zpátky

Čtěte: Sjednocení formátu čísla účtu

Vážení klienti,

Rádi bychom Vás informovali, že v  současné době na základě Vyhlášky č. 62/2004 Sb. sjednocujeme pravidla pro používání předčíslí v číslech účtů.

Z tohoto důvodu bude při provádění platebního styku základní desetimístná část účtu doplněna o předčíslí ve formátu 670100.

Číslo účtu se tedy bude zobrazovat ve formátu  670100 - XXXXXXXXXX / 6210 (předčíslí - desetimístné číslo účtu / kód banky).

V této souvislosti si Vás dovolujeme požádat, abyste příjemcům, kterým povolujete provádět inkaso z Vašeho účtu, případně příjemcům Vašich pravidelných plateb, tuto změnu co nejdříve nahlásili. Učiňte tak, prosíme, nejpozději do 1. 2. 2010, aby bylo vyloučeno jakékoli zpoždění plateb. Po této lhůtě již nebude možné, aby si příjemce v případě, že jeho žádost o inkaso nebude obsahovat výše uvedené předčíslí, peníze z Vašeho účtu zinkasoval.

 

Aktualizace k 3.11.2009:

Co to bude znamenat v praxi pro klienta?

Jednorázový nebo trvalý příkaz k úhradě:

Příchozí do mBank – pokud platby přijímáte, nic se nemění. mBank přijme platbu i v případě, že odesílatel předčíslí Vašeho účtu nezadal – systém mBank automaticky předčíslí připojí.

Odchozí z mBank – všechny transakce budou automaticky odcházet s předčíslím, tedy ve tvaru 670100 - XXXXXXXXXX / 6210 (předčíslí - desetimístné číslo účtu / kód banky). Příjemcům Vašich plateb (např. jiné banky, splátkové společnosti, atp.) budou peníze bez problémů připsány. Někteří příjemci ovšem nebudou umět příchozí platbu od Vás identifikovat, proto doporučujeme je o změně formátu čísla účtu raději informovat.

Inkaso: 

Příkaz k inkasu – klient musí informovat společnost/fyzickou osobu, od které peníze inkasuje, že se mu změnil formát čísla účtu. Daná společnost/ fyzická osoba si tak ve svém povolení k inkasu musí nový formát nastavit.

Povolení k inkasu – klient musí informovat společnost/fyzickou osobu, která si od něj peníze inkasuje, že se mu změnil formát čísla účtu. Daná společnost/ fyzická osoba si tak ve svém příkazu k inkasu musí nový formát nastavit.

 

Aktualizace k 4.11.2009:

Proč přistupujeme ke změně formátu čísla účtu?

mBank dosud akceptovala, že někteří klienti neuváděli u formátu čísla účtu taky předčíslí. Po konzultaci s Českou národní bankou uvádíme používání předčíslí v čísle účtu do souladu s platnou Vyhláškou č. 62/2004 Sb. Číslo účtu je tedy nově nutné uvádět ve formátu  670100 - XXXXXXXXXX / 6210 (předčíslí - desetimístné číslo účtu / kód banky)

Kdy mám změnu provést?

Ke změně dojde 1.2.2010. Proto žádáme klienty, aby o této změně příjemce plateb informovali. 

  •  u povolení k inkasu tak můžete učinit kdykoliv od 1.11.2009 do 31.1.2010 – v tomto období budou funkční oba formáty čísla účtu, ať už s předčíslím nebo bez něj
  • u příkazu k inkasu /týká se cca 150 klientů v mBank/ odcházejí požadavky z mBank do 31.1.2010 bez předčíslí, od 1.2.2010 s předčíslím. Proto doporučujeme změnu nahlásit po přijetí posledních lednových plateb
  • jednorázové i trvalé příkazy k úhradě odcházejí z mBank do 31.1.2010 bez předčíslí, od 1.2.2010 s předčíslím. Proto doporučujeme změnu nahlásit po provedení posledních lednových plateb

O všech výše uvedených změnách budeme všechny klienty informovat samozřejmě nejen prostřednictvím našich webových stránek, ale také e-mailem a zprávami v Internetovém bankovnictví.

Za tým mBank

Pavla Renčínová Tomáš Veselý / mBank
produkty
tomas.vesely -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (120)

Vložit komentář

To Ben: A ty jsi pěkný --- editováno urážka ---.

Tohle je vážně k podělání! Tak nakonec měli pravdu starý mBankovéí psi, který před víc než rokem doporučovali dodržovat to co je napsaný v potvrzení o zřízení účtu. Ještě že sem na ně dal a používám od pořátku předčíslí a teď sem v pohodě. mBanka = banka vedená a spravovaná diletanty!!!

Omlouvám se za double.

Co považuji za tragické je, že mě nikdo o této změně neuvědomil, přesto, že mám několik povolení k inkasu a zrovna minulý týden jsem další dvě přidal (a to bez předčíslí v duchu předchozích informací). V době, kdy informace už více než měsíc visela na blogu nebyl nikdo v mBank schopen obeslat klienty emailem a upozornit je.

Co považuji za tragický nedostatek je, že mě nikdo o této změně neuvědomil, přesto, že mám několik povolení k inkasu a zrovna před týdnem jsem zavedl další dvě (bez předčíslí). A to byla informace o povinném předčíslí už teoreticky měsíc na webu. Jen jsem prostě neměl to štěstí a nečetl pravidelně blog.

mam smlouvu ( potvrzeni o zrizeni uctu) bez predcisli , pribuzni s predcislim-mladsi smlouvy. vi mbank kolik smluv
bez predcisli uzavrela? bez predcisli ve smlouve znamena v IB - 000000 ? jaktoze mam v IB predcisli
ve formátu 670100 ? kdo to vi, odpovi.

Blog samozřejmě není jediným komunikačním kanálem. mBank využije dostupné kanály tak, aby zajistila rozšíření informace všem klientům. Jedná se zejména o komunikaci prostřednictvím e-mailu a zpráv v Internetovém Bankovnictví.

S pozdravem
TV

Už je tomu tak, mBank s klienty komunikuje přes blogísek

Muzete me prosim vysvetlit, proc informace o povinnem uvadeni predcisli neprisla jako oficialni zprava v internetovem bankovnictvi? Zcela nahodou jsem se o tomto blogpostu dozvedel ve foru, pricemz oboji povazuji za tlacharny (kterymi se nehodlam pravidelne prehrabovat), nikoliv za oficialni komunikacni kanal.

mBANKa musí předčíslí mít.
mBANKa neustoupí.

