zpátky

Je nás už 200 tisíc - a mBUSINESS žádosti po internetu

Možná jste již viděli na úvodní stránce banner, který upozorňuje, že jsme dosáhli krásného kulatého čísla - 200 tisíc Klientů. V tomto článku se dozvíte také o možnosti otevřít si mBUSINESS účet po internetu...

Po 14 měsících je to skutečně výborný výsledek, který ukazuje, že jsme šli správným směrem - co nejméně poplatků. Není tedy divu, že v Anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek, která se nyní dostává do poslední fáze (finálního hlasování), najdete poplatky, které v našem sazebníku neuvidíte. Ano, některé z nich souvisejí s hotovostními operacemi, které nemáme. Ale platí: mBank nemá 14 a půl poplatku z 15 nominovaných, a to už je věříme úctyhodné číslo a argument. Nenarazíte u nás ani na další vítěze předchozích poplatkových "anti-hitparád", kdy zvítězil třeba ten za vedení účtu nebo příchozí platbu.

mBank má aktivní uživatele - nikde jinde se tak horlivě nediskutuje nad změnami, jako na našem blogu a na mFóru - které mimochodem na přelomu roku nepozorovaně překročilo hranici 10 tisíc aktivovaných uživatelských účtů.

Máme pro vás také příjemnou produktovou novinku - od dnešního dne lze požádat o mBUSINESS účty přímo v Internetovém bankovnictví nebo na stránkách www.mBank.cz: zde je Žádost o mBUSINESS. Nyní je pro dokončení procesu ještě nutné navštívit obchodní místo kvůli podpisu smluvní dokumentace. Ale již příští týden přibude varianta kurýr - podobně jako u mKONTA a eMAXu. Snažili jsme se udělat žádost co nejpřehlednější, pokud budete mít dotazy, rádi vám poradíme jak zde na blogu, tak na mFóru. U všech komplikovanějších položek je také kontextová nápověda. Předpokládáme, že nejproblematičtější může být najít svůj předmět podnikání podle OKEČ (odvětvová klasifikace ekonomické činnosti) - tento údaje je povinný (na základě zákona č. 6/1993 Sb., o České národní bance). V žádosti je na výběr z hlavních kategorií - pokud si nejste jisti, kam spadá váš předmět podnikání, můžete jej lehce dohledat v této přehledné tabulce - Klasifikace ekonomických činností OKEČ. Stávající Klienty prosíme, aby žádost zadávali přes IB nebo vybrali možnost Jsem Klientem mBank - v opačném případě dojde k zamítnutí žádosti. Možnost otevřít si mBUSINESS přímo na obchodních místech zůstává samozřejmě i nadále.

Během dnešního dne zveřejníme také změněný sazebník mBUSINESS (s platností od 16.2.) - jde jen o jednu drobnost (a v sazebníku se projeví jen změnou textu u jedné položky): 2. a další výběr z mBUSINESS eMAXu bude možné provést nejen přes mLinku, ale i přes Internetové bankovnictví, cena za tuto službu zůstává totožná.

Aktualizace 19:30: Slibovaný Sazebník bankovních poplatků mBank pro podnikatele platící od 16. února: PDF ke stažení (208 kb) a jako Nový sazebník na webu.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (26)

Vložit komentář

Mám mBank asi půl roku. Chodí mi tam normáně výplata, platím z toho účty, benzín apod. Za celou dobu si banka nevzala ani korunu poplatek. Když to srovnám s přítelkyní, která využívá účet v GE Money úplně stejně jako já a platí 109 měsíčně, tak je to luxus. Nějaké půjčky a hypotéky neřeším. Nechci se zadlužovat. A pokud bych nějakou půjčku nebo hypotéku chtěl, klidně půjdu do jiné banky a ukážu jim třeba výpisy za půl roku a půjčku dostanu stejně. Já jsem spokojen.

Pro mě je nejabsurdnější bankovní poplatek signoraggio. (A kdo neví, co to je, ať si to vyhledá na internetu)

váš komentář

Pěkný den,
jsem rád že se mbank tak pěkně rozrustá a chtěl bych ji popřát jen vše dobré do dalších měsíců a let. Měl bych takový dotaz : Nešlo by náhodou někde na webu umístit počítalo kolik klientů už mbank má ? Aktualizace zhruba jednou za týden ? Mě osobně by to potěšilo, chtěl bych vidět, jak neustále přibývají další klienti :-). Myslím, že by to nebylo zas tak špatné

Chtěl bych se zeptat, zda platí ten nový sazebník pro podnikatele? Na webu se pořád zobrazuje ten starý a nový z nabídky úplně zmizel. Zůstal je odkaz z Vašeho příspěvku. Jde mě hlavně o to, zda bude plati možnost provádět další převod z mBussiness eMaxu na mBussiness Konto přes internetbanking?

