GDPR
Jak chráníme vaše osobní údaje?

Nařízení EU 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR, aktualizuje právní předpisy členských zemí tak, aby odpovídaly současnému stavu a chránily občany před zneužitím jejich osobních údajů.
Vaše osobní údaje zpracováváme v souvislosti s poskytováním bankovních služeb dle zákona o bankách. Bez vašeho jména, příjmení a dalších dat to prostě nejde. Vaše informace zpracováváme také k marketingovým účelům a k tomu, abychom vám mohli nabízet pouze služby, které jsou vám šité na míru. Ve zkratce, vaše osobní údaje používáme k těmto účelům:
marketingové účely, tj. sestavení cílených nabídek a produktů šitých na míru právě vám
vybrané funkce v internetovém bankovnictví a mobilní aplikaci. Více informací v sekci "Jaké jsou vaše práva v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů?"
předschválené nabídky úvěrových produktů, díky nimž můžete mít naše produkty rychle a bez potřeby jakýchkoliv dodatečných dokumentů
Máte právo nás požádat o zaslání informací, jaké vaše osobní údaje zpracováváme.
Co to pro vás znamená?
Můžete si požádat, abychom vám sdělili, jaké všechny údaje o vás shromažďujeme a zpracováváme. Odpověď vám pošleme elektronicky na vaši e-mailovou adresu.
Vaše data patří vám. Máte právo nás požádat o jejich přenos jinam, pokud je to technicky možné.
Co to pro vás znamená?
Když si například přenášíte půjčku k nám, váš dosavadní poskytovatel nám musí na vaši žádost dodat vaše údaje, a naopak. Díky tomu nemusíte pracně zadávat své údaje stále dokola a můžete vše vyřídit třeba online. Data k přenosu poskytneme buď vám, nebo přímo jinému správci na e-mail, který si určíte vy.
Máte právo požádat si o vymazání všech osobních údajů z našich systémů a databází. Podle zákona o bankách (zákon č. 21/1992 Sb.) ale musíme vaše osobní údaje archivovat po dobu 10i let. Lhůta začne běžet po uplynutí jednoho roku od ukončení smluvního vztahu.
Co to pro vás znamená?
Přestože si můžete požádat o vymazání vašich osobních údajů, nedojde k tomuto výmazu dříve než po 11 letech od chvíle, kdy přestanete být naším klientem. O vymazání dat po uplynutí této lhůty vás nebudeme nijak informovat, dojde k němu automaticky. Pokud máte pochybnosti nebo si to chcete ověřit, můžete žádost podat. Odpověď vám pošleme elektronicky na vaši e-mailovou adresu.
Proti zpracování vašich osobních údajů můžete vznést námitku, na základě které přestaneme vaše data využívat pro vybrané účely. Jak vaše data používáme, naleznete v sekci "Co je GDPR a co to pro vás znamená?" Viz výše.
Co to pro vás znamená?
Vzhledem k tomu, že vaše údaje zpracováváme, abychom vám mohli poskytnout naše služby, důsledkem podání námitky proti zpracování údajů jako takovému je uzavření vašich účtů.
Námitku můžete ale vznést také pouze proti zpracování vašich údajů pro marketingové účely nebo proti profilování (zpracování vašich údajů sloužící například k analýze či předpovědi vašeho chování, ekonomické situace a osobních preferencí). Podáním těchto námitek se ale připravujete o některé funkcionality v internetovém či mobilním bankovnictví, nabídky, které připravujeme podle vašich preferencí, nebo možnosti sjednat si úvěr do 10 minut. Kvalita našich služeb tak v důsledku námitky může výrazně klesnout.
V souvislosti se zavedením nařízení EU se pro vás nic nemění. Své údaje můžete aktualizovat přes Centrum žádostí.
Co to pro vás znamená?
Podle stávajících obchodních podmínek máte povinnost své údaje aktualizovat. Pokud třeba máte novou občanku, změnili jste si jméno nebo rodinný stav či máte nový akademický titul, bez prodlení nás o této změně informujte.
Abychom vám mohli poskytnout co nejkvalitnější služby a zkrátili dobu zpracování vašich žádostí, používáme v našich procesech automatizovaná rozhodnutí. Pokud si u nás požádáte o úvěrový produkt, může být vaše žádost posouzena bez zásahu člověka. Pokud byste měli pochybnosti o této formě rozhodnutí, máte možnost se odvolat a náš zaměstnanec osobně zkontroluje, že vše proběhlo v pořádku.
Co to pro vás znamená?
Máte právo na to, aby bylo zpracování vašich osobních údajů omezeno (dočasně pozastaveno)
Co to pro vás znamená?
Uvedené právo lze uplatnit, pokud jde o jeden z těchto případů:
Klient mBank může uplatnit veškerá práva následujícím způsobem:
Osoby, které nejsou v aktivním smluvním vztahu s mBank, mohou uplatnit Práva na přístup k osobním údajům, Právo na výmaz a Právo na přenositelnost údajů následujícím způsobem:
O právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování je možné požádat následujícím způsobem:
Osoby, které nejsou v aktivním smluvním vztahu s mBank, nemohou uplatnit Právo na omezení zpracování a Právo na opravu a to z důvodu, že v případě, že máme osobní údaje stále k dispozici, mBank je žádným způsobem nezpracovává, jelikož slouží pouze pro archivační účely. K vymazání údajů dochází automaticky po uplynutí zákonné lhůty pro archivaci.
V případě, že podáte námitku proti profilování v internetovém a mobilním bankovnictví, nebudete moci využívat tyto funkce internetového bankovnictví:
Také nebudete mít dostupné tyto funkce mobilního bankovnictví:
Jestliže nevlastníte nejnovější verzi naší mobilní aplikace, požádáme vás, abyste si ji stáhli, abyste s námi mohli i nadále mobilně bankovat.