Takže všechny stesky, nadávky a ostatní vyjádření jsou zbytečné.

mBANKa má cca 250 000 tisicí klientů
mBANce dochází totiž číselná řada (pro to množství eMAXů a eMAXplusů a mKONT)
i to je jeden z důvodů, proč nenasadily zatím mVKLAD (s úročením 2,4 %)

Re na cislo komentare 97:
>Navrhuji se podívat na stránky ČNB - http://www.cnb.cz/cs/plat...
>Tam je pěkně uvedeno, že plný formát čísla účtu je 123456-1234567890/1234, tzn. povinně >obsahuje i předčíslí.
NEvim kde jste vzal ze je predcisli povinne? V tabulce je hodnota "0/6n", kde cisla vyjadruji minimalni a maximalni delku.
A podle meho 0 snad stale jeste znamena nic, tj. predcisli nemusi mit zadny znak, tj. nemusi byt pouzite!!!

Takze opravdu nechapu mBANKu, proc ho pouzila kdyz zadne druhy uctu nema (jako jine banky sporoziro atd.)
Navic predcisli neni podle meho rozhodne v tak malem poctu klientu potreba. Snad si nemysli, ze budou mit vice klientu, nez jim umoznuje 10-mistne cislo? To nekdo spadl ze zidle.
Maji asi pres 200 tis uctu tak k cemu potrebuji predcisli, kdyz je navic vsude stejne. Fak akorad birokracie, nic vic.

Ještě malý dodatek. Bylo by žádoucí, aby se mBank včas a jednoznačně vyjádřila k tomu, jestli bude i od 1.2.2010 nadále správně zpracovávat příchozí platby do mBank a pořadavky na inkaso z účtů mBank i v případě, že předčíslí nebude protější stranou uvedeno, tedy stejně jako dosud (tj. jako by bylo uvedeno předčíslí 670100). Pokud ano, 99% klientů nebude muset měnit nic, pokud ne, bude to jen další svědectví o vztahu banky ke klientům, o němž si boužel už dávno žádné iluze nedělám.

Říká se, že nejhorší smrt je z vyděšení. Přečtěte si příspěvek 27 a zachovejte klid. Upravte si jen příkazy k inkasu (tedy když vy inkasujete z cizího účtu na svůj, což asi dělá minimum klientů). Příchozí platby a standardní SI dokáže mBank podle mého názoru identifikovat i nadále bez ohledu na to, bude-li předčíslí uvedeno nebo ne (umí to teď, tak to snad rušit nebude, to by od ní byla levota). U trvalých příkazů používá většinou příjemce k identifikaci platby variabilní a popš i specifický symbol. Pouze tedy u těch TP, kde jste ho nemuseli použít, je třeba zbystřit. Pokud jde o SIPO, tam už vůbec není co řešit, sipo má svoje jednoznačné spojovací číslo, které musíte uvést při zřizování speciálního souhlasu s inkasem SIPO, a to se nemění. Poště je jedno, která banka a z kterého účtu to zaplatí. Je starostí mBank, aby vám SIPO fungovalo.

mne se zda ze je vsechno jasne.Bezne platby bez potizi u svoleni a prikazu k inkasu zmena . Ale se sipo jak to mi reknou na poste nebo 800 10 55 10

Jen doplním Zivana (můj text je s diakritikou).
Ivana_mBank:
> Používat číslo účtu bez předčíslí je asi jako volat bez předvolby, Je to krásné a
> jednoduché, ale časem můžete narazit na komplikace.

Cislo uctu bez predcisli = predcisli "000000" a komplikace nemohou nastat.
Čistě formálně se jedná o dvě čísla jednoho účtu - jedno s předčíslím 670100 a druhé s předčíslím 000000. (Podobně je to u Fia s kódem banky - jeden účet má různé kódy banky - pak se účet tváří např. i jako slovenský apod. Ale účet je to jeden.)

> Zavedení povinného předčíslí byl logický a správný krok, který bohužel nebyl učiněn dříve.
> To potvrdí každý, kdo už nějakou dobu pracuje bankovnictví.

Po takove dobe ho spousta lidi pouziva a dalsi spousta lidi ho nepouziva, pak jakakoliv zmena nastve dost lidi. A misto omluvy, ze misto "zruseni" predcisli je tu vymluva na vyhlasku a pak na vyjadreni CNB.
Logickým krokem by bylo dodržení slibu (odstranění předčíslí) a povinné předčíslí 000000. Někteří klienti totiž mají oficiálně číslo účtu s předčíslím a někteří bez. Takže se u části klientů bude jednat o změnu čísla jejich účtu. Pak už je jedno, která část změnu provede.

> Důvod je jednoduchý: Předčíslí je nutné, protože dva různé účty se mohou lišit
> právě a jenom tím předčíslím, například při platbě různých druhů daní.

Tohle neni duvod.
Účet bez předčíslí má prostě předčíslí 000000 a tím je jasně dán (v případě mBanky je to stejný účet jako s předčíslím 670100). A mBance tento stav nebrání účty s jinými předčíslími zakládat a vést. Pokud někdo uvede jiné předčíslí (např. 100100), jedná se o jiný účet a platba se vrátí (pokud tento účet s tímto předčíslím nebude založen).

Pokud chcete vyvrátit domněnku o výmluvách, tak prosím o zveřejnění toho "vyjádření ČNB". Po zveřejnění by mBance mohl poradil nějaký právník, jak vyhovět ČNB a přitom předčíslí zrušit (a nebo používat obě čísla pro jeden účet). A to je přece cíl mBanky...

nějak to nechápu, číslo účtu mám již od počátku takhle dlouhé, jak je dlouhé či o pár znaků kratší je mi jedno, stejně bych si ho nepamatoval, pro platby stejně většinou používám šablony, pokud by se mělo něco měnit v nich, tak by to mohla udělat mBank automaticky tak jak bude potřeba, doufám, že každá banka bude používat pouze jedno předčíslí.
ale na druhou stranu jsme v Čechách, kde se vysoká škola vystuduje za dva letní měsíce, tak proč neudelat bordel v platebním styku, něco funguje? je to třeba změnit v zákoně, třeba zas někomu něco kápne.
Jinak služby banky OK, nemohu si stěžovat, týmu mBank dík.

