zpátky

Časté dotazy: Online platby a nastavení limitů

Vážení zákazníci,


jelikož se některé vámi položené dotazy opakují, budeme se snažit ty nejčastější z nich lépe vysvětlit. Věříme, že pro vás bude Blog místem, kam si budete chodit nejen pro aktuality a zajímavosti, ale také pro pomoc. Samozřejmě dál platí, že vám se všemi dotazy rádi pomůžeme na mLince, sociálních sítích, mFóru, kontaktním e-mailu i na obchodních místech. V tomto blogu se zaměříme na potíže s platbami na internetu a nastavením limitů.


Nastavení limitů v internetovém bankovnictví rozdělujeme do dvou kategorií, proto mějte prosím na paměti, že limity nestačí nastavit pouze podle částky, ale také podle počtu plateb. Jednoduše řešeno: i když budete mít povolené platby za 50 000 Kč, ale nastaveno 0 možných plateb, transakce se neuskuteční.


Dále jsou limity rozděleny na denní a měsíční. I v tomto případě je potřeba počítat s možným omezením. Pokud tedy řešíte komplikaci s platbou online, zkontrolujte nastavení limitů nejdříve podle výše popsaných kategorií.


Které otázky vyřešíte nastavením limitů:
- Proč mi nejde platit přes internet?
- Proč mi GooglePlay a další obchody nechtějí přijmout mou platební kartu?
- Mám nastaven dostatečný finanční limit, přesto nemohu zaplatit. Proč?
- Měsíční limity mám dostatečně vysoké podle částky i podle počtu, přesto platba neprobíhá. Proč?
 


Dále je důležité vědět, že z bezpečnostních důvodů jsou limity pro platby na internetu nastaveny na 0 Kč. Pokud tedy chcete na internetu platit, musíte si limity změnit.


Jak tedy změnit limity?
Po přihlášení do internetového bankovnictví zvolíte položku Moje finance – Karty




Zde vyberte kartu, na které chcete změnit požadované limity a klikněte na šipku vedle popisku Autorizační limity debetní/kreditní karty. Na obrázku níže prosím věnujte zvýšenou pozornost již zmíněným tlačítkům „Podle částky“ a „Podle počtu“. Znovu zdůrazňujeme, že je potřeba limity nastavit v obou těchto sekcích.




Změnu potvrdíte autorizační SMS. Poté budou limity na vaší kartě zdarma a okamžitě změněny.


Rada na závěr: mobilní aplikace má přednastavené limity, které z bezpečnostních důvodů není možné změnit přímo v aplikaci, ale pouze v internetovém bankovnictví, se kterým máte aplikaci synchronizovanou. Mějte tuto informaci tedy na paměti, pokud se chystáte provádět transakce z mobilu.


V příštím Blogu na téma nejčastějších dotazů se podíváme na otázky ohledně odměn za doporučení a založení mKonta.


Tým mBank