titulků na stránkách. Image banky se podlě mě s něčím takovým vůbec neslučuje. Verbální průjem takových známých blogerů jako je Dočekal a Hasálek pro mě blogy zdiskreditoval navždy.

P.C.: jen několik poznámek - zvýhodnit jen své bankomaty v zásadě nemůžeme (když je nemáme), maximálně partnerské... ale nechte se překvapit :) jinak toho chcete opravdu hodně, třeba nastavit ceny a nikdy je neměnit, to vám nemůže slíbit vůbec nikdo, nejen banka, ale prostě nikdo. co můžeme a chceme garantovat: služby, které jsou zdarma, jsou zdarma. nejen první půl rok. nejen pro někoho. dokud bude mBank mBank, tohle bude platit (vedení účtu, přijaté a odesílané platby). jiné věci se mohou a pravděpodobně budou měnit - úroková míra záleží na celkové úrokové míře ČNB, jindy se musíme přizpůsobovat situaci na trhu, posilování / oslabování měny, a podobně.

rrdech: doménu mít budeme. a spořící účet bude lepší než všechny konkurenční produkty :)

Zdravím všechny!

Spolu s Vámi jsem moc zvědavá na mBank.
Věřím v její jedinečnost, v "jiný" přístup ke klientům a v šanci na to být dobrou bankou.

Pokud budete mít zájem, potkáte se se mnou na pobočce v Českých Budějovicích. Budu se na Vás těšit! A věřím, že bude i to parkování... :-)
Karen

Dobrý den,

prosím, jaká bude internetová adresa na mbank v ČR. Máte několik verzí, vždy zbytečně složitě psáno s /.cz, bude přístup normálně psán www.mbank.cz ?
Děkuji za odpověď. PS: jaká bude úroková sazba na spořících účtech, podobná jako třeba citibank 2,5 % ? A kdy banka začne vůbec fungovat?

ad Bolanowski 14.10. 22:53:

1) Well, the authentication through SMS, is just the thing which I mentioned and which I would avoid at all cost. If you need parallel communication channel during internet banking, then the internet banking isn't internet banking.
For true internet banking you should need only internet connection and no any other parallel channel. With hardware RSA token (see http://en.wikipedia.org/w...
you don't depend on mobile operator (imagine working with your bank account from abroad, on business trip, where you are out of reach of your mobile operator), still don't need install anything on the computer, where you connect from and still have the security of one-time password....

2)Nice to hear :)

3)Good to hear. Well, we will see... :))

Best regards
P.E.

Pokud chcete opravdu překvapit, udělejte následující:
1) Transakce a vedení účtu zdarma
2) Levné Euro platby
3) Platební karty zdarma (včetně výběrů ze všech bankomatů - to jen pokud byste se chtěli opravdu blýsknout, pokud ovšem zvýhodníte jen "své" bankomaty, spíše si ublížíte)
4) A hlavně, garantujte klientům, že jim jednou nastavené ceny nebudete měnit - to ještě žádná banka v ČR nenabízí.

Chci toho moc?

to: Pavel Erben
I do not understand exactly, but my comments to your points:
1. mBank's internet banking demo you can see here:
http://demo.mbank.com.pl/
it is officially design for Explorer and Firefox, although it works correctly for other browsers inc. Symbian-compatible for "smart-mobiles". Strong authentication is provided as simple and safe as one can imagine - by sms with single transaction pass (suitable only for this transaction data).
http://www.mbank.com.pl/p...
(click the banner with mobiles)
Anyway - keeping it safe, convenient and simple is our prority
2. the forum has been active in Polish mBank since 2001 and we never think about closing forum seriously, although several times we suffer very serious criticians activity there.
URLs:
Polish forum:
http://www.mbank.com.pl/c...
Slovak forum:
http://www.mbank.eu/sk/fo...
hope to start Czech's one either

3. Keep it simply, keep it cheap - this is general, basic rule of our business model. You should expect no chaos in fees and commissions and low level prices in mBank

regards,
W.B

Myslim, ze mBanka muze na nasem trhu uspet, pokud se stane tim, cim byla Expandie, nez ji ruzni prekupnici a "managorment" postupne zprasili na eBanku.

Dovolil bych si nastinit tri zakladni ingredience, diky kterym sveho casu excelovala Expandie:

1) Technicky vynikajici webovy interface internetbankingu s vicemene kompletnimi sluzbami, bez nutnosti spoustet doinstalovavat cokoliv, bez nutnosti spoustet nesmyslne Javove a podobne mastodonty, funkcni na vetsine platforem (zadne kombo "Widlous/Exploder only") a schopny autentifikace pomoci hardwaroveho RSA tokenu (u eBanky tzv. "elektronicky klic) - k cemu je "internetbanking", u ktereho musi mit clovek jeste telefonni spojeni, nebo musi na pocitace, ze kterych se pripojuje, instalovat "certifikaty" (potazmo specificke pro kazdy browser zvlast), to jsem dodnes nepochopil. V tomhle eBanka stale drzi latku a bude tezke ji prekonat, i kdyz se proslycha, ze ma banking engine eBanky byt casem zrusen a nahrazen hruznou improvizaci Reiffeisenky.

