zpátky

mHypotéka

Psali jste nám a ptali se, jaká je situace ohledně mHYPOTÉKY. V následujícím příspěvku bychom rádi uvedli nejnovější informace a poodhalili něco z naší strategie. Můžete se dále ptát i v komentářích, případně na mFóru v sekci mHYPOTÉKA - budeme se snažit, aby naši kolegové na vaše dotazy odpovídali pokud možno co nejrychleji.

Čas od času přijde doba, kdy se Klienti i média více zajímají, jakým směrem banky uvažují v oblasti hypoték nebo i jiných úvěrů. Zrovna na jedné takové vlně se teď vezeme, což je dáno jak finanční situací na trzích, tak sérií jednání České národní banky. A tak Vás možná bude zajímat, jak je na tom mBank. Rádi se o to s vámi podělíme. V současné chvíli se soustředíme primárně na refinancování hypoték od jiných bank a úvěry do 50% LTV. Důvodů je hned několik.

Až 70% klientů, kteří si u nás v posledním půlroce řekli o hypotéku, patří právě do této skupiny - buď žádají nižší hypotéku nebo přicházejí refinancovat nevyhovující úvěr od konkurence. A myslím, že se můžeme pochlubit aktuálním stavem: mBank nyní nevede jedinou hypotéku po splatnosti! Pro celý bankovní trh je teď alfou omegou zdraví úvěrového portfolia, a ani mBank není výjimkou. Dále proto chceme posilovat roli specialisty na refinancování (víc než polovina majitelů mHYPOTÉKY k nám přišla z jiné banky) a vedle toho se budeme orientovat na hypotéky do 50% LTV, kde je riziko nižší. Tyto hypotéky také u mBank patří k nejvýhodnějším.

Co se týká hypoték s vyšším LTV, budeme je posuzovat velmi individuálně. Klienti s podobným požadavkem by měli počítat s tím, že takové úvěry budou průchodné jen omezeně, spíš ve výjimečných případech. Je samozřejmé, že jakékoliv změny se dozvíte na našich stránkách, které jsme již upravili, aby reflektovaly současnou situaci. Doufáme také, že nikdo z vás nedostane při případné návštěvě našich obchodních míst informace, který by byly v rozporu se skutečností. Popis situace platí k 11. únoru 2009, a i my budeme upravovat naši nabídku - je samozřejmě možné, že v budoucnu se změní a úvěry s LTV nad 50% budou v našem portfoliu opět častější, prozatím ale strategie mBank odpovídá popsanému výše.

Pavla Renčínová Pavla Renčínová / mBank
tisková mluvčí
pavla.rencinova -zavináč- cz.mbank.eu

Komentáře (49)

Vložit komentář

Vážení, rád bych se s Vámi podělil o svoji osobní zkušenost s Vaší bankou, resp. jejími produkty a pracovníky...
Založil jsem si s důvěrou ve Vás a s ohledem na dobré reference svůj bankovní účet. Po roce jsem se rozhodl využít služeb "své" banky a požádal prostřednictvím Vašeho pracovníka p. Maňhala o hypotéku.Nechal jsem si znalcem ocenit svoji nemovitost, který její hodnotu stanovil přes 5 milionů. Můj měsíční příjem činí přes 35000,- Kč čistého ze zaměstnání a dalších několik desítek tisíc z mého podnikání, vlastním několik dalších nemovitostí a na svém osobní účtu u Vaší banky mám přes 1 milión korun...podotýkám, že jsem žádal o hypotéku na nákup další nemovitosti v hodnotě 1,6 milionu... tzn. faktickou pujcku ve výši 600 tis. korun, neboť jsem svůj milion hodlal přesunout na bilanční účet...Přesto jsem se dnes, formou SMS, večer ve 21 hodin dozvěděl od Vašeho pracovníka, že nejsem pro Vaši banku se svými zástavami vhodným klientem a budu muset využít služeb jiných bank...Má otázka zní: má Vaše banka opravdu tolik takových klientů, že jim může doporučovat prostřednictvím svých pracovníků aby odešli jinam a je vhodné toto sdělovat klientovi banky formou textové zprávy v devět večer? Děkuji Vám za Vaši odpověď, s přáním hezkého dne, E.L.- dosud maximálně spokojený klient mBank

Dobrý den chtěla bych se Vás zeptat jaký je minimální vklad když si chci zřídit mkonto. Předem děkuji za odpověď.

