zpátky

Daň z úroků na účtech eMAX Plus

Vážení Klienti,

na účtech eMAX Plus nedošlo k automatickému stržení srážkové daně v okamžiku připsání úroků za měsíc březen. O této situaci víme - daň bude stržena v průběhu příštího týdne. Za případné komplikace se omlouváme.

tým mBank

Kategorie:

Aktuality

Komentáře (32)

Vložit komentář

Právě odejít, tuto možnost jsem využil u spořitelny při založení účtu u volksbank- učet zdarma :) ano učet zdarma jen 6 korun odchozi platba 3 kč vyběr z bankomatu pokud je volksbank pokud ne cca kolem 30 kč pořád má mbank pro mne příjemější politiku.

Nenadávejte na chyby a využijte svou možnost volby - od banky odejít.

Vážení,
vy všichni, kteří se tu rozčilujete nad tím "problémem", už jste asi zapomněli, co všechno jste museli platit u jiný banky.. co to vlastně bylo za nesmyslný poplatky. Jen si v klidu vzpomeňte, proč jste si účet u týhle banky založili... Za sebe můžu jednoznačně prohlásit, že jedině a jen kvůli poplatkům.

Jo a co se týče toho diskutovaného "problému", sám mám oba účty (jak emax, tak emax+) aktivní. Chápu je jako spořící účty.. prostě na dlouhodobé vložení a tím i zhodnocení volných prostředků. Pokud někdo převádí svoje peníze sem a tam, je potřeba se opravdu zamyslet nad tím, zdali to má vůbec význam a efekt vkládat peníze na tento typ účtu. Možná právě kvůli těmto "neposedným" investorům bankéři vymysleli emax+ ...

Mějte se krásně,
Martin

PS: S Lojzou naprosto souhlasim.. :)

Přiznávám, už jsem tou aférou unavena a nechce si mi znovu vyhledávat a argumentovat, stejně v rukou nic důkazného nemám, takže ... máte pravdu v tom, že 3.4., to byl pátek, jsem četla tu zprávu a tentýž den převáděla ty peníze z emax+ na emax,abych nebyla v mínuse. Co se týče logiky - že by se ozvalo více lidí, že příspěvek č. 3 nehovoří o emaxu (logika věci ovšem tohoto příspěvku dává tušit, o jaký že to účet se jedná, když je zde hovořeno o tom, že s převodem bylo spěcháno a že stav účtu je nulový!)...

Nechávám to být. Už se mi k tomu vyjadřovat nechce. Mé oči viděly to, co viděly. Jeden den připsaný úrok v takové výši a za pár dnů byl zápis historie jiný, ovšem s datem 1.4.,. Jen doufám, že ty přehmaty do budoucna už budou v co nejmenší míře.

Eva: na blogu se rozhodně nepsalo o eMAXu, a ani na fóru, ani komentář č. 3 se netýkají eMAXu, ale pouze a jedině eMAXu Plus. Pokud by tomu bylo jinak, zcela jistě by se ozvalo mnohem více Klientů, než jen vy. také platí, že na blogu jste se následující den nemohla dočíst nic o eMAXu, protože tato informace byla publikovaná o dva dny později, čili 3.4. a předtím jsme o tom na blogu nepsali. jakákoliv zpětná úprava blogu nebo fóra by byla jistě řadou uživatelů odhalena - i proto to nemůžeme dělat. pokud mi napíšete, mohu vám zajistit i výpisy z vnitřních systémů o přesné hodině a minutě provádění té které operace.

jde o automatický systém, takže pro pozdější zúčtování úroků musí být připraven speciální skript - jako bude ten, kterým se odečtou úroky z eMAXu Plus. jeho příprava není triviální, předpokládám, že bude vykonán během dneška - musel být také otestován a proto je zcela nereálné, že by jiný takový skript (pro eMAX) byl hotový druhý den a byl v tichosti proveden. a také - že by si toho nikdo kromě vás nevšiml.

já mám tedy v tomto ohledu svědomí zcela čisté a jakkoliv vás nepodezírám ze zlého úmyslu, vyhodnoťte prosím logické argumenty a uvědomte si, že jste se také mohla přehlédnout nebo zvolit v historii transakcí např. pouze příchozí platby, nikoliv odchozí a tak jste si odečteného úroku nevšimla. proto NAPROSTO nemohu souhlasit se slovy o dezinformaci.

