Svátek má: Sabina
zpátky

Odpovědi na nejčastější otázky týkající se změn v odesílání plateb

Nedávno jsme změnili pravidla pro vyplňování pole Název příjemce při zadávání plateb v našem internetovém bankovnictví. Důvody, které k této změně vedly, si můžete přečíst zde. Doufáme, že odpovědi na své případné otázky najdete v následujícím textu.

 

Změna se týká nově zadaných plateb – pole Název příjemce už nesmí obsahovat nepovolené znaky:
..., ---, - , _ _ _ , +,#, $, ‚‘‘, §, \, !, ,,,,, ;;;, shluky písmen s diakritikou šč, ľč, ťžýá, áíé, osamocené písmeno nebo číslo
Přečtěte si prosím odpovědi na otázky níže dřív, než zavoláte na mLinku.


 

Ovlivní tato změna existující trvalé platby nebo inkasa?

Nemějte obavy, příkazy zadané v minulosti se budou i nadále provádět. Vaše peníze na nájem, služby atd. odejdou v pořádku.

 

 

Proč se mi nedaří odeslat platbu, když zadávám příjemce z Adresáře nebo chci zopakovat operaci z Historie?

Může za to nedostatečně vyplněné pole Název příjemce. To musí nově obsahovat skutečný název příjemce platby (jméno osoby nebo název formy). Pokud je v tomto poli některý z nepovolených znaků uvedených výše, zobrazí se vám upozornění:

„Uvedli jste nesprávný nebo neúplný název příjemce. Zkontrolujte název příjemce, jinak nebude možné platbu provést.“

Ať už se snažíte převést peníze na účet vedený v mBank, nebo u jiné banky v rámci EU, kontrola Názvu příjemce vás nepustí dál, dokud nenahradíte nepovolené znaky uvedené výše skutečným jménem příjemce. Napište místo pomlčky například „Jan Novák“ a platbu bez problémů odešlete. 

 

 

Jak odešlu jednorázovou platbu? Nedaří se mi odeslat, i když postupuji stejně jako dřív

Jednou z příčin mohou být výše uvedené nepovolené znaky v Názvu příjemce. Vyplňte do pole Název příjemce skutečné jméno osoby nebo firmy, které peníze posíláte, a platba v pořádku odejde.

Pokud odešlete platbu s neúplným Názvem příjemce, je možné, že banka příjemce bude zjišťovat jeho přesné jméno nebo platbu vrátí. Pozor – s tím se mohou pojit poplatky za zprostředkování doručení platby naúčtované odesílateli, tedy vám.

 

 

Jak zadám novou trvalou platbu?

Chcete-li zadat nový trvalý příkaz, musíte vyplnit Název příjemce skutečným jménem osoby nebo názvem společnosti. Název nesmí obsahovat nepovolené znaky uvedené výše.

 

 

Jak změním parametry trvalé platby?

Nedaří-li se vám změnit některý z údajů v trvalé platbě, možná máte nevhodně vyplněné pole Název příjemce.  Pokud jsou v názvu nepovolené znaky uvedené výše, zobrazí se vám upozornění:

„Je nám líto, trvalou platbu je potřeba celou zadat znovu, a to s doplněným názvem příjemce.“

Abyste trvalou platbu mohli provést, vytvořte celý příkaz znovu, tentokrát se skutečným Názvem příjemce.

 

 

Jak změním souhlas s inkasem?

Jestli vám nejde změnit souhlas s inkasem, na vině může být nedostatečně vyplněné pole Název příjemce. Je možné, že v něm máte napsanou pomlčku nebo jiný z nepovolených znaků, které uvádíme výše. V takovém případě se vám zobrazí upozornění, že platbu nelze vykonat:

„ Uvedli jste nesprávný nebo neúplný název příjemce. Zkontrolujte název příjemce, jinak nebude možné platbu provést. .“

Zaregistrujte souhlas s inkasem nanovo, zadejte skutečné jméno příjemce a souhlas s inkasem bez problémů změníte.

 


 

 

Komentáře (13)

Vložit komentář

Nevítám tyto podivné změny.
Navíc nechápu, jak omezí financování terorismu to, že zmizelo pole zpráva pro příjemce nebo poznámka, pro doplnění informací - některé e-shopy to třeba požadují a já bych to uvádět někdy chtěl.
Používám i služeb jiných bank, takže to tady nejspíše zruším, pokud brzy nedojde ke korekci.
Výhody žádné, jen spekulativní změny obchodních podmínek, snaha přechytračit klienty a vymáčknout z nich co nejvíce peněz při téměř nulových úrocích.

Poslat zprávu

Je vidět, že tímto počinem si banka vytřela koncovku s řadou poctivých klientů, kteří preferovali účet bez poplatků. Jedná se o rostoucí nesmyslnou buzeraci, slídění, otravování reklamami, snaha zalíbit se bez výhod pro klienty....
Na M-linku se dovoláte až po velké dávce trpělivosti s automaty a vyřízení požadavků s důsledně slovensky (jsme v ČR!) se vyjadřujícím adminem? - časově také žádná hitparáda.
Končím. Na účtu mám 0 a právě vyplňuji výpovědní formulář.
Pěkný den všem přemýšlejícím a odvážným.