Ivana_mBank:
> Používat číslo účtu bez předčíslí je asi jako volat bez předvolby, Je to krásné a
> jednoduché, ale časem můžete narazit na komplikace.

Vymluva, cislo uctu bez predcisli = predcisli "000000" a komplikace nemohou nastat, pokud mBank nezacne pouzivat stejna cisla uctu s jinym predcislim.

> Zavedení povinného předčíslí byl logický a správný krok, který bohužel nebyl učiněn dříve.
> To potvrdí každý, kdo už nějakou dobu pracuje bankovnictví.

Podle me je hlavni problem v tom, ze mBank 2 roky nedokazala nic udelas se situaci, kdy se pouzivalo predcisli a zaroven se mluvilo o zruseni. Po takove dobe ho spousta lidi pouziva a dalsi spousta lidi ho nepouziva, pak jakakoliv zmena nastve dost lidi. A misto omluvy, ze misto "zruseni" predcisli je tu vymluva na vyhlasku a pak na vyjadreni CNB.

> Důvod je jednoduchý: Předčíslí je nutné, protože dva různé účty se mohou lišit
> právě a jenom tím předčíslím, například při platbě různých druhů daní.

Pokud by se zmenilo predcisli mKonta na "000000", tak se daji vytvaret dalsi ucty s jiym predcislim. Tohle neni duvod.

>Zavedení povinného předčíslí byl logický a správný krok, který bohužel nebyl učiněn dříve. To potvrdí každý, >kdo už nějakou dobu pracuje bankovnictví.

Ještě, že celou dobu bylo ve FAQ něco jiného, pracovníci banky taky hlásali něco jiného, je vidět, jak to tam máte krásně všechno mezi sebou dohodnuté ...

mohu se tedy zeptat, jak to bude s prevadenim penez napr. na Paysec, kde specialne u mBank vyzaduji cislo uctu bez predcisli ?

Poslat zprávu

Používat číslo účtu bez předčíslí je asi jako volat bez předvolby, Je to krásné a jednoduché, ale časem můžete narazit na komplikace.

Zavedení povinného předčíslí byl logický a správný krok, který bohužel nebyl učiněn dříve. To potvrdí každý, kdo už nějakou dobu pracuje bankovnictví.

Důvod je jednoduchý: Předčíslí je nutné, protože dva různé účty se mohou lišit právě a jenom tím předčíslím, například při platbě různých druhů daní.

PeTe: Banalitka to není. Já nebudu platit 500 Kč České spořitelně (za změnu inkasního účtu u hypotéky) pokaždé, když si v mBank někdo začne hrát s čísly účtů. Kdyby byla změna zadarmo, tak držím hubu a krok. A takhle si následky musí nést ten, kdo to způsobil.

Ja se vam divim, proste to tak bude a tecka. Pokud jste neschopni si takovouto banalitku zaridit, tak byste meli uvazovat o tom, ze si konta v bankach uplne zrusite. Budte radi, ze mBanka je takova jaka je a ze nemusite mit penize treba u KB, CS, CSOB a podobnych desnych ustavech. :)) P.s. vubec bych se nedivil, kdyby vetsina pisalku patrila k tem, co neustale premysli, kam by penize presunuli, aby meli na ucte o desetinu procenta vetsi urok :-))

si delate prdel ne? nemelo se nahodou to priserny predcisli uplne odstranit?

Navrhuji se podívat na stránky ČNB - http://www.cnb.cz/cs/plat...
Tam je pěkně uvedeno, že plný formát čísla účtu je 123456-1234567890/1234, tzn. povinně obsahuje i předčíslí. A to předčíslí je součástí kódu IBAN, který nejspíš v (blizké???) budoucnosti budeme používat povinně i pro domácí platby.

To, že některé banky předčíslí neuvádějí, neznamená, že neexistuje, jen je "000000".

Když se ti to předčíslí nelíbí, tak běž prostě do jiné banky, kde ti to předčíslí možná nedají, akorát tam budeš muset asi platit poplatky.

:-( Souhlasím s Jaradou, proč to neuděláte jednodušší tím, že to předčíslí zrušíte úplně, v dnešní době si mám pamatovat tolik čísel, že už jsme z toho na prášky a pak se divíte, že si lidi i pin píšou na kartu, a Vy teď ještě přidáte, že si mám pamatovat krom čísla účtu i předčíslí, kdyby jste neměli účet pro obyč.lidi bez poplatku, tak jdu jinde, to mi věřte!!!!!!!

markot: To je blbost, viď :-) to systém nemůže automaticky připojit předčíslí i k inkasním platbám? Ale to by asi bylo moc jednoduché.

george.george: Přeplatky by snad měli posílat jako standardní bankovní převod a u těch se nic nemění - viz věta: "Příchozí do mBank – pokud platby přijímáte, nic se nemění. mBank přijme platbu i v případě, že odesílatel předčíslí Vašeho účtu nezadal – systém mBank automaticky předčíslí připojí."

Nepoužívám inkaso/SIPO, pouze TP na RWE a ČEZ. Co budu muset ošetřit je dát jim správné číslo pro přeplatky (celkem 4 x). Na RWE to dám mailem

U CEZ jsem to zmenil ve virtualni obchodni kancelari behem 5 minut :-/

Vážený Milane1:když píšeš něco pro rýpaly,tak já dodám že u pražské plynárenské jsem elektronicky zadával inkaso v červnu tohoto roku,a až teprve tento měsíc došlo ke zprovoznění ze strany plynárenské,takže bude zázrak když jsem jim včera napsal o této změně jestli to stihnou.Nepochopím proč to většina firem nemá jako Vodafone a Ufon,kde jsem změnu udělal v samoobsluze během minuty.A u mojí elektrárenské-Bohemia energy to také jde elektronicky,tam to trvalo ale jen dva měsíce:-)))

mBanko, mBanko ... Tvoje popularita velmi rychle klesá :-(
Už si ani nevzpomínám, kdy jsi naposledy uvedla nový produkt (pro nás - pro klienty), nebo kdy jsi něco vylepšila.
Ale nezapomenu na Tvoje mlžení ohledně 2% pokutičky za konverzi měn, na neustálé výmluvy ohledně ročního trvaláku. A nejvíce Ti ublížilo zřízení E-MAXuPlusu (a tohle je další hřebíček do rakvičky ...).