Neuveritelne se stalo skutecnosti. Mbilans jsem mel zrizen do 2 pracovniho dne. Skoda ze byl mezitim vikend.

mHypotéka zvrácená polská logika. Pokud si vezmete hypotéku a chcete využít mBilans, musíte mít variabilní úrokovou sazbu. To vám řeknou, co vám ale neřeknou, že o mBilans účet si můžete požádat až v okamžiku čerpání hypotéky a jeho založení trvá 7 pracovních dní. Takže minimálně 10 dní musíte platit úroky v plné výši ať chcete nebo nechcete. A banka asi nebude spěchat se založením mBilans. Já takhle přijdu o 1000,- Kč.

Mám 2 hypotéky, na 1 500 000 a 300 000. Z toho mám splaceno ccc.400 000. Abych dodržel podmínku 50% LTV pro refinancování musí být odhad nemovitosti 3 600 000 nebo 2 800 000 ?

Na refinancování se taky vztahuje podmínka 50% LTV? Z komentářů jsem pochopil, že ano, ale z článku mi to jasné není, protože větu "Dále proto chceme posilovat roli specialisty na refinancování (víc než polovina majitelů mHYPOTÉKY k nám přišla z jiné banky) a vedle toho se budeme orientovat na hypotéky do 50% LTV, kde je riziko nižší" chápu tak, že podmínka na 50% LTV je jen u normálních hypoték.

To s tou hypotékou je pěkně rafinované... teď už ji nestihnu za těch původních podmínek sjednat, ač jsem chtěl svou hypotéku přefinancovat právě tady. Asi mi nezbude nic jiného, než jít jinam. Docela podrobný popis, co s tou hypotékou tady provedli jsem našel tady http://www.penize.cz/5074...

Rovněž mám problém s vrácením pojistného. Podmínky vrácení jsem splnil již před několika měsící. Podle mých informací se tento problém týká celé řady klientů Mbank, kterým banka zcela neoprávněně zadržuje již několik měsíců peníze. Zajímalo by mě, co banka svým klientům za způsobené problémy nabídne ??? Skutečně bance stojí za to svým klientům způsobovat tyto nepříjemnosti a porušovat své závazky? Má banka vůbec peníze na to, aby pojistné vrátila nebo je v platební neschopnosti???? Neustálé prodlužování termínů výplaty připomíná zoufalou hru o čas...Kontaktovat mě nemusíte, jsem s Mbank v kontaktu v této záležitosti již několik měsíců.....Obávám se, že zřejmě bude nutné celou záležitost medializovat............

zavi pro zbieczuka: ukázka dokonalé manipulace s fakty - výplatu od Mbank si zasloužíte!!!
Nikdy bych nenechal udělat nový odhad znalcem Mbanky, kdyby neměl hypoteční makléř Vaší banky potvrzeno od úvěráře, že tímto pozemkem lze zajistit požadovaný úvěr - nejsem debil!!! Vše je trošinku jinak, jenže banka uvedeného úvěráře propustila a nový už to hodnotí jinak. Taková je pravda. A že jsem úvěr zkusil, to bylo jen že jsem to zkusil s LTV 55% a ne nově vyhlášených 50%. Určitě budete umět i vysvětlit, když je pozemek od počátku nevyhovující jako zástava, proč si úvěrář v průběhu schvalování nechal doručit ještě jednou aktuální potvrzení o příjmech, když ty původní byly v pořádku a jejich lhůta při podání byla také dodržena a to i když jsem jak lživě píšete byl o riziku zástavy informován. Jde jen o trapnou výmluvu. Už se těším na hodnocení hypotečních úvěrových produktů bank za rok 2009. Tam to s takovou nabídkou jistě vyhrajete.

