zpátky

mBank Twitter - nyní na Měšec.cz

Před měsícem jsem upozorňoval na nový informační kanál - účet na mikroblogovacím serveru Twitter - náš profil mBank_cz si během té doby přidalo mezi sledované přes 70 lidí. Objevily se dotazy, proč další kanál, jestli má Twitter smysl. Dnes představujeme jeden z hlavních důvodů, kvůli nimž jsme s Twitterem začali.

O fenoménu mikroblogování jste už dost možná mohli číst i v klasických novinách či časopisech - o Twittru se píše jak na Lupě, tak třeba v Bravu (paradoxně se jednalo v podstatě o totožný článek). Jedno z nejlepších shrnutí napsali Marek Prokop a Adam Javůrek: Proč a jak používat Twitter.

Proč by měla mBank používat Twitter? Už delší dobu monitoruji, co o nás na Twitteru píšou jiní. Je to užitečný, stoprocentně "on-line" monitoring - často se tak dozvím o případné stížnosti (za níž může být i jen nepochopení) nebo naopak pochvale. Podle mých zkušeností autor příspěvku neskrývá příjemné překvapení, když ho kontaktuji kvůli jeho problému - a mnohdy se i negativní zkušenost díky tomu může změnit v pozitivní.

To je ovšem možné i bez vedení vlastního účtu - ale protože Twitter vnímá řada lidí jako platformu pro konverzaci, přišlo nám logické vytvořit si vlastní účet a do diskuse se zapojit. Na Twitter do oněch 140 znaků nevtěsnáte tiskovou zprávu - ale můžete tam informovat o událostech, které by nevydaly na samostatný příspěvek na blogu. Takže za ten měsíc jsme přispěli 16x - ať už šlo o upozornění na plánovanou odstávku, několik reakcí na příspěvky jiných uživatelů, zajímavá témata na mFóru, nebo odkazy obecně ekonomické - třeba informaci o tom, že analytici předpokládají další snížení základních úrokových sazeb ČNB.

Již na počátku jsem připravoval náš účet na Twitteru ještě s jednou myšlenkou: a tou byla nabídka ze strany společnosti Internet Info - že by na jejich známém serveru Měšec.cz byl vložený box, v němž by se zobrazovaly poslední tři Twitter příspěvky od mBank. Nemá to nic společného s klasickou reklamou - ale je to velmi zajímavý pokus, jak dostat informace o mBank do širšího povědomí.

Uvidíme, do jaké míry bude tento pokus úspěšný - první měsíc bereme jako testovací a podle výsledků se pak rozhodneme, zda je tato spolupráce výhodná, jestli máme model nějak upravit... Ačkoliv první reakce pravidelných čtenářů fóra nebo blogu moc pozitivní nebyly, zájem o účet mBank na Twitteru mě rozhodně příjemně překvapil - vypadá to tedy, že tyto dvě skupiny se moc neprolínají a z toho může plynout nepochopení. Přijměte tedy tento článek jako vysvětlení a doufáme, že naše zprávy budou pro vás přínosem.

PS: Můžete sledovat také kanál našich slovenských kolegů: mBanksk.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu