• Přejděte na tlačítko pro přihlášení Přeskočit navigaci a přejít na obsah
 
mBank
Domovská stránka
  • Úvod o PSD2
  • Informace pro klienty
  • Nejčastější dotazy
  •    
  •  
  •      
  • ZALOŽIT ÚČET
    ZALOŽIT ÚČET
    ZALOŽIT ÚČET
    ZALOŽIT ÚČET
  • Přihlášení Přihlášení Přihlášení Přihlášení
 

PSD2
Nejčastější dotazy

  • Co je to PSD2 ?Zobrazit více informací

    Payment Service Directive - směrnice EU, kterou se zavádí jednotný platební trh v zemích EU.

  • Proč byl PSD2 vytvořen ?Zobrazit více informací

    Svět neustále běží kupředu. Nakupujeme na internetu, počítače nahrazujeme smartphony, téměř každý den se dozvíme o další inovaci, která usnadňuje naši práci, komunikaci, platby. PSD2 zvyšuje úroveň ochrany vašich transakcí při používání platebních služeb v celé Unii.


    Tyto změny vyžadují nové služby a řešení, ale i nové bezpečnostní funkce. Proto byl vytvořen program PSD2.

  • Koho se PSD2 týká?Zobrazit více informací

    Směrnice upravuje a sjednocuje zásady spolupráce mezi bankami a třetími stranami. Týká se to: bank, platebních institucí a tzv. poskytovatelů třetích stran (TPP) a nepřímo - každého z nás.


    Registr takových subjektů se nachází na webové stránce EBA (Evropský orgán pro bankovnictví).

  • Jaký vliv má na mě PSD2?Zobrazit více informací

    Směrnice PSD2 zavádí nová pravidla ochrany a bezpečnosti vašich financí. Zvyšuje také vaše práva, například pokud ztratíte kartu. Postupem času se dozvíme více o PSD2 v kontextu inovací ve financích. PSD2 dává zelenou novým typům transakcí a poskytovatelům platebních služeb.

  • Musím mít ve vašem systému aktuální telefonní číslo, když používám jen mobilní aplikaci?Zobrazit více informací

    Telefonní číslo doporučujeme udržovat aktuální i v případě, že používáte jen mobilní aplikaci. Například v případě ztráty mobilního telefonu bude potřeba si mobilní aplikaci znovu spojit s účtem a bez správného telefonního čísla to bude pro vás i pro nás o dost komplikovanější. Telefonní číslo si tedy prosím zkontrolujte raději hned v internetovém bankovnictví. Na www stránce jsme pro vás připravili návod jak na to. Pokud zde nenajdete aktuální telefonní číslo, kontaktujte prosím naší mLinku.

  • Jsou nějaké změny také v mobilní aplikaci?Zobrazit více informací

    V souvislosti se změnami přihlašování do internetového bankovnictví od 14. 9. 2019 v mobilní aplikaci nedošlo k žádným změnám. Mobilní aplikace splňovala parametry vyšší bezpečnosti ještě před tímto datem. Mobilní aplikace, je ale stále rozšiřována o funkce, které vám usnadní život. Namátkou například QR kódy, mobilní autorizace, dočasné limity a blokace karet a rozhodně stojí za to si mobilní aplikaci minimálně vyzkoušet.

  • Jde přidat jedno důvěryhodné zařízení pro více uživatelů/účtů?Zobrazit více informací

    Ne, přidáním do důvěryhodných potvrzujete, že jste jediným uživatelem tohoto zařízení.

  • Lze někde nalézt seznam důvěryhodných zařízení?Zobrazit více informací

    Seznam vašich důvěryhodných zařízení naleznete v internetovém bankovnictví. Po přihlášení klikněte na ikonu ozubeného kolečka v pravém horním rohu. Poté v části „Zabezpečení“ zvolte „Důvěryhodné zařízení“. Zobrazí se vám stránka se seznamem důvěryhodných zařízení k vašemu účtu. Pokud některé zařízení již nevyužíváte, můžete jej jednoduše odstranit.