mBILANS po 16.3.2009
Je škoda, že se banka uchýlila k tomuto činu. Bilanční mech. je resp. byl bezesporu skoro bezkonkurenčním sexy-produktem, kterým mBanka obohatila hypoteční trh. Dalo se díky tomu „překousnout“ i několik neduhů a zbytečností v rámci vyřizování hypotéky. Tento krok z5 určitě není výhodou pro VĚTŠINU klientů. Věřím, že tímto krokem ztratí mnoho potencálních klientů.

Že bychom se báli zvýšení PRIBORu a následného snížení 3p.b. marže??? :)

tak jsem přečetl všechny příspěvky a závěr je myslím jasný. hypotéku si u mB v současné době vezme jen blázen nebo zaměstnanec banky: úrokové sazby vysoké, vysoké marže k priboru, ale vrcholem zůstává LTV50%. To je přizdi.... nejvyššího kalibru. To neudělala ani jindy nepoužitelná Reifka (75%). Holt příští týden půjdu do KB nebo Hypobanky... zrovna ta Hypobanka je sice trochu dražší, ale v současné době nejférovější, 100%, úplně jiná domluva, odhady "od stolu", no nechci tady dělat reklamu...

zavi: myslím, že vím, o jaký případ se jedná - byl jste našimi hypotečními poradci upozorněn, že u pozemku, který nabízíte jako zástavu, není jisté, jestli bude vyhodnocen jako vyhovující (je příliš malý a špatného tvaru, je-li sám - a sousední pozemek jste nemohl použít ještě půl roku, protože na něm již zástava je).

s tímto jste byl srozuměn a přesto jste to chtěl zkusit, žádost o refinancování byla zamítnuta právě z důvodu, na nějž jste byl dopředu upozorněn. nemyslím, že by se jednalo o neseriozní jednání.

Tak na hypotéku u MBank zapomeňte, propustili normální lidi na úvěrovém a nechali si tak takové, kteří Vám neschválí ani refinancování hypotéky LTV 50%, jak se to minulý týden stalo mě. Mbank potřebuje vklady, na úvěry nemá!!! To je v lednu proklamovaná orientace na refinancování platících kvalitních zákazníků u Mbank, bez jediné dlužné splátky za posledních pět let, s doklady jako by byl člověk neplatič!!! Nový odhad, potvrzení zaměstanavatele, výpisy z běžného účtu, výpis z hypotéčního účtu a nakonec bohužel, risk to zamítl.
Opravdu seriozní jednání, bohužel seriozní je jen reklama ne služby. Přeji Mbank s takovou politikou hodně nezdaru. Hypoteční specialisté v MBank si tak nevydělají ani na slanou vodu.

Děkuji za nabídku. Mbank o problému ví, řeší se to, jsem pravidelně v kontaktu s Vašimi zaměstnanci, vrácení peněz mám přislíbeno. Problém je v tom, že už několik měsíců.....

Nespokojený klient: mohl byste mi prosím ohledně toho napsat e-mail (z reg. e-mailu u mBank), abychom mohli tuto situaci prověřit?

Upozorňuji potenciální zájemce o hypotéku, že Mbank je v mém případě již několik měsíců v prodlení s vrácením poměrné části pojistného za pojištění rizika nesplacení při hypotéce přesahující 80 % hodnoty nemovitosti.Hypotéku jsem předčasně splatil ke konci minulého roku a dostal se pod 80 % hodnoty nemovistosti. V takovém případě má banka vrátit poměrnou část pojistného, které se platí na 3 roky dopředu. Považuji toto jednání banky za velmi neprofesionální.

No jo, tak jste si měli vzít HYPO u MBANK loni, risknout variabilní úrokovou sazbu jako my a mít teď hypotéku za 0,9 % + PRIBOR3M. Ale to zase byly drahé nemovitosti, Mbank nikdo moc nevěřil, a poklesu PRIBOR3M také ne. Vůbec se současnému postupu a postoji Mbank nedivím a lze jen dodat, že se tím chrání peníze klientů, kteří peníze vkládají.

2 robert:
co píšete je sice logické, ale nekonzistentní. Minimálně bych ty 2 výroky nedával do jednoho prohlášení, tedy pokud nechcete žadatele o úvěr trochu poškádlit.

snížením max LTV z 80% 50% se snižuje defektnost úvěrů o řád, vy však při poloviční půjčené částce inkasujete plnou marži. Máte ale pravdu, že se tak chová více bank. Problém se ale bankám vrátí jako bumerang - omezení přístupu k hypotékám povede k poklesu cen real estate a tudíž k poklesu zajištění Vašeho úvěrového portfolia. Řežete do větve, na které spolu se spoustou lidí sedíte i vy ... akorát si za to necháte od posledních lépe zaplatit. Titíž late comers budou už jednou biti na nižším ocenění nemovitosti.

Kdo se domnívá, že nemovitost s uř. odhadem 5mil je ihned snadno prodejná za 2,5 je na velkém omylu.

Harry píšeš o naivních spořílcích kteří píšou básničky o eMaxech, to jsem byl mj. já.
Já tady píšu 80% věcí jako nadsázku, 90% čtenářů to nechápe, já se tím 100% bavím :-)

Zajimave je ze chci refinancovat hypoteku a jiz dva zamestnanci mbank mi rekli ze tento produkt se zatim nenabizi. mam pocit ze se bavim s debily. Uvazuji o zruseni uctu. Jste sice levni, ale nefunkcni. Radsi zaplatim u konkurence a produkty a relevatni informace dostanu. Skoda zpocatku jste se jevili jako super. Bohuzel vsechno je jinak. V ucte preji hezke dny.

Výhoda mHypotéky na vašem WEBu: tzv. veřejný příslib: Variabilní úrokovou sazbu vám vypočítáme na základě PRIBORu (cena peněz na mezibankovním trhu, kterou vyhlašuje Česká národní banka) a naší marže. Vždy tedy víte, z čeho se skládá váš úrok. Hlavní výhodou variabilní úrokové sazby je to, že je aktuálnější a díky tomu ji můžeme nastavit nižší než fixní úrokovou míru. Můžete mi vysvětlit jestli je variabilní sazby 5,55% nižší než 5,49 fixní, kterou nabízíte. Nějak to nedává logiku - vámi nabízená variabilní sazba je naopak dražší. Výhoda, kterou uvádíte na Vašich stránkách není pravdivá. Počítám, že tato výhoda ze seznamu brzy zmizí.

To že Vaši bankéři ještě 9.2 nevěděli, že systém poskytování hypoték bude od 11.2. změněn jak jste uvedl jen svědčí o aroganci vedení vůči jejím zaměstancům a klientům. Od stolu je jednoduché říci, teď to bude vše jinak. Vedení s nasranými klienty nejedná, to jen ten zaměstnanec a ten nás přece nezajímá. A vlastně nás nazajímá ani bezproblémový klient s pětiletou bezproblémovou platební morálkou. My se přece specializujeme na refinancování - ale koho???

to harry:

Tvrzení naší mluvčí je absolutně pravdivé. mBank nemá jedinou hypotéku po splatnosti. Tento pozitivní stav je mimo jiné výsledkem správného nastavení schvalovacího procesu.

Růst rizikové části úrokové sazby je reakce na potenciální dopady krize na klienty. Činí tak všechny zodpovědné finanční instituce. V době krize je předpoklad delikvence klienta logicky vyšší. Nemůžeme ignorovat negativní vývoj naší ekonomiky (růst nezaměstnanosti, pokles hodnoty nemovitostí, …). Až současná situace pomine, banky se vrátí k standardním hodnotám.