Nemyslíš, že by už bylo na čase spustit "krizovou komunikaci" a uvedení alespoň jednoho pozitivního produktu pro nás - pro klienty?

Poznámka:
To výše uvedené oznámení na mne spíše působí jako jakési rychlé a nouzové vyřešení interního "programátorského" problému (možná to i souvisí s optimalizací nákladů na programátory)

Podle mého názoru by se článek měl přepsat - přece není pravda, že by se plátce identifikoval podle účtu - k tomu slouží variabilní symbol, spec.symbol a textová poznámka (alespoň podle výše napsané vyhlášky) - když něco zaplatím z jiného účtu se správným VS, tak se nic neděje. Jediné co si budou někteří muset změnit (nebo zkontrolovat) jsou příkazy k inkasu u protistran a k tomu navázané povolení inkasa v mBank -podle mne bude stačit informační email o doplnění předčíslí - pro rýpaly typu na CEZ a RWE si musím brát dovolenou - nemusíte - už existuje elektronická obsluha u těchto dodavatelů energie.

Celá takhle akce vznikla IMHO kvůli novému Zákonu o platebním styku. Za určitých okolností může člověk žádat zpět vrácení peněz, které mu byly strženy přes inkaso. Viz § 103. Tahle změna má zabránit tomu, aby mBank peníze vracela.

Vaše zdůvodnění v aktualizaci 4.11 "Proč přistupujeme ke změně formátu čísla účtu?" jsem tedy nepochopil. Vyhláška určitě nenutí banky používat předčíslí. Proč tedy píšete, že vás nové vyjádření ČNB nutí ke "sjednocení formátu u všech účtů, a to s předčíslím"? To by to nešlo sjednotit bez předčíslí? Vždyť to je přání snad většiny klientů a i vy uvádíte, že jste na celkovém odstranění předčíslí pracovali. To jste už pracovat přestali?

Dík. U mne mají všechny příkazy VS, ale pokud tomu u někoho není a příkazů má deset a více, dobrá "zábava". Myslím, že stále zůstává "záhadou", zda tento stav je vinou mBank, ať už dříve nebo nyní, nebo ČNB...?

Ad aktualizace 4.11. "Nové vyjádření ČNB odkazující na Vyhlášku č. 62/2004 Sb. nás teď ovšem nutí ke sjednocení formátu u všech účtů, a to s předčíslím."

Prosím o vysvětlení někoho z mBank, zda vás nutí "jen ke sjednocení", nebo zda ČNB bazíruje právě na předčíslí. Tedy zda a proč by zrovna ČNB vadilo úplné odstranění předčíslí. Může to totiž vypadat tak, že je to prostě jednodušší mj. pro klienty, kteří předčíslí uvádějí. Díky za odpověď.

udiv: ale kdepak, odchozi platby z mBank jsou identifikovany pouze cislem uctu bez prefixu (viz muj test a prispevek na mForu). A podle vyjadreni mBank tak bude az do 1.2.2010. Takze pokud te nekde idetifikuji podel cisla uctu a ne podle VS, tak muzes mit po 1.2.2010 problem.

Asi abys nevyšel z údivu :)

To jsem tedy zvědav, jestli i ostatní banky budou nuceny opět zavádět předčíslí....

Chválím za snahu postupně(?) vyjasňovat věc. Ale: odchozí platby přece již teď mají předčíslí, to nezáviselo na klientovi. Proč mám informovat příjemce trvalých příkazů? Navíc, (většinou?) příkaz obsahuje variabilní symbol pro jasnou identifikaci.

Prvni klienti maji smlouvy, kde je uvedeno cislo uctu i s predcislim. Pozdejsi maji zrejme smlouvy, kde neni uvedeno predcisli. Budete tedy menit smlouvy? A kdyz na zmenu klient nepristoupi, tak mu ucet zrusite?

Je tak slozita zmena, kde se predcisli zrusi? :(

Bude jeste veselo...

A to už je vážně takový problém informovat inkasující subjetky aby změnu provedli sami automaticky všem? Od Spořky jsem sice odešel, ale tam když měnili čísla účtů a to zcela zásadně - z jednoho čísla pobočky a klienti měli jen svůj specifický symbol, tak jsem jako klient NIKDE NEMUSEL žádnou změnu hlásit. Holt to nejsou takoví amatéři jako vy mBankéři. Co dodat, i účet bez poplatků něco stojí, když ne peníze tak aspoň nervy. Měli by jste se nad sebou aspoň zamyslet než n.a.s.e.r.e.t.e hodně lidí.

Podle mého názoru si chtěla mBank počátek svého působení zjednodušit a tím si ho naprosto zbytečně zesložitila. Myslím si, že na počátku měl systém problém s (neuvedenými) úvodními nulami u čísla účtu/předčíslí a tak zvolili nejzoufalejší formát s předčíslím "v plné palbě" a číslo účtu taktéž - všem začíná číslo účtu číslicemi 22 a pak je už řada nul.
Místo této tragikomedie s předčíslím jsme mohli mít šestimístná čísla účtu (a ti rychlejší i třeba třímístné).

Dobrý den všem,

Vzhledem k velkému počtu vašich dotazů jsme se rozhodli odpovědět formou rozšíření původního článku. Informace proto najdete přímo v blogu samotném, viz výše. Příspěvky, která neodpovídají pravidlům věcné diskuze a jsou vulgární, jsme odstranili.

S pozdravem
TV

Tady bude jeste veselo. Uz i mHujeri se bouri :))

aktualizace jasná je (raději všem oznámit), ovšem nereagujete na porušení Vašeho dávného slibu, že se pracuje na odstranění předčíslí. Anebo platí "sliby se slibujou, blázni se radujou"?

Od kdy tyto změny platí? Jak mám informovat společnost, která peníze z mého účtu inkasuje, když nevím od kdy tyto změna platí!

já radši dělám věci hned,tak jsem to kde to šlo prostě změnil.Pokud by náhodou někdy otočili a zas to bylo nutno změnit,tak to už bych to zrušil a zavedl bych si je u druhého účtu v jiné bance.

Fuj!

