zpátky

Novinky v Internetovém bankovnictví mBank od 14. června 2009 (2. část)

Druhá část článku o připravovaných změnách v Internetovém bankovnictví poodhalí i změny „neviditelné“, takže si budete moci přečíst i něco o přípravách na nové produkty.

Toto je pokračování článku Novinky v IB mBank - 1. část. Nejprve bych ale rád dokončil představení změn aktuálních od 14. června. Skončili jsme u účtů, kde chybí zmínka ještě o jedné změně. Dosud jste si mohli potvrzení o transakci vytisknout v detailech transakce. Nově přibyla možnost vytvořit si PDF soubor s obdobným potvrzením najednou pro více transakcí. Jak to přesně vypadá: ve výpisu Transakční historie přibyl checkbox k zaškrtnutí a dole je tlačítko „Tisk potvrzení“, po němž se vám otevře PDF soubor obsahující potvrzení všech zaškrtnutých transakcí. Jde tedy o sloučení existujících potvrzení jednotlivých operací do jednoho souboru – a právě proto se nemění ani jejich funkčnost jako taková (a nelze tedy zahrnout potvrzení o provedeném inkasu).

Obrazovka se souhrnem platebních karet

Nyní již přejdeme ke kartám – na obrázku níže vidíte, že došlo ke sloučení sekcí platebních a kreditních karet, a zároveň ke skrytí plného čísla u všech karet, což snižuje riziko zneužití (např. je-li počítač infikován trojským koněm, který se snaží získat další citlivé údaje a uživateli ukáže napodobeninu stránek společnosti Visa).

Podobně jako u účtů, i u kreditních karet bude vidět součet úvěrových rámců a dostupných zůstatků (dnes ještě neaktuální, ale užitečné, až se objeví např. co-brandové kreditní karty, tedy vydávané ve spolupráci s dalšími partnery). Další změnou, která je jistě přínosem, je úprava stránky On-line splátka kreditní karty. Velmi přehledně je zde zobrazeno, jaká je částka ke splacení z posledního výpisu i jaké je celkové zadlužení kreditní karty.

On-line splátka kreditní karty

U mHypotéky (podobně to bude i u mPůjčky Plus) nově vidíte úrokovou sazbu hned na první souhrnné obrazovce a přibyla možnost exportu harmonogramu splátek (do formátů HTML, PDF a CSV). V této souvislosti je asi na čase napsat pár slov k již dříve avizované mPůjčce Plus. Její pilotní spuštění je připraveno na období krátce po releasu. Bude zatím oslovena pouze skupina vybraných stávajících Klientů, protože prvním spuštěným scénářem bude předschválená varianta. Nabídka jim bude zaslána e-mailem, pro schválení bude nutná návštěva obchodního místa, ale riziko zamítnutí bude téměř nulové. Na rozdíl od stávající mPůjčky v tomto případě dochází po schválení k převedení plné hodnoty úvěru na Klientovo mKONTO. Splátka je stálá (s výjimkou první a poslední, ty mohou být odlišné, což souvisí s možností vybrat si den v měsíci, kdy chce Klient automatické strhávání splátky). Příští týden zveřejníme i úrokové sazby, ale již nyní můžeme říci, že budou výhodnější, než u současné mPůjčky. Samozřejmostí zůstává nula za vedení úvěru a možnost předčasné splátky bez jakýchkoliv sankcí.

V sekci Nastavení si můžete sami nově změnit korespondenční adresu bez nutnosti osobní návštěvy nebo posílání dokumentů.

Dost zásadní úpravou je převedení celého Internetového bankovnictví na CSS styly. Co to znamená? Na první pohled změna vidět není, ale kromě zrychlení IB a snížení zátěže serverů to velmi zjednodušeně znamená, že je jasně oddělen vzhled a obsah stránek. To v důsledku vede k tomu, že rozhodneme-li se změnit vzhled IB, bude to mnohem jednodušeji proveditelné, než dosud. Nechci předbíhat, ale třeba přání změnit barvy ze současné kombinace směrem k jiné, která by věrněji odrážela typické „barvy mBank“, se mnou sdílí i řada kolegů…

Jako i v předchozích případech, součástí releasu jsou i produkty a funkce, které nejsou vidět a „odtajněny“ budou až později. Rád nastíním aspoň některé z nich. Po mechanismu, který by automatizoval převody mezi mKONTem a eMAXem, byla docela velká poptávka, ale pro jeho zavedení je mimo jiné nutná ještě změna obchodních podmínek – zároveň musím dopředu upozornit, že nastavování této funkce bude probíhat vždy přes mLinku.

Mezi největší projekty patří úvěrové produkty pro mBUSINESS: zde je ovšem implementace do systémů Internetového bankovnictví jen jedním z prvních kroků – je nutné nastavit procesy schvalování, vytvořit nové obchodní podmínky, smlouvy, zajistit pravidelné reportování dat do příslušných institucí a podobně, takže zde jsme teprve na samém počátku.

Pro individuální klienty jsou pak určeny termínované vklady, ale ani toto téma ještě není úplně aktuální. Bude samozřejmě záležet na situaci na trhu, ceně peněz a dalších faktorech – nechceme nabízet produkt, který by pro vás nebyl skutečně zajímavý.