Pokud máte nějaké nevyřízené reklamace, prosím kontaktujte kolegu na mailu jan.resler@cz.mbank.eu obratem se jim bude věnovat.

Změny v poskytování hypoték se týkají pouze nových žadatelů, stávajících klientů se netýkají. Jejich hypotéky pokračují dle uzavřených podmínek.

2 robert: rozumím lecčemus, al vidím zjevný nesoulad mezi tvrzením Vaší mluvčí "mBank nyní nevede jedinou hypotéku po splatnosti!" a Vaším tvrzením o růstu rizikové přirážky. Jak to tedy je? Jaké riziko si kompenzuje mBank 2-násobnou marží na nových obchodech, jestliže zároveň půjčíte mně, než polovinu peněz? Mám od Vás hypotéku za 3M pribor + 140 bps a milion otevřených reklamací, na které nereagujete měsíce po jejich podání. Doufám, že všichni naivní spořílkové, co u vás opěvovali emaxíčky básničkama otevřeli oči - bance s roční historií se nedá věřit ve snaze budovat férově, dlouhodobě a konzistentně vztah se zákazníky.

Nicméně relevatní dotaz v tuto chvíli je, co budete podnikat s hypotékami, poskytnutými hystoricky s LTV far above 50% a s marží far bellow dnešní rip-off? Mám si hledat nový finanční ústav pro refinancování? Můžete se zaručit za zachování stávajícícho portfolia hypotéčních úvěrů při nastavených podmínkách?

Přeji dobré odpoledne.
Nezlobte se, ale to co provádite s mHypotékou hraničí s neschopností a neprofesionalitou. Chtěli jste být bankou nového typu, čitelnou ve svých produktech, pro nás, vaše klienty. Já osobně jsem jedním z prvních vašich klientů, vždy jsem vás podporoval a tak trochu (vlastně hodně) vám dělal dobrou reklamu. Dnes se před těmi lidmi musím stydět. Vaše reakce v posledních 3 měsicech je absolutně nečitelná, nekoordinovaná, neprofesionální a hlavně k nasr ání (omlouvám se za ten výraz, ale to jsem se musel ještě mírnit) nás, vašich klientů. otázkou je jestli o nás vůbec ještě stojíte. Jestli áno, tak se už proberte a začnete se chovat jako banka a ne jako spolek diletantů.
Závěrem, děkuji vám že se můžu vyjádřit, bohužel to je tak všechno co mohu, mé plány ohledně refinancování s vámi jsou bohužel pryč a budu muset jít do těch zlejch profesionálních bank.
S pozdravem J.R.
Brno

nick Zavi:

dne 9.2. naši bankéři nevěděli, že od 11.2. dojde ke změnám v metodice poskytování hypoték. Tedy v dobré víře s Vámi dohodli schůzku na 13.2.. Pokud v meziobdobí mBank upravila úvěrové podmínky pak na pobočce nijak nepochybili. Ihned po přijetí rozhodnutí o změnách jsme o tom informovali na Blogu.

O vztahu (dnes spíše o nevztahu) mezi sazbami ČNB, trhu a úrokovou sazbou na úvěrech (depozitech) je na Fóru mnoho příspěvků. Pokles PRIBORU se pozitivně projevuje na všech již uzavřených hypotékách s variabilní sazbou. Aktuálně poskytované úrokové sazby se odvíjí od ceny zdrojů, rizikové a obchodní marže. Bohužel, v současnosti riziková marže roste. Cena zdrojů opravdu přesně nekopíruje kroky ČNB.

Zadané obchody do systému banky jsou posuzovány dle platných podmínek k datu zadání. Rozjednané hypotéky (nezadané do systému - nekompletní) budou dokončeny za aktuálních podmínek.

R. Chrištof

Predchozi je ode me, zabudol som, ze uz jsem odhlaseny...