  • Jaké nové transakce a služby se objeví díky PSD2?Zobrazit více informací

    Vše záleží na potřebách zákazníků a jak a kdy jejich dodavatelé provedou. Služby jako shromažďování údajů budou určitě využívány. Na jednom místě uvidíte informace o všech účtech - služba vám pomůže spravovat váš domácí rozpočet.

  • Budou nové služby bezpečné?Zobrazit více informací

    Bezpečnostní standardy všech služeb dostupných prostřednictvím API jsou popsány v dokumentu RTS (Regulatory Technical Standards). Pro nás v mBank to vždy znamená následující:

    • vyžadujeme silnou autentizaci (další potvrzení přihlášení prostřednictvím SMS / mobilní autorizace) klienta, kdy se třetí strana pokouší spustit službu,
    • zkontrolujeme certifikát třetí strany,
    • v API používáme bezpečné komunikační metody,
    • sdílíme pouze údaje, s nimiž náš klient souhlasí.
  • Co se změní v bezpečnosti platebních transakcí?Zobrazit více informací

    Toto je pravděpodobně jedna z nejdůležitějších - ne-li úplně nejdůležitější - věc. Vždyť jde o bezpečnost vašich peněz. Co se změní? Poskytneme ještě lepší bezpečnost vašich plateb - prostřednictvím silné autentizace. Obvykle se přihlašujete pomocí hesla a přihlášením se na webovou stránku transakce. Toto přihlášení však můžete potvrdit pomocí kódu SMS nebo pomocí mobilní autorizace v naší mobilní aplikaci. Tímto způsobem splňujeme požadavky nové směrnice, která zvyšuje bezpečnost vašich financí.

  • Co je silná autentizace?Zobrazit více informací

    Můžete se také setkat s termíny jako dvoufaktorová autorizace, dvoufaktorové přihlášení. Všechny znamenají totéž: ještě lepší zabezpečení vašich plateb. Přístup k vašemu účtu ochrání kombinace alespoň dvou prvků, například heslo účtu a další potvrzení přihlášení prostřednictvím autorizace pro mobil nebo pomocí hesla SMS.

  • Co se změnilo v reklamacích týkajících se platebních transakcí?Zobrazit více informací

    Čas na vybavení vaší reklamace se zkrátil z 30 na 15 dní. Pokud je záležitost komplikovaná a potřebujeme na to více času, upozorníme vás. Pak dostanete odpověď na reklamaci do 35 pracovních dnů (dříve 60 kalendářních dnů).

  • Co je API?Zobrazit více informací

    Z anglického "application programming interface provider" - typ programu, který umožňuje jedné aplikaci využívat druhou pro získání informací nebo provádění úkolů. API je jednou z klíčových témat směrnice PSD2. Díky otevřenému API se vytvoří nové, inovativní služby a produkty.

  • Kdo může být třetí stranou?Zobrazit více informací

    Jsou to subjekty, které nabízejí různé služby založené na přístupu k bankovním účtům, např. shromažďování údajů nebo správa osobních financí. Mezi nimi mohou být banky, platební instituce nebo jiní poskytovatelé, kteří mají příslušnou licenci na tento typ služeb.

  • Kde najdu seznam registrovaných externích subjektů, které používají přístup k otevřenému API v bance?Zobrazit více informací

    Registr takových subjektů se nachází na webové stránce EBA (Evropský orgán pro bankovnictví).

  • Musím poskytnout přístup ke svému účtu?Zobrazit více informací

    Rozhodnutí je na vás, třetí strana musí mít vždy váš souhlas.

  • Mohu přesně uvést, co může třetí strana udělat na mém účtu?Zobrazit více informací

    Subjekty třetích stran nabízejí různé služby založené na přístupu k bankovním účtům, např. shromažďování údajů nebo správa osobních financí. Mezi nimi mohou být banky, platební instituce nebo jiní poskytovatelé, kteří mají příslušnou licenci na tento typ služeb.