Výše popsané změny se – zejména ty okolo Internetového bankovnictví – týkají všech tří zemí a proto mezi nimi nenajdete některá z přání, která jsou specifické jen pro mBank.cz. Nejčastěji zmiňované jsou asi čtyři: trvalý příkaz s roční periodicitou, zlepšení v oblasti identifikace příchozích plateb, kontokorent a zahraniční platby.

Nejkomplikovanější oblastí jsou zahraniční platby – nicméně je asi na místě připomenout, že v případě plateb na zahraničních internetových obchodech se v naprosté většině případů NEJEDNÁ o převod na zahraniční účet – platíte kartou a to jde samozřejmě již nyní. Ke spuštění zahraničních plateb letos s největší pravděpodobností nedojde, ale bude se na nich intenzivně pracovat.

Před kontokorentem dostala přednost již zmiňovaná mPůjčka Plus, a to jak ve své předschválené verzi, tak následně schválená na základě příjmu či obratů na účtech. Ale s kontokorentem (zejména pro stávající Klienty) počítáme.

Zlepšení identifikace plateb je jednou z našich nejvyšších priorit ihned po releasu. Jsem v tomto ohledu optimista a věřím, že do konce prázdnin bude celá tato záležitost za námi. V otázce ročního trvalého příkazu jsme dlouho bojovali, protože celá řada našich kolegů považuje tento požadavek za banální, a argumentují, že jej lze jednoduše obejít i se stávajícími funkcemi. Ale povedlo se nám je přesvědčit, že to zvýší vaši spokojenost, takže i zde nebude třeba čekat do dalšího releasu. Nicméně do té doby bychom poradili toto řešení: existuje-li u vás potřeba platit stále stejnou částku rok co rok, po prvním zaplacení běžte do historie transakcí, dejte Provést znovu, nastavte si splatnost na datum posunuté o rok do budoucna. Je to stejně pracné, jako vyplnit příkaz k ročnímu trvalému příkazu a i efekt je totožný. Pokud jej příště nechcete potvrzovat SMS zprávou, můžete si vytvořit šablonu.

Věřím, že jsem odpověděl i na většinu připomínek z komentářů pod předchozím příspěvkem, máte-li další otázky nebo komentáře, těšíme se na ně.

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk / mBank
1. bankovní bloger v ČR
adam.zbiejczuk -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (79)

Vložit komentář

Pomalu se nám blíží konec dalšího roku a pořád jsem nikde nenašla informaci o zahájení zahraničních plateb. Plánujete to vůbec někdy spustit nebo pořád musím živit poplatky účet v jiné bance?

Ještě jsem koukám zapoměl upozornit, že je to natvrdo udělané tak, že na prvním řádku dat je název šablony a na dalších datum dd.mm.yyyyTABčástka kde TAB značí tabelátor, ten tam normálně nezadáte, ale stačí si ty data a částky překopírovat třeba z excelu, akurát na prvním řádku už za tím názvem nesmí nic být (jinak by to nenašlo šablonu).
Nic jiného se tam nedá zadat - žádné mezery navíc, prázdné řádky,...
To jsem fakt zvědavý, jestli to i někomu dalšímu bude hodit :-)...

Zdravím všechny, líbí se mi rychlost a spolehlivost mBank (proto jsem k nim taky přešel od Fia).
Jedna věc se mi trochu nelíbila, docela zdlouhavě se zadávají převody, tak jsem si udělal takovou maličkou aplikaci: http://zajimavosti.google...
Která umožňuje vygenerovat jednotlivé příkazy ze zvolené šablony (nevyžadující potvrzení při provádění).
Má i takovou "nebezpečnou" testovací funkci, když nahradíte # číslem a pwd heslem, tak funguje i knoflík přihlášení, ale doma to raději nezkoušejte :-)...
A krom toho je dole textarea, která je předvyplněná ukázkovými daty, "Název šablony" znamená název šablony v bankovnictví (nevím jestli najde případnou češtinu)
A pak jsou už na řádcích jen data a částky oddělené tabelátory.
Takže zhruba takhle jsem třeba takhle zadal platební kalendář čezu.
Čili pro normální uživatele stačí spustit mBankAutomat, přihlásit se v okně, které otevře, najet na předdefinované příjemce příslušného účtu, zadat nebo upravit šablonu a data a stisknout "Zadej převody..." a pak už se stačí jen koukat...
Ten knoflík přihlášení je fakt jen pro šílence, kteří nemají rozum - silně nedoporučuju používat ho...
A jestli někoho zajímá, jak to funguje, tak klidně mrkněte dovnitř, šílené linuxáky ale upozorňuju že jim to nepojede, protože Linux hta neumí...

Promiňte že obtěžuji, ale stala se mi nemilá věc. Na m-Kontu jsem měl trvalý příkaz na platbu pojistného. O jeho ukončení jsem se dozvěděl až po třech měsících díky upomínce pojišťovny. Poradíte mi jak zadat trvalý příkaz (s měsíční periodou) tak, aby se prováděl opravdu trvale a neskončil zase za rok? Děkuji za radu.

