Účty, co se platí samy? S námi to je hračka!
Platíte každý měsíc za telefon, plyn, elektřinu, internet nebo streamovací služby? S pravidelnými platbami můžete placení pustit z hlavy.
Vishing je forma telefonického podvodu. Útočníci prostřednictvím telefonátu předstírají, že jsou například zástupci banky, policie, či jiné instituce, a snaží se od vás získat citlivé informace nebo vás přimět k převodu peněz.
Podvodník vám zavolá a vydává se například za pracovníka banky. Tvrdí, že se někdo snaží z vašeho účtu či prostřednictvím čísla vaší platební karty vybrat peníze, a předstírá, že volá ve vašem zájmu. Potřebuje si „jen“ ověřit vaše údaje.
Podvodné hovory používají nátlak a vyvolávají pocit urgentnosti. To vše, aby vás podvodník přiměl jednat bez rozmyslu. Jeho záměrem je získat vaše přihlašovací údaje do internetového bankovnictví, číslo platební karty s bezpečnostními kódy nebo vás přesvědčit k provedení platby na jiný účet. Podvodníci dokonce dokážou důvěřivce přesvědčit, aby vybral své úspory z banky a v hotovosti je vložil do bitcoinmatu či předal třetí osobě (například kurýrovi), a tak je „zachránil“.
Podvodníci neusínají na vavřínech a vymýšlejí sofistikovanější formy, jak zvýšit svou „důvěryhodnost“ a vás obrat o peníze. Proto bývá vishing často spojen se spoofingem. Jedná se o techniku, při které dokáže podvodník naoko upravit své telefonní číslo tak, aby se na displeji vašeho telefonu zobrazilo jako oficiální číslo banky nebo jiné instituce. Díky tomu působí hovor důvěryhodněji.