Je zajímavé, že u povolení k inkasu jsem u protistran již před rokem nahlásil číslo účtu i s předčíslím a dodnes to funguje. Jak tady čtu, někteří (asi většina) hlásili účty bez předčíslí a také vše funguje. Je ta změna tedy opravdu tak nutná? :-o

Jinak, presne jak pise Libor, s tim precislovanim bych taky jeste pockal az tak na prelom ledna a unora. Laskave si uvedomte, ze tahle v podstate otevrena a ferova banka s gustem v pulce veci otoci o 180 stupnu, tak kdyby se to nahodou za mesic zmenilo, abyste tu zase priste nenadavali, ze uz to mate hotovy a musite to vracet.
;-)

A vono to tak snad neni?
;-)

a mail nebo dopis nebude? Kolik lidi co maj mBank si ctou tyhle debilni blogy? Ja jednou za 100 let. Panove, jste na jinem levelu. Kdyz jste zacinali, tak to takhle mozna slo delat, ale mate 250 000 uctu. To je uz dost. Meli by jste se probudit a zacit komunikovat s klientem na urovni. Takhle to vypada, ze to bastlite nekde na kolene

Do 1.2.2010 je dost casu, takze bych ted hned zmeny neresil. Kdo si pocka, ten se docka.

Tak ted sem změnil inkaso u Vodafone a Ufona-bez problému.Pražské plynárenské a Bohemia enrgy sem okopíroval vaší zprávu a poslal mailem,běhat nikam nebudu,bud to změněj nebo když ne,tak at pošlou pak složenku.U O2 to nějak v samoobsluze nějak hapruje,budu muset volat na zákaznickou linku.
Moc děkuji vážení z mBanky za způsobené potíže,protože sami máte v návodu k inkasu doslovně napsáno-zadávejte číslo účtu bez předčíslí!!!Tohle se vám povedlo,díkes profíci:-(((((

Tak to je špatné. Myslím, že by bylo slušností aspoň říct, kvůli čemu se takovéhle IMBECILNÍ ÚPRAVY dělají. S vytahováním pět let staré vyhlášky to působí hodně komicky. Že by ta kampaň měla za cíl přivést aspoň tolik lidí, kolik odejde?

Vážení,potvrdil se hodně blbý vtip.Já sem taky všude nastavil inkasa dle vašeho doporučení bez předčíslí.Již sem psal,někde jako u Vodafone to je lehké změnit,ale molochy jako ČEZ,Plynárenská a jiné společnosti,tam je to na dlouho a nepříjemné běhání či dopisování.VY JSTE DOPORUČOVALI ZADÁVAT INKASA BEZ PŘEDČÍSLÍ,ODPOVĚDNOST BY MĚLA BÝT NA VÁS A VY BY JSTE MĚLI SAMI KONTAKTOVAT VEŠKERÉ BANKY,ELEKTRÁRENSKÉ A PLYNÁRENSKÉ SPOLEČNOSTI,MOBILNÍ A PEVNÉ OPERÁTORY ATD S TÍM ŽE SE ZMĚNÍ TVAR ÚČTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No Adame, tak skoro jste to trefil, ale 1% to určitě nebude.

Co to na nás zase zkoušíte? V popisu inkasa na mKontu je stále:
Upozornění: Pokud zadáváte povolení k inkasu ve prospěch účtu v mBank v jiné bance, používejte prosím číslo účtu bez předčíslí, tedy ve formátu: 22XXXXXXXX/6210.
Takže nyní jsou UPLNĚ všechny inkasa špatně. To co jste zrovna vymysleli je snad blbý vtip a děláte si z klientů jen srandu. Fakt profesionální. Když měnit číslo účtů tak jiného ústavu.

Dobrá, tak jsme se tedy dozvěděli více, ale opět bez vysvětlení, omluvy nebo čehokoliv podobného. Předčíslí jsem nikde neuváděl, protoze jste na VASICH internetovych strankach psali, ze se bude rusit. Tak proc kurnik ted se to meni. Tohle nas zajima. Dlouhodobe mBank predstavuje urcitou strategii a najednou rup ho, bum ho a je to uplne jinak. Jak Vám máme duverovat, kdyz nekolik let tvrdite, ze predcisli neni podstatne a najednou nam nachystate takovoudle debilovinu. Kdo mi z Vas z mBank tymu zaplati dovolenou na to abych si pojezdil po pobockach CEZu, RWE, ... apod.? Nikdo!!! Bez jedineho vysvetleni ani omluvy, tak mi laskave polibte vite co. Tady koncim.

Tak tak. Potvrdila se ta horší varianta. Změna se dotkne velkého množství klientů. A v mém případě to znamená poplatek 500,- Kč pro Českou spořitelnu za změnu inkasního účtu. To je špatné, velmi špatné. mBank by to ještě mohla zachránit tak, že by kontaktovala ostatní finanční ústavy a dohodla s nimi automatickou změnu.

Takže tu máme aktualizaci a mBank nám skutečně připravila neskutečnou pakárnu. :-(

> Ale pokud sem dobře pochopil Adama,tak se to týká pouze když já inkasuji
> z jiné banky ve prospěch mKonta

Takhle jsem Adama taky pochopil a to by se dalo skousnout - i když i tak u některých trvaláků je třeba informovat příjemce (typicky když platím koncesionářské poplatky ČT a ČRO přímo), což by nebylo zas tak pracné, jen obtěžující - tomu by napovídala i formulace z článku "Číslo účtu se tedy bude zobrazovat ve formátu".

Ale pořád nemám jistotu, koneckonců i Adam odpovídá trošku nejistě "myslím, že" a "pokud se pletu" - chtělo by to jasné a přesné stanovisko člověka z mBank, který ví přesně co je obsahem změny.

Za tohle mBanko VELKÝ PALEC DOLŮ. Su jinak až na pár detailů spokojenej, ale tohle je ukázka jak NE!

Halóóóóóóóóóóóóóó - je tam nekdo? Slysi nekdo v mBank zoufaly hlas oveček? Tak odpovi uz doprcic nekdo seriozni a pokud mozno fundovane? Ocekavam dopis nebo mail kde bude vse vysvetleno. Tohle prece neni mozne. Pane Veselý nezlobte se na me, ale takoveho ignoranta jsem jiz dlouho nevidel.

No jak vidno, netrvalo dlouho a styll "mrtvý brouk" už je doma i tady :(

Trvaláky si myslím nemusíš měnit,plynaři a jiní si tě evidujou dle variabilního symbolu což je většinou číslo tvé smlouvy.Mám ještě účet u jiné banky a někdy nějakou platbu zaplatím z toho druhého účtu a vše je v poho.