Přimlouvám se za kontokorent, nikoli kvůli vypůjčování peněz, ale opravdu jako pojistku proti přečerpání účtu, kdy na něm například kvůli nepozornosti zůstane méně, než je třeba na zaplacení pravidelných plateb. Stačil by do 5-10 tisíc.

Dobrý den, jsem zcela novým klientem této banky a tak nemohu porovnat starý a nový vzhled a další nové funkce. Ale jakmile jsem se poprvé přihlásil ke svému účtu tak mě zarazila a bohužel nemile překvapila barevna skladba plochy (především žluté pozadí). Pro mne jako zrakově handicapovaného a světloplachého je tato barevna kombinace velice nevyhovující a oslňující. Ikdyž použiji svůj specialní program díky kterému mohu prohodit barvy (invertovat, kdy černa je bílá a bílá černou) tak u žluté je to problém. Chtěl bych se proto zeptat zda neuvažujete v blízké budoucnost změnu těchto barev anebo možnost výběru z několika barevných šablon. Děkuji za odpověď. Budu rád, pokud mi odpověď zašlete i na e-mail petr.chem@tiscali.cz. Díky. Petr.

"existuje-li u vás potřeba platit stále stejnou částku rok co rok, po prvním zaplacení běžte do historie transakcí, dejte Provést znovu, nastavte si splatnost na datum posunuté o rok do budoucna. Je to stejně pracné, jako vyplnit příkaz k ročnímu trvalému příkazu a i efekt je totožný."

No nevím, ale pokud to provedu výše uvedeným způsobem, tak se platba provede znovu pouze jednou, a to přesně za rok. Poté si na to ale beztak budu muset vzpomenout a na další rok ji naplánovat znovu ručně, takže to naprosto ztrácí význam. Trvalý příkaz se naopak sám provádí v zadaných cyklech, aniž bych na něj musel pamatovat. To, že je efekt totožný je snad překlep.

Na druhou stranu, na roční platby je (alespoň pro mě) stejně výhodnější použít šablonu než trvalý příkaz. Přeci jenom pojistka za auto se mění rok co rok, ale např. i u platby za hosting a doménu bych se bál trvalý příkaz použít - rok je dost dlouhá doba na to, aby se ceny změnily, takže si to zkontroluju a zadám sám hned jak mi na e-mail přistanou faktury.

Nevím jestli jsem v tom sám, ale IB je teď naprosto nepřehledné, hledím na to jako puk.....takhle to bylo jasne, rychle a melo to vsechna plus....Ted je to pro me španělská vesnice.....:(

Dementní změny. Dříve jsem byl schopen v pohodě obsluhovat svůj účet ze svého telefonu s operačním systémem Android. Po těch změnách co nastaly, tato možnost padla a nejsem schopen jakkoliv se svým kontem nakládat.
Nejde vložit někam na stránku po přihlášení odkaz na přepnutí do předchozí verze? Nebo alespoň do verze, která nepotřebuje Java Script???

Dobrý den, zajímalo by mne zda-li je možné, alespoň přijímání zahraničních plateb, jelikož to je pro mne jediná překážka k založení účtu mBank. Děkuji za komentář.

Souhlasím s příspěvkem 55, také bych uvítala možnost vlastní poznámky která by byla vidět i ve výpise (třeba i s omezením, nebo jen část). Mám trvalý příkaz a každý měsíc tam musím měnit v názvu období, za které ta platba je. Což znamená, že pokaždé musím čekat na smsku a vyplnit identifikační kod, jenom kvůli blbé změně názvu.

Úprav se provedlo na IB již mnoho, ale stále postrádám možnost dobití mobil. telefonu z pohodlí domova! To byla jedna z věcí, která mi po opuštění konkureční banky chybí - JINAK SLOUPCE POPLATKŮ, OBOHACOVÁNÍ SE BANKOU Z MÝCH PENĚZ S VLÁDNÍM PŘIHLÍŽENÍM - TO JE MOŽNÉ SNAD JEN V ČR!!!

Po posledních opravách se vyskytuje jedna nepříjemná chyba. Po najetí na přihlašovací stránku s číslem a heslem nebliká kurzor na prvním přihlašovacím řádku, kde by měl správně blikat. Takto je pokaždé nutno myší najet na místo prvního pole a prokliknout, což zbytečně zdržuje. Na přihlašovací stránce jsou pouze 2 požadované údaje k vyplnění a kurzor by měl vždy blikat na prvním poli.

dobrý den, je vaše IB přispůsobeno k ovládání přes sceenreadr?

snahu o identifikaci příchozích plateb velice vítám, ale vzhledem k tomu, že děti dlouhododobě pobývají ve světě, možnost převodu peněz na zahraniční účty bych velice uvítal. Kvůli této věci jsem nucen mít účet ještě i u jiné banky a to je nepříjemné.

Co kdyby banka radši něco opravdu zlepšilia udělala konečně něco s eMaxem(radobyPlus). Naúčtovat poplatek 150,-Kč za převod částky 5Kč, protože si člověk na den nepohlídá vypršení měsíce se nedá nazvat jinak, než šlendrián! Účet eMaxPlus (z pohledu klienta je to spíš eMaxMínus), kde člověk musí neustále hlídat datum posledního převodu aniž by ho systém sám upozornil, a pak radostně chargovat 150,-Kč fee, je ostuda!