2 AZ: Ne a stokrat NE!!!

Cituji: " jakým směrem banky uvažují ... Zrovna na jedné takové vlně se teď vezeme ... A tak Vás možná bude zajímat, jak je na tom mBank."

Nejprve pise o VSECH bankach, jak uvazuji, pak ze se VSICHNI vezeme na jakesi vlne - a pak teprve je rec o mBank.
Takze sorry, ale stojim si za tim, kdyz jsem upozornil na to, ze zcela evidentne se rozhodne VSECHNY banky ani VSICHNI ostatni na stejne vlne nevezou, protoze presne tak ten prispevek vyzniva.

Bude mi končit fixace a tak jsem zašel do MBank a byl jsem na začátku ledna osloven nabídkou na refinancování našeho úvěru. Nechal jsem tedy na základě požadavku Vaší Mbanky Vaším smluvním a doporučeným odhadcem zpracovat nový odhad nemovitosti, nechal vystavit všechna potvrzení a v pondělí 9.2. si dohodl schůzku na předání podkladů na pátek 13.2. V tento den jsem se nestačil divit Vašemu přístupu. Nejen že zvýhodněné sazby pro bezproblémové klienty na refinancování o které "stojíte" již neplatí, ale ještě ty současné jste při snižujícím se PRIBORu ještě velmi razantně navýšili. Je nepodstatné jestli Vaši nabídku, která je zcela mimo trh akceptuji. Jen ji považuji za zcela neprofesionální a neseriozní. Do takové banky bych si měl dát své úspory? Ani sami zaměstnanci nemohli dokončit rozjednané obchodní případy a nevěděli to. Tak se chová partner? Ne tak se chová jen arogantí vedení Vaší společnosti. Děkuji

Milan: Chlapce, nevim zda jsi to pochopil, ale 100% hypoteku zde nedostanes, ani kdybys byl prezident zemekoule. (i na 60% muzes temer zapomenout).

Autor: jsem presne opacneho nazoru. Vzduch na veknove je stejna, ne-li horsi pra.arna nez ve meste, pac lidi si v kamnech pali vse co jim prijde pod ruku (v zime), protoze na to zkratka nemaji. Sousedske vztahy jsou dobre, ovsem pokud nemate za souseda totalniho vola... co muze prinest vice problemu nez anonymni soused ve meste.
Take jsem odpurce dlouhodobeho zadluzeni, ale muzete mi rici jeden zpusob jak jinak ziskat penize na byt , nez resenim hypoteky ? Pokud jsem nic nezdedil, rodice jsou chudi, a ja sam nepracuji jako po.ranec ? Prepadavat banku se mi taky nechce.




Chtěl bych se zeptat jestli poskytujete 100% hypotéku a jaka by byla splátka u 2900000 na 30 nebo 45 let a jake požadavky máte pro získanítéto hypotéky?

ps.Fotka hezká,web strašnej a ty ke.. :-(
2009 se Vám fakt daří držet - milujte je a množte je !Množíte je pro sebe pěkně, ale jak dlouho Vám to vydrží?
úrok na sp. účtech jeden z nejnizších mhypo sazby (nepočítaje šance získat atd.) jeden z nejvyšších.Inetové bankovnictví strašné!!!Co dodat?Co z těch namnožených peněz se odrazí ve zlepšení pto klienty?

jestli budete takto uvažovat dále nemůžete být konkurenceschopní!!! S Mbank jsem velmi spokojen(Mkonto a Emax) a zklamala mě poprvé, když jsem se dozvěděl o zvýšení úrok.sazby u hypotéky. Chceme si vzít hypotéku na 1,4mil. s tím,že nemovitost má hodnotu 3mil.Kč, ale za takový úrok kdy bych přeplácel o 1000Kč měsíčně proti KB na Mbank z vysoka kašlu.Doufám,že se do konce března vzpamatujete a snížíte to. Chci peníze posílat Vám a ne jiné bance.