No podle toho co se v tom clanku pise, snad budu muset i menit trvale prikazy do jinych bank, protoze si me eviduji pod urcitym cislem a kdyz jim to dojde zmenene tak jsem v haji. Coz je tak 8 zmen v prikazech a hlavne u tech plynaru, apod. Zrovna jsem to predelaval kvuli zmene adresy, me snad klepne, fakt. SNad jsem u vetsiny dal i predcisli.

No zrovna na tohle by měli reagovat a uvést vše na pravou míru.A jelikož sem se ted dvě hodiny nudil,tak jsem zkusil dodat předčíslí k účtu u inkas kde to jde v pohodě.Takže u Vodafone to je provedené za jednu minutu,jen kliknout na změnu inkasa,to samé u Ufona a O2.Tak jsem si pro jistotu předčíslí dodal,bud to bylo zbytečné,když ano tak to neuškodilo:-)))))

Skoda, ze tu nikdo z mBanky nereaguje.
Uz to neni co to bývalo - od dob co odesel Zbiejczuk komunikace se zákazníky - minimálně tady na webu - velice vázne.

Jednoduše mám zato, že to teď nemá kdo dělat a nikdo to dělat ani nechce a nebude.
Jen si přeju aby se z mBank nestala taková ta obyčejná banka co všechny ignoruje a tu a tam vydá PR zprávu jak moc je všechno v pohodě a klienti jsou neskonale spokojeni...

Nejspis zase jeli na nejakej fotbal nebo grilovacku. Vydrzte do zitra, nejdriv se tu pochlubi tim, jak si tu cestu skvele uzili, a hned potom se pozitri budou venovat vasemu problemu. Vsechno ma svuj cas a predbihat se nema.
;-)

No tak, ja mam slabost pro chyby druhych, ale tohle uz je fakt moc... To neni nikdo z mBank schopny za cely den dat uspokojivou odpoved, jak to tedy je, nebo alespon tuhle naprosto zmatecnou zpravu stahnout??? Podle všech indicií je tu výše uvedeno naprosto zmatečné oficiální vyjádření a lidem v mBank je to buřt??? Tak tu místo těch bláblolů výše napište: "Pardon, zatím jsme sami zmateni, jak to ve skutečnosti bude. Omlouváme se, přesněji se vyjádříme, jakmile to bude možné". Tohle jednání je naprosto nedůvěryhodné, což u banky - klobouček nechám na hlavě...

Dobrý den,prosím,co vyjadřuje předčíslí 670100 ?Děkuji S.N.

Ale pokud sem dobře pochopil Adama,tak se to týká pouze když já inkasuji z jiné banky ve prospěch mKonta,naopak Tomáš píše že všem kterým sem dal svolení k inkasování z mého mKonta musím nahlásit tu změnu a všady to změnit o předčíslí:-)))))))))

ty jo,tak jak to je....já třeba dal svolení 6 firmám k inkasu z mKonta,dal sem ho bez předčíslí,páč se dříve psalo že pracují na odstranění toho předčíslí.Pokud toto u všech těch firem budu muset měnit,tak potěž,u Vodafone to jde celkem snadno,ale ČEZ,to je na rok,plynárenská-to samé.Prosím aby někdo již odpověděl zcela jasně,omlouvám se ale ani já nejsem z příspěvků obou pánů mnoho moudrý.A pochybuji že se to týká 1%lidí

!!! Bez ohledu na vše, je neuvěřitelné, že den poté, kdy banka zveřejní zmatečnou zprávu a pod ní je množství nesouhlasných a o vysvětlení žádajících příspěvků, banka nen9 schopna doplnit jasnější zprávu.

Obávám se, že oba pánové z mBank pletou dohromady souhlas s inkasem a příkaz k inkasu. SI = já souhlasím, aby z mého účtu někdo jiný inkasoval. PI = někdo jiný souhlasil, abych já inkasoval z jeho účtu. Takže teď chci vědět, zda předčíslí musím uvádět u SI nebo PI.

Podle informace zbiejczuka ("kdo musí něco měnit? pouze ten, kdo má v mBank příkaz k inkasu (tedy protistrana má účet v jiné bance a tam má povolení k inkasu z mBank") se to pouze tyka tech, co provadeji inkasni prikazy z jinych uctu.
To by nebylo tak hrozne, alespon pro me.

Podle informace pana Veseleho ("příjemcům, kterým povolujete provádět inkaso z Vašeho účtu, případně příjemcům Vašich pravidelných plateb, tuto změnu co nejdříve nahlásili") se to ale tyka i povoleni inkasa z mKonta.
To by bylo horsi. Znamenalo by to, ze budu muset u vsech, komu jsem povolil inkaso z meho uctu (sipo,telefon,...), proverit, jestli jsem jim rekl ucet vcetne predcisli. Proste pakarna.

Snad ma pravdu zbiejczuk

Inkaso se dá popsat tak, že bude na 100% jasné, o který směr jde. V tomto ohledu by článek měl být přepsán :)

tak po 10 prectenim, si to neodporuje, zavadejici je tato cast
"tam má povolení k inkasu z mBank " ktera ma oba smysly. tj. dovnitr i ven.

Presne tak, odporuji si. Jeden pise "inkaso z Vaseho uctu", druhy "ve prospech uctu v mBank". Takhle to proste dopada, kdyz nekdo neustale a opakovane nedodrzuje sve sliby, v tomto pripade, ze bude predcisli zruseno. Pak by stacilo proste rict - vsichni, co ho pouzivate, tak ho pouzivat prestante, a zadne zmatky by nemohly nastat. Jenze to by nebyla mBank, aby si aspon jednou za kvartal nevymyslela nejaky poradny mBordel...

me zase prijde ze si odporuje toto:

AZ
kdo musí něco měnit? pouze ten, kdo má v mBank příkaz k inkasu (tedy protistrana má účet v jiné bance a tam má povolení k inkasu z mBank - dosud ve prospěch účtu v mBank BEZ předčíslí, od února S předčíslím). to je imho méně než 1% lidí.

Bojler
že jde o příchozí inkaso (inkasuji já tady v mBank) v tom článku moc jasně psáno není.


takze to co rika AZ, je treba inkaso Vodafone, ne ? a to ze ma jen 1% ? ja treba ano. takze co, mam to zmenit v uctu mbank, nebo zrusit povoleni k inkasu u VF, nebo WTF ?