Pro ty, kteri postradaji u mBank platby do/ze zahranici, protoze potrebuji prevadet prostredky mezi svymi ucty: muzete vyuzit nekterou ze sluzeb elektronickych penez, v nichz si nadefinujete sve ucty v normalnich bankach, a pak muzete vesele prevadet. V mnoha pripadech je to rychlejsi, nez prima preshranicni komunikace banka-banka, protoze prikazy jsou sice dva, ale oba jsou domaci (kazdy v jine zemi, mezi vasim uctem a uctem elektronicke sluzby). Rovnez to vetsinou znamena, ze usetrite na poplatcich (alespon podle zkusenosti se zahranicnimi platbami v jinych bankach v CR).

Bance mBank fandím (jinak bych u ní neměl účet), ale stále se nemohu zbavit dojmu, že se chová dosti amatérsky. Poznámky typu - roční trvalý příkaz je banalita; poslané peníze z emaxu si můžete sami indikovat přejmenováním účtu; zahraniční platby nejsou prioritou (jsou jen pro zkušené uživatele?!); na fóra píší jen nespokojení uživatelé a proto není jejich názor reprezentativní apod.. skutečně nedělají přiliš dobrou reklamu bance, která chce jako relativně nová na trhu získávat nové a nové zákazníky. Když si pak ještě přečtu Adamovu sebechválu na to, že IB přešlo na kaskádové styly (které jsou podle mne samozřejmostí při vývoji webových aplikací, které 'jdou do světa'), tak moje pochybnosti o profesionálnosti baky dostávají ještě větší trhliny (když už odmyslím, že informace o kaskádových stylech je pro uživatele opravdu 'důležitá'). Jak říkám - fandím vám, ale na samostatný účet (bez účtu v jiné bance) to asi ještě dlouho nebude.

Dobrý den, slibovali jste také, že bude možné u e-max plus možné použít převodní příkaz s budoucím datem k převodu. Bohužel nic. Nešlo by to ještě dodělat? To snad nemůže být tak pracné.

Tak jsem po delsi dobre pouzil mBank (prisla mi nejaka platba...) a jsem prijemne prekvapen. Akorat zase nevidim jmeno u prichozi platby (kod banky 0600). A navic stale neumite pravnicke osoby... prisli jste o klienta s obratem cca 8mil.

Dobrý den,
už to tady někdo ventiloval a mě nezbývá než se přidat. Je zavedení trvalého příkazu s roční periodicitou tak složité, že se to ani při těchto velkých změnách nepodařilo? Myslím, že opravdu nejsem sám, kdo tuto standardní funkcionalitu postrádá.

Děkuji za vaše případné vyjádření

Ad. úvodní stránka:
Obecně je jakákoliv tabulka s položkou na více řádkách méně přehledná. Přehlednější by bylo texty z druhého řádku zkrátit nebo nahradit ikonkami a přesunout je na řádek s názvem účtu.

AZ: "V otázce ročního trvalého příkazu jsme dlouho bojovali, protože celá řada našich kolegů považuje tento požadavek za banální, a argumentují, že jej lze jednoduše obejít i se stávajícími funkcemi."

S touhle logikou můžeme být rádi, že máme alespoň nějaké trvalé příkazy. Vždyť se vlastně dají obejít jednorázovými. Každý měsíc se prostě nadatlují znovu. Co na tom, že je 21. století a jde o přidání jednoho řádku to ListBoxu (nebo Comba). Píše se tu o tom teprve rok a půl, tak kam pospíchat. :-(

Proč když dám příkaz k platbě z mkonta z hlavní strany, musím jej potvrzovat SMS kodem i na účty, kde mám nastaveno potvrzení nevyžadovat ?

Pořád mě chybí zpráva pro příkazce.
Respektive pokud zadávám platbu abych si mohl pro sebe napsat nějakou poznámku k platbě

Nechápu, proč se mBANK pořád tolik brání roční periodicitě u trv. příkazu? Sedí tam asi nějaký zabedněnec, který říká, že nejkratší cesta z Brna do Prahy vede přes Paříž.

Měl bych jedno kosmetické přání, snad k zařazení do wishlistu...
Když už je možné účty pojmenovat, nebylo by lepší v zobrazení všech účtu, nějak graficky oddělit název od č.ú. Ta jedna mezera je nedostatečná. Oddělit to třeba zalomením řádku, rozdělit do dvou sloupců (název | č.ú. | účetní z. | dispon. z.), nebo aspoň provizorně název udělat tučně.