ani okecaná lež se nestává pravdou- prostě chtěla říct /a nesmí přímo/ ,že hypotéky nad 50 % LTV banka poskytovat už nebude..a basta..

mHypotéka s variabilní úrokovou sazbou k 1.2.2009 při LTV 50% 4,95%
mHypotéka s variabilní úrokovou sazbou k 13.2.2009 při LTV 50% 5,55%

3M PRIBOR od 1.2.2009 2,75%

4,95% - 2,75% = 2,2% MARŽE
5,55% - 2,75% = 2,8% MARŽE

pro připomenutí do 30.11.2008 byla při LTV 50% MARŽE 0,9% !!!

Pozitivní výstup z výše uvedeného. Ještě štěstí, že to "neštěstí" které v bance chocholouškuje výši sazeb nesedí na ministerstvu financí a nevymýšlí pro občany ČR daňové zatížení :-) :-) :-)

:-) jojo já číst umím, s výší IQ to nesouvisí ....

kamenné musí být srdce bankéřovo jinak z k r a ch u j e
nějak to zlobí - asi že jsem se zapoměl přihlásit?

kamené musí být srdce bankéřovo, jinak zkrachuje.
Patřím k těm, kterým se podařilo vybudovat si vlastní příbytek ještě v době, kdy u nás hypotéky neexistovaly, jsem odpůrce jakéhokoliv dlouhodobého zadlužování.
Jako omluvu rozezleným klientům nabízím tuto úvahu:
každý má dnes stejně auto, proto bych zvážil lokalizaci svého budoucího bydlení kamsi na venkov = zcela odlišné cenové relace proti atraktivním místům. Výhodou je klid, čistý vzduch a možnost sousedské komunity.

nick.sagen - bourač četl správně. Pavla napsala: "přijde doba, kdy se Klienti i média více zajímají, jakým směrem banky uvažují v oblasti hypoték". člii že vás zajímá, jakým směrem uvažují banky (všichni, nejen my). proto pokračuje: "A tak Vás možná bude zajímat, jak je na tom mBank." - vše další je tedy o nás, nikoliv o konkurenci. ale dodal bych ještě jedno... hypotéky s vysokým LTV lze "vyřizovat" různě (ze strany banky). můžete jako my říci, že je budete schvalovat velmi individuálně. nebo se můžete tvářit, že se vůbec nic nezměnilo a Klienty zamítat až na konci žádosti - takže navenek se nic neděje.

2 bourac: Clovece, asi jsi cetl spatne. Pokud nekdo napise "banky uvazuji", tak podle meho rozhodne nemluvi pouze sam o sobe. A nepolemizuju vubec o tom, ze je treba chovat se opatrne atp. S tim souhlasim. Na druhou stranu jsem si utvoril vlastni, a sice takovy, ze mBank uz neni opatrna, ale zbytecne extremne predp0srana. A chtel jsem jen poukazat na to, ze omlouvat svou extremni predposran0st tim, ze to tak delaji vsichni, kdyz to pritom neni pravda, je ponekud... trapne.
;-)

Docela skoda, ted jsme chteli po 5 letech prefinancovat, ale nesplnujeme 50% LTV. Mbank to tedy nebude...


Prosím vás zrušte produkt mhypotéka, jste absolutně nevypočitatelný ve vaši politice úrokových sazeb, to máte v popisu práce nasír at lidi, jo děkuji že jsem si dal udělat odhad, sbnad ho puožiji někde jinde, kde nejsou bankou nového typu, ale jsou profíci. Děkuji že se můžu vyjádřit, to je tak jediné co mohu.

No, pokud chcete posilovat roli specialisty na refinancování, kam se Vám z aktuálního úrokového lístku ztratily zvýhodněné sazby pro refinancování??? To jako tisková mluvčí 11.2. v 18:15 prohlásíte výše uvedené, a ten samý večer vystavíte nový úrokový lístek platný od 13.2. kde výhodnější sazby pro refinancování nejsou? Nechce se mi věřit vlastním očím.