Potvrdila se moje teorie z příspěvku 18. Pan Veselý si jenom spletl ty 2 druhy inkasa.

At to ctu jak to ctu tak jedno je jasne ... prispevky pana Zbijeczuka a pana Veseleho si proste odporuji. A já aktivni horlivec si uz zmenil inkaso u CEZu. Božínku to jsou informátori ....

Mohl by někdo z banky stručně vysvětlit k čemu je vlastně předčíslí u mBank dobré?

Tak jak je to správně? Už se sakra dohodněte, co takové SIPO? Příchozí inkaso? Trvalé příkazy? Co musím kde změnit?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale o tom, že jde o příchozí inkaso (inkasuji já tady v mBank) v tom článku moc jasně psáno není. Možná by bylo dobré přestat šermovat vyhláškami a mluvit aspoň trochu lidsky... Adame, díky za uklidnění, tohle by mě fakt hodně naštvalo

A co trvalé příkazy ? Platím si penzijní přippojištění. Na číslo účtu mám také vázanou platbu povinného ruučení. V těchto případech to bude jak ?

> Co je vám na tom nejasné? Vždyť je tam napsáno:

> V této souvislosti si Vás dovolujeme požádat, abyste příjemcům, kterým povolujete
> provádět inkaso z Vašeho účtu...

Například od kdy přesně to platí a k jakému datu musím změnu nahlásit. Pokud k té změně tedy dojde toho 1.2.2010 (jak bych to chápal), tak nemůžu změnu čísla účtu hlásit "nejpozději 1.2.2010", ale právě až po tomto datu, nejlépe zrovna 1.2.2010, jinak se neprovede inkaso za mobil, televizi, internet, elektriku atd. v době od nahlášení změny do ledna 2010 včetně.

A kdo ví, co to obnáší provést jakoukoliv změnu u UPC, tak ví - na další cca dva roky mám o zábavu postaráno, protože párkrát nestrhnou nic, párkrát naopak opakovaně v jednom měsíci a to i různě vymyšlené částky :(

Podle mě je problém v té schizofrenii: někdy předčíslí ano, někdy ne. Takže abych si nemusel pamatovat, kdy ano a kdy ne, stejně ho raději musím uvádět plné.

A to je odporně dlouhé...

Co kolem toho hysterčíte.Předčíslí používají i jiné banky, a dávno před tím než na náš trh vůbec mBank přišla, na příklad KB má u jednoho druhu účtu předčíslí 27-,,,,.
U mBank jsem předčíslí od začátku považoval za součást čísla ůčtu a vždy jsem ho používal.Tak se hošánci proberte.

Co je vám na tom nejasné? Vždyť je tam napsáno:

V této souvislosti si Vás dovolujeme požádat, abyste příjemcům, kterým povolujete provádět inkaso z Vašeho účtu...

- takže se jednoznačně jedná o inkaso kterým jdou peníze z mého účtu ven!

Takže ti co toto kritizují by měli u čtení zkusit i přemýčlet co čtou, aby nekladli zbytečné otázky.

Bohužel ale všechny informace přeci jen článek neposkytuje. Např. jestli nadále bude možné používat čísla účtů bez předčíslí. Někde jsem uváděl číslo účtu s předčíslím a jinde bez něho, takže by mě toto velmi zajímalo.

Než sem napíše někdo z mBank, napíši sem já - myslím, že nešikovným vyjádřením vznikla zcela zbytečná panika. Jaký je stav nyní?

1) peníze do mBank můžete posílat s předčíslím i bez, jen je nesmíte napsat špatně - tohle se nemění
2) když jde platba z mBank do jiné banky, příjemce ji vidí jako příchozí platbu z účtu BEZ předčíslí - a toto se změní, nyní bude platba v jiných bankách viditelná jako platba z účtu s předčíslím.

kdo musí něco měnit? pouze ten, kdo má v mBank příkaz k inkasu (tedy protistrana má účet v jiné bance a tam má povolení k inkasu z mBank - dosud ve prospěch účtu v mBank BEZ předčíslí, od února S předčíslím). to je imho méně než 1% lidí.

v celém článku není ani slovo o tom, že byste to museli hlásit třeba zaměstnavateli kvůli výplatě. je to sice napsané ne moc dobře, ale většina zbytečně panikaří. pokud se pletu, brzy to jistě Tomáš uvede na pravou míru...

Opravdu pevně věřím, že tento článek je špatným vtipem, mohl by se prosím někdo z mBank vyjádřit, co Vás k tomuto rozhodnutí vede? Měnit již nahlášené číslo účtu se mi opravdu nechce, v tom se shoduji s ostatními...

Vůbec jsem z toho nepochopil, co mám udělat. Předpokládám že mi přestane chodit výplata a nevím jak zajistit aby chodila i nadále (tož si jí nechám posílat na Postžiro) a že se pro ČEZ a UPC stanu neplatičem a nevím jak inkaso zase rozchodit (takže když změna účtu, tak komplet i s bankou, protože tohle je největší zhovadilost co jsem tu zažil - něco se mění a i když jsem to přečetl asi 10x, tak netuším jak).

již fungují datové schránky,tak laskavě tuto změnu oficiálně oznamte všem firmám vy,bude to jednodušší než aby tisíce lidí běhalo a oznamovalo změnu!!!!!

Dobry den,
bohužel je tento blog-post poněkud matoucí a naprosto nic nevysvětluje:(
Citovaná vyhláška: §4
"Číslo účtu, na kterém se provádí mezibankovní platební styk, stanoví banka tak, aby:
a) obsahovalo nejvíce 16 číselných znaků a bylo členěno na
1. předčíslí, které obsahuje nejvíce 6 číselných znaků s tím, že předčíslí nemusí být
v čísle účtu obsaženo"
Tedy - proč tam najednou musí být předčíslí?

Pakliže je vyhláška z roku 2004, proč provádíte změnu až nyní?! Nemělo se to provést hned od začátku? Kdo udělal chybu?

Můžete prosím potvrdit, že stávající účet bude pro příjem fungovat i bez předčíslí? Tj. není ho potřeba uvádět.