Pro ty co jej vzužijí, vydím možnost přečerpání účtu (kontokorent) mnohem výhodnější, než možnosti jakékoliv půjčky. U přečerpání není nutné si hlídat žádné splátky, protože s každým kladným připsáním na účet se suma automaticky sníží, kdežto u půjčky přibude další účet, který bude nutné hlídat a posílat na něj paníze.
-
Obdobně to vidím i u zavedení plateb pro mobilní operátory. Platba z IB bude mnohem pohodlnější a přehlednější, než hledání externích stránek, kde bude možnost využít platby přes mPeníze a může vzniknout i reálná hrozba jejich zneužití (Phishing aj.).
-
Dále se připojuji k názoru umožnit skrýt převody mezi vlastními účty (tj převody mKonto/eMax/eMax plus).
-
A poslední. Proč místo funkce Autosweep neumožníte alespoň jeden či dva trvalé příkazy z účtů eMax? Nebude vás to stát takové programátorské úsilí, ušetříte práci i operátorovi a tuto službu zajisté využije více uživatelů, než tu, kterou hodláte nabízet.

Dobrý den, připojuji se k názoru [28], že úvodní stránka není přehledná. Ty šedé čáry oddělující názvy účtů od "provést příkaz" atd je zbytečná a klame. Namísto tenké bleděmodré čárky bych byl pro razantnější oddělení jednotlivých účtů, třeba výrazným rámečkem jakékoli barvy, ale výrazným. Stejná připomínka třeba k plánovaným transakcím, přehledu předdefinovaných příjemců, nebo trvalých příkazů. O případném budoucím uspořádání pořadí účtů bych se přimlouval. Už se těším na identifikaci příchozích plateb z cizích účtů. Měl bych připomínku k názoru [25] - také mě zmátly zprávy o neprovedených transakcích, až jsem se lekl, že jsou aktuální. Ale k tomu bych jen dodal, že jsem je měl dávno smazat, když už nebyly aktuální! Export do PDF je super a jednoznačně vítám. Ostatní je OK
děkuji

Také mi chybí dobíjení kreditů všech mobilních operátorů z mobilů. Plánuje se v dohledné době aktivace této služby? Bude možné obsluhoavt svúj účet i z mobilu díky M-Bance na Sim kartě? Děkuji za tuto odpověď. Jinak jsem s Vámi maximálně spokojena.

Dobíjení kreditu z aplikace by bylo velkým přínosem,nebot je to pohodlné a hlavně rychlé ,nemusíte někam běhat k bankomatu a ztrácet čas.Kontokorent se tu sklonuje už taky pár měsíců a kde nic tu nic,ale pujcka plus by to mela dočasně vyřešit,což budu zvědav.Poslední věc kterou bych uvítal by bylo upozornovani o změně stavu v účtě a to formou sms nebo mejlem

Dobrý den, nový vzhled IB velmi chválím o hodně zlepšil uživatelský komfort o proti starší verzi na kterou jsem si musel delší dobu zvykat. Jediné co bych měl za výtku, že při úpravě předdefinovaného příjemce. Nelze změnit příjemce a jeho adresa. V takovém případě musím šablonu smazat a vytvořit novou:-( Přehledné zprávy z banky, doufám že využijete také k tomu aby jste informovali klienty o změně ceníku či jiných omezeních týkajících se platebního styku. A to ze zkušenosti s Emax-plus, kdy jsem se o tom dozvěděl až zde po pár dnech. Email přišel až v době kdy jsem měl vše zařízeno. A v IB o tom nebyla ani zmínka. Proto jsem ocenil když se objevují informace při přihlášení/odhlášení. Ty to věci tady nadhazuji spíše k diskuzi, než jako stížnosti. A pak by mě zajímalo jestli se hodláte dotáhnout v produktech na své polské kolegy? Mám namysli jejich nabídku pojištění, důchody, investice? Díky

zbiejczuk: Asi ano, teď to vypadá mnohem lépe. Nicméně, kvalitně navržený - v dnešní době rádi řikáme moderní - systém by měl ustát i "nečekané" výkyvy. Byl tento výkyv tak nečekaný? Bude se situace opakovat pravidelně?

Možná vám to příjde přehnané ale představa, že se nedostanu k penězům, protože systém banky je přetížený je nepříjemná a musím si kvůli tomu držet rezervní účet:( [Velkým bankám věřím, ale mBance ne - neberte to zle:)]
Navíc, když pak banka nahodí svůj systém zpět tak spousta lidí přistoupí (protože byl dlouho nedostupný) a znovu ho shodí a tak dále.

Dobrý den, jsem po operací očí a zatím se mi špatně se mi na počítači čte, přesto jsem se to snažila pročíst, ale nenašla jsem odpověď na mou otázku, tak prosím, pokud je to možné o odpověď. U eMaxu postrádám možnost platebního příkazu, ať hledám, jak hledám, nemohu to najít. Omylem jsem si z mKonta převedla na eMax více peněz, než jsem chtěla a teď si ten rozdíl nemohu poslat zpět, na účtě i chybí peníze na stržení plateb. Moc děkuji za radu

Diky, vsetko co delate je iste fajn a dobre, ale treba delat dulezite a podstatne veci. Jednou zo zakladnych veci a zakladom v bankovnictve je komunikacia a transfer platby so zahranicim, co v tejto oblubenej banke , ktorej som klientom uplne stagnuje ba povedal by som je vobec nefunkcny. Druhy dotaz mam na menu v euro korunach. Pre vela zamestnancov banky je to zahranicna mena, pojem okolite staty je pojem zahranicie prip. cudzina. Neviem, ci v dnesnej dobe kedy sa staty firmy a ludia spajaju je myslenie a nazory zamestnancov tak zaujimavej banky spravne. Dakujem za nazor Rozno

Pokud pracujete na zlepšení identifikace plateb, tak bych velmi ocenil možnost skrýt převody mezi mými účty (tj převody m-konto/emax) S nimi je transakční historie nepřehledná a suma výdajů nic neříká.