to zbiejc: tak ještě jednou, 1.4. byl na mém emaxu připsán úrok v částce 83,75 Kč. Jen tento úrok, daň žádná. Tentýž den jsem tento úrok v částce 83,75 Kč převedla na emax+ a zůstatek účtu emax byl 0.
Následujícího dne jsem se na blogu dočetla, že na emaxu nebyla sražena daň a že tato bude sražena v nejbližších dnech. Jelikož jsem nechtěla být v mínusu, po přečtení této zprávy jsem z emax+ převedla částku 50,- Kč na emax. Jaké bylo mé překvapení, když další den upozornění na blogu znělo SKORO stejně, akorát se zde psalo o nestržené dani z úroku ne na emaxu ale na emax+. Ihned jsem šla kontrolovat stav účtu na emaxu a emaxu+ a jaké bylo mé překvapení, když mé oči viděly, že na emaxu se s datem 1.4. objevil připsaný úrok ve výši 97,75 Kč a také daň ve výši 14,- , vše s datem 1.4. a navíc samozřejmě připsaná částka 50,- Kč, kterou jsem zde převáděla.
N tomto sdělení trvám a trvám na tom, že ze strany mbanky šlo o záměrnou dezinformaci, jinak si toto jednání nedovedu vysvětlit a jsem znovu velice rozlobena, zvlášť, když se znovu opovažujete tvrdit, že jste o nesraženém úroku na emaxu zde nepsali. Psali, k této zprávě reaguje i příspěvek č.3.
Navíc, před chvílí kontrolovaný účet emax+ vykazuje stále stejné zápisy, tedy jen připsaný úrok ve výši 37,59 Kč. Daň žádná.
Bohužel, to, co tu bylo psáno původně, nemohu nijak doložit, vůbec mě nenapadlo si např. tuto vaši zprávu ofotit a uložit, takže v ruce nemám nic, jen toto sdělení a vlastní svědomí.
Jak je to se svědomím na vaší straně, musíte vědět vy.

Jen bych rád doplnil nějaké informace: 1) i pokud se dostanete do mínusu, nebude se jednat o nepovolený debet (jak tomu je např. v případě, kdy se Klient dostane do mínusu kvůli strženému poplatku - třeba za změnu PINu) - nenabíhají úroky.

Petr65: Mohu vám říci, že výplata mi chodí na mKONTO, větší část úspor mám na eMAXu Plus a menší na terminovaném účtu v polské mBank. Svůj původní účet u KB jsem zrušil vloni a jinak mám už jen účet u FIO, abych věděl, co na něm všichni chválí. Nicméně mám na něm spíše zanedbatelné prostředky.

Eva: nikde jsme pokud vím nepsali, že se nestrhla daň na eMAXu - a ostatně, to se dalo lehce zjistit. Z eMAXů se daň strhla korektně, pokud tam je úrok, ale není daň, je to proto, že její hodnota by byla menší než 1 Kč - v tom případě se nestrhává. Není mi jasné, co míníte tou dezinformací. Na fóru jsme byli opakovaně vyzváni, abychom Klienty o této situaci informovali a to jsme také udělali.

Jinak reakce na J. - možná směšujete pojmy Blog a Fórum. Informace na blogu, zejména v sekci Aktuality, nahrazují sekci Novinky staršího webu - zprávy zde publikované můžete odebírat např. pomocí RSS - http://www.mbank.cz/blog/... - tak budete o novinkách vždy informován. Není třeba proto vždy pročítat fórum. O změnách jako jsou úrokové sazby, sazebník či obchodní podmínky informujeme i ve měsíčních výpisech.

Kua...zase vám není nic dobrý.....tak táhněte jinam když se vám tu nelíbí.....českou na vás na šme**y........já měl v české jen spořící (nechtěl sem býtl okraden na poplatcích)....tak se mnou vyjebali jinak......zadal jsem si u paní na přepážce pravidelný odkud(funguje stejně jako trvalý příkaz).......číslo účtu, VS, částka, měsíční opakování i kolikrát a ke kterému dni...všechno bylo správně.......jenže do interních položek tam krá*a zadala, datum platnosti operace, tak že mi odešla jen první platba a dál nic......tím pádem mi (lichváři z Essoxu) vypověděli smlouvu.....a musel sem jim všechno uhradit najednou v šibeničním termínu +20 000 "bonus".....ještě jsem si na to u čs musel půjčit a platit jim úroky....ale i když mi dali papír že jde o chybu banky, tak místo toho aby mi slevili na úroku,chtěli mi ho dát s plnou parádou....raděj sem to řešil přes máti_té nabídli o 5% míň.......raděj kdyby u nás nebyly tak podělaný zákony a soudní systém..pak by se na takových zlodějích dala třeba vymoct náhrada škody...