Děkuji

No tak asi bych ocekaval nejprve vseobsazny mail. Zapisky na tomhle blogu si ctu pouze kdyz se nehorazne nudim, takze o tomhle jsem se dovedel vylozene pohaluzi. Verim, ze nejsem sam. Dale bych ocekaval vseobsazny mail. Ano, pisu to jeste jednou, protoze tohle suche konstatovani bez hlubsiho vysvetleni nechava vice dohadu nez odpovedi. Nikde jsem predcisli neuvadel. A vite proc? Protoze jsem si na VASICH strankach precetl, ze predcisli neni podstatne. Proc jste najednou zmenili nazor? Ocekaval bych taky, ze se k temto reakcim nekdo primo z banky vyjadri, protoze tohle neni zadna sranda. Tady se mluvi o tom, ze mam obehat X uradu a pobocek. Mam na jazyku nekolik sprostych slov, ale tady se ventilovat nebudu, protoze by muj prispevek byl smazan. Jeste ze je pan Vesely na te fotce tak vesely. Asi se usmiva pri predstave, jak to ten svojim oveckam zase ten jejich tym mBank hezky spestril. Ocekavam, ze se za toto banka omluvi a nalezite to vysvetli pripadne to dementuje s omluvou, ze doslo k hloupemu vtipu. V opacnem pripade Vam garantuji, ze nekolik lidi a muzu Vam rici ze jich nebude urcite malo pri tom obchazeni uradu a pobocek s novym cislem nahlasi uplne jine cislo banky. Tohle je totiz to jedine co drzi lidi u svych bank. Nechce se jim behat s novym cislem (mnohdy si musite vzit i dovolenou- ČEZ). A budte si jistej, ze kdyz lidi radne vyprudite a donutite je jit na ona mista, tak vam to vrati.

Prosím, smažte ten článek a napište nový, kde bude vysvětleno:
- proč to děláte (například zavádění zahraničních plateb)
- jak to bude s inkasem, kdy peníze jdou ven z mBank
- jak to bude s inkasem, kdy peníze jdou z cizí banky do mBank
- jak to bude s obyčejnými příkazy k úhradě.
Díky :-)

Tomáši nebuďte jako naši komisní úředníci ... Z informace opravdu nevyplývá, kterých inkas se uvedený počin ( hodně nešťastný ) týká. Image bank není "pouze" v poplatcích, ale i v přístupu k zákaznikovi. Díky

Tomáši nehul už to svinstvo....

Tomáš Veselý: Nespletl jste si směr inkasa v tomto článku? Jediný případ, kdy dosud záleželo na tvaru účtu, bylo inkaso, kdy jdou peníze z cizí banky do mBank (v cizí bance se musel uvést souhlas BEZ předčíslí). Ve všech ostatních případech to bylo jedno. V článku ale píšete o opačném inkasu, kdy peníze jdou z mBank ven do cizí banky.

Hmm, tak jsem o mBank uvažoval, ale po tomhle hokuspokusu si to asi rozmyslím...

Tento článek je velmi špatně napsaný. Jsou dva druhy inkasa:

1) V mBank dávám souhlas s inkasem, v cizí bance příkaz k inkasu. => Doteď bylo možné v cizí bance použít obě varianty.
2) V cizí bance dávám souhlas s inkasem, v mBank příkaz k inkasu. => V cizí bance bylo nutné použít variantu bez předčíslí.

Proč si myslím, že článek je špatný:
- mluví pouze o inkasu typu 1), ale ignoruje inkaso typu 2)
- inkaso typu 2) je mnohem zajímavější případ, protože v cizí bance musím zadat variantu BEZ předčíslí
- vůbec se tu nemluví o obyčejných příkazech k úhradě, např. zaměstnavatel mi pošle výplatu. Dojde to bez předčíslí nebo ne?

Tomáši a je nutné předčíslí uvádět ve všech případech, nebo pouze pokud jde o inkaso?

Podívejte se na http://www.mbank.cz/forum...

Mbank - zkontrolujte si nastaveni data na serveru mBank, vypada to, ze tam mate chybne April :(

co je to za blbost? to jako budou mít i ostatní banky další x čísel jako předčíslí? to se někdo zbláznil, ne?

Jinak ještě ocituji z dané vyhlášky:

(2) Číslo účtu, na kterém se provádí mezibankovní platební styk, stanoví banka tak, aby:

a) obsahovalo nejvíce 16 číselných znaků a bylo členěno na

1. předčíslí, které obsahuje nejvíce 6 číselných znaků s tím, že předčíslí nemusí být v čísle účtu obsaženo

Větu "předčíslí nemusí být v čísle účtu obsaženo" zjevně chápu přesně opačně než mBank.

Tedy 2004, jsem tak rozčílený, že nevidím na klávesnici. :/

Napadá mě hned několik vyjádření k tomuto počinu, ale bohužel ani jedno reprodukovatelné slušnými slovy. mBank se probrala a v roce 2009 si všimla vyhlášky z roku 2009? To svědčí o značné profesionalitě pracovníků banky. Když už budu všude muset hlásit de facto nové číslo účtu, možná ho nahlásím i s kódem jiné banky, kde takové hokusy pokus klientům neprovádějí. :(

Je to zmateně napsané, nebo su blbé. Každopádně odteď máme začít používat prefix a bez něj to nepůjde, či co?

Tak toto opravdu neni zmena k lepsimu :( a co prichozi platby, to mi prestane chodit vyplata?

To radši budu předčíslí ignorovat ještě víc a platby kde to nepůjde holt zadám v jiné bance. Mbanko, proč se měníš k horšímu?

Takze i pro prichozi platby se bude muset uvadet predcisli? Tzn. zmenit cislo uctu pro zasilani vyplaty u zamestnavatele a podobne?

http://www.mbank.cz/pruvo...

Proč je číslo účtu u mBank tak dlouhé? Je nutné používat prefix?

Číslo účtu lze již dnes používat bez prefixu, jak v rámci mBank, tak mimo ni. Pracujeme na celkovém odstranění prefixu.

Četl jsem před časem argumentaci, že předčíslí se nebude rušit právě proto, že už někteří klienti nahlásili u svých plateb verzi s předčíslím, tak aby to nemuseli měnit.
Jaký je rozdíl v tom, že teď to budou muset měnit ti ostatní?

Si děláte legraci?
Proč to nemůžete sjednotit tak, že se předčíslí uvádět nebude?

Jestli je na mBank něco ohavného, tak jsou to dlouhá čísla účtů. Takovéhle číslo si zapamatovat, to je teda věc.