Díky za změny, většinu vítám. I když souhlasím s mnohými, že předdefinovaní příjemci se přidáním řádku s rychlými příkazy dost znepřehlednili... Ještě bych uvítala vylepšení u trvalých platebních příkazů: nemohly by se řadit (stejně jako předdefinovaní příjemci) podle nějakého názvu trvalého příkazu, nikoli podle čísla účtu? Číslo účtu pro mě má v podstatě nulovou vypovídací hodnotu, takže se dá orientovat jen podle názvu příjemce, který navíc nejde u hotového příkazu editovat... A roční trvalý příkaz není banalita, víte, co to stojí energie myslet každý rok na to, že musím vlézt do IB a "Provést znovu" loňskou transakci? Vaše rada problém jen o jeden rok posune...

Změny jako hezké, bohužel mi bankovnictví díky tomu přestalo fungovat na komunikátoru Nokia9300. Sice to v základu otevřu, ale je to celé nějaké rozhozené a stránka se v některých položkách načítá donekonečna. Hodláte podporovat komunikátory? Když už to máte v CSS, neměl by to být snad takový problém.

Uvítal bych možnost "schovat" účty s aktuálním zůstatkem 0Kč v IB

Rychlost IB

Máte někdo taky tak příšerně "rychlý IB" po novém releasu. Zkooušel jsem přes GTSN i přes ČRA a stíhám skoro uvařit kafe po každém kliknutí ....

co na to mBank?
TDub

zedna: otázka dobíjení mobilů pomocí mPeněz ukončena není. s operátory jednáme tak jako tak na více úrovních, takže se budeme snažit je o výhodnosti tohoto řešení přesvědčit.
liboro: podle mého názoru to bylo pouze otázkou včerejška a dnes se již situace neopakuje. první den po "ostrém startu" nové verze se připojovalo řádově více lidí než obvykle, z toho ta dočasná přetížení.

Díky za vše ! Jsem teprve čerstvým klientem (téměř v plenkách) mBank a budu, jsa věku vyššího, pravděpodobně využívat jen základní věci z celkové nabídky. Očekávala jsem banku jako jakýsi nepřístupný kolos kdesi ve virtuálním světě, a hle ! Člověčí řádky, tvořivý hloubavý přístup, živá komunikace, to fakt zahřeje u srdíčka. Jen tak dál !!!

Dobrý den,
mám velký problém s přehledností šablon, nyní předdef. příjemců....mám jich hodně a myslím že nebudu sám a něco tam teď najít dá zabrat. Nejsem proti, aby tam ty nové okazy nebyly (někomu se snad hodí) ale rozhodně je potřeba jiné přehledné uspořádání....úplně nejlépe, aby ty odkazy byly ve stejném řádku a nenabýval tím seznam a nutnost žhavit kolečko na myši :o) Dále bych změnu v tomto duchu uvítal i u seznamu účtů, tam to sice tak nevadí mám jich jen 6, ale původní stav byl bohužel lepší.
Jinak oceňuji snahu a vítám změny k lepšímu.....doufám, že vydržíte.

Jak uvádíte - doslovná citace: v případě plateb na zahraničních internetových obchodech se v naprosté většině případů NEJEDNÁ o převod na zahraniční účet – platíte kartou a to jde samozřejmě již nyní. Ale když chci poslat peníze na zahraniční účet, tak to asi kartou neprovedu a musím si založit účet u konkurence, kde to bez problémů funguje. To je takový problém tuto možnost zpoplatnit! Letos to nepůjde, v příštím roce uvedete, že se to posouvá na neurčito, tedy na nikdy.

Rád bych vyzdvihl další vlastnost systému která tu není tak úplně popsaná. A jsou to "lagy" IB. Bývalo rychlé ale po změně dochází k vylepšení, kdy se načítaná stránka naprosto zasekne - povětšinou v celou hodinu (10:00, 11:00 atd) což by mohlo znamenat, že si tam pouštíte nějakou zálohu či co a v tu chvíli to vymrzne.

Napsal bych to do fóra ale to by muselo fungovat posílání emailů při registraci.
Mohly byste s tím něco udělat? Nejlépe vypnout zasekávání?:)

@Adam: >>> [10,16,17] jak jsem psal u minulého blogu: pomocí mPeněz by to mohlo fungovat hned, ale to by museli operátoři chtít na takové řešení přistoupit. nedívím se kolegům, že nevidí nutnost vytvářet nové rozhraní a speciální funkci, pokud by to šlo jednoduše vyřešit i se stávajícím IB. <<< To tedy znamena, ze operatori mPenize odmitli a mBank to timto povazuje za ukoncene? Z teto odpovedi to tak vyznelo, ze tedy dobijeni kreditu nebude vubec. Prosim o informaci, zda je jeste nejaka nadeje, ze to nejak bude doreseno, at uz pres mPenize nebo v IB nebo jinak. Diky.