PS....Poláky nemusim....ale díky jim za mBank...vše funguje bez chyby i eMax +!!!

vypadá to, že stržení daně z úroků je pro polské IT veký neřešitelný problém. Tímto děkuji M-bance za drobnou kompenzaci, cca 16 Kč. Banka se asi inspirovala jednou nejmenovanou Rajfkou, a daň připisuje klientům jako bonus za využívaní EMAX+.

Proboha lidi to nemáte co dělat než pořád komentovat nějaké prkotiny, vždyť se jedná řádově o pár rokun i pokud by jste byli v mínusu. Tak se strhne daň o něco pozděli a je to. Nikdo vás o nic přece nepřipravil, právě naopak. Pokud má někdo pocit, že je to někde podstatně lepší a bez chyb, tak okamžitě přejděte k jiné bance a budete mít vystaráno a tam si možná nebudete ani moci nikde zanadávat.

váš komentář

Ježiš vy toho naděláte z takovýho prdu :-) A že je to jinde jinak fakt pochybuju, co třeba dokola omílaná GE: http://www.mesec.cz/clank...
Osobní zkušenost mám s Rajfkou a Spořkou a kdyby to byly reklamace jenom takovýchto banalit, tak bych byl velmi rád. Ale to je několikrát po sobě u Spořky 2x strženo vedení služby internetového bankovnictví toho času za 200 Kč, Rajfka si zase libuje 3x připsat jednu pokladní platbu zákazníka a pak si ji zase sama strhnout až druhý den takže zákazníkovi vydáno zboží a na účtu nic, poplatky za transakci také fuč. Spořka zase jednou krásně naúčtovala na výpis o X tisíc výběru více z bankomatu. Sice nakonec vše vyreklamováno, ale toho opruzu a toho času. Tady Vám někdo pozdě odečte poplatek a vy jste z toho celí rozechvělí :-) Takže kávička, nohy na stůl a hlavně klídek ;-)

Vazena mBanko!
Nejsem ani ekonom ani banker, ale pouhy uzivatel Vasich bankovnich produktu, takze nekterym Vasim zmenam dost dobre nerozumim (napr. organizacni a technicke zmatky pri zavedeni eMax+, viz nasledna vasniva diskuze; no nic, taky jsem byl 'donucen' zridit si tento produkt).
Co ale opravdu nedokazu pochopit, je system Vasi komunikace s klienty. V letosnim roce to zatim vypada, ze nechcete aby Vasi klienti byli radne a vcas upozorneni ani na zasadni zmeny (zmeny urokovych sazeb a to i pred zavedenim eMax+, chaoz okolo zavadeni eMax+, ted nestrzena srazkova dan, atd.).
Opravdu jsou jedinym oficialnim zrojem informaci mBanky tyto diskuze (Blog)? Mam se tedy kazdy den procitat temito prispevky, abych zjistil, zda jste nahodou opet neco 'nevylepsili'? Je opravdu takovy problem zasadni informace rozesilat automaticky e-mailovym robotem s nekolikadennim predstihem? Nebo je mozne se nekde (napr. v IB) prihlasit k odebirani techto zprav?
Ja chci byt totiz opravdu vcas a oficialne informovan o prislusnych zmenach (a myslim, ze nejsem zdaleka sam), ale ne stylem 'jedna pani povidala' (to je na bankovni institut trochu malo a naprosto zbytecne tim ztracite na vaznosti - viz dobra 1/3 az 1/2 vsech prispevku). Puvodne jsem chapal Vas Blog jako misto pro ruzne namety, postrehy, prani klientu atd ... nyni uz je jakousi Knihou stiznosti (o pranich ani nemluvim, mozna Vasich), kterou zrejme ani nikdo z mBanky necte (nebo jen hodne namatkove, viz reakce tymu mBank). Takze i tento prispevek je vlastne nejspis take uplne zbytecny.
Ja nakonec ani nepotrebuju, aby se tady ted hned k memu prispevku nekdo z Vas vyjadroval, ale aby jste, tem co o to vazne stoji, dali moznost byt radne a vcas informovani. Verte, ze by jste si tim usetrili alespon 1/3 stiznosti, zvysili si duveryhodnost a pritom by Vas to nic nestalo (spolu s vyvesenim na Blog rozeslat zasadni informace automatem - v cem je problem? Minimalni namaha a casova ztrata - 'Ctrl+C'izi a 'Ctrl+V'lastni znaji dnes uz male deti).
Argumenty, ze to nedelaji ani nektere jine banky je naprosty nesmysl. Jednak jsou banky, ktere komunikuji se svymi klienty velmi seriozne, ale i kdyby, Vy jste chteli byt od zacatku jini a hrat s klienty ferovou hru. Zpocatku se Vam to i darilo, ted jako by Vam dosel dech.
Rad bych veril, ze se z vlatnich chyb (vasnive probiranych v techto diskuzich) poucite a rychle si zacnete zpet dobyvat soucasnou pochroumanou duveru svych klientu (minimalne tim, ze budete vcas informovat take o nepopularnich zmenach, 'davat nastul' veci radne promyslene s otestovanym technickym resenim, moznost dovolat se ve Vami zverejnene pracovni dobe do Vasi pobocky, ap.).
Dosud jsem Vam celkem fandil a rad bych fandil i nadale, ale prosim Vas srovnejte se, vnimejte stiznosti svych klientu (a ne jakychsi skrytych tajnych pruzkumu) a cim drive tak ucinite, tim lepe pro obe strany.
S pozdravem, J.
----------------------------
PS: Co je spolecne pro nasledujici hlasky?
- Vcera byl koncert. Pujdes tam?
- Ten vlak uz odjel.
- Vcera se psala rocnikova pisemka z ...
- Na tu cervenou jsi vcera nemel jezdit.
- Nemel jsi si hazet ten fen do vany.
Mozna dulezite, ale z casoveho hlediska uz uplne zbytecne informace. Bohuzel podobne uzasne zpravy generuje i mBanka :-(((