    Můžete souhlasit s tím, aby třetí strana iniciovala platby z vašeho účtu nebo pouze získávala informace o účtu (historie, údaje, zůstatek na účtu).

  • Co to znamená, že souhlasím s přístupem na svůj bankovní účet třetím stranám?Zobrazit více informací

    Pokud souhlasíte, vybraná entita bude mít určitý čas přístup k historii vašeho účtu. Maximální doba souhlasu je 90 dní, pak musíte dát souhlas znovu.

  • Jak mohu souhlasit s přístupem na svůj bankovní účet?Zobrazit více informací

    Udělte souhlas třetí straně.

  • Co se stane, pokud nedovolím přístup na svůj bankovní účet třetím stranám?Zobrazit více informací

    Nic. Přístup k vašemu účtu vyžaduje, abyste o tom věděli a souhlasili s tím.

  • Slovník PSD2Zobrazit více informací

    AIS (ang. Account Information Service) - přístup k informacím o vašich platebních účtech. S AIS můžete ovládat online stav svých financí z jiných aplikací.


    AISP (ang. Poskytovatel informací o účtu) - "správce peněz", tj entita spravující informací o účtu. AISP mohou být banky, ale i jiné společnosti nebo organizace. Nové služby se mohou týkat například plánování výdajů, spoření, investování nebo přístupu k historii transakcí.

     

    API (ang. Application Programming Interface) - typ programu, který umožňuje aplikaci používat jinou na získání informací nebo provádění úkolů. API je jednou z klíčových témat nové směrnice. Otevřené rozhraní API vám umožní snadno vytvářet nové, inovativní služby a produkty týkající se účtů.

     

    CAF (ang. Confirmation of the Availability of Funds) - díky této službě poskytovatel služeb zkontroluje, zda máte na svém účtu dostatek peněz na danou platební transakci.

     

    CISP - jsou poskytovatelé platebních služeb, kteří vydávají platební nástroje (např. Karty) spojené s účtem. Tento dodavatel s vaším povolením bude moci zkontrolovat, zda máte na svém účtu dostatek peněz na zaplacení prostřednictvím karty například. Nezapomeňte, že CISP nemůže stahovat ani blokovat vaše prostředky. Odpověď na otázku CISP bude pouze ANO nebo NE.

     

    MIP - je malá platební instituce, která, pokud souhlasíte, bude mít přístup k informacím o vašem účtu a může provádět platby vaším jménem. Všechno bude provedeno v souladu s bezpečnostními normami.
    Open Banking / API Banking - otevřené bankovnictví nebo systém služeb založený na různých API. Díky přístupu k bankovním účtům, nebo jiným finančním údajům, vytvoří třetí strany zcela nové kategorie služeb.

     

    PIS (ang. Payment Initiation Service) - díky této službě může třetí strana iniciovat transakci přímo z vašeho účtu.

     

    PISP (ang. Payment Initiation Service Provider) - zprostředkovatel, který může provádět platby přímo z účtu do internetového obchodu nebo jiného poskytovatele služeb. Patří sem banky nebo platební instituce.

     

    PSD2 (ang. Payment Service Directive) - směrnice EU, kterou se zavádí jednotný platební trh v Evropské unii.

     

    RTS (ang. Regulatory Technical Standards) - technické normy, které definují zásady silné autentizace nebo přístupu k vašim účtům.

     

    SCA (ang. Strong Customer Authentication) - silné ověření totožnosti. Přihlašovací jméno, nebo transakci potvrdíte nejméně ve dvou etapách. SCA vám má poskytnout ještě vyšší úroveň zabezpečení transakcí. Setkáte se s těmito definicemi, jako jsou: dvoufaktorová autorizace, dvoufaktorové přihlášení.