Poslat zprávu

ano přesně, i já chci vědět, podle jaké vyhlášky, zákona to udělali...

Poslat zprávu

normálně se do podobných diskusí nezapojuji, ale to co se děje nyní už je síla. Plně souhlasím, já určitě měním banku. Mám účty už i jinde a když je něco blbě s diakritikou nebo něco chybí, např. v SWIFTu, tak se doplní automaticky. Možná když nás odejde více, tak změní programátora a nový udělá lidské, intuitivní menu s přátelskými funkcemi pro uživatele. Oni jsou tu pro nás a ne my pro ně!!

Mně to teda zatím názvy dříve zadaných TP a inkas měnit nenutí. Normálně se všechny provedly podle plánu, a to obsahují i nově nepovolené znaky. Jinak zadávat název příjemce při jednorázové platbě mi nedělá žádný větší problém už delší dobu. Kolik času Vám to zabere, že se tak rozčilujete? 5 vteřin celkem i se zamyšlením? A co třeba přidaná hodnota v tom, že to automaticky prohledává adresář + historii plateb a pomáhá tak zadávat platby stejným příjemcům stejně. Mně to například efektivně pomáhá si přehledně oklasifikovat jednotlivé platby pro pozdější použití (společně s uživatelskou kategorizací a inteligentním automatickým rozpoznáváním, které je u mých transakcí přesné z cca 90%). Která banka má takhle skvěle fungující fulltextové vyhledávání v historii plateb? Od té doby, co ho zavedli, tak dohledání jakékoliv platby (včetně x let zpátky, až k okamžiku založení účtu) je pro mne hračkou - typicky využívaný scénář pro zpětnou platbu.
Jak to tak vidím, tak tady řešíte jen ptákoviny a hypotetické problémy.

To ale nic nemění na tom, že komunikace mBanky je k tomuto tématu nešťastná a amatérská – nikde jsem zatím neviděl vysvětlení, jak nepovolení znaků +, #, - apod. zabrání financování terorismu :-)))

Poslat zprávu

Jste nejotravnější banka, žádná jiná banka takovéhle nesmysly při platbách nechce. Máte nesmyslně dlouhé číslo účtu, to taky jinde není a teď ještě tohle. Já přeci ani nemusím vědět, na jaké jméno má ten komu peníze posílám účet veden. Nebo jak přesně název účtu zní. Navíc teď mi ani nefungují přednastavené účty.
Nejvyšší čas změnit banku, dneska je už výběr velký, banky se snaží. Účet bez poplatků už je dnes normální a k tomu další služby a výhody.
A hlavně normální a jednoduché internetové bankovnictví!

Nejvyšší čas změnit banku.

svatá pravda, moje řeč

Poslat zprávu

Nejen hloupá změna, ale hlavně hloupá hláška, kterou si většina klientů nespojí s takovým nesmyslem jako je název příjemce. Nejlepší je, když se to mění u trvalého příkazu, kde ten název už nejde změnit. Jedině, to smazat a vytvořit znovu, tím ale příjdete o historii trvalého příkazu...nemám slov.

Poslat zprávu

stare napsal(a):
"1. Odkud přesně pochází _povinnost_ psát do názvu příjemce to či ono, u _všech_ plateb?
(Ptám se na odkaz na legislativu: který paragraf čeho kde?)

2. Pokud takový popisek obsahuje nepovolené znaky, proč chybová hláška neřekne "název příjemce obsahuje nepovolené znaky", místo zmatečného"Služba je nyní nedostupná. Zopakujte prosím pokus"? To vede leda k tomu, že člověk zadá znovu totéž ("opakuje pokus"), aby se znovu dozvěděl tentýž nesmysl."

Tak tohle by zajímalo i mě.

1. Odkud přesně pochází _povinnost_ psát do názvu příjemce to či ono, u _všech_ plateb?
(Ptám se na odkaz na legislativu: který paragraf čeho kde?)

2. Pokud takový popisek obsahuje nepovolené znaky, proč chybová hláška neřekne "název příjemce obsahuje nepovolené znaky", místo zmatečného"Služba je nyní nedostupná. Zopakujte prosím pokus"? To vede leda k tomu, že člověk zadá znovu totéž ("opakuje pokus"), aby se znovu dozvěděl tentýž nesmysl.

Opravdu neskutečně hloupá změna.

Co odpověď na to, že to nařízení EU platí jen pro zahraniční platby nad 1000€? Tedy v hromadě případů je to jen zbytečná buzerace klientů od mBank?

A druhá otázka - neměla být společně s touto kontrolou upravena i změna TP a inkas tak, aby šlo změnit i název příjemce? Opět díky neschopnosti IB buzerace klientů, kteří si musí celý TP nebo inkaso zadat znovu :(