Fakt už jděte do prdele!!! Tím chcete říct, že uživatelům co mezitím přesunuli peníze z účtu jinam a o této skutečnosti se nedozví, budete následně účtovat vysoký debetní úrok??? Mám pocit, že v mBANK už není nikdo normální a vážně lituju lidi, co jí svěřili své peníze!

to Mára - to víš, že jsem se koukla, v době, kdy jsem tam převáděla peníze tam byl jeden zápis - připsaný úrok, žádná daň, stejně tak na emax+, daň na emaxu se objevila až následující den a zápis připsaného úroku se navýšil o tu daň. Ne, jsem znechucená takovými přehmaty, navíc, když původní zpráva tady na blogu hlásala, že daň nebyla sražena na starém emaxu..už je to pro mě pryč, akorát jsem si tak vyčerpala u obou emaxů možnost jednoho převodu, hold, byla jsem opět moc rychlá...:-)

to Eva - A proč jste nejdřív nekoukla do historie transakcí? Taky jsem si při první zmínce na fóru nebyl jist, tak jsem radši u starýho emaxu koukl jestli je to stržený. Neomlouvám tím tuhle věc, ale osobně mi to žádný problém nepůsobí. Tak holt se daň strhne o pár dnů později.

Jasně, že se občas něco nepovede, ale zas to není taková katastrofa, když se úroky připsaly akorát se daň za to strhne pozdějc.
Banka se snaží chybu napravit a informuje o ní, to se mi třeba u ČS nestalo, ale jen tak mezi náma, která banka se po rozhodnutí změnit sazebník zase alespoň na chvíli vrátila zpět po rozbouřené reakci lidí na blogu????
To snad o něčem svědčí, když se banka snaží naslouchat hlasu lidí ze spoda.
To nedělaj ani polityci a to si je volíme :-(

komu se nelíbí,ať jde jinam, jen se směju jak tady furt brečíte, mám mBank už pomalu rok a jsem s ní nadmíru spokojen, jestli někdy byla nějaká chybička nebo teď zavedení emax plusu, to nemůže ovlivnit moje mínění o mBance, že je nejlevnější na trhu a oto mi přeci jde.

reakce na prispevky 11 a 12:
nevim zda jste si vsimli ale tohle mela byt BANKA, ne stanek s parkama.

Ještě nedorazily březnové výpisy. Počká se snima a přijdou až po sražení daně z emax+?

Šli jsme k nízkonákladové bance, tak jí snad odpustíme, že občas něco nevyjde. A jestli někdo z vás ne, proč za svou jistotu nechcete zaplatit jiné, „konvenční“ bance? To si opravdu myslíte, že se všechno udělá samo a zadarmo?

