Novinka: Chat v internetovém bankovnictví
Neradi voláte? Nevadí! Rádi vám pomůžeme vyřešit vaše požadavky prostřednictvím chatu s našimi operátory. Najdete ho na každé stránce ve svém internetovém bankovnictví.
Pomoc - karty
Pokud chcete využívat mobilní aplikaci, je potřebné mít zařízení s verzí systému Android minimálně 7.0 či iOS 11.0 nebo vyšší.
Ano, aplikace funguje i na takových zařízeních. Mějte však na paměti, že v takovém případě se mohou jiné aplikace pokusit získat přístup k chráněné paměti, kterou používá aplikace mBank.
Pro správné fungování všech funkcí doporučujeme instalovat a využívat aplikaci mBank pouze na zařízeních se stabilní verzí operačního systému.
Není. Mobilní aplikace mBank je zdarma.
Propojení nebo párování je nutné k tomu, abyste mohli používat PIN, díky tomu se už v aplikaci nemusíte přihlašovat pomocí ID a hesla.
Přímo v mobilní aplikaci:
TIP: Pokud zařízení přidáte k důvěryhodným, při dalším párování na stejném zařízení se po zadání údajů vyhnete kroku s automatem a přejdete rovnou k dodatečnému ověření.
V internetovém bankovnictví:
Důležité: Nezavírejte internetové bankovnictví, dokud nedokončíte proces párování. Po dokončení procesu na mobilním zařízení obnovte stránku v internetovém bankovnictví a objeví se přidané zařízení.
Zadejte to číslo, na které dostáváte autorizační SMS zprávy z mBank.
Možné to je, ale v takovém případě může dojít k problémům se synchronizací nebo jiným chybám ve funkčnosti aplikace.
PIN slouží k přihlášení a autorizaci operací v aplikaci.
Všechny debetní i kreditní karty vydané mBank s výjimkou mNálepky.
Platební kartu k mKontu pro děti si mohou do Apple Pay přidat pouze klienti starší 13 let, a to z důvodu věkového omezení služby společností Apple.
Platby prostřednictvím Apple Pay mohou být uskutečněny v prodejnách s platebním terminálem, který přijímá bezkontaktní platby. Lze tak také zaplatit v mobilní aplikaci prodejce nebo e-shopu, pokud umožňují platby pomocí služby Apple Pay.
Zkontrolujte, zda je karta v aplikaci Wallet aktivní. Pokud máte stále potíže s placením Apple Pay, volejte mLinku.
Pokud zařízení nemůžete najít, okamžitě aktivujte režim „Ztracen“ v části „Find iPhone“ na iCloud.com.
https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=en_US&viewlocale=cs_CZ
https://support.apple.com/kb/PH2701?locale=en_US&viewlocale=cs_CZ
Můžete také zavolat mLinku a trvale nebo dočasně zablokovat karty.
Apple Pay vždy vyžaduje ověření platby na telefonu otiskem prstu, vzorem, PINem či Face ID
Ve výjimečných případech může terminál požádat o zadání kódu PIN. PIN na kartě přidané do Apple Pay je stejný jako na plastové kartě.
Doporučujeme klientům používat bezpečný telefon. Moderní chytré telefony často nahrazují osobní počítače a je třeba je i podobně zabezpečit před přístupem fyzickým (např. otiskem prstu, PIN kódem, heslem obrazovky) i přístupem vzdáleným (např. instalací a aktualizací aplikací, operačního systému případně antiviru, pouze z oficiálních zdrojů - App Store, Google Play).
Ano, bankomat vyžaduje zadání PINu ke kartě i po odemknutí telefonu či hodinek.
Placení přes Apple Pay vyžaduje, aby terminál fungoval v tzv. online režimu. Některé terminály (na samoobslužných čerpacích stanicích, v letadlech či u mýtných bran) fungují pouze v offline režimu. Na takových terminálech vám tedy pomocí Apple PAY zaplatit nepůjde.