Chci se zeptat zda neplánujete nějaký produkt pro právnické osoby. Líbilo by se mi třeba umožnění založení mBussines konta i právnickým osobám(s.r.o atd) a zároveň umožnění převodů do zahraničí a lehké rozšíření nabídky o další služby. Spousta malých firem by to myslím uvítalo a přivedlo by Vám to nové aktivní klienty. V této oblasti vyhrává GE money nebo Paypay. Není to pro Vás škoda?

Na dotaz ohledně zrušených účtů - nepočítáme-li mezi ně to, že někdo si udělal 4 eMAXy a pak třeba jeden zrušil, tak odchozích klientů je několik desítek a do počtu 200 tisíc Klientů se nepočítají (i když by to na věci moc neměnilo). Co se týče toho, kolik účtů je prázdných, kolik účtů s malým zůstatkem a kolik "plných" - to jsou dost důvěrné informace, které v plné formě nemůže dát veřejně k dispozici. Nicméně od počátku počet neaktivních účtů klesá, i když posledních několik měsíců pomaleji.

[14] - ano podobnou funkci plánujeme, měla by být nasazena rozhodně letos.
[15] - vede nás k tomu vývoj na poli mobilních telefonů - GSM bankovnictví není levné na vývoj a se stále rostoucím počtem telefonů, s nimiž můžete bez problémů ovládat webové bankovnictví (a to naše přes mobily jede), klesá odůvodněnost investice do speciální platformy.
[19] - jak bylo možné zaznamenat i v médiích, sazba u velmi reklamně protlačovaného účtu je krátkodobou marketingovou akcí. ČS a KB na spořících účtech srovnatelného typu (nikoliv termínované účty) vyšší sazbu nemá. Úroková sazba není pevná a mění se s trhem - věříme, že Klienti jsou u nás nikoliv primárně kvůli úrokové sazbě (která je stále převyšující nabídku mnoha jiných bank, včetně těch největších), ale zejména kvůli nulovým poplatkům.

Vážení, jak to, že GE Money Bank nabízí úrok 3,6 % když to podle Vás nejde?? A další banky (Česká spořitelna, KB, ING, Poštovní spořitelna, LBBW) mají větší úrok než Mbanka?? To byl na začátku jen reklamní trik jak nalákat klienty protože by jste se tady jinak nechytali a teď když máte relativně dost klientů tak hodně rychle úrok snížit. Uvidíme kolik nových klientů k Vám přijde a kolik odejde po takovýchto podrazech...

Internetové bankovnictví mě vyhovuje. Máte výborně udělané stranky v počítači. Na rozdíl od KB, kde jsem byl předtím, stála me cca 100,- CZK mesicne, Vasi bance neplatim nic. Je tak dál - mBank.

To je hezké, ale pořád nerozumím tomu, proč u mBanky nefungují zahraniční převody peněz. Určitě by hlavně u podnikatelského konta vzrostl počet nových klientu. Takhle zatím musíme zůstat u našich současných bank.:-(

jestli 200.000, nebo kolik, to je jedno. podle paretova principu 80:20 by vetsinu objemu stejne delalo jen 40.000 klientu:-)

Pěkne dopoledneJe to sice hezke ,ale slibovany gsm banking na podzim 2008 neni a v unoru 2009 take ne.Když banka použivá pro sve klienty převažně internet banking,v čem je problem zavest mobilni bankovnictvi?Pěkny den

Gratuluji k tomuto pěknému číslu, jsem také jedním z těchto spokojených klientů :-) . Tak, a teď bych se chtěl zeptat, jelikož jsem si všimnul vašeho super bilančního mechanismu u mHypotéky, jestli by některé funkce nešly také zapracovat do eMaxu... Bylo by super si takto nastavit mKonto s určitým udržovacím limitem, a přebytek automaticky převádět právě na eMax, a když by poklesl tak by byl automaticky z eMaxu doplněn... Myslím, že by to spousta klientů uvítala, co myslíte ?

Škoda jen, že na začátku mBanka hlásila žádné poplatky, dnes už jen co nejméně poplatků a za rok? Za rok už to budou jen menší poplatky než ostatní

kdyby mBank udělala setkání pro všech 200 000 klientů a všichni by příslibili účast taky by přišli, tak by si museli pronajmout asi ČEZ arénu v Ostravě xD :-)

Gratuluji ke kulatému číslu! Ale jak už se tady říkalo, je otázkou, kolik lidí si převedlo prostředky jinam po razantním snížení úrokových sazeb na eMAXu. Každý si samozřejmě volí vlastní strategii, zda ponechat peníze na účtu a počkat, až se úrokové sazby u konkurence srovnají, anebo si převede peníze na lépe úročený účet a až se situace srovná, hodí je zpátky. Převod nic nestojí, trvá pár minut, tak proč by to člověk neudělal.

