Trvalá platba

Trvalá platba se využívá v případě opakovaných plateb stejné částky, platebních symbolů (VS, SS, KS) ve stejném období. Tímto způsobem je možné platit např. nájemné, splátky pojištění, splátky úvěru, leasingu, zálohové faktury za energie.

Realizace platby probíhá po denní uzávěrce banky, tj. v ranních hodinách mezi 2:00 a 4:00 hod. V případě, kdy datum platby připadne na den pracovního klidu nebo svátek, platba proběhne dle vašeho nastavení.

 

Trvalou platbu můžete jednoduše zaregistrovat nebo změnit prostřednictvím:
- mobilní aplikace
- internetového bankovnictví
- call centra mLinka na telefonním čísle 222 111 999 (v případě zadání platby přes mLinku je tento úkon zpoplatněn ve smyslu aktuálně platného sazebníku).

 

Jak na to?

 

 

  1. Pokud ještě nemáte mobilní aplikaci mBank, stáhněte si ji z Google Play nebo App Store nebo Huawei App Gallery a pak aplikaci spárujte s účtem.

  2. Přihlaste se do mobilní aplikace a přejděte do části „Platby“, poté klikněte na dlaždici „Trvalá platba“.




  3. Z adresáře vyberte příjemce nebo vytvořte nového kliknutím na „+“ v pravém dolním rohu.


     
  4. Vyplňte údaje o platbě a klikněte na „Potvrdit“.




  5. Zkontrolujte údaje o platbě a znovu klikněte na „Potvrdit“.



  6. Operaci potvrďte PIN kódem k aplikaci. Vytvořený příkaz nyní můžete v appce také kdykoliv upravit nebo smazat.

 

Změna trvalé platby

  1. Přihlaste se do mobilní aplikace a přejděte do části „Platby“, poté klikněte na záložku „Budoucí“.

  2. V seznamu plateb najděte trvalou platbu, kterou chcete upravit – klikněte na symbol třech teček u vybrané platby a vyberte „Změnit“.


  3. Upravte údaje, které potřebujete, a změnu potvrďte PIN kódem k aplikaci.

 

 

Odstranění trvalé platby

  1. Přihlaste se do mobilní aplikace a přejděte do části „Platby“, poté klikněte na záložku „Budoucí“.

  2. V seznamu plateb najděte trvalou platbu, kterou chcete odstranit - klikněte na symbol třech teček u vybrané platby a vyberte „Odstranit“.


  3. Odstranění trvalé platby potvrďte PIN kódem k aplikaci.

 

Headline

  1. Po přihlášení se do internetového bankovnictví klikněte na PLATBY a v části PRAVIDELNÉ PLATBY zvolte Trvalá platba.



  2. Vyplňte údaje v trvalé platbě



  3. Zvolte frekvenci trvalé platby, kterou můžete vybrat z menu.
    a) Den - přípustné hodnoty 7-360
    b) Týden - přípustné hodnoty 1-99
    c) Měsíc - přípustné hodnoty 1-99
    d) Rok - přípustné hodnoty 1-99
    e) Poslední den v měsíci


  4. Zadejte datum platnosti trvalé platby. Pokud chcete určit datum poslední platby, klikněte na kalendář a zadejte datum exspirace platnosti trvalé platby.


  5. Zvolte den provedení trvalé platby, v případě pokud datum provedení připadne na den volna, tak aby Vaše platba byla u příjemce včas.
    a) Poslední pracovní den před volným dnem
    b) V daný den
    c) V první pracovní den po volném dni


  6. Nakonec se rozhodněte, zda Vás máme informovat o neprovedených platbách a zda máme trvalou platbu opakovat během 3 dnů v případě nedostatku peněžních prostředků na účtu. V případě, že zvolíte i informování SMS zprávou o neposkytnuté platbě, tak Vás po každém neúspěšném pokusu o provedení trvalé platby s opakováním Vás informujeme SMS zprávou a taky zprávou do internetového bankovnictví, čili máte ještě čas na doplnění prostředků na účet, aby se platba úspěšně provedla. (UPOZORNĚNÍ: Odeslání oznamovací SMS je zpoplatněno v souladu s aktuálně platným sazebníkem ve smyslu paušálu oznámení.)


  7. Odešlete platbu.

  8. Zobrazí se stránka se sumarizací údajů v trvalé platbě. Po autorizovaní v mobilní aplikaci nebo SMS kódem se trvalá platba aktivuje.







  9. Novú trvalú platbu naleznete na seznamu pravidelných plateb (PLATBY -> PLÁNOVANÉ OPERACE ->Seznam pravidelných plateb)


  10. Trvalé platby na seznamu pravidelných plateb můžete kdykoliv:

    • Aktivní - Změnit, Přerušit, Odstranit
    • Přerušené - Obnovit, Odstranit
    • Po platnosti - Aktivovat
    • Odstraněné - nezobrazují se v internetovém bankovnictví