Inu ceny nemovitosti klesaji v Ostrave celkem slusne, ale i tak neni sance si tuto koupit nebot hypo s LTV 80% u mbank nedostanu. Pripada mi to jako zacarovany kruh. Kdyz jsou ceny s nemo na vyzsi urovni, mbank nabizela slusne urokove sazby a LTV80% nebyl az takovy problem. Lide kteri kvuli vysokoce cene pockaji na nizsi ale zaplaci. Ceny bytu klesaji, hypo u mbank je silne nedostupna. A zadny bezny clovek nedokaze nasetrit 500 000 aby dosahl na 50LTV. Je to proste smula, hold jsem si mel nechat ucet u CS a mbank si nevsimat.

Vemte si trebas muj pripad, u mbank od ledna 2008, kazdy mesic na ucte vyplata cca 30000 - 40000kc. Nasetreno bokem 200 000. Můj vytouzeny byt klesl na cene z 1 450 000 na 1 180 000. Chci koupit ale nekoupim.... mbank my hypo neda. OK tedy. Je moznost obejit jine banky.. ale tesil jsem se na hypo od mbank. A nebo proste pockam az hypo bude opet pristupna pro obycejne lidi.

Predpokladam ze toto se stane az kryze skonci, mbank se prestane bank pujcovat penize svych klientu, lidi opet zacnou kupovan byty a cena meho vysneneho bytu bude opet skoro jeden a pul mega :-)

to jiande: pokud je odhad 1,2 mil. a úvěr 0,6 mil, poté máte 50% LTV

Při žádosti o Hypo se bere v potaz cena nemovitosti na základě znaleckého odhadu, nebo reálná kupní cena? Abych to doplnil, chci koupit byt, znalecký odhad je 1,2 mio, ale mám šanci jej koupit za 600000,- Kč. Jaké LTV bych měl, kdybych chtel 500000,- Kč Hypotéku cca 90% nebo 45% ?

člověče nešťastná nečti tolik HN a zkus si vytvořit vlastní názor, mýlíš se hned od počátku
Pavla Renčínová není slečna ale paní, její blog jsem si přečet a píše v něm jen a jen za mBank
Chápu zklamání lidí kteří od loňského léta zvažují možnost hypotéky, dnes je úplně jiná globální situace než byla před 4 měsíci, ekonomika celosvětově rostla šíleným tempem po dobu cca 15let. Je jasné že to nemohlo trvat do nekonečna, nyní je výrazné zpomalení měnící se v krizi, a kdo jí nechce být smeten, musí se chovat přesně jako mBanka.

> jakým směrem banky uvažují v oblasti hypoték

Jak ktere, vazena slecno. Mluvte pouze za tu svou.
;-)

Britské banky promítly nižší úroky do hypoték

Finanční ústavy ve Velké Británii promítly takřka celé lednové snížení úrokových sazeb centrální banky do svých úroků z hypotečních úvěrů. V některých případech snížily sazby u hypoték dokonce výrazněji, než je rozsah snížení základní úrokové sazby.
V Británii je tak vývoj zcela opačný než v České republice.
Bank of England v lednu snížila základní úrokovou sazbu o 50 bazických bodů na 1,5 procenta. Banky i stavební družstva snížily standardní pohyblivou sazbu z 5,38 na 4,67 procenta. U jiného typu sazby se úrok snížil ze 4,92 na 4,5 procenta.
Například u hypoték s fixací na dva roky, kde výše hypotečního úvěru nepřesahuje 75 procent hodnoty nemovitosti, klesla úroková sazba ze 4,77 na 4,39 procenta.
Česká národní banka (ČNB) minulý týden snížila základní úrokovou sazbu o 50 bazických bodů na 1,75 procenta. Vrátila ji tak na rekordní minimum, kde byla v roce 2005.
České banky ale zatím podle pondělní ankety agentury ČTK úvěry zlevňovat nehodlají.

zdroj: dnesni HN