Já se těším na ty co-brandové kreditky :-)

roční trvalý příkaz opět nic ...je to ostuda

Dobry den, aktivitu odcenujem ale mam vyhrady hlavne na prehladnost zoznamu uctov, ktora sa zmenila na neprehladny chaos, hlavne ked mam viacej uctov. Prevody, historiu a sablony by som umiestni na koniec kazdeho riadku a hlavne pod seba. Pouvazujete o tom! S pozdravom
Jaro

[5 a další] - k "Bilančnímu mechanismu" (nebo to lze nazvat automatické převody mezi BÚ a SÚ nebo také Autosweep, jak je libo) - jeho primární nastavení bude probíhat prostřednictvím mLinky. Jak si to představit? Zavoláte na mLinku a řeknete: "Nastavte mi prosím automatické převádění prostředků mezi mKONTEM a eMAXem tak, aby při poklesu peněz na mKONTU pod 5000 Kč došlo k převodu prostředků z eMAXu do 5000 Kč. Naopak při částce vyšší než 15 000 kč převeďte vše navíc na eMAX." Předpokládám, že tato hodnota bude u většiny z vás relativně stálá a nebude nutné ji měnit každý den, takže v tom případě telefonát na mLinku není až tak obtěžující - a umožňuje nám to spustit tuto funkci dříve, než kdyby bylo nutné vytvářet pro ni novou žádost v IB. Samozřejmě se to nebude spouštět automaticky - pokud tuto funkci nebudete chtít, nemusíte si ji nastavovat.

[10,16,17] jak jsem psal u minulého blogu: pomocí mPeněz by to mohlo fungovat hned, ale to by museli operátoři chtít na takové řešení přistoupit. nedívím se kolegům, že nevidí nutnost vytvářet nové rozhraní a speciální funkci, pokud by to šlo jednoduše vyřešit i se stávajícím IB.


[25] zprávy z banky - je pravda, že někomu se jich mohlo objevit více, než je zdrávo - ale je to jednorázová záležitost. za tuto komplikaci se omlouváme.

[26] ano, toto je rozhodně oprávněná námitka. pokud jde o ty "historické" zprávy, tak tam je to logické, protože se vázaly na daný účet "automaticky". nicméně v nových zprávách je tato chybějící informace problém. je to jedna z věcí, které již řešíme.

Díky za vyjádření k zahraničním platbám. Sice mě nepotěšilo, ale aspoň už neslibujete něco, co ve skutečnosti letos neplánujete. To už je posun :)

Ve výpisu účtů prosim zrušte ty šedé čáry, které jsou pod každým názvem účtu. Spíše matou, než aby byly k něčemu dobré.

Na první pohled díky nim není jasné, zda volby "transakční histore" atd. patří k účtu nad nebo pod těmito volbami.

Můžete mi někdo říct, proč na titulní straánce mBank ještě pořád visí upozornění již proběhlou odstávku???

Připadalo mi logičtější, zobrazovat u účtu že jsou u něj nějaké nové zprávy z banky, než současný nový způsob zobrazování seznamu zamítnutých příkazů nahoře. Co je ale horší je, že po zobrazení všech zpráv vidím jen že dne x.y.z. byl zamítnut příkaz. Oproti předchozí verzi IB už nevidím komu byla ta zamítnutá platba určena a jaká to byla částka. A také mi vadí, že se nezobrazují zamítnuté příkazy jen ke konkrétními vybranému účtu. Takto je v tom pěkný zmatek (o zobrazení všech již dříve vymazaných zprávách ani nemluvím). Zde volám po návratu k původnímu systému práce se zprávami!!!!!! Navíc bych si přál, aby se na stránce zpráv z banky (někde uprostřed mezi názvem účtu a oznámením o posledním přihlášení) zobrazoval aktuální stav účtu, ať je jasně vidět, který/e ze zamítnutých příkazů si mohu dovolit znovu uhradit.

Ok, takze prvni pripominka, prvni co me naprudilo pro prihlasen do novyho IB je, ze jsem musel smazat as 100 zprav o zamitnutem prikuzu k uhrade ze SIPA za posledni rok. Jinak to tam akorat zabira misto a ucty jsou odsunuty dole a musim scrolovat. Prijde mi logictejsi zpravy uz prectene v tomhle okne nezobrazovat!!!

A můžu ty osobní údaje smazat? Uvítal bych ještě historii IP adres ze kterých se dotyčný přihlásil k účtu, tak jako to má Gmail. prosím prosím ;)

Mi to zobrazilo ve zpravach z banky nejakou neprovedenou transakci. Driv jak to nebylo videt, tak jsem o tom asi nevedel. Kazdopadne ted nevim co to jako melo byt za transakci a v te "zprave z banky" neni ani videt kteryho uctu se ta transkace tykala...coz povazuju za dost podstatnou informaci. Stejne tak informaci u uctu adresata. Jinak dobijeni mobilu mi nechybi, na to je dostatek jinych moznosti, kontokorent taky ne, rocni frekvence TP je jednou za taaak dlouho, ze to bych jetse zvladnul posilat manualne. Takze jediny co me trapi jsou zahranicni platby. Jelikoz jedu na podzim na rok do zahranici, tak si budu muset asi zalozit ucet nekde jinde jen kvuli tomu abych propojil penize na mem mKontu a uctu u tamni banky...to mi prijde lehce uchylne.