Google Pay je součást systému Android, která vám umožňuje zaplatit přímo mobilním telefonem s operačním systémem Android. Do svého telefonu můžete v digitální podobě přidat svou plastovou kreditní anebo debetní kartu. Po přidání karty můžete s telefonem platit stejně jako s kartou. Kartu můžete přidat v mobilní aplikaci mBank nebo v aplikaci Google Pay, kterou naleznete v Google Play.
Stačí si stáhnout nebo aktualizovat mobilní aplikaci mBank, zobrazit podrobnosti o vybrané kartě a přidat ji do systému Google Pay. Po přidání karty je telefon připraven na placení. Nezapomeňte mít zapnutou funkci NFC a v položce „Klepnout a zaplatit“ mít jako předvolenou službu nastavený Google Pay.
Pokud máte zařízení s operačním systémem Android, podporou NFC plateb a nainstalovanou mobilní aplikací mBank stačí přidat kartu mBank v telefonu do služby Google Pay. A můžete s ní platit už za pár minut, i když je vaše karta ještě na cestě. Podívejte se, jak postupovat.
V této chvíli je možnost aktivovat ještě nedoručenou kartu ve službě Google Pay pouze pro debetní karty Mastercard.
S Google Pay můžete bezkontaktně platit v kamenných obchodech vybavených platebním terminálem s podporou bezkontaktních plateb. Pomocí Google Pay také můžete zaplatit v online obchodech, které tento způsob placení podporují.
Nejprve zkontrolujte nastavení NFC ve vašem mobilu. Funkce NFC v telefonu musí být zapnuta a aplikace Google Pay musí být nastavena jako předvolená v nastaveních „Klepnout a zaplatit“.
V případě, že máte zařízení s operačním systémem Android od vybraných výrobců (např. Honor, Huawei, Xiaomi, …), je pro správné fungování služby potřebné do vašeho telefonu dodatečně doinstalovat i aplikaci Google Pay. Není ovšem nutné, abyste do ní zadávali informace o vaší kartě. Následně už placení s Google Pay bude probíhat bez problémů.
Pokud problém přetrvává, zavolejte na mLinku na číslo 222 111 999.
Seznam karet vydávaných mBank, u kterých můžete využívat Google Pay, naleznete zde.
Doporučujeme klientům používat bezpečný telefon. Moderní chytré telefony často nahrazují osobní počítače a je třeba je i podobně zabezpečit před přístupem fyzickým (např. otiskem prstu, PIN kódem, heslem obrazovky) i přístupem vzdáleným (např. instalací a aktualizací aplikací, operačního systému případně antiviru, pouze z oficiálních zdrojů - App Store, Google Play).
Ano, bankomat vyžaduje zadání PINu ke kartě i po odemknutí telefonu.
Placení přes Google Pay vyžaduje, aby terminál fungoval v tzv. online režimu. Některé terminály (na samoobslužných čerpacích stanicích, v letadlech či u mýtných bran) fungují pouze v offline režimu. Na takových terminálech vám tedy pomocí Google PAY zaplatit nepůjde.
Garmin Pay je jednoduchý, pohodlný a bezpečný způsob placení nebo výběrů z bankomatů pomocí hodinek od Garmin, které jsou vybaveny NFC technologií, do kterých si nahrajete své mBank debetní či kreditní karty.
Fitbit Pay je jednoduchý, pohodlný a bezpečný způsob placení nebo výběrů z bankomatů pomocí hodinek od Fitbit, které jsou vybaveny NFC technologií, do kterých si nahrajete své mBank debetní či kreditní karty.
Ne, není. Přidání karet do služby i její využívání je zcela zdarma.
Do služby si můžete přidat všechny debetní a kreditní karty mBank (kromě mNálepky).
Do svého chytrého telefonu si musíte stáhnout aplikaci Garmin Connect nebo Fitbit a spárovat ji se svými hodinkami. V aplikaci pak dle instrukcí vyplníte údaje o své kartě a potvrdíte přidání pomocí SMS kódu, který zašleme na vaše telefonní číslo.