     

    TPP (ang. Third Party Provider) - třetí strana - nová kategorie poskytovatelů služeb na trhu platebních služeb (vedle bank a platebních institucí).

Snažíme se poskytovat služby v co nejvyšší kvalitě, proto naše stránky využívají technologii cookies. Většina internetových prohlížečů je automaticky nastavena tak, aby byly soubory cookies příjímány. Změnu můžete provést v nastavení svého prohlížeče.

Více informací o ochraně osobních údajů
Více informací o zpracování souborů cookies

 
nahoru stránky
  • Přejít na začátek stránky
  • Přeskočit na začátek obsahu
  • Novinky a zajímavosti nejen z mBankBlog
  • Mapa pobočekObchodní místa
  • Aktuální kurzovní lístek měn Kurzovní lístek
  • Potřebujete pomoc?Pomoc
  • Kontaktní informaceKontakt

O bance

  • Kontaktujte nás
  • Obchodní místa
  • O mBank
  • mFinanse
  • Firemní udržitelnost
  • Kariéra
  • Tiskové centrum
  • Bezpečnost
  • Affiliate program
  • Reklamace
  • Zákaznícká spokojenost

Naše produkty

  • Účty
  • Úvěry
  • Hypotéky
  • Debetní a kreditní karty
  • Spoření
  • Služby
  • Pojištění
  • Internetové bankovnictví
  • Mobilní aplikace
  • Vkladomaty

Bezkontaktní placení

  • Placení prstenem
  • Placení náramkem
  • Placení hodinkami
  • Placení mobilem
  • Placení z auta
  • Elektronické peněženky
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Garmin Pay
  • Xiaomi Pay
  • Fitbit Pay
  • SwatchPAY!
  • Zepp Pay

Dokumenty

  • Obchodní podmínky
  • Dokumenty ke stažení
  • Speciální nabídky
  • Sazebník
  • Úrokový lístek
  • Reklamační řád
  • Přesun účtu
  • Ochrana osobních údajů
  • Informace o GDPR
  • Nastavení cookies
  • FATCA a CRS

Kalkulačky

  • Úvěrová kalkulačka
  • Hypoteční kalkulačka

Založte si účet z mobilu s aplikací mBank

Stáhnout aplikaci pro iOS  Stáhnout aplikaci pro Android   Stáhnout aplikaci pro Huawei   Více informací

 

© mBank S.A. / powered by

  •  
  •  
  •  
  •  
 
 
zavřít

Tipy mBank

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2023-12-08 10:00
Účty, co se platí samy? S námi to je hračka!

Platíte každý měsíc za telefon, plyn, elektřinu, internet nebo streamovací služby? S pravidelnými platbami můžete placení pustit z hlavy.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2023-12-08 11:00
Mějte své výdaje pod kontrolou

Nastavte si měsíční limit a appka vám řekne, jestli si můžete dopřát něco navíc, nebo máte raději s výdaji přibrzdit.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Virtuální platební karty

Ekologie je pro nás důležitá, a proto vám přinášíme možnost rozloučit se s plastovou kartou a přejít na virtuální.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2023-12-08 11:00
Povolené přečerpání pro podnikatele

Zajištěte se rezervou pro své podnikání a zažádejte o mRezervu Business. Až do výše 600 000 Kč.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Virtuální platební karty

Ekologie je pro nás důležitá, a proto vám přinášíme možnost rozloučit se s plastovou kartou a přejít na virtuální.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Náš tip: Přehled předplatných na kartě

Víte, kolik každý měsíc platíte za online videotéku, cloudové úložiště, oblíbené noviny či streamování hudby? Pomůže vám nový filtr v historii transakcí, který vám ukáže všechny předplatné služby, za které platíte kartou.

 

Více informací

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Analýza historie v mobilní appce

Stačí pohled do mobilní aplikace a ihned víte, jestli utratíte více než obvykle.

 

Více informací