Tak inovované IB už fachá, ale na to fórum se nějak nedá dostat... :-) Asi nával děkovačů, či co.

Mrknete se na SK blog/forum.
Je tam v diskuzi spousta vecnych pripominek, co by se melo dodelat:
blog (diskuze pod clankem): http://www.mbank.sk/blog/... forum: http://www.mbank.sk/forum...

Proč se někdo z mBank k problému roční frekvence TP alespoň nevyjádří???

roční frekvence TP taky nic

A kontokorent zase nic...

A dobíjení telefonů taky nic...

Kredit do telefonu jde dobít v bankomatu jednoduchým příkazem, ale určitě by bylo pohodlnější dobíjet kredit přímo v našem IB. Škoda že to zatím není možné. nebo se také chystá změna?

Souhlasím s uživatelem Klient, rád bych na vašem (našem) IB uvítal dobíjení kreditu.

Budu držet pěsti, aby se vše zadařilo.

Všechny uvedené změny zní moc dobře, už se začínám těšit. CO se týče toho zbylého, alespoň víme co bude/nebude a doufám, že se vše časem podaří opravdu zavést. Jen ten mBilance přes mLinku si nedokážu teď představit, resp. co od toho mohu očekávat? No... uvidíme, snad to bude alespoň trochu použitelné...

Dobry den,

nabizite sice dost zmen, vetsina z nich ovsem vede k efektivite vasich systemu a nikoli k tomu, po cem volaji vasi zakaznici. Konkretne infomraci o zahranicnich platbach prijimam ponekud nelibe. Tuto funkcionalitu jste slibovali jiz od zalozeni mbank!

S pozdravem
Zbynek Riha

Řekl bych, že zavedení mBilans po poměrně zásadní změně úročení eMax a zpoplatnění dalších plateb eMax+ výrazně ztratilo na významu (o ovládání přes mLinku nemluvě). Ale popisované změny znějí slibně a velké díky Adamovi zejména za souhrnné vyjádření k podstatné většině zde diskutovaných problémů... :-)

Nastavovat mBilans pres mLinku je fakt velky prehmat! Ale jinak Adame diky za informace o tom, co muzeme/nemuzeme cekat v nasledujicich mesicich. Takto si predstavuji idealni formu informovani zakazniku o novych/(ne)planovanych vecech.

Dobrý den, jsem s nabídkou vašich služeb plně spokojen. Jediné co mi chybí je možnost dobíjení kreditu u mobilních operátorů.

Co mFondy? Slíbil jste mi na ně a na další otázky odpovědět v mailu, ale už sem se bohužel nedočkal.

Fondy koukám nikdo nechce .....

A na mbilans jsem se také těšil, ale pokud půjde obsluhovat jen přes mlinku tak tuto službu ani nezavádějte

Souhlasim s bojlerem, nemoznost zmenit si adresu byla fakt trapnost.
Souhlasim s ladinkem, zahnojit prehledne a funkcni IB grafickym balastem je volovina.
Souhlasim s Rukerem, delate si z lidi srandu.

Nesouhlasim s tim, abych za situace, kdy si ho nebudu moci sam nastavovat, dostal mBilans automaticky. Doufam, ze to tak nebude a bude to volitelne, ma-li to byt k0kotina obsluhovatelna jen pres mLinku, se kterou jsem dosud nemel, nemam a nikdy ani nechci mit nic spolecneho.

No jsou odhaduju dva zjevne duvody - optimalizace uroceni zakaznika (pri caste zmene by clovek mohl nastavovat prilis nizke zustatky na mkonte) a prozaicky - nutnost dobastlit to do IB.

Co Vás vede ke striktní obsluze mBilans přes mLinku? Jinak se už těším na pozitivní změny.

Změny určitě vítám. Mám jenom takový dotaz. Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, v čem je tak obtížné přidat do IB roční trvalý příkaz, když už nyní funguje měsíční a půlroční? Je to opravdu tak složité nebo si z lidí děláte srandu?
Já osobně toto zatím nepotřebuji, ale přijde mi směšné se o tom přes rok bavit na fóru místo toho, aby taková maličkost dávno fungovala...

Právě proto, že roční trvalák je BANÁLNÍ, už mohl dávno být. Těch vyloženě pár nutných člověkohodin bych vytěsnil i zkrácením svých obědů nebo méně častým chozením na záchod.

Dobrý den,
všechny změny, které zde popisujete se mi velice líbí a určitě to bude krok k lepšímu. Jen bych chtěl trochu varovat před grafickými změnami rozhraní IB, protože dosavadní IB je velmi jednoduché a srozumitelné, tak bych byl nerad, aby jste ve snaze změnit vzhled, ztratili tyto pro mě důležité vlastnosti. Nezapomeňte, že v jednoduchosti je síla a právě ta jednoduchost se mi u Vás líbí.
Držím palce, ať všechny úpravy fungují jak mají.

možnost změny osobních údajů vítám, to byla asi největší pakárna...