Podle typu stiskněte a podržte boční tlačítko hodinek, pokud si to vyžádají, zadejte 4místný bezpečnostní kód, který jste nastavovali během nahrávání karty, a přiložte hodinky k terminálu. Pokud máte v hodinkách přidáno více karet, můžete si vybrat, kterou zaplatíte.
Na jakémkoliv terminálu vybaveném bezkontaktní technologií. Tam, kde vám jde platit klasickou bezkontaktní kartou, půjde zpravidla platit i hodinkami.
Ke zjištění, zda hodinky bezkontaktní platby a výběry umožňují zjistíte na stránkách společnosti Garmin nebo navštivte stránky společnosti Fitbit.
Ano. Číslo karty není v hodinkách nebo telefonu uloženo a nedostane se k němu ani obchodník. Využívá se vygenerované jedinečné virtuální číslo. Pro placení musíte v hodinkách zadat 4místný bezpečnostní kód. Ten je potřeba opakovat vždy, pokud dojde k sundání hodinek z ruky či uběhne určitý časový úsek od posledního zadání kódu.
Zkontrolujte nastavení limitů či bezpečnostních omezení karty v mBank mobilní aplikaci či internetovém bankovnictví. Pokud je to nutné, upravte nastavení podle potřeby a platbu opakujte. Pokud problém přetrvává, obraťte sa na mLinku na čísle 222 111 999 (ze zahraničí volejte +420 222 111 999), zavolejte z mobilní aplikace nebo nás kontaktujte prostřednictvím chatu v internetovém bankovnictví
Svou elektronickou peněženku můžete spravovat přes mobilní aplikaci Garmin Connect nebo Fitbit. Zde můžete bezpečnostní kód změnit či obnovit v případě, že jste ho 3x zadali nesprávně.
Pokud se toto stalo, můžete si kartu odstranit z elektronické peněženky přes aplikaci Garmin Connect nebo Fitbit. Udělat to lze také přes internetové bankovnictví mBank. V sekci Moje Finance v detailech karty vyberte záložku Platby mobilním zařízením a klikněte na odstranit.
Ano. Počet karet je však omezen na cca 5.
Některé aktualizace aplikace Garmin Connect nebo Fitbit způsobují vymazání karet z elektronických peněženek. Karty je potřeba do nich nahrát znovu.
Ano, bankomat vyžaduje zadání PINu ke kartě, který se však může lišit od bezpečnostního kódu na hodinkách, pokud jste zvolili jiný.
Placení přes Garmin Pay nebo Fitbit Pay vyžaduje, aby terminál fungoval v tzv. online režimu. Některé terminály (na samoobslužných čerpacích stanicích, v letadlech či u mýtných bran) fungují pouze v offline režimu. Na takových terminálech vám tedy pomocí Garmin Pay a Fitbit Pay zaplatit nepůjde.
Tipy mBank
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Neradi voláte? Nevadí! Rádi vám pomůžeme vyřešit vaše požadavky prostřednictvím chatu s našimi operátory. Najdete ho na každé stránce ve svém internetovém bankovnictví.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Chcete zaplatit objednávku na e-shopu, ale peněženka s kartou není právě po ruce. Žádný problém! Všechny informace o kartě, které budete pro platbu online potřebovat, najdete v naší appce.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Využijte rychlé, pohodlné a bezpečné přihlašování do aplikace mBank: otiskem prstu, skenem obličeje nebo skenem sítnice.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Přečtěte si, jak se vyhnout skrytým nástrahám spojeným s používáním platební karty.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Neradi voláte? Nevadí! Rádi vám pomůžeme vyřešit vaše požadavky prostřednictvím chatu s našimi operátory. Najdete ho na každé stránce ve svém internetovém bankovnictví.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Chcete zaplatit objednávku na e-shopu, ale peněženka s kartou není právě po ruce. Žádný problém! Všechny informace o kartě, které budete pro platbu online potřebovat, najdete v naší appce.