Rozumím bankovním věcem a tomu, že kvůli situaci na finančním trhu mBank musel ty sazby snížit, ale mrzí mě právě to RAZANTNÍ snížení. Pochopil bych, kdyby mBank snížil sazby na 3 %, což je cca. úroveň konkurence, ale 2,7 %, to už je moc (i když po dnešním snížení sazeb ČNB, kdo ví :-)). Takže správnějším řešením by bylo, kdyby mBank snížil sazby na 3 % a po dnešním snížení sazeb ČNB by snížil např. na 2,7 % s odůvodněním, že ČNB snížila sazby o 0,5 %, ale mBank pouze o 0,3 %. Jenže ne, učinili po svém.

Ale rozhodl jsem se, že mBank za toto neopatrné rozhodnutí tak trochu potrestám a převedl jsem nemalou částku do Oberbank, kde (prozatím) nabízejí na účtu Speciál 3,55 % (otázka jak dlouho). Ať vidí, že neopatrné snížení úrokových sazeb může způsobit odliv peněz z jejich instituce. Teď počkám, až se mBank vzpamatuje a navýší úrokovou sazbu (nebo konkurence sníží na úroveň mBank) a pak ty penízky převedu zpátky. Protože přecejen MBANK MÁM RÁD, i když má ještě svoje mouchy.

Toto je moje osobní taktika a někomu se může líbit, někomu ne.

P.S. Prosím nepište mi, že kvůli několika korunám nemá cenu převádět peníze - jde tak trochu o princip.

Gratuluji k 200 000 klientům. Maximálně bezpoplatková politika spolu se slušným úrokem na spořicím účtu se tímto potvrdila jako správný směr. Zároveň by ale měl být rychlý růst počtu klientů pro banku zavazující motivací k urychlenému zavádění služeb které bance scházejí. Zvlášť u těch klíčových by to chtělo pokud možno dřív, než začnou být klienti díky jejich absenci nadmíru nervózní a začnou šířit negativní ohlasy. Což se už pomalu začíná dít - na fóru se to projevuje už nějakou chvíli. Takže ještě jednou gratulace a držím palce.

Autor (8):
Pleteš si pojmy. Počet klientů a počet účtů jsou 2 rozdílné věci. Pokud má mBank 200 tisíc klientů tak se dá předpokládat, že těch účtů bude mít mnohem víc, protože mnozí klienti mají více než pouze 1 účet.
Jakou důležitost a význam mají pro mBank klienti kteří na účtech nemají peníze nebo jen nějakou minimální částku a účty vůbec nepoužívají? MBank z takových klientů užitek asi nemá žádný. Můžou je pouze zahrnout do celkového počtu klientů a pak se hlubit kolik už těch klientu nalákali.

já jsem rád, že mbank existuje a je mi šumák, jestli má aktivních 190 nebo všech 200 tis. účtů. to je stejný jak s tím fitkem - jsem-li provozovatelem, tak jsou pro mě lidé s permanentkou důlěžití, jsem-li běžný návštěvník a uživatel, tak je mi šumák jestli chlápek vedle na stroji má permici nebo ne... závěr - díky mbank a jen tak dál.

PavelS:
Nejde ani tak o to zda ty některé účty jsou nebo nejsou platné. Spíše jde o to, že by mohlo být zajímavé kdyby nám mBank prozradila kolik z těch 200 tisíc klientů je neaktivních tzn., že na účtech nemají peníze nebo jen nějakou zanedbatelnou částku a účty vůbec nepoužívají nebo kolik z nich už účty zrušilo úplně. To nám ale mBank asi neprozradí.

hm.... a to jsem se trochu styděl za ten první příspěvek, že je malinko mimo.
Viděl jsem jak vypadá 13000 lidí pohromadě, viděl jsem také jak vypadá 30000 lidí, pokouším se představit si jak vypadá 200000 :-)

PavelS : no jsou to platné účty.... ale pokud je někde zůstatek do 100 KČ je jen těžko účtem hlavním.... To máš jako kdybych dělal machra, v mém fitness centru přišel dnes 100 tisící zákazník a zapoměl říct, že z toho 20 % příjde jen jednou a již nikdy více... Taky mě pak zajímá spíš než 100 tisící klient těch 80 % lidí s pernamentkou

Pro Lukáše: To nejsou platné účty? Nebo je mBanka jen pro vyvolené a ne pro socky?

Také bych byl pro,ať mBanka zveřejňuje údaje přesně... Předpokládám, že 20% majitelů účtu má zůstatek v řádů pár korunek :-)

Možná by bylo zajímavé zveřejnit i kolik z těch 200 tisíc klientů má na svých účtech 0 nebo pouze několik málo Kč a účty už delší dobu vůbec nepoužívají nebo zda jsou do toho zahrnutí i bývali klienti kteří účty v mBank úplně zrušili. Toto nám mBank asi neprozradí protože by to byly asi pro nich ne příliš příznivé čísla a asi ani není v zájmu mBank něco takového zveřejňovat.

ta tabulka je fakt pěkná, kdybych neměl mBusiness aktivní asi bych použil položku 581900 :-)
nějak mi zde na blogu nefunguje funkce Hledat??