2)bankovni diskuzni forum pro klienty (ktere bylo u Expandie zruseno v okamziku, kdy zacala byt "prasena" na eBanku a management dostal strach z kritiky, ktera se na foru zakonite objevila)

3) Prehledny neroztristeny cenik, kdy se jedna sluzba nebude skladat z tisice samostatne uctovanych polozek - klient si to stejne spocita a jen se nastve
(tristeni ceniku a zavadeni novych bankovnich pseudoprogramu byl jeden z prvnich neblahych pruvodnich jevu upadku Expandie v eBanku)

Stále mi není jasné, o co bude mBank lepší, než eBanka (možná v poplatcích) nebo FIO? Co bude hlavním lákadlem a důvodem, aby konzervativní klienti změnili banku? Mnoho účtů v různých bankách přece není řešení a od určitého počtu se stává dost nevýhodné.

Zatím to vypadá tak, že nikde nám neposkytnou tolik, kolik nám mBank slíbí.

Dobry den.Urcite cim by me mBank potesila je:uzivani karet od CS-kvuli velke siti bankomatu.A dobre uroceny sporici ucet!!Fungujici ze si na beznem uctu nastavim maximalni hotovostni limit a zbytek se automaticky preleje na sporici ucet.

Dobrý den,

Od samého počátku sledujeme vstup mBanky do ČR, a velice se těšíme na její produkty. Doufáme, že produkty budou lépe přístupné pro klienty než produkty stávajících bank. Přejeme mnoho úspěchů

Zdravíme prvního blogera a přejeme mu, aby nikdy ho blogová víla neupustíla a poctivě ho provázela po všechny dny života mBank a příjemně s ním třískala o zem :-) Podrzawiamy z Ostravy :-) Polska rulezz :-) I love Leba :-)

[13] Pracujeme na tom - a vím, že právě finální verze české a slovenské stránky bude následovat i změna těch polských. V současnosti vám těžko poskytnu podrobné informace na téma řízení rizik... Co se výroční správy týče, mBank je brand BRE Bank, takže je logické, že výroční zpráva je na webu BRE Bank. Po spuštění by mělo vše důležité být na českém webu :)

[17] my to vidíme přesně stejně - jestli po čase peníze ubývají a nikoliv přibývají, něco je špatně!
a co se týče bezpečnosti uložených peněz: za zády máme většinového vlastníka BRE Bank - a tím je německá Commerzbank, jeden z nejrespektovanějších hráčů na světovém bankovním trhu, takže toho bych se nebál.

svoje služby budeme samozřejmě postupně rozšiřovat, není možné od začátku spustit úplně všechno - ale naším plánem je být inovativní - taková Banka 2.0 :)

Nikdy jsem nepochopil, proc chce banka zaplatit za to, ze si u ni ulozim penize. Od pocatku byl princip bank zalozen na tom, ze nekdo si v bance sve penize ulozil, za coz mu banka vyplacela urok. A nekdo si z banky pujcil, za coz platil urok klient bance. Z rozdilu tech dvou uroku zila banka. Stale cekam, ze se takto fungujici banka vyskytne i u nas a smete ty ostatni. Samozrejme zijeme v moderni dobe a ocekavame k bankovnimu uctu i moderni sluzby. Pripada mi prirozene, chtit za sluzbu zaplatit. Ale co za vedeni uctu? To je snad legrace_ Stejne, jako kdyby naopak banka platila klientovy za to, ze si u ni pujcil. Tak to je prvni vize me banky. Druha vize tkvi v jejim zlevneni pouzitim internetoveho pristupu ke kontu bez drahe obsluhy u prepazek v drahych budovach s drahou udrzbou. Tedy internetova banka. To je samozrejme relevantni v pripade drobneho bankovnictvi. Hm, tak jsem zvedav na mBanku. Jak se ji podari splnit moje dva pozadavky a navic me presvedcit, ze penize v ni ulozene jsou v bezpeci, ze o ne neprijdu dik nechtenemu nebo chtenemu krachu.

Procetl jsem si pozorne stranky mBanky v Polsku a jeji sazebniky. Byl jsem klientem vsech vetsich bank u nas, moje posledni je CS. Tam uz koncim, neprovadim zadne operace, (na to mam jednu zaloznu - zadarmo) a presto platim skoro 100 Kc mesicne. Jestlize budou sazby stejne jako v Polsku, bude to tady senzace a ceske banky budou mit zrejme nemale problemy. Proste a jednoduse, budu vas klient hned prvni den, kdy otevrete.

Jsem zvědavej jak to mBank začne a hlavně jak bude pokračovat. Ona v klasických bankách je v ČR konkurence mizerná, takže na to být hvězdou zase tak moc potřeba není.

Představa služeb: rozsah a poplatky jako FIO + normální zahraniční platební styk + můžou být nějaké "zbytečnosti" typu kreditek, hypoték, ...

Nabidnete take bezpecnejsi debetni kartu, ktera bude mit cip a nebude mit magneticky prouzek, aby tato karta nesla pouzit v zastaralych termilanech bez pouziti PINu?