Vy porad neco mate.... Neumim si predstavit, co by se delo, kdyby mBank na novem eMax+ vubec nepripsala uroky tak jak se to povedlo GeCapitalMB. Mejsem zadny agent, jenom si myslim, ze to vsichni moc zerou. Ony ty nedodelky nejsou jenom v mBank ale vsude. Jenom se o tom nevi.

omlouvate ? WTF ? a co klienti, kterym toto vase jednani zpusobi ztratu ? to bude zase narku a reklamaci. Jde to tu ne od 10 k 5 , ale od 10 k 1.

Už zase další průser? No Vy jste ale šikulové...

Mě asi šálí zrak. Včera večer tady bylo psáno, že na emaxu nedošlo ke stržení daně (viz i logický příspěvek č.3, který kopíruje i mou situaci, byla jsem moc rychlá s převedením pěněz na emax+ s tím, že na emaxu zůstala O Kč.) Včera večer, po přečtení zprávy o tom, že na emaxu nebyla sražena daň, jsem z emax+ převedla nějaké peníze na emax, aby účet nespadl do mínusu (TÍM JSEM SI VYČERPALA NA DUBEN 1 ŠABLONU) A DNES ČTU TOTO! žE NA EMAX + NENÍ SRAŽENA DAŇ. Tady mi zůstává rozum stát a brada poklesá údivem. Nemohu se ubránit dojmu a moc bych si přála, abych se mýlila, že tato dezinformace byla účelová s jediným záměrem - vyčerpat hned na začátku měsíce možnost jednoho převodu z emax+.
I když, kdybych byla moudřejší, mohla jsem na emax účet převést peníze v "venku".
Nyní jsem kontrolovala účty a na emaxu je s datem 1.4. připsán úrok, ke stejnému datu odepsaná daň a světe div se, rozdíl těchto dvou částek dává přesně číslo, které skutečně 1.4. bylo připsáno jako úrok.
Chce se mi ulevit, tfuj tfuj tfuj, tak tak činím.

Měl bych prosbu. Můžete tu zveřejnit jednou i něco, co se Vaší bance také povedlo? Myslím z oblasti bankovnictví samozřejmě. Ono to opravdu jinak vypadá, že není den bez maléru. Nebo nastal čas, kdy se zeptat přímo Vás osobně kde Vy sám pane "zbiejczuku" máte uloženy svoje grošíky by třeba mělo za následek zarudlé uši? Víte, teď je mám já. Doporučil jsem Vaši banku příbuzným. No už jme zařídili účty jinde a korunky se tam kutálejí. Bylo by možno - tedy dojde-li k tomu - upozornit na Vašich stránkách, až bude banka fungovat normálně a bude možno mít důvěru nejen v to, že v ní peníze nezmizí, ale i ve včasné a řádné provedení příkazů, žádostí a tak? Ono je to den za dnem horší, já sám už ani běžné platby raději nedávám když čtu, kolika lidem se zobrazují hlášky o nefunkčnosti toho či onoho.

... ovšem zapomenout na stržení daně ... no odpovídá to aktuálně vytvořenému image banky.

Já teda nevím, ale podle reakcí mi připadá, že nevíte o čem je řeč.
Je snad normální, že se platí daň z úroků, tak proč se nad tím rozčilujete.
A jak můžete jít na jednou na účtu do mínusu když se plusko spustily někdy kolem 16 března a v ten den byste si tam převedli třeba půl milionu korun a tak úrok dělá asi 450 korun a z toho je daň něco přes 60 korun to je fakt horentní suma se rozčilovat nad tím, že se to zaplatí až o tejden pozdějc???
Tomu nerozumim.

Kdy naposledy mBank spustila nějakou novinku, která by byla od začátku plně funkční? Existuje vůbec v polštině výraz pro testování aplikací?

bourač: kašli na image následuj instinkt :-)

bohužel také půjdu do mínusu byl jsem moc rychlý s převodem, ale nemíním tam dát ani o halíř víc. Takže si počkám až kolik bude debet a pak to dorovnám.

Co nějaké upřesnění jak bude postupováno s případnými sankcemi za tento klientem nezaviněný debet? To by nebylo týme mBank?

spíš bych pro napravení image přechodně upravil úrok, daň odvedl z bankovních peněz, peníze klientů nechal tak jak jsou. No ale já nejsem bankéř. Každopádně všechna řešení jsou špatná a jistě budeme číst reakce postižených ještě dlouho.

To zase bude překvapených uživatelů, až budou v mínusu a budou pěkně nadávat