Dobrý den,
To je všechno bezva, ale mě by ještě zajímalo, kde najdu přehledné informace o mBank v češtine nebo angličtině, které by se týkaly: organizační struktury mBank, údajů o konsolidačním celku, činností banky, hospodaření banky a řízení rizik (T1, T2, T3, kapitálovka, ROAA, ROAE atd.), pojištění vkladů, výroční zprávu schválenou auditorem a podobných údajů.
To se musím jen složitě proklikávat až na web BRE Bank?
Webovky mBank www.mbank.pl a www.mbank.eu/cz mě tedy silně neuspokojily.
Zdraví a úspěch přeje Danča

[11] Díky všem za reakce: pár bodů - nejprve na poslední komentář, DS: mBank sice teprve přichází do ČR, ale má za sebou 7 let. Netvrdím, že se jí vyhnuly jakékoliv problémy, ale obecně se jí podle mě podařilo zvládnout růst bez toho, že by se za ni museli její pracovníci stydět ;) tebou zmiňovaný příklad je smutný, i když pravdivý... co se týče těch strukturovaných komentářů: budou, až budeme mít interní blogovací systém. to bude sice chvíli trvat, ale počítám, že v lednu bys tedy mohl být naším Klientem :) a kde je to Naspäť? já to nikde nevidím :/

[9] Pro živnostníky i menší firmy, ano. Úplný počátek bude zaměřen spíše na jednotlivce, ale produkty pro podnikatele by se měly objevit co nejdřív, v tebou zmiňovaných podmínkách nevidím problém - jen klasické pobočky mít nebudeme... na to parkování se budu muset zeptat :)

"Slibujeme, že budeme jiní"
Asi je to upřímné, nicméně trochu naivní tvrzení ...

Nepředpokládám, že by jsi měl jako IT/PR/HR pracovník jakékoliv pravomoci, které by umožnili ovlivnit dlouhodobou firemní strategii.

eBanka taky spustila kampaň na konto bez poplatků a určitě všichni zaměstnanci byli přesvědčeni a motivováni v tom, že oni jsou NEJ a BEZ.
No a šup, prodáno, změna politiky, naštvaní klienti, banka s nevině imbecilním úsměvem, a ti, kteří tomu věřili a dělali bance reklamní štít jsou za blbce ...
To samý u případů předem připravených tunelů - ten "poslední" pro styk s veřejností tomu vždycky nejspíš věřil ;-)

Nic proti mbance, to je realita dnešního trhu,
to byla jenom filozofická úvaha aby jsi současný stav nevnímal příliš nekriticky.

Sám uvažuji že k vám přejdu (když teda jako máte ten BLOK ;-)),
a jsem zvědvý kdy se spustíte,

nicméně mou podmínkou je, že nasadíš strukturované komentáře :D


PS: prosím, udělejte něco s tou češtinou na *českých* stránkách, zas to na mě baflo "Naspäť"

Adame, kdy ziskate domenu mbank.cz? :-)

Služby na míru pro firemní klienty? Nebo je to jenom pro teenageri? Zajimá mně: factoring, úroková míra na běžném účtu, limity výběrů z bankomatu, internetové bankovnictví, a parkovací místo u pobočky... Jste to co hledám?

ahoj Adame, také jsem u eBanky (teď už skoro bývalé) a uvidíme třeba si u vás založím účet :-) doufám že budete mít pobočku v brně nebo jak to chcete udělat s mou identifikací :-)

Takovou banku by chtěl asi každý,tak hodně štěstí a sil, ať to vyjde!

Tak sup sup, at uz se to rozjede! Potrebuju solidni ucet, protoze nechci platit kilo a vic mesicne za to, ze si u nekoho nechavam par penez. A doufam, ze budou mit pekne kreditky :) Btw. zamlouvam si ucet s cislem "...314159..." tak mi to prosim nejak zarid, kdyz jsi ted to velke zvire :D

a souhlas s Dannym, nezapomenout, co se dava na chleb!

Přeju všechno nejlepší mBance, blogu i tobě! :-)

Nabídka této banky vypadá už z prvního pohledu dost lákavě. Hodně štěstí, kamaráde, a tento blog budu určitě sledovat.

Gratuluju, fandím.

Danny

P.S. Nezapomeň, co se dává na chleba...

Budu se tesit na prvni banku bez poplatku! Preji hodne stesti a mnoho uspechu nejenom v praci ale i v zivote ;)

díky :) já jsem tady spokojený, i když je to práce od nevidím do nevidím - ale ty víš, jaké to je rozjíždět start up :) věřím, že příjemně překvapíme :)

Gratuluju k fajn práci ;)

Na mBanku se těším, obzvlášť proto, že od doby kdy eBanku převzala Raiffka tak jsem s ní nespokojený. Je mi jedno že platím poplatky, ale neoceňuji že se mi poplatky pod rukama mění k horšímu, případně že se rapidně snižuje úroková sazba o řády.

Těším se a zároveň jsem zvědav na produkty a služby, které